Dnes je nedela 1. júna 2025, meniny má Žaneta a zajtra Xénia
Autor |
Správa |
mistreA8
Čumil
Registrovaný: Uto, 12.08.2014, 13:33 Príspevky: 7
|
Zdravim mam patrol Y60 2,8 a zmerali sme tlaky na vsetkych valcoch a ma 18. Motor za studena nie a nie naskocit, viete mi niekto poradit co stym? Viem ze tlaky ma mat urcite väcsie.
|
Pon, 18.01.2016, 20:25 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Ze by si aspon napisal kolko ma masina km? ?  A neverim ze v kazdom valci bolo presne 18 Atm. Co ti poradit k tomu co si napisal,ze to mas vybehane?  A zhavice tam vobec mas?Ze o nich vobec nic nepises. Ty by si mi co poradil ak by som napisal len nestartuje mi auto 
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 18.01.2016, 21:33 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Pri malej kompresii nechytá motor za tepla, nie za studena.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 19.01.2016, 8:16 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Ma 18, a ma mat vecsie - tak ked vies pricinu, tak to ries, v com je problem ?
Nechyta pod nulou, alebo ani pri plusovych teplotach ?
Mustang - urcite ? Len sa pytam.
Studene starty moze byt kadeco ... Zhavice, starter, pri minusovych teplotach zadrbany palivovy filter, nahovno nafta, slaba baterka ..
Vyjazdi/vypusti, daj tam 10 lirov Max motionu (vyssi cetan), a pocitaj s tym, ze povodne palivo v trubkach+filter ti moze vydat kludne aj 10 km (realne asi menej) ... (nez sa dostane k slovu nova nafta).
Zreferuj stav vyssie uvedeneho ...
|
Uto, 19.01.2016, 12:33 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Pejo nedavno pisal, ze 30 barov.
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Uto, 19.01.2016, 14:05 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Finder: malá kompresia = spravidla vybehané krúžky/valce. Studený motor to do nejakej miery dokáže zatesniť olejom; pri teplom je olej tekutejší a kompresia klesá až do miery, že nie je schopná vznietiť naftu. Jeden z prvých príznakov vybehanéh motora je práve toto, za studena chytí, ale teplý s problémami; po ochladnutí zase v pohode.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 19.01.2016, 17:43 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Uto, 19.01.2016, 21:30 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Dovolil by som si doplnit.Mustangu,u studeneho motora ti nema aky olej tesnit,kedze ten davno stiekol kym bol teply a studeny sa tam nema ako dostat.U tepleho motora ani tak nejde o stratu tlakov-tie ma trocha vecsie,ako za studena,lebo je viac roztiahnuty piest a tym padom lepsie tesni v liatinovom valci,co sa roztahuje menej.Hlavny dovod ale zvykne byt cerpadlo,teda horuca nafta v nom.Je riedka,a cerpadlo nedokaze urobit tlak na rozprasenie pri malych obratkach.Skus na takom motore obliat cerpadlo studenou vodou a uvidis,ako motor chmatne Za dalsie,ked je motor studeny,zvykne zhavit(ak funguju zhavice) a nafta lahsie chyti od zhavica,co ma 800?C,ako od hlavy,co ma 80 Preto mam na felde aj hlitke a are dorobene manualne zhavenie  Takze skontrolovat zhavice,trysky,ci nesikaju a samozrejme aj starter,ci ma daky smrnc Pri dobrych zhavicoch by mal chmatnut aj ked tlaci len 18,myslim si.
|
Uto, 19.01.2016, 21:35 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
bahno: té šicko fajn a pravda, ale tlak nafty nesúvisí s umretými krúžkami. A nie všetky nafťáky majú žhaviče.
Okolo piestu a krúžkov vždy nejaký olej zostane. Vetriesku pred umretím sme (teda, nie ja, ale bol som pri tom) nejaký čas štartovali tak, že sa do sacieho nastriekal z flašky olej, stačí že odpáli jeden dva valce, vyššími otáčkami sa pochytajú aj ostatné.
Každopádne pôvodný dotaz bol na kompresiu a štartovanie studeného, takže sme obaja o/t. Pri studenom by som prvé podozrieval žhaviče samozrejme.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 20.01.2016, 9:01 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
MoostanQue píše: Studený motor to do nejakej miery dokáže zatesniť olejom; Aaa toto som chcel pocut, nebol som si isty.. Mne pre zmenu ochcavka robila to, ze studena na brnk (dokial sa nezacala srat RJ, lebo debil konstrukter ju dal pod stierace), ale tepla mala problem ... Potom som sda docital, ze uz poslabsi starter, atd. Ale to uz som neriesil ..
|
Str, 20.01.2016, 10:00 |
|
 |
mistreA8
Čumil
Registrovaný: Uto, 12.08.2014, 13:33 Príspevky: 7
|
Zhavice samozrejme su v poriadku vsetky su premerane a aj dozhavovanie funguje. Vsetko je zmerane, cerpadlo dava naftu, filter vymeneny, nafta je nova. Za tepla auto chyti na brnk, ale za studena ani tuk. Ked sme mu strekli spreju do sania tak sa chytil, ale ako nahle vyprchal tak znova nic. Ale tuto temu mozete uz kludne zavriet uz je dole hlava aj kruzky z piestov.
|
Str, 20.01.2016, 10:07 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
mistreA8 píše: Ale tuto temu mozete uz kludne zavriet uz je dole hlava aj kruzky z piestov. Hmm  s tebou musi byt kopu srandy 
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Str, 20.01.2016, 10:41 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Mutangu,suhlas s tym olejom.Tak sa aj kontroluju kruzky.....zameria sa pred vstreknutim olej a po.A kuka sa,ci sa tlaky podvihli.Ale bavili sme sa o patrolackom vylagrovancovi  a ten by mal chytit,ak zhavice zhavia,aj ked ma kompresiu 18atm.ak nema kopnute rozvody.Kolega pise,ze su premerane.Takze von ich asi nemal a nevie ci a ako zhavia 
|
Str, 20.01.2016, 16:41 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Finder: si matne spomínam, že s takýmto niečím som sa stetol, a dokonca práve na ochcávke tuším. Niekto do servisu kde som robil doniesol automobil, že za tepla nechytá. My odchovaní na 100vkách a vetrieskách reku jasné, krúžky. Meráme kompresiu, šecko v cajku. Potom niekto niekde vyčítal, že to robí umierajúci štartér, sme tomu nechceli veriť, šak to točí normálne. Skusmo sa vymenil štartér a tuším to pomohlo. Ale je to tak 15 rokov dozadu, tak neviem či si spomínam úplne presne a nerád by som kecal.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Str, 20.01.2016, 18:44 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Ked uz o koncernovom tdi, velakrat je problem s nastavenim, upravenim davky paliva
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 20.01.2016, 19:09 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|