4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Buchot vpredu pri zaradenej 4x4 http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=14242 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | pv [ Pia, 06.01.2012, 1:11 ] |
Predmet príspevku: | Buchot vpredu pri zaradenej 4x4 |
Nemate niekto s tymto skusenosti? Ked zaradim 4x4 ozyva sa buchot vpredu. A to zhruba v intervaloch 1x kazdych 10min. pri rychlosti cca 70km/h. Jedna sa o Patrol Y60 dlhy. volnobezky to nie su dakujem za pomoc |
Autor: | Karlito [ Pia, 06.01.2012, 8:30 ] |
Predmet príspevku: | |
No po správnosti, v tej náprave ale nie je nič inšie čo by Ti buchlo... sú to voľnobežky, respektíve jedna. Ozubenie vnútorné/vonkajšie v črevách voľnobežky je otlačené to klinovitých tvarov (nie rovnobežné zuby) a pri zábere sa to od seba odtlačí a skočí do inej zubovej medzery. Bude to robiť 1x za 8 minút, 1xza 5 minút, 1xza minutu... až to umre ![]() -ka- |
Autor: | LUKAS4x4 [ Pia, 06.01.2012, 10:37 ] |
Predmet príspevku: | |
70 km/h pri zaradenej 4x4?to by sa tak rychlo nemalo jazdit po ceste, možno aj koli tomu ti tam neco začalo buchotat... |
Autor: | blato-Lubo [ Pia, 06.01.2012, 11:08 ] |
Predmet príspevku: | |
LUKAS4x4 píše: 70 km/h pri zaradenej 4x4?to by sa tak rychlo nemalo jazdit po ceste, možno aj koli tomu ti tam neco začalo buchotat... to aj mna trochu prekvapilo 4x4 pri 70 km/h |
Autor: | Karlito [ Pia, 06.01.2012, 11:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Čo sa deje, nevidím veľký problém, nech jazdí.... Ja si trúfam až na kilčo na velkú 4kolku (ale nie na asfalt a beton) ![]() ![]() -ka- |
Autor: | bacaono [ Pia, 06.01.2012, 11:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Na rovnejsom useku aujazdenom snehu tiez v pohode 4H a stovecka.....len nesmi byt siroko daleko na okoli ziadne ohrozenie keby sa nahodou tie 2,5t sanky rozbehli inym smerom ![]() Ani som netusil ze by sa to nemalo. ![]() |
Autor: | LUKAS4x4 [ Pia, 06.01.2012, 12:25 ] |
Predmet príspevku: | |
na povrchu ako je asfalt alebo podobný tvrdý podklad je to riziko jazdit zo zaradenou permanentnou 4x4, lebo sa neco moze odpálit. |
Autor: | Karlito [ Pia, 06.01.2012, 15:57 ] |
Predmet príspevku: | |
LUKAS4x4 píše: na povrchu ako je asfalt alebo podobný tvrdý podklad je to riziko jazdit zo zaradenou permanentnou 4x4, lebo sa neco moze odpálit. Nesmieme byť tak citlivý. 4H aj na tvrdšej ceste ide, ale nie do bežnej prevádzky s veľkými zátačkami (parkovanie, križovatky, serpentíny). Bežne v zimnom období jazdí so zamknutými voľnobežkami a 4x4H radím pri ubraní plynu kľudne aj v 70km/hod., taktiež aj vyraďujem = lebo sú obvodové rýchlosti predok/zadok rovnaké. Ale pokial sú zúbky vo voľnobežke trošku zošmýkané/sklepané do klínkovitého tvaru, tak sa vytlačia a preskočia = občasné buchnutie. -ka- PS: a adhézia MTčok na mokrom asfalte nie je o moc vačšia ako na tráve ![]() ![]() ![]() |
Autor: | bado [ Pia, 06.01.2012, 16:09 ] |
Predmet príspevku: | |
presne ako pises, pokial s tym pri zaradenej 4ke neparkujes na tvrdom asfalte s plnym rajdom, a s rozumom zapnes ked potrebujes a vypnes pred zakrutami, odbocovanim (na nesmyklavom podklade) nema sa co stat. ja jazdim tiez zapnute volnobezky a pakou radim ked potrebujem, kludne aj 90km/h (ale len pri priamej jazde, s nevytocenymi kolesami) |
Autor: | pv [ Pia, 06.01.2012, 18:22 ] |
Predmet príspevku: | |
volnobezky som vymenil minuly tyzden. ako som pisal tie to nie su. 4x4 mozes kludne ist 70km/h ked je sneh na ceste |
Autor: | Milan FI [ Sob, 07.01.2012, 23:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Sorry, ale nechcem zakladať novú tému, a táto je blízko. Jedná sa taktiež o Patrol Y60. Dnes som sa vybral s rodinkou na Spišskú Maguru zalyžovať. Mne nebúcha predok pri zaradenom 4x4, mne to pripadá ako keby španovalo zadok a raz za čas sa zrovnávalo. Nerobí to pri vypnutom predku aj keď sú voľnobežky zamknuté, takže problém je čisto pri zapnutom 4x4. Jazdil som po zasneženej, resp. zľadovatelej ceste. Gumy mám stejné na všetkých kolách, uzávierka po smrti. Rád by som vedel čo to môže robiť, ak sa s tým niekto stretol a vedel poradiť, dík za odpovede! |
Autor: | finder [ Sob, 07.01.2012, 23:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak si prispevkom myslel, ze auto je "tuhsie", tak ano ... Pri zaradene 4x4 je na volante citelne, ze nim trochu viac makas, a je tam urcity "odpor" ... (no hold predok maka, a inokedy sa len naprazdno vezie). V kazdom pripade, pokial si kolesa mali na com podhrabnut, tak sa nic nedeje ... |
Autor: | Milan FI [ Sob, 07.01.2012, 23:27 ] |
Predmet príspevku: | |
Nie Finderko, to som nemyslel. Ťažko sa to vysvetľuje, ale robí to jednoznačne zadok. Nevidím nato síce dôvod, ale robí to. Doteraz sa mi to nestalo, tak preto som z toho trochu vyplašený, ale možno to nieje nič vážne. |
Autor: | bacaono [ Ned, 08.01.2012, 2:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Ciste teoreticky. Pises ze mas rovnake gumy na vsetkych kolach. Su aj od rovnakeho vyrobcu, alebo su aspon priblizne rovnako zjazdene? Niekedy to robi aj velky rozdiel v opotrebeni medzi predkom a zadkom, a vsetci vieme ze rovnaky rozmer pneu neznamena u vsetkych vyrobcov rovnaku skutocnost. A to ze sa to uvolnenie pnutia pri zaradenej 4x4 prejavuje na zadku...hmmm, ....neviem presne aky ma patrol pomer rozlozenia vahy na prednu a zadnu napravu, ale typol by som si ze pokial nemas nieco tazke v zadu nalozene, tak zadok bude lahsi a preto podsmykne skorej zadok. |
Autor: | Milan FI [ Ned, 08.01.2012, 12:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Gumy stejné, od rovnakého výrobcu aj zhruba rovnako zjazdené. Patrol má samozrejme ľahší zadok. Poobede to ešte skúsim aj s tou záťažou, som zvedavý. V priebehu týždňa to hodím na zdvihák, uvidím čo sa bude diať. Ak nič nezistím, tak prinajhoršom to aspoň rozoberiem a skontrolujem. Ale kľudne dávajte ďalšie tipy |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |