4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Tlaky piestov Y60
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=21119
Stránka 1 z 2

Autor:  mistreA8 [ Pon, 18.01.2016, 20:25 ]
Predmet príspevku:  Tlaky piestov Y60

Zdravim mam patrol Y60 2,8 a zmerali sme tlaky na vsetkych valcoch a ma 18. Motor za studena nie a nie naskocit, viete mi niekto poradit co stym? Viem ze tlaky ma mat urcite väcsie.

Autor:  Milan [ Pon, 18.01.2016, 21:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Ze by si aspon napisal kolko ma masina km? ? :smt017 A neverim ze v kazdom valci bolo presne 18 Atm.
Co ti poradit k tomu co si napisal,ze to mas vybehane? :smt139 A zhavice tam vobec mas?Ze o nich vobec nic nepises.
Ty by si mi co poradil ak by som napisal len nestartuje mi auto :smt021

Autor:  MoostanQue [ Uto, 19.01.2016, 8:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Pri malej kompresii nechytá motor za tepla, nie za studena.

Autor:  finder [ Uto, 19.01.2016, 12:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Ma 18, a ma mat vecsie - tak ked vies pricinu, tak to ries, v com je problem ?

Nechyta pod nulou, alebo ani pri plusovych teplotach ?

Mustang - urcite ? Len sa pytam.

Studene starty moze byt kadeco ... Zhavice, starter, pri minusovych teplotach zadrbany palivovy filter, nahovno nafta, slaba baterka ..

Vyjazdi/vypusti, daj tam 10 lirov Max motionu (vyssi cetan), a pocitaj s tym, ze povodne palivo v trubkach+filter ti moze vydat kludne aj 10 km (realne asi menej) ... (nez sa dostane k slovu nova nafta).

Zreferuj stav vyssie uvedeneho ...

Autor:  bull4x4 [ Uto, 19.01.2016, 14:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Pejo nedavno pisal, ze 30 barov.

Autor:  MoostanQue [ Uto, 19.01.2016, 17:43 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Finder: malá kompresia = spravidla vybehané krúžky/valce.
Studený motor to do nejakej miery dokáže zatesniť olejom; pri teplom je olej tekutejší a kompresia klesá až do miery, že nie je schopná vznietiť naftu.
Jeden z prvých príznakov vybehanéh motora je práve toto, za studena chytí, ale teplý s problémami; po ochladnutí zase v pohode.

Autor:  Klokan [ Uto, 19.01.2016, 21:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

az to je teda 2,8 D motor

https://auta.vsevedko.sk/nissan/nissan- ... 42769.html

Autor:  bahno [ Uto, 19.01.2016, 21:35 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Dovolil by som si doplnit.Mustangu,u studeneho motora ti nema aky olej tesnit,kedze ten davno stiekol kym bol teply a studeny sa tam nema ako dostat.U tepleho motora ani tak nejde o stratu tlakov-tie ma trocha vecsie,ako za studena,lebo je viac roztiahnuty piest a tym padom lepsie tesni v liatinovom valci,co sa roztahuje menej.Hlavny dovod ale zvykne byt cerpadlo,teda horuca nafta v nom.Je riedka,a cerpadlo nedokaze urobit tlak na rozprasenie pri malych obratkach.Skus na takom motore obliat cerpadlo studenou vodou a uvidis,ako motor chmatne :wink:
Za dalsie,ked je motor studeny,zvykne zhavit(ak funguju zhavice) a nafta lahsie chyti od zhavica,co ma 800?C,ako od hlavy,co ma 80 :wink:
Preto mam na felde aj hlitke a are dorobene manualne zhavenie :D
Takze skontrolovat zhavice,trysky,ci nesikaju a samozrejme aj starter,ci ma daky smrnc
Pri dobrych zhavicoch by mal chmatnut aj ked tlaci len 18,myslim si.

Autor:  MoostanQue [ Str, 20.01.2016, 9:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

bahno: té šicko fajn a pravda, ale tlak nafty nesúvisí s umretými krúžkami. A nie všetky nafťáky majú žhaviče.

Okolo piestu a krúžkov vždy nejaký olej zostane. Vetriesku pred umretím sme (teda, nie ja, ale bol som pri tom) nejaký čas štartovali tak, že sa do sacieho nastriekal z flašky olej, stačí že odpáli jeden dva valce, vyššími otáčkami sa pochytajú aj ostatné.

Každopádne pôvodný dotaz bol na kompresiu a štartovanie studeného, takže sme obaja o/t. Pri studenom by som prvé podozrieval žhaviče samozrejme.

Autor:  finder [ Str, 20.01.2016, 10:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

MoostanQue píše:
Studený motor to do nejakej miery dokáže zatesniť olejom;

Aaa toto som chcel pocut, nebol som si isty..
Mne pre zmenu ochcavka robila to, ze studena na brnk (dokial sa nezacala srat RJ, lebo debil konstrukter ju dal pod stierace), ale tepla mala problem ...
Potom som sda docital, ze uz poslabsi starter, atd.
Ale to uz som neriesil ..

Autor:  mistreA8 [ Str, 20.01.2016, 10:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Zhavice samozrejme su v poriadku vsetky su premerane a aj dozhavovanie funguje. Vsetko je zmerane, cerpadlo dava naftu, filter vymeneny, nafta je nova. Za tepla auto chyti na brnk, ale za studena ani tuk. Ked sme mu strekli spreju do sania tak sa chytil, ale ako nahle vyprchal tak znova nic. Ale tuto temu mozete uz kludne zavriet uz je dole hlava aj kruzky z piestov.

Autor:  Milan [ Str, 20.01.2016, 10:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

mistreA8 píše:
Ale tuto temu mozete uz kludne zavriet uz je dole hlava aj kruzky z piestov.

Hmm :smt139 s tebou musi byt kopu srandy :smt135

Autor:  bahno [ Str, 20.01.2016, 16:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Mutangu,suhlas s tym olejom.Tak sa aj kontroluju kruzky.....zameria sa pred vstreknutim olej a po.A kuka sa,ci sa tlaky podvihli.Ale bavili sme sa o patrolackom vylagrovancovi :smt126 a ten by mal chytit,ak zhavice zhavia,aj ked ma kompresiu 18atm.ak nema kopnute rozvody.Kolega pise,ze su premerane.Takze von ich asi nemal a nevie ci a ako zhavia :-D

Autor:  MoostanQue [ Str, 20.01.2016, 18:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Finder: si matne spomínam, že s takýmto niečím som sa stetol, a dokonca práve na ochcávke tuším. Niekto do servisu kde som robil doniesol automobil, že za tepla nechytá. My odchovaní na 100vkách a vetrieskách reku jasné, krúžky. Meráme kompresiu, šecko v cajku. Potom niekto niekde vyčítal, že to robí umierajúci štartér, sme tomu nechceli veriť, šak to točí normálne. Skusmo sa vymenil štartér a tuším to pomohlo. Ale je to tak 15 rokov dozadu, tak neviem či si spomínam úplne presne a nerád by som kecal.

Autor:  bull4x4 [ Str, 20.01.2016, 19:09 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky piestov Y60

Ked uz o koncernovom tdi, velakrat je problem s nastavenim, upravenim davky paliva

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/