4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=22930
Stránka 2 z 3

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 21:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Milan píše:
Inak na Mercedese som mal z poslednej mrazovej poistky vyvedenu hadicu do el,ohrievaca a naspet do hlavy.Cca za 40 min bol motor zohriaty na 40 C.

nam by sa presne toto zislo, akurat keby to chladilo a nie hrialo :D

este raz pripominam ze tu neriesime problematiku prehrievania motora, na to mame velky chladic, no trolo ma problem zo zadkom motora kde ta voda jednoducho necirkuluje tak ako by bolo idealne.

Autor:  JOE66 [ Pia, 16.02.2018, 21:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Jojdo daval som to ako paralelu lebo ten kto ma patrolacku 2,8 v dobrom stave a v poriadku chladenie a motor zbytocne NEPRETAZUJE tak s prehrievanim a ani s praskanim hlavy nema problem a podobne je to aj na starsich 8valcovych mercedesoch . A zbytocne tu spekulovat lebo ked sa da vacsi hlavny chladic tak tym padom je cele chladiace medium prevadzkovane na mensej teplote tak sa ani posledne valce tym padom tak neprehrievaju .

Autor:  Milan [ Pia, 16.02.2018, 21:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Jojdo píše:
no trolo ma problem zo zadkom motora kde ta voda jednoducho necirkuluje tak ako by bolo idealne.

By ma zaujimalo ako si na to prisiel :smt017 si pocul alebo to mas aj neako vedecky zistene?
Ved su elektricke cerpadla na vodu a chladic uderis hocikam,aj na strechu ked dopredu nevlezie.

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 22:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Milan píše:
By ma zaujimalo ako si na to prisiel :smt017 si pocul alebo to mas aj neako vedecky zistene?
Ved su elektricke cerpadla na vodu a chladic uderis hocikam,aj na strechu ked dopredu nevlezie.

Milan celkom nechapem co s tym ma nejaky druhy chladic, ty si to asi pochopil tak, ze tam chcem davat dva chladice na dva okruhy vody? nie tak som to nemyslel. po lopate povedane, vstup do motora je jeden, ale vystupy budu dva. Oba vystupy pojdu do jedneho chladica. jeden z vystupov ostava povodny a druhy by sa dorobil na miesto protimrazovej poistky.

to ze zadok motora nieje dostatocne chladeny dokazuje aj to, ze vacsinou praskla hlava na 5 a 6 valci. chce to este vacsi dokaz? ak ani to nestaci, podme na to teda nasim rozumom, vstup vody je v prednej casti motora, vystup vody je tiez v prednej casti motora, je teda logicke, ze v zadnej casti motora voda necirkuluje tak rychlo ako v prednej a nie len to. Vezmi si ze sa voda ohreje na teplotu, kde sa termostat otvara, natecie studena voda do motora, no ta sa nedostane tak rychlo do zadnej casti ako v prednej (kedze tam je vstup aj vystup) termostat sa zatvori, ale pozor v zadnej casti motora neprebehla dostatocna vymena vody.

Nieze by som narazal na chybu konstrukcie motora, jednoducho ten motor v seriovom stave celeho auta je uplne super, no dame mu vacsie kolesa, nalozime par 100kg, pridame ine turbo a davku a uz sme niekde uplne inde a ten zadok jednoducho neuchladi, lebo cirkulacia vody je nedostacujuca.

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 22:09 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Nieco som nasiel na polskom fore:

je to tam spomenute len okrajovo a tipek laboruje prave so spominanym dvojokruhom, no vysledok som uz nedohladal. Odvolava sa na nejake nemecke forum, takze hladam dalej tam.

Jeho obrazky:
prasklina na 6 valci:
Obrázok


jedna z moznosti vyvodu:

Obrázok
Obrázok

Autor:  Milan [ Pia, 16.02.2018, 22:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

No neviem brate ci ti to bude stat za tu robotu.Ja mam atmosfericky tlak v motori pretoze vznikajuci vzduch z prasknutej hlavy z motora odvetravam.Ale uzatvoreny system-tlakovy ide na 100 C pretoze voda zacina vriet az pri cca 110-115 C.A to som zistil kedysi laborovanim na jednom aute a nedalo mi to preco teplomer ukazuje 100 C a vsetko v pohode.Len sa nesmel hned po jazde otvorit stupel na chladici.
No a hlava vecsinou praskne ked sa to vali po dialnici a na parkovisku sa zhasne motor.Vtedy sa dvihne teplota hlavy az o cca 15 C.
No a taketo veci co planujes musis len vyskusat.Mozno to tej hlave pomoze ale predstav si tie tisice vyrobenych aut tvojho modelu na ktorych to nikto neriesi a chladi to.Len aby sa ti voda nemiesala.Mne ked ide bufik,vnutri nekuri.Takze 30 min pockam a po nastartovani tepleho motora a odstaveni bufiku uz mi fuka teply vzduch.

Autor:  mito.al [ Pia, 16.02.2018, 22:47 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

U starých škodovackych motorov typu š1000-š120 bol tiež problém s dochladzovaním posledného 4. valca.

Prejavy boli hlavne v opotrebení kedy 4. valec mal vždy najväčšiu vôľu najnižšie tlaky a pod.

V športových verziách bola vodná pumpa nahradená výkonnejšou lebo pri zvýšení výkonu sa problém s chladením prejavoval podstatne výraznejšie.

Pri dlhom patrolackom radovom motore môže vznikať podobný problém, otázne je však či tie hlavy čo pukli mali v poriadku chladenie od pumpy cez termostat až po chladič či vrtuľu.

Bolo by fajn presne zmerať teplotný gradient prednej časti hlavy voči zadnej pomocou kvalitnej meracej techniky.

Ak je rozdiel veľký nejaký "bajpas" by mohol pomôcť ale či by to nebolo na účel prietoku v iných častiach motora.

Riešenie vidím skôr vo výkonnejšej pumpe, termostatom s vyšším prietokom prípadne účinnejším chladičom alebo prídavnou el. vrtuľou ktorá by spínala pri kritických teplotách alebo na želanie vodiča.

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 23:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Milan píše:
No neviem brate ci ti to bude stat za tu robotu.Ja mam atmosfericky tlak v motori pretoze vznikajuci vzduch z prasknutej hlavy z motora odvetravam.Ale uzatvoreny system-tlakovy ide na 100 C pretoze voda zacina vriet az pri cca 110-115 C.A to som zistil kedysi laborovanim na jednom aute a nedalo mi to preco teplomer ukazuje 100 C a vsetko v pohode.Len sa nesmel hned po jazde otvorit stupel na chladici.
No a hlava vecsinou praskne ked sa to vali po dialnici a na parkovisku sa zhasne motor.Vtedy sa dvihne teplota hlavy az o cca 15 C.
No a taketo veci co planujes musis len vyskusat.Mozno to tej hlave pomoze ale predstav si tie tisice vyrobenych aut tvojho modelu na ktorych to nikto neriesi a chladi to.Len aby sa ti voda nemiesala.Mne ked ide bufik,vnutri nekuri.Takze 30 min pockam a po nastartovani tepleho motora a odstaveni bufiku uz mi fuka teply vzduch.

Ano to je bezne, je to fyzika - so stupajucim tlakom stupa teplota varu, takisto teplotu varu zo 100°C na viac dviha chladiaca zmes, ktorej je teplota varu viac ako 100°C pri beznom tlaku. Jedno s druhym a mas teplotu varu aj 120 °C

Co sa tyka tych tisicky vyrobenych motorov, spomenul som uz ze motor bol stavany na nieco ine ako ho vyuzivame my :D
a problemy s praskanim hlavy su, to vieme vsetci co jej davame co to vyzrat v terene :-D

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 23:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

mito.al píše:
V športových verziách bola vodná pumpa nahradená výkonnejšou lebo pri zvýšení výkonu sa problém s chladením prejavoval podstatne výraznejšie.
Riešenie vidím skôr vo výkonnejšej pumpe, termostatom s vyšším prietokom prípadne účinnejším chladičom alebo prídavnou el. vrtuľou ktorá by spínala pri kritických teplotách alebo na želanie vodiča.

vykonejsia pumpa podla nebude mat az taku ucinnost ako ten bajpas. Dalsia nevyhoda je ze vacsim prietokom by bola podla mna predna cast motora dost podchladzovana voci zadnej, neviem co by to spravilo s faktorom ktory sa nazyva teplotna roztaznost, to znamena ze do polky motora by bol motor podchladzovany a od polky do zadu by mal optimalnu teplotu. V podstate by to bolo to iste ako to je teraz len s posunutim teplot v prednej a zasnej casti. Ulohou mojej uvahy je rovnomernejsie chladenie po celom motore.

Vrtula, chladic, cistota sustavy, dobry termostat su zamozrejmostou.

Autor:  JOE66 [ Pia, 16.02.2018, 23:22 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Vymyslas to co uz je vymyslene a funguje na xy upravenych aut -vacsi hlinikovy chladic :)

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 23:32 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

JOE66 píše:
Vymyslas to co uz je vymyslene a funguje na xy upravenych aut -vacsi hlinikovy chladic :)

ty si to stale nepochopil... precitaj si xy prispevkov dozadu co som pisal. chladic nema absolutne nic spolocne z cirkulaciou vody v motore.

Autor:  JOE66 [ Sob, 17.02.2018, 0:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

No nic tak laboruj a skusaj :smt017 :-D Len cim to asi bude ,ze ludia co maju upravene auta a maju aj vacsie chladice tak im hlavy nepraskaju a auta sa neprehrievaju a jazdia :smt121 :smt162 Alebo este edit ked mas ten vacsi chladic -mas pocit ,ze sa ti zadne valce prehrievaju ? Mas to overene ? Zmerane? Ci len dojmy? Nie ? tak jazdi a neries

Autor:  Milan [ Sob, 17.02.2018, 0:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Jojdo píše:
Ulohou mojej uvahy je rovnomernejsie chladenie po celom motore.


Ak na to prides ako to vyriesit,dat si to patentovat.Doteraz sa to nikomu nepodarilo.Ani tym co vyrabaju auta.

Autor:  Jojdo [ Sob, 17.02.2018, 0:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

JOE66 píše:
No nic tak laboruj a skusaj :smt017 :-D Len cim to asi bude ,ze ludia co maju upravene auta a maju aj vacsie chladice tak im hlavy nepraskaju a auta sa neprehrievaju a jazdia :smt121 :smt162 Alebo este edit ked mas ten vacsi chladic -mas pocit ,ze sa ti zadne valce prehrievaju ? Mas to overene ? Zmerane? Ci len dojmy? Nie ? tak jazdi a neries

a cim to asi bude ze najcastejsie praska hlava na 5 a 6 valci? ja velky hlinikovy chladic mam uz davno, neboj sa nechcem tym usetrit par stovak za chladic, len uvazujem trosku inac ako ty. chcem predlzit zivotnost motora, chcem mu dopomoct k ucinnejsiemu ochladzovaniu a tym vsetkym to zvysuje jeho spolahlivost. Precitaj si co sa aj inde pisu o patroloch, kazdy nadava na 2,8cku, ja nie, ten motor len nebol stavany na to, na co ho pouzivame my. nasypes penazi a hodin prace do celeho auta, ale mas strach mu dopomoct takou malickostou ako tu ja popisujem? Mam co stratit? o akom laborovani tu pises? ja nic nelaborujem, uz to zlaboroval niekto iny, len ty si este o tom nepocul. hladam niekoho kto s tym uz ma skusenost, niekoho kto sa s tym stretol. sam si mozes precitat co pisal mito.al ze uz 4-valec mal problem s dochladzovanim posledneho valca a nehovoriac o 6 valci, kde je vstup s vystupom na jednej strane motora.
s tou otazkou ci to mam overene a zmerane, to akoze sa mozem spytat na fore len ked si nieco zmeriam a overim? V podstate ano mam to overene, videl som nie jednu prasknutu hlavu. Ano so seriovym chladicom, ale 5 a 6 valec bol vzdy prasknuty. To ti nestaci ako potvrdenie tej teorie? skus uvazovat logicky a ak vlastnis 2,8cku tak chod k autu a pozri sa ako ti vlastne cirkuluje voda a mozno to pochopis, ze na tej teorii mozno nieco pravdy bude.

Autor:  Jojdo [ Sob, 17.02.2018, 0:42 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Milan píše:
Ak na to prides ako to vyriesit,dat si to patentovat.Doteraz sa to nikomu nepodarilo.Ani tym co vyrabaju auta.

:smt133 :smt133 :smt133 ja si to nemozem dat patentovat, lebo som to ja nevymyslel. a neporovnavaj seriovo vyrabane auta s upravenymi v takom rozsahu ako mame my. nikto v nissane neratal s tym, ze ta 2,8 bude jazdit to, co jazdime my.

mimochodom podobny sposob chladenia ma napriklad 4,2 1hd-t z toyoty, to ze si o tom este nepocul nemusi znamenat ze to neexistuje :roll:

Stránka 2 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/