4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=22930
Stránka 1 z 3

Autor:  Jojdo [ Štv, 15.02.2018, 23:57 ]
Predmet príspevku:  Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Nieco som uz davnejsie zapocul o 2-okruhu chladenia pre motor. V podstate sa jedna o montaz a zapojenie dalsieho vyvodu vody z motora do chladica. Podla toho co viem je to posledna protimrazova poistka nahradena vystupom, no viac info nemam. Na nete som o tom ziadne info nenasiel, riesil to uz niekto z vas? Nestretli ste s tym niekde na nete? Vraj to vyznamne pomaha dochladzovaniu hlavy a tym padom by nemala byt az tak nachylna na praskanie.

Autor:  Milan [ Pia, 16.02.2018, 11:37 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Jojdo píše:
Vraj to vyznamne pomaha dochladzovaniu hlavy

To slovo vraj sa dava ked si niekto o niecom mysli ale nie je to niako a nicim podlozene.Ake dochladzovanie?To je ako sa hovori o dochladzovanie turba.Ale to je vseobecne zname ked sa masina nahana nechat ju chvilu na volnobehu aby cirkulovali kvapaliny a motor sa chladil.Vzdy je to blbostou vodica.Aj ja som mojej hlave na aute tak pomohol ze som to rval tade kde nebola cesta a prepichol som haluzou chladic.

Autor:  jankarol [ Pia, 16.02.2018, 12:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Tiez dost dobre nerozumiem tomu napadu....nieje jednoduchsie dat urobit velky chladic a termostaty na nizsiu teplotu?

Autor:  Klokan [ Pia, 16.02.2018, 12:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

V podstate kazde auto ma dvojokruhove chladenie prve mas blok motora a kurenie a termostat ti to reguluje druhym okruhom cez potrubie a chladic
Ak sa ti zda ze mas slabe chladenie tak mozno bude problem v chladici alebo termostate
To ze das dalsie spoje na chladenie alebo dalsi chladic
Ti neodstrani porucju ale oddiali jej prejavenie sa
Ak som to teda dobre nacital ze chces dat z bloku motora dalsie vyvody na chladic aby sa neprehrieval

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 13:18 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Milan píše:
To slovo vraj sa dava ked si niekto o niecom mysli ale nie je to niako a nicim podlozene.Ake dochladzovanie?To je ako sa hovori o dochladzovanie turba.Ale to je vseobecne zname ked sa masina nahana nechat ju chvilu na volnobehu aby cirkulovali kvapaliny a motor sa chladil.Vzdy je to blbostou vodica.Aj ja som mojej hlave na aute tak pomohol ze som to rval tade kde nebola cesta a prepichol som haluzou chladic.

Milan cele si to zle pochopil. mne skutocne nemusis vysvetlovat princip dochladzovania motora na konci jazdy :-D moja otazka s tym nemala absolutne nic spolocne.

v podstate sa jedna o to, ze voda prudi cez blok motora a nasledne cez hlavnu, niekedy sa moze stat ze kym sa voda dostane do hlavy, tak uz moze byt dost ohriata a nieje schopna dostatocne ochladzovat hlavu, preto je tam spraveny este jeden vyvod, ktory zabezpeci, ze uz povedzme ze voda ohriata na 80 vytecie z motora skor ako sa dostane do hlavy. samosrejme taky jav nastava len v extremnejsich podmienkach, nie pri beznej jazde. tym ze na zadnej protimrazovej poistke bude vyvod s termostatom a ten zvedeny do chladica ti zabezpeci, ze do hlavy sa uz takto ohriata voda nedostane. Patrol ma zvod aj vyvod vody v predu a zadne valce su menej dochladzovane, aj preto sa vraj tento druhy vyvod dava dozadu.

Ja som aspon takto pochopil tu pointu.

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 13:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Klokan píše:
V podstate kazde auto ma dvojokruhove chladenie prve mas blok motora a kurenie a termostat ti to reguluje druhym okruhom cez potrubie a chladic
Ak sa ti zda ze mas slabe chladenie tak mozno bude problem v chladici alebo termostate
To ze das dalsie spoje na chladenie alebo dalsi chladic
Ti neodstrani porucju ale oddiali jej prejavenie sa
Ak som to teda dobre nacital ze chces dat z bloku motora dalsie vyvody na chladic aby sa neprehrieval

nebavme sa o aute v serii, to je jasne ze je stavane tak aby to uchladilo. povedzme ze das druhe turbo, inu davku nafty a uz teploty idu rapidne hore. neries tu pricinu ohrievania, lebo to nieje tema tejto diskusie.
Ja som nazval temu ako dvojokruh motora a nie chladenia. ty hovoris o 2okruhu chladenia a to je ako pises chladic a kurenie. ja teraz hovorim o 2 okruhu motora.

Pre tych co si myslia ze jebto blbost, tak si predstavte ze toyota konretne 4,2 1hd-t ma dva okruhy od vyroby a termotat ma na to tiez prisposobeny.

Autor:  JOE66 [ Pia, 16.02.2018, 15:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Zbytocne nespekuluj a daj radsej vacsi chladic Na starsich mercedesoch som mal pridavne dochladzovanie vzadu na 8valci bol vystup na dalsi chladic+chladic + jedno pridavne cerpadlo a to cirkulovalo vodu ked bola vyssia teplota a aj po vypnuti dochladzovalo este niekolko minut vodu . Ale bolo to na upravovanom mercedese original od tunera brabus aby sa neprehrievali posledna valce vzadu -tak som to pochopil aj to pomahalo ale nakoniec ked som casto tlacil na plyn-nocne jazdy vkuse vytacanie a cez 200 tak aj tak som ho prehrial a odislo tesnenie pod hlavou :smt121 Inak bol tam aj pridavny chladic na olej Ze aj po takej uprave ked budes davat motoru cocku tak sa to da skurvit :smt021 ale sak skurvit sa da aj kovadlina :smt126 Ale moj nazor do auta do terenu tak ako to bolo spominane Vacsi chladic urobi viac muziky :smt162

Autor:  Janciak [ Pia, 16.02.2018, 19:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

jedna otazka
dalsim vyvodom vody z motora myslis vyviest ju na chladic a v podstate tak odoberat horucu vodu zo zadnej casti blok a posielat ju do chladica

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 19:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Joe ja uz vacsi chladic mam davno, ja nemam problem s prehrievanim, ja chcem motoru pomoct lepsim, ucinejsim chladenim.

Janciak ano, presne tak som to myslel.

Autor:  Janciak [ Pia, 16.02.2018, 19:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

ok tak v tom pripade chapem o co ide a rozumiem aj preco by som to spravil :)
k tomu ako to spravit no zatial som sa nad tym nezamyslal neviem ake vyvodya kde presne su na motore takto od pc ale ta mrazova poistka znie dobre

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 20:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Janciak píše:
ok tak v tom pripade chapem o co ide a rozumiem aj preco by som to spravil :)
k tomu ako to spravit no zatial som sa nad tym nezamyslal neviem ake vyvodya kde presne su na motore takto od pc ale ta mrazova poistka znie dobre

ja som to na vlastne oci nevidel, no pocul som viackrat o tom. Moja predstava je asi taka, nahanat to cez dalsi termostat. co som ja pocul, tak to bolo priamo vyvedene bez termostatu, neviem kde presne, ci na okruh kurenia alebo chladenia, no tato varianta sa mi nepozdava, kedze voda cirkuluje stale, co moze zapricinit opacny efekt a to pomalsie ohrievanie pri studenom starte, alebo uz pri ohriatom motore jeho podchladzovanie.

Autor:  Janciak [ Pia, 16.02.2018, 20:25 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

vidiet som to nevidel ani ja ale spravit sa to da.... mozno sa tomu povenujem trosku mam doma jeden holy motor bez prislusenstva ak bude cas skusim to poobzerat

Autor:  JOE66 [ Pia, 16.02.2018, 20:31 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Ale sak dochladzovat je potrebne len ked sa motor prehrieva ! Ze ked das dalsi chladic a cerpadlo-malicke na elektriku a snimac teploty na vyssiu teplotu-idealne nastavitelny tak sa to bude zapinat len pri vyssej teplote a ked bude teplota mensia tak sa to ochladzovat cez ten okruh nebude lebo je v nom cerpadlo a to je nepriechodne ked je vypnute a keby si dal ten snimac ,ze sa da na nom nastavit spinacia teplota kedy sa zapne termostat + este oneskorovac,ze ked sa vypne spinacka tak sa zase zapne cerpadlo podla teploty tak mas este aj dochladzovanie po vypnuti motora ked sa stym chcete hrat :-D .

Autor:  Milan [ Pia, 16.02.2018, 21:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

Jojdo píše:
Milan cele si to zle pochopil.

Je to mozne,nebudem sa hadat pokial nepochopim cely problem.Mne nestihalo chladit len v lete a to bolo tusim cca 40 C mi voda vybehla na 90 C.
Inak na Mercedese som mal z poslednej mrazovej poistky vyvedenu hadicu do el,ohrievaca a naspet do hlavy.Cca za 40 min bol motor zohriaty na 40 C.

Autor:  Jojdo [ Pia, 16.02.2018, 21:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora

JOE66 píše:
Ale sak dochladzovat je potrebne len ked sa motor prehrieva ! Ze ked das dalsi chladic a cerpadlo-malicke na elektriku a snimac teploty na vyssiu teplotu-idealne nastavitelny tak sa to bude zapinat len pri vyssej teplote a ked bude teplota mensia tak sa to ochladzovat cez ten okruh nebude lebo je v nom cerpadlo a to je nepriechodne ked je vypnute a keby si dal ten snimac ,ze sa da na nom nastavit spinacia teplota kedy sa zapne termostat + este oneskorovac,ze ked sa vypne spinacka tak sa zase zapne cerpadlo podla teploty tak mas este aj dochladzovanie po vypnuti motora ked sa stym chcete hrat :-D .

JOE ty to stale nechapes. trolacka dva osma ma chorobu v tom, ze zadok motora je nedochladzovany (okrem ineho :D )
Toto riesenie by hodne setrilo motor v extremnych situaciach, teda by to zvysovalo jeho zivotnost. Vyriesenim tohoto problemu by sme si mohli dovolit laborovat trosku viac s vykonom - pozor, nehovorim o brutalnom zdvihani vykonov, aby sa toho zasa niekto nechytil. voda cirkuluje v motore od dola smerom hore, no vstup aj vystup su relativne v predu motora, co ma na svedomi nedostacujuce dochladzovanie zadnej casti, uz som to tu raz pisal. Nieje to moj vymysel, preto tu prosim nediskutujme o tom ci to ma vyznam alebo nie, diskutujme o tom ako to co najlepsie doriesit.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/