Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 30.05.2025, 20:34
Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Predná náprava GR Y60. 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Hi all,

Čaká ma rozborka prednej nápravy. Presakuje mi na jednej strane okolo volnobežky olej z difu. To by malo byť gufero, ktoré netesní.

Moja otázka na znalcov Patrola Y60 je: Aké záludnosti ma čakajú, na čo sa mám pripraviť, že bude treba ešte vymeniť, resp. čo je dobré vymeniť keď už je to rozobraté.

Aby som si mohol dopredu pripraviť náhradné diely a nemusel potom čakať a mať auto týždeň na zdviháku.

Ďakujem za vaše rady a postrehy.

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Uto, 29.04.2008, 19:34
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nie som znalec.
To gufero môže byť pokojne dôsledok. Môže byť vyčvachtané ložisko, čo spôsobí hádzanie poloosi a odchod gufera. Môže byť vymlátené uloženie toho ložiska - rovnaký dôsledok.
A teraz znalci.


Uto, 29.04.2008, 19:44
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neverim, ze okolo volnobezky presakuje olej z difu

...preco by to robil a tlacil sa tadial, ked ma lahsiu cestu okolo gule


...cize najskor rozober volnobezku a kukni dnu , pravdepodobne len blbe tesnenie a presakuje vazelina...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 29.04.2008, 21:28
Profil ICQ WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Michi ... čuchni k tomu čo presakuje. Prevodový olej (ktorý je v dife) dosť charakteristicky smrdí ako keby po čpavku. Ak si netrúfaš, vydrž po Komoču. Zdiagnostikujem ti to.

Ak to budeš rozoberať, maj po ruke kliešte na segerky. Jedna je navlečená na poloosi a stiahnuť ju dvomi šroubovákmi je vopruz :? :evil: Pozor aby ti neuletela !

Snaž sa z náboja vlastne všetkého pred demontážou očistiť čo najviac sajrajtu, aby to nenapadalo do operačnej rany.

Na poloose sú navlečené všelijaké podložky (brúsená, mosadzná) Ukladaj si ich po rade ako ich demontuješ, aby si ich nepoplietol.

Maj po ruke fakt veľa handier. Je to špinavá robota.

Semering vie prečo umrel, takže prever ložiská zvislých čapov. Najmä spodné.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 29.04.2008, 21:43
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
neverim, ze okolo volnobezky presakuje olej z difu

...preco by to robil a tlacil sa tadial, ked ma lahsiu cestu okolo gule


...cize najskor rozober volnobezku a kukni dnu , pravdepodobne len blbe tesnenie a presakuje vazelina...


Ide aj okolo gule a podľa nosa je to dif olej. Keď som montoval AVM, tak som ich namazal len tak ľudsky. Toto je isto z difu.

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Str, 30.04.2008, 0:10
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ahoj,

teraz v sobotu som robil na jednom Patrole presne to čo popisuješ :wink:

Okolo dlhšej poloosy presakovalo gufero a olej sa tlačil von. Na voľnobežku to moc nedošlo, lebo to tam nemá skoro kadiaľ zatiecť - len okolo poloosi, ktorá je vedená v náboji v ihličkovom ložisku a je to tam dosť ztiesnené, no ale ak Tio to ide aj okolo gule, tak je to olej z nápravy.

Potrebuješ to gufero do nápravy. Ja osobne (robil som to aj na mojom Patrole a doporučil som to aj tomu chalanovi) dať nové guferá náboja kolies :wink:
Na namazanie ložisiek vazelínu MoS, na kĺby grafitku. Stieracie manžety budú OK (ak nie su dotrhané) tak len vyprať v nafte - sú to dve gumy + pružný krúžok, taký pridržiavač + dva polmesiace naskrutkované na tehlici z vnútornej strany.
Inak sa Ti môže stať, že budeš potrebovať vymeniť zvislé vedenie tehlice - 2 kuželíkové ložiská na každej strane. Pasujú z predného kolesa škody 100 až 130 :-D A práve toto sa dá vymeniť len keď je všetko takto rozobraté ako sa chystáš.
Záludnosti tam niesú. Po naklepnutí gufer do nápravy si ich primaˇž tou MoS vazelínkou a hlavne poloosu nenasúvaj ako keby ležala v nápravnici - snaž sa ju chytiť oboma rukama za ten koniec od kľbu tak aby si nestrhol gufero. Krátka je pohoda, ale tá dlhá je fuška, ale ide to :wink: Guľové čapy riadenia demontuješ klepnutím ťažším kladivom do miesta kde je tá kuželová diera - oproti plánovanému úderu musí byť opreté tiež kladivo rovnako ťažké - pozor aby si nemlátil do čapu, ale tam kde je driek = fakt vyskočí.

Pri uťahovaní nábojov kolies to moc neprežeň, radšej s citom a po nejakom malom čase skontroluj a došteluj keď si to sadne.

-ka-

PS: rano pošlem jeden nákres :wink:

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 30.04.2008, 3:05
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak jasne...

gufera na poloos mam kvalitne a za inu cenu ako v Nissane...

250,- s DPH / ks

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 30.04.2008, 7:35
Profil ICQ WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ahoj,

tak tu je sľúbený nákres - sú tam domalované aj od NISSANa tie ostatné guferá

Obrázok

Inak ja som si namontoval guferá od RADOOFFROADA, sú dobré, funguje mi to bez problémov, len doporučujem a sú podstatne inej ceny ako v NISSANe (minulý týždeň som ich pre chalana bral po 450,- CZk kus.

-ka-

EDIT: kvalita obrázku nič moc, keď tak pošlem mailom :-D

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 30.04.2008, 9:00
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jo ... a zabudli sme na úúúúplne prvý krok. Skontroluj hadičku odvetrania mosta nápravy. Možno je zapchatá, most tlakuje a olej sa tlačí von (čo by znamenalo, že semering je OK). Vyšroubuj kontrolný šroub vpredu na dife a fúkni do hadička odverania (obvykle býva koniec založený nieke pri posilovači bŕzd pod zásobníkmi podtlaku). Ak prefúkneš, pokračuj na semering, ak neprefúkneš, zisti prečo, závadu odstráň a chvíľu vydrž. Možno to prestane presakovať.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 30.04.2008, 9:31
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Michi,

a samozrejme nový olej, haleluja, 5,3 litru 75W - 80 ale pozor API GL5!!!

Pre hypoidné ozubenie, ak tam dáš GL4 tak je to zlý, hypo zuby sa po sebe aj kĺžu, tak preto

-ka-

PS: 5,0 litru je akurát, len sa to blbo naplňa ak nemáš špricňu, alebo čerpadielko. Kontrolný a výpustný šrob utesníš )čo mám skúsenosť) najlepšie teflonovou páskou :wink:

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 30.04.2008, 10:53
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
...len sa to blbo naplňa ak nemáš špricňu, alebo čerpadielko....


Klystírová striekačka (tzv "žanetka") v zdravotníckych potrebách á 70,- Sk/ks

Ale keďže ma tento rok čaká aj výmena prevodových olejov, uvažujem o obstaraní čerpadielka na vrtačku.

Ládovať olej do hlavnej prevodovky je ukrutná pakáreň :smt120

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 30.04.2008, 10:59
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin,

čítaš mi myšlienky... tiež som sa ponasieral než som to tam dostal.... teraz idem vyrobiť taký oný... no olejové čerpadlo zo škodovčičky (teda z vykurveného motora z vrakáča) odimplantovať aj s kusom hliníka a umiestniť to do plechovej krabice aspon 2 litre obsahu ... no a miesto rozdelovača malú kľučku a točiť :-D

kamarát to tak má a ide to super - aj odsáva olej a aj láduje :-D :-D :-D ... a dosť rýchlo

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 30.04.2008, 11:12
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin a uz ste s Milanom robili ten fotoserial z rozborky napravy?
pre nas laikov by to bodlo vidiet aj na obrazku alebo lepsie nazivo
mat tak jeden patrol na pokusy ...vobec by som sa toho nebal... ale takto neviem ci by som si sam trufol... :-D


Str, 30.04.2008, 11:17
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
konik píše:
Martin a uz ste s Milanom robili ten fotoserial z rozborky napravy?
pre nas laikov by to bodlo vidiet aj na obrazku alebo lepsie nazivo
mat tak jeden patrol na pokusy ...vobec by som sa toho nebal... ale takto neviem ci by som si sam trufol... :-D


Z fotiek nepocítiš tú atmosféru :-D Záludnosti tam nie sú, rozobrať je pohodáč, ale skladanie chce trošku fortieľ... hlavne pri priťahovaní skrutiek (do kríža či po obvode) a nastavovaní vole nábojov...

Lepšie by bolo niekomu sa motať za zadkom kdo to robí a učiť sa.... alebo si nechať urobiť...

-ka-

PS: Michci, a na skrutky ktoré budeš dávať spať, tak proti zatuhnutiu spoja takú medono-mosadznú vazelínku.... Za pár rokov, keď to budeš musieť povoliť tak oceníš :wink:

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 30.04.2008, 11:23
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
muhehe ... rady na pokračovanie.

Medenná vazelína v spreji alebo tégliku = napr. Autorpima

Pri zaťahovaní hlavného ložiska náboja treba mať namontované koleso. Len tak na obvode pocítiš prípadný zbytkový vakel v ložisku a aj dokážeš odhadnúť či sa kolo primerane lahko točí (na holom náboji to nepostrehneš)

Špeciálny kĺúč na maticu ložiska uspokojivo nahradí tupý šroubovák a citlivé ovládanie kladivka. Ale ak chceš byť ťažký frajer, zožeň si bronzovú tyčku tak zhruba fí 8 mm a koniec sklepni.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 30.04.2008, 11:52
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: