4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Predná náprava GR Y60.
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=4491
Stránka 1 z 6

Autor:  michi [ Uto, 29.04.2008, 19:34 ]
Predmet príspevku:  Predná náprava GR Y60.

Hi all,

Čaká ma rozborka prednej nápravy. Presakuje mi na jednej strane okolo volnobežky olej z difu. To by malo byť gufero, ktoré netesní.

Moja otázka na znalcov Patrola Y60 je: Aké záludnosti ma čakajú, na čo sa mám pripraviť, že bude treba ešte vymeniť, resp. čo je dobré vymeniť keď už je to rozobraté.

Aby som si mohol dopredu pripraviť náhradné diely a nemusel potom čakať a mať auto týždeň na zdviháku.

Ďakujem za vaše rady a postrehy.

Autor:  rado nd [ Uto, 29.04.2008, 19:44 ]
Predmet príspevku: 

Nie som znalec.
To gufero môže byť pokojne dôsledok. Môže byť vyčvachtané ložisko, čo spôsobí hádzanie poloosi a odchod gufera. Môže byť vymlátené uloženie toho ložiska - rovnaký dôsledok.
A teraz znalci.

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 29.04.2008, 21:28 ]
Predmet príspevku: 

neverim, ze okolo volnobezky presakuje olej z difu

...preco by to robil a tlacil sa tadial, ked ma lahsiu cestu okolo gule


...cize najskor rozober volnobezku a kukni dnu , pravdepodobne len blbe tesnenie a presakuje vazelina...

Autor:  Martin 4 [ Uto, 29.04.2008, 21:43 ]
Predmet príspevku: 

Michi ... čuchni k tomu čo presakuje. Prevodový olej (ktorý je v dife) dosť charakteristicky smrdí ako keby po čpavku. Ak si netrúfaš, vydrž po Komoču. Zdiagnostikujem ti to.

Ak to budeš rozoberať, maj po ruke kliešte na segerky. Jedna je navlečená na poloosi a stiahnuť ju dvomi šroubovákmi je vopruz :? :evil: Pozor aby ti neuletela !

Snaž sa z náboja vlastne všetkého pred demontážou očistiť čo najviac sajrajtu, aby to nenapadalo do operačnej rany.

Na poloose sú navlečené všelijaké podložky (brúsená, mosadzná) Ukladaj si ich po rade ako ich demontuješ, aby si ich nepoplietol.

Maj po ruke fakt veľa handier. Je to špinavá robota.

Semering vie prečo umrel, takže prever ložiská zvislých čapov. Najmä spodné.

Autor:  michi [ Str, 30.04.2008, 0:10 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
neverim, ze okolo volnobezky presakuje olej z difu

...preco by to robil a tlacil sa tadial, ked ma lahsiu cestu okolo gule


...cize najskor rozober volnobezku a kukni dnu , pravdepodobne len blbe tesnenie a presakuje vazelina...


Ide aj okolo gule a podľa nosa je to dif olej. Keď som montoval AVM, tak som ich namazal len tak ľudsky. Toto je isto z difu.

Autor:  Karlito [ Str, 30.04.2008, 3:05 ]
Predmet príspevku: 

Ahoj,

teraz v sobotu som robil na jednom Patrole presne to čo popisuješ :wink:

Okolo dlhšej poloosy presakovalo gufero a olej sa tlačil von. Na voľnobežku to moc nedošlo, lebo to tam nemá skoro kadiaľ zatiecť - len okolo poloosi, ktorá je vedená v náboji v ihličkovom ložisku a je to tam dosť ztiesnené, no ale ak Tio to ide aj okolo gule, tak je to olej z nápravy.

Potrebuješ to gufero do nápravy. Ja osobne (robil som to aj na mojom Patrole a doporučil som to aj tomu chalanovi) dať nové guferá náboja kolies :wink:
Na namazanie ložisiek vazelínu MoS, na kĺby grafitku. Stieracie manžety budú OK (ak nie su dotrhané) tak len vyprať v nafte - sú to dve gumy + pružný krúžok, taký pridržiavač + dva polmesiace naskrutkované na tehlici z vnútornej strany.
Inak sa Ti môže stať, že budeš potrebovať vymeniť zvislé vedenie tehlice - 2 kuželíkové ložiská na každej strane. Pasujú z predného kolesa škody 100 až 130 :-D A práve toto sa dá vymeniť len keď je všetko takto rozobraté ako sa chystáš.
Záludnosti tam niesú. Po naklepnutí gufer do nápravy si ich primaˇž tou MoS vazelínkou a hlavne poloosu nenasúvaj ako keby ležala v nápravnici - snaž sa ju chytiť oboma rukama za ten koniec od kľbu tak aby si nestrhol gufero. Krátka je pohoda, ale tá dlhá je fuška, ale ide to :wink: Guľové čapy riadenia demontuješ klepnutím ťažším kladivom do miesta kde je tá kuželová diera - oproti plánovanému úderu musí byť opreté tiež kladivo rovnako ťažké - pozor aby si nemlátil do čapu, ale tam kde je driek = fakt vyskočí.

Pri uťahovaní nábojov kolies to moc neprežeň, radšej s citom a po nejakom malom čase skontroluj a došteluj keď si to sadne.

-ka-

PS: rano pošlem jeden nákres :wink:

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 30.04.2008, 7:35 ]
Predmet príspevku: 

tak jasne...

gufera na poloos mam kvalitne a za inu cenu ako v Nissane...

250,- s DPH / ks

Autor:  Karlito [ Str, 30.04.2008, 9:00 ]
Predmet príspevku: 

Ahoj,

tak tu je sľúbený nákres - sú tam domalované aj od NISSANa tie ostatné guferá

Obrázok

Inak ja som si namontoval guferá od RADOOFFROADA, sú dobré, funguje mi to bez problémov, len doporučujem a sú podstatne inej ceny ako v NISSANe (minulý týždeň som ich pre chalana bral po 450,- CZk kus.

-ka-

EDIT: kvalita obrázku nič moc, keď tak pošlem mailom :-D

Autor:  Martin 4 [ Str, 30.04.2008, 9:31 ]
Predmet príspevku: 

jo ... a zabudli sme na úúúúplne prvý krok. Skontroluj hadičku odvetrania mosta nápravy. Možno je zapchatá, most tlakuje a olej sa tlačí von (čo by znamenalo, že semering je OK). Vyšroubuj kontrolný šroub vpredu na dife a fúkni do hadička odverania (obvykle býva koniec založený nieke pri posilovači bŕzd pod zásobníkmi podtlaku). Ak prefúkneš, pokračuj na semering, ak neprefúkneš, zisti prečo, závadu odstráň a chvíľu vydrž. Možno to prestane presakovať.

Autor:  Karlito [ Str, 30.04.2008, 10:53 ]
Predmet príspevku: 

Michi,

a samozrejme nový olej, haleluja, 5,3 litru 75W - 80 ale pozor API GL5!!!

Pre hypoidné ozubenie, ak tam dáš GL4 tak je to zlý, hypo zuby sa po sebe aj kĺžu, tak preto

-ka-

PS: 5,0 litru je akurát, len sa to blbo naplňa ak nemáš špricňu, alebo čerpadielko. Kontrolný a výpustný šrob utesníš )čo mám skúsenosť) najlepšie teflonovou páskou :wink:

Autor:  Martin 4 [ Str, 30.04.2008, 10:59 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
...len sa to blbo naplňa ak nemáš špricňu, alebo čerpadielko....


Klystírová striekačka (tzv "žanetka") v zdravotníckych potrebách á 70,- Sk/ks

Ale keďže ma tento rok čaká aj výmena prevodových olejov, uvažujem o obstaraní čerpadielka na vrtačku.

Ládovať olej do hlavnej prevodovky je ukrutná pakáreň :smt120

Autor:  Karlito [ Str, 30.04.2008, 11:12 ]
Predmet príspevku: 

Martin,

čítaš mi myšlienky... tiež som sa ponasieral než som to tam dostal.... teraz idem vyrobiť taký oný... no olejové čerpadlo zo škodovčičky (teda z vykurveného motora z vrakáča) odimplantovať aj s kusom hliníka a umiestniť to do plechovej krabice aspon 2 litre obsahu ... no a miesto rozdelovača malú kľučku a točiť :-D

kamarát to tak má a ide to super - aj odsáva olej a aj láduje :-D :-D :-D ... a dosť rýchlo

-ka-

Autor:  konik [ Str, 30.04.2008, 11:17 ]
Predmet príspevku: 

Martin a uz ste s Milanom robili ten fotoserial z rozborky napravy?
pre nas laikov by to bodlo vidiet aj na obrazku alebo lepsie nazivo
mat tak jeden patrol na pokusy ...vobec by som sa toho nebal... ale takto neviem ci by som si sam trufol... :-D

Autor:  Karlito [ Str, 30.04.2008, 11:23 ]
Predmet príspevku: 

konik píše:
Martin a uz ste s Milanom robili ten fotoserial z rozborky napravy?
pre nas laikov by to bodlo vidiet aj na obrazku alebo lepsie nazivo
mat tak jeden patrol na pokusy ...vobec by som sa toho nebal... ale takto neviem ci by som si sam trufol... :-D


Z fotiek nepocítiš tú atmosféru :-D Záludnosti tam nie sú, rozobrať je pohodáč, ale skladanie chce trošku fortieľ... hlavne pri priťahovaní skrutiek (do kríža či po obvode) a nastavovaní vole nábojov...

Lepšie by bolo niekomu sa motať za zadkom kdo to robí a učiť sa.... alebo si nechať urobiť...

-ka-

PS: Michci, a na skrutky ktoré budeš dávať spať, tak proti zatuhnutiu spoja takú medono-mosadznú vazelínku.... Za pár rokov, keď to budeš musieť povoliť tak oceníš :wink:

Autor:  Martin 4 [ Str, 30.04.2008, 11:52 ]
Predmet príspevku: 

muhehe ... rady na pokračovanie.

Medenná vazelína v spreji alebo tégliku = napr. Autorpima

Pri zaťahovaní hlavného ložiska náboja treba mať namontované koleso. Len tak na obvode pocítiš prípadný zbytkový vakel v ložisku a aj dokážeš odhadnúť či sa kolo primerane lahko točí (na holom náboji to nepostrehneš)

Špeciálny kĺúč na maticu ložiska uspokojivo nahradí tupý šroubovák a citlivé ovládanie kladivka. Ale ak chceš byť ťažký frajer, zožeň si bronzovú tyčku tak zhruba fí 8 mm a koniec sklepni.

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/