4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Patrol Y60
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=5947
Stránka 1 z 6

Autor:  slukee1 [ Str, 29.10.2008, 2:49 ]
Predmet príspevku:  Patrol Y60

Zdravim. prosím o radu mam problém so štartovaním Patrol 2.8TD 85kw,ked otočím kľuč rozsvieti sa na palubovke žhavenie cca iba na 2sekundy takto to zopakujem 3krát po sebe a potom naštartujem bez problémov ale motor ide nepravidelne musim ist par metrov potom sa chytia asi všetky valce ale žhavenie bliká dalších cca 5min počas jazdy. Poraďte či je zlé žhaviace relé alebo žhaviče príp.iná porucha. dik.

Autor:  Karlito [ Str, 29.10.2008, 7:28 ]
Predmet príspevku: 

To vyzerá na niektorú z 3 dvojžhavičiek - sú to tie, čo sú na motore bližšie ku kabíne :wink:

-ka-

Autor:  MAKLER [ Str, 29.10.2008, 7:35 ]
Predmet príspevku: 

Alebo to môžu byť trysky,zle, najprv pozri žhaviče, premeraj

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 29.10.2008, 8:21 ]
Predmet príspevku: 

A je spravne , totiz zlu trysku nedokaze analyzovat kontrolka zhavenia :wink:

nemas problem s otackomerom ?

Autor:  HONZA.S [ Str, 29.10.2008, 8:50 ]
Predmet príspevku: 

Když se to ohřeje tak to běží bez problémů? Pokud ano tak dožhavování.

Autor:  rado nd [ Str, 29.10.2008, 8:56 ]
Predmet príspevku: 

Relé.

Autor:  Martin 4 [ Str, 29.10.2008, 9:50 ]
Predmet príspevku: 

rado nd píše:
Relé.


... tie dve veľké pod plechovým krytom medzi baterkou a blatníkom bližšie k predku auta..

Autor:  Karlito [ Str, 29.10.2008, 10:11 ]
Predmet príspevku: 

Vy dvaja materiáli, ste mu poradili :-D Teplý je jasné, že pojde dobre... a relátok je v patrole tiež hojne :-D

1.) zlá žhaviaca sviečka - sólo - predné 3 len s jednou lištou - ak je úplne KO, tak bliká kontrolka hneď po naštartovaní kýcha, zahuluje a má nepravidelný chod (vlastná skúsenosť) - výmena sviečky/čok

2.) zlá žhaviaca sviečka - sólo - predné 3 len s jednou lištou - nie úplne KO, ale buď nenažhaví dostatočne rýchlo, alebo nie úplne na konci - kontrolka nebliká, štart rovnaký ako v bode 1 (vlastná skúsenosť) - výmena sviečky/čok

3.) žhaviace relé - pod čiernym plechom vedľa baterky - je menšie a idú doňho 3 štekry (2 tučné prúdové káble + jeden asi zelený s ovládacím napatím - zlý prenos elektriky cez kotvu - kontrolka nebliká - štart ako bod 1 (vlastná skúsenosť) - očistiť

4.) žhaviace relé - pod čiernym plechom vedľa baterky - je menšie - ak je uplne KO, tak kontrolka bliká, štart takmer nemožný - výmena relé

5.) zlá dožhavovacia sviečka - dvojitá - zadné 3 na dvoch lištách - ak je uplne KO, tak kontrolka bliká. Štart ako bod 1 (vlastná skúsenosť) - výmena sviečky/čok

6.) zlá dožhavovacia sviečka - dvojitá - zadné 3 na dvoch lištách - ak nie je úplne KO, len nenabieha dostatočne rýchlo, alebo nie celkom na konci - kontrolka nebliká, štart na malú chvíľku OK ale po krátkej chvíľke kucká, zahuluje a znepravidelní sa chod motora - vymeniť sviečku/čky

7.) dožhavovacie relé - pod čiernym plechom vedľa baterky vačšie a v predu - ak je uplne KO, kontrolka bliká, štart ako v bode 6 (vlastná skúsenosť) - vymeniť relé

8.) dožhavovacie relé - pod čiernym plechom vedľa baterky vačšie a v predu - ak nie je uplne KO - zlý prechod elektriky cez kontakty, pletenec na kotvu - štart ako v bode 6 - vyčistiť kontakty, preletovať pletenec (vlastná skúsenosť)

9.) riadiaca jednotka (pravý stĺpik pod poistkami pod šedým plastom) ak je v nej chyba tak kontrolka bliká, štart nemožný, alebo možný s problémami, vačšinou aj problémy s otáčkomerom ako písal Rado, lebo:

riadiaca jednotka ovláda žhavenie a dožhavovanie - žhavenie len od teplotného čidla, ale dožhavovanie rieši prepínacie relé (dožhavovacie) aj podľa režimu behu motora - teplota / otáčky. Toto sa deje až do 60 °C teploty motora kvoli emisiám a spaľovaniu.

Obecne doporučujem aj prejsť všetky prúdové káble (biele asi 3mm v priemere), spoje a koncovky. Nezapomeň na ukostrenie a póly na baterke - každá strata elektrickej energie prechodovými odpormi zhoršuje podmienky pre štart!

-ka-

Autor:  rado nd [ Str, 29.10.2008, 10:27 ]
Predmet príspevku: 

Počuj, Ty materiál, ten Tvoj elaborát som si odložil pre ďalšie generáice. A Tebe dávam bod.

P.S. A začni aspoň imitovať prácu, lebo Ťa vyrazia.

Autor:  MAKLER [ Str, 29.10.2008, 14:51 ]
Predmet príspevku: 

Mam ten isty problem, som tiez bol v koncoch, na budúci týžden idem dať vybrať trysky, moj nazor je pozriet zhavice, rele, a nakoniec trysky.
Ja mam zhavice OK, rele nove, a stale t robi

Autor:  Karlito [ Str, 29.10.2008, 16:17 ]
Predmet príspevku: 

MAKLER píše:
Mam ten isty problem, som tiez bol v koncoch, na budúci týžden idem dať vybrať trysky, moj nazor je pozriet zhavice, rele, a nakoniec trysky.
Ja mam zhavice OK, rele nove, a stale t robi


bliká Ti kontrolka?

-ka-

Autor:  slukee1 [ Str, 29.10.2008, 18:11 ]
Predmet príspevku:  Patrol Y60

Tak teraz neviem čo si z toho vybrať ale velmi pekne ďakujem a otáčkomer blbne poskakuje ale to robil aj pred tym než to začalo.

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 29.10.2008, 18:27 ]
Predmet príspevku: 

pretoze otackomer ma paradoxne spojitost so zhavenim...

velka skrinka pri spolujazdcovych nohach napravo pod plastom...

Autor:  Karlito [ Str, 29.10.2008, 21:28 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
pretoze otackomer ma paradoxne spojitost so zhavenim...

velka skrinka pri spolujazdcovych nohach napravo pod plastom...


lebo ešte raz pre Slukeeho:

riadiaca jednotka (pravý stĺpik pod poistkami pod šedým plastom) ak je v nej chyba tak kontrolka bliká, štart nemožný, alebo možný s problémami, vačšinou aj problémy s otáčkomerom ako písal Rado, lebo:

riadiaca jednotka ovláda žhavenie a dožhavovanie - žhavenie len od teplotného čidla, ale dožhavovanie rieši prepínacie relé (dožhavovacie) aj podľa režimu behu motora - teplota / otáčky. Toto sa deje až do 60 °C teploty motora kvoli emisiám a spaľovaniu.


Ako nás za starých čias učili: Opakovanie je matka múdrosti :)

-ka-

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 29.10.2008, 21:32 ]
Predmet príspevku: 

som si nevsimol, ze uz si to tam dal, sorry

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/