Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 06.07.2025, 3:59
Dnes je nedela 6. júla 2025, meniny má Patrik, Patrícia a zajtra Oliver




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Zaludna tema Y60 vs. Y61 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Maco: vidim ze mas zmysel pre humor, tak sa omluvam ak sa ta to dotklo.
Ako uz chalani pisali skus hladat radsej niecos priamym vstrekom, su to modernejsie motory s vacsim vykonom a mensou spotrebou ako 25 rocne motory. Napriklad doscovery TD5 (ako ti bolo radene) ma pri rovnakom objeme ako moj galloper o 2-3 litre mensiu spotrebu a o 40 koni vacsi vykon.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 27.10.2009, 15:08
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ale ved jasne, ze vsetko je v poriadku.. len potrebujem pocut realne veci lebo nie som majster sveta a nerozumiem vsetkemu.. do techniky nie som az taky dobry a preto sa pytam Vas skusenych.. Nieco si spravit dokazem ale.. skor som dobry v jazdeni.. takze tak..

TO KAPO: viem ze ten trojliter je haklivy.. viem.. ale zas jedine 4.2 myslis?? chcem ist cestou ceskych priatelov a teda blizky vychod, egypt, vychodnym pobrezim do JAR a odtial bud trajekt alebo naspat zapadnym pobrezim.. to je este v stadiu planovania.. ale potrebujem postavit normalne auto ktore to bez problemov zvladne (povodne sme riesili Jeepa XJ ale to je male a koniec koncov hrozne auto.. ak do neho nedas 600 tisic tak z cesty ani nezchadzaj lebo ho budes hned musiet opravovat a motorizacia bud 4,0 alebo nic.. potom sme uvazovali o NAVARE D22 2002- predsa len BUDAPEST - BAMAKO vyhrala.. vsetci ma ale prznia za to ze to nema tuhy predok.. a trochu dost to vadi aj mne samemu.. dostal som navrh ze jedine toyka alebo patrol.. no a ak toyka tak fakt len 75ka alebo 80ka lebo 90tka ma zas nezavisly predok.. 75ku nezozenies len tak lahko a ak ano tak extremne drahu - ja chapem ze preco drahu, ze to auto stoji za to ale, zial je mi to luto aj sa za to hanbim ale v mojom povolani zial podavame vykony na hranici sado maso za trapne male peniaze takze musim nieco vyriesit aj v ramci tych penazi ktorymi disponujemaj ked je to malo.)

Koniec koncov tuto cestu okolo afriky isli ti cesi na Patrole GR Y60 Wagon 2,8 TD r.v.1995 a fakcia uz rok a maju za sebou skoro 50000 km a ide to.. Ono je to aj tym ze mnohi ludia maju skreslene informacie o afrike.. aj ked afrika je dost divoka krajina resp. niekolko krajin ale vacsinou su tam aj normalne cesty dokonca vyssej kvality ako by sme si na slovensku mohli len predstavovat a nie vsade je len blato, prales alebo sahara. ALE.. ten offroad je tam na mieste lebo naozaj to blato, brody, les, kamene a piesok tam naozaj niekde fakt je.. napokon 80 percent sa ide po polnej alebo strkovej ceste takze asi neni o com debatovat takze ten Superb alebo octavka asi fakt nie.. Proste stale nemam rozhodnute ake auto

Jedine co viem ze rad by som ho dal upravit do allmetalu ku radovi


Uto, 27.10.2009, 15:21
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nezávislého predku by som sa nebál. Ten má výhody pri dlhej jazde po ceste a nevýhody pri extrémnom liftovaní. Takže ideál pre teba.
Na daleké cesty nie je potrebné nadvíhané, orámované auto. Zato spolahlivé, odskúšané, a technicky pripravené.
Hladký diesel ideál, ale bežne jazdia ludia po svete aj na všeličom inom. :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Uto, 27.10.2009, 15:32
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ved ano ano KAPO.. takto mi to uz vysvetlovali mnohi a celkom aj rozumiem ale ked som doma a nejdem na daleku cestu rad sa vyberiem tak ako vy vsetci ostatni do lesa na nejaku rozdrbanu zvaznicu s polmetrom blata a tesim sa ako male decko ked to prejdem.. prosto rad aj offroadujem.. no a taky KOMPROMIS (medzi komfortom silou priechodnostou dobrym krizenim naprav a tak) mi pride najlepsie patrol GR wagon.. a ked sme uz pri nom tak tie motory 2,8 TD v y61 po roku 2001 su urcite s priamim vstrekom no nie?? CI??


Uto, 27.10.2009, 15:47
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
.......Pre teba by bolo snáď najvhodnejšie opraviť toho trojlitra. A odstrániť vrodené chyby. Tam boli tuším vadné vstrekovače-prepalovalo to piesty a potom sa zväčšovala olejová vaňa a menil spôsob ostrekovania-chladenia piestov olejom.......


najlepsie riesenie. Motor 3.0 ma na rozdiel od nasich sestvalcov mozno horsi zvuk, ale ma VYKON a KRUTIACI MOMENT, a tiez o nieco nizsiu spotrebu v cestnom rezime. (Jimny 1,5TD ma vacsi krutiaci ako 2,8TD6 v Y-61 :-D :-D :-D )
Potom sa da aj rozumne nacipovat a to je priestor na dalsie usetrene decilitriky nafty a nutnost menej ho namahat. Pri spravnej udrzbe a zaobchadzani vydrzi vela.

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Uto, 27.10.2009, 18:06
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 30.11.2008, 17:15
Príspevky: 280
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Maco tebe je jedno ake auto si kupis...ked ho chces dat urobit radovy ten ti aj s wartburga urobi auto do afriky :smt033

_________________
Mitsubishi Pajero 2,5td, T3


Uto, 27.10.2009, 19:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
som Nissan pozitivny ... bol som v Afrike na viacerych miestach
do Afriky na Toyote , su vsade a v hojnom pocte rozsahu typov a co je najdolezitejsie vsadedostupne su diely a kazdy spinavy arab alebo cernoch ti to na ulici zbucha
je pravda , ze cesty su tam naozaj zvladnutelne
je pravda ze tam jazdia aj Nissany (a videl som viac 61 ako 60 ),ale v pomere ku Toy 1:10 (ostatne znacky su kozmetickym promile)

_________________
OFF the ROAD


Uto, 27.10.2009, 23:12
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Poslať 
HEJ HEJ sledujem a sledoval som vela jeho uprav a som z toho na kašu.. videli ste tie dva nove cierne patroly.. kua.. az do placu ti je, ze si to nemozes dovolit.. :))

k tomu trojlitru.. asi hej asi to je pravda.. a asi to aj tak nejak budem riesit.. mam kamosa co je total fachman do snad vsetkych moznych spalovacich motorov.. Ing. ktory sa v monterkach vala pod autami.. takze to skusim nejak takto.. ale potrebujem nejaky kupit a to JE TOTALNA DILEMA.. kolko km je na 3.0 D v pohode??? ako zistim ci ich ma naozaj tolko??? ako viem ako sa s tym motorom narabalo??? ci to niekto vytacal za studena do otacok alebo nie, ci sa hral na benzinak a daval mu.. jednotka 4,5 dvojka 4,5 trojka 5 tisic otacok a tak.. toto by som potreboval zmaknut..

ak viete o nejakom kusku tak prosim navrhnite.. vlastne viem o VELA kusoch za VYBORNE ceny ale vsetko je to trojdver kratky a ja chcem autobus.. PS: jeden chlapik v cechach ma na predaj nadhernu Y61 wagon kurna s australskou 4,2 D bez turba bez elektroniky kokos.. to neznicis asi nijak ani keby si velmi chcel.. vyzera to auto jak nove.. ale 450000,- KČ ..ten by som aj hned zobral keby.. ale dopocitam si daky podvozok, lift, gumy, narazniky, navijak, atd.. a som skoncil..

A k tej TOYOTE.. ano viem o tom ze v afrike je no. 1 jednoznacne TOYOTA ale otazka znie.. KTORU TOYKU??? aky motor?? vies.. Moj sen je jednoznacne LC 75 ale zase len SEN.. vies no kup tu karu a uprav ju.. to su strasne prachy.. 80tka to iste.. a vcelku dostupna 90tka ma nezavisly predok a navyse si ju neviem predstavit upravit.. a neviem si ju predstavit ani na dakej rozkvasenej zvaznici kedze to nezakrizi - teda nema cim zakrizit.. jaaaaj aka je toto dilema..
(rozoberat toyotu je tu v NISSANE tak trochu off topic ale nevadi)


Uto, 27.10.2009, 23:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať ??
takže ty ešte len uvažuješ nad kúpou auta? A potom hrrr do Afriky? Prihlás sa do súťaže Modré z neba. Myslím, že zabezpečujú komplet servis.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Str, 28.10.2009, 7:45
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chalan asi zle zvazuje rozpocet....zabudnut na Patrola,Toy a spol. Potom nastupi na rad Samurai Long,buchnut tam 1,6TD z Golfa,upravit a je to. Nebude to vypimpovany Patrol za dva mega,ale aspon sa nezruinujes. Zial,ci vies,ci nie minimalne poslednych 20 rokov su v nasich koncinach najpodstatnejsou vecou love,prachy,skvara,zobani....kto ich ma,moze nakupovat do sytosti. Kto nie.....ma smolu. Mozno nespravodlive a neviem este ake,ale je to tak. :wink:

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Str, 28.10.2009, 9:35
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, podobných debát sme tu už zažili, ale aspon je sranda :-D

viewtopic.php?t=6233&postdays=0&postorder=asc&start=0

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 28.10.2009, 10:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo spravne ... Je tu len mala diferencia , tu sa neriesi Patrol verzus ine znacky (teda povodne) . Zda sa , ze riesime Y60 vs Y61 ako expedcak do Afriky.
Moj nazor je :
Nr. 1) Toy LC 80
vsetko okrem ceny hra v prospech tejto alternativy
Nr2) Y61 a kludne s tym 2,8TD (ja sice mam 3,0ZDTi na AT) na expedicii sa predsa nechces rutit Afrikou 140km/h na plne nalozenom speciale (alebo hej ?)
argumenty :
- jazdi ich tam pomerne dost ( zaujimave je ze maju LSD zadny diff), cize zakladna asi slusna
- cena asi mensia ako LC75&80
Nr3) Y60 2,8TD
- lacnejsia alternativa bodu 2

motorizacia Nissan (subjektivne) :
- 3,0ZDTi (dolezite je to "Z" bo je to uz novsia verzia montovana od druhej polovice roku 2001), traktoroidny to motor s plne elektronickou vybavou, je v nasich podmienkach sice naozaj asi lepsi ako 2,8 ,ale na potulky po Afrike by som volil nieco jednoduchsie (aj tamojsie patroly boli na 90%2,8)
- 2,8 legenda s ohromnyyym zvukom a ak budeme uvazovat s verziou v Y61 tak doporucujem isto prestavbu na mechanicke cerpadlo a vysokansku disciplinu ohladom prehrievania dochladzovania ,discipliny olejov cistoty chladicov atd atd

_________________
OFF the ROAD


Str, 28.10.2009, 11:12
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to Igor a pejo: nie nie chalan (ja) neni vytrety ak sa vam to tak zda.. nie je to tak ze si chcem kupit a postavit auto a hor sa na expediciu.. bol som ako vodic expedicie v albansku na GR Y61 3.0 D wagon a mam ju momentalne aj k dispozicii ale ma prasknutu hlavu.. preto tu riesim take veci ale to je jedno.. v albansku som bol este raz na neupravenom XJcku.. teraz sa na jar chystam na sever (Finsko) a potom na jesen alebo az dalsi rok blizkym vychodom a vychodnym pobrezim afriky do JAR.. a mozno zapadnym naspat podla situacie..

Co sa tohoto threadu tyka.. uvazujem aby som to upresnil o tom ze:

1. ci mam opravit spominanu Y61 ci uz nova hlava a gen. alebo prepasovat do nej tu 4.2 z toho anglicana..
2. alebo kupit Y61 2.8 ako mi tu mnohi radia
3. alebo kupit Y60 ktora je kua spolahliva
4. alebo radsej zriesit daku toyotu

takze ten samuraj ci podobne veci fakt akoze sa mi nechce citat.. dik..
ANO spominam tu ze by som pri tom vsetkom chcel samozrejme co najviac usetrit a za tym si aj stojim.. no neposerem sa ze som neni bohaty.. robim vsetko co viem pre to aby som zarobil a snazim sa fakt poctivo ale tak.. NO TO ZE SETRIM A PREMYSLAM CO AKO VYRIESIT TAK ABY SOM SA ZMESTIL DO ROZPOCTU NEZNAMENA ZE CHCEM AUTO ZA DVESTO TISIC.. a uz vobec nie samuraj..

Poznam vsak mnohych ktori sa vydali na afriku s Y60tkou 2.8 r.v. 95 a presli bez poruchy.. dokonca teraz su tam taky dvaja a maju uz za sebou vyse 50 tisic km.. a de to..

Ja mam este minimalne rok casu tak diskutujem.. VADI??


Str, 28.10.2009, 14:54
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: