Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Nissan Patrol GR RD28T, RD28Ti - Žhavenie
Autor |
Správa |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Ahoj, napadlo ma založiť vlákno o žhavení 2,8čkových Patrolov. Začne sa blížiť zima a komôrkový motor v podstate bez nažhavenia, alebo iného dopingu nejde naštartovať.
Už som sa postretal s rôznymi úpravami a prerábkami inak zložitého žhavenia/dožhavovania v starej dobrej Y60, tak že kdo čo má, ako rieši a ako to funguje - vhodné pre všetkých podľa príznakov urobiť autokontrolu doma.
V nadpise je spomenutá aj Y61 s RD28Ti: motor koncepčne identický s RD28T, ale žhavenie doznalo podstatnej zmeny a z sériovo paralelného systému sa stal jednoduchý systém s 6timi rovnakými žhavičkami 11,5V.
No a k Y60 s RD28T: jedná sa o sériovo paralelné zapojenie s dvomi relátkami žhavenia (pod plechom medzi baterkou a pravým predným blatníkom, sú v predu tohoto priestoru). Teplotu sníma čidlo v hlave motora medzi 6 a 5 valcom. Ovláda to a riadi jednotka na stĺpiku pod poistkami.
Takže píšme čo sa nám dialo a ako sa riešilo, čo pomohlo, ok?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 08.07.2011, 10:07 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Štart motora na všetky valce a po niekoľkých sekundách roztrasený beh, nepravidelný, dym z výfuku šedivo biely zhruba 2 až 3 minúty (podľa teploty). Ukľudní sa sám a beží normálne. Kontrolka žhavenia môže blikať, ale nemusí.
Jedná sa o závadu v dožhavovacom okruhu - ak bliká kontrolka žhavenia, závada je s najvačšou pravdepodobnosťou v relé dožhavovania. Nutné opatrne rel´é otvoriť a kontrolovať kontakty, očistiť napáleniny a skontrolovať pletenec na kotvu - zvykne oxidáciou zvýšiť odpor, kontrola ukostrenia - toto relé je prepínacie a nepúšťa elektriku na všetky žhavičky, ale prepína v impulzoch podľa teploty motora a režimu práce až do cca 60°C!
Ak neblikne kontrolka, závada môže byť v samotnej žhavičke/žhavičkách a vekom a pracovnými cyklami ochádzajú - kontrola krátkodobým pripevnením k baterke - rýchlosť a intenzita nažhavenia špičky v rádu cca 2 - 3 sekúnd. Kontrola žhavičiek "sólo" - telo na jeden kontakt a šťava na závit. "Double" žhavičky - mínus na závit a plus na odskočené a odizolované hrdlo (nie na telo žhavičky, to na ňu neplatí).
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 08.07.2011, 10:16 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Karlito píše: Štart motora na všetky valce a po niekoľkých sekundách roztrasený beh, nepravidelný, dym z výfuku šedivo biely zhruba 2 až 3 minúty (podľa teploty). Ukľudní sa sám a beží normálne. Kontrolka žhavenia môže blikať, ale nemusí.
Rovnaké príznaky, po cca 10-15 s nastáva hlasné cvak, prejavy sa prudko zhoršia a motor zhasne.
V zime je jav podstatne zreteľnejší, objavuje sa aj v lete.
Nie je to ani jedna zo závad popísaných Tebou, všetky (myslím tým ozaj všetky) komponenty sú OK.
A včuľ babo raď.
|
Pia, 08.07.2011, 10:55 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Skúsil by som vymeniť čidlo teploty v hlave z GRka späť na španiela?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 08.07.2011, 12:45 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
rado nd píše: všetky (myslím tým ozaj všetky) komponenty sú OK.
...a pôvodné.
|
Pia, 08.07.2011, 14:58 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
No a nielen pre Teba, ale aj obecne k nápovede - prenos elektriky je dosť šalamunsky vyriešený v našich strojoch. Nestojí za úvahu preskúšať vedenie káblami, hlavne silové? Na jednom aute som naťahoval núdzovo kábel od alternátora na baterku (použitý bol kábel k navijáku ako dočasné riešenie) a od tej doby začal žhaviť ako za mladi a zlepšilo sa aj dobíjanie.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 08.07.2011, 15:08 |
|
|
PeterGRko
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09 Príspevky: 122 Bydlisko: Trencin
|
Cavte Trolisti. Ja som na mojej RD28T riesil dlho problem so zhavenim, hlavne pocas zimi, ked je to akurat casovo naprt. Po studovani fora som kupis žhavice 11,5 V po 6 ks, lebo su fakt za facku. Nanovo som natiahol kabelaz k palubke, a k druhej ridiacke z BMW e28 (e 30) o ktorej viem ako funguje a mam snou dobre skusenosti. Po tomto zakroku som so zhavenim nemal problemo a mozem odporucit . Diagnostika tohoto zhavenia je jednoducha lebo niesu pospajanie dokopy na jeden spolocny kabel.
|
Pia, 08.07.2011, 17:56 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Tak, ďalší príznak nedokonalého štartu a behu po štarte.
Žhaviace sviečky. Komplet KO sviečku riadiaca jednotka pozná a aj nie. Je to diskutabilný jav, porovnáva sa úbytok napatia, nie tečúci prúd.
Niekoľko KO žhavičiek jednotka pozná spoľahlivo, bliká kontrolka žhavenia a verte tomu, motor to tiež pozná
Dôležité sú teplota a rýchlosť nažhavenia + rozsah nažhavenia. Pracovnými cyklami ohrev/ochladnutie sa žhavička opotrebí.
Všetky žhavičky (aj 6,5V) možno skúsiť podomácky na baterke - hlavne neprehnať - po zafarbení do žlta vypnúť. U všetkých 6tich by malo žhavenie prebiehať identicky.
Na dvoch motoroch som mal žhavičky v stave - studená po pripojení žhavila (zadymila špička, zafarbila sa do červena alebo do tmavo žlta) a po ohreve okamžite prestala viesť prúd a nechcela spolupracovať až do vychladnutia. Stav proste opakovaný.
Venujme správnemu žhaveniu patričnú pozornosť, baterka a štartér sa odvďačia
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 19.07.2011, 7:52 |
|
|
damballa
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35 Príspevky: 352 Bydlisko: púchov
|
ja mam konkretne teraz problem zo zhavenim na mojej Y60 4.2td ,sprava sarovnako ako ste popisovali hore ale zacalo to pred nedavnom bielo sedy dym a nepravidelny chod do 30sec. elektronika ostala z povonej 2.8td a zhavice su origo 4.2 11v na 2.8 6,5v. dozhavovanie tam neni riesene vobec, auto donedavna startovalo normlane ale zacalo tomu drbat a neviem cim to je, zhavice som vsetky premeral aj prudovy odber aj odpor aj vizualne rozpalovanie spicky, skusit tam narvat riadiacu jednotku zhavenia zo 4.2?uz neviem co skusit uz mi odsli napady
_________________ patrol gr y60,2.8, 1990
|
Pon, 20.10.2014, 23:17 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Vizualne zistis, len ci nie je uplne K.O., ale nie ako sa sprava v motore. Ubytok napetia tiez extra nic nepovie. Pozorujes tento stav v porovnani s predchadzajucim, ked teraz teplota spadla o par stupnov ? Nema o Vas na zhavenie tiez vplyv cidlo teploty vody ? (cudoval by som sa, keby nie). Ak uz auto ma zhavit (podla vonkajsej teploty, napr. +5 stupnov), ale cidlo je blbnuce a este si mysli, ze je +10, asi by to zodpovedalo tomu startu a nepravidelnemu chodu. Co sa stane, ak cidlo odpojis resp. zoskratujes (neviem, nastuduj ako sa sprava)? Nebude si mysliet RJ, ze je arktickych -20 (30-40), a nenazhavi okamzite ? No a potom ako je napisene vyssie, kontrola rele. Bohuzial, je to vekom spotrebak. Ale rele musi dostat pokyn od RJ (Asi) a to od cidla. Ak je cislo nafigu, tak RJ nema odkial vediet, aka je teplota vody. (mozno ak si to nahradne vie zobrat z paliva alebo vzduchu).
|
Uto, 21.10.2014, 7:48 |
|
|
damballa
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35 Príspevky: 352 Bydlisko: púchov
|
povodne cidlo teploty vody od vymeny motoru 4.2 uz neni mam tam cidlo na pridavny budik len , takze tam by som chybu nehladal taketo problemy v zime poslednej neboli. este skusim raz vybrat zhavice a otestovat ich vsetky naraz na liste .nemohol by mat nato vplyv aj prechodovy odpor na odpojovaci baterie medzi -polom baterie a ukostrenia motoru som nameral cez 12ohm k tomuto prechodovemu som sa dostal az ku odpojovacu priamo nanom je ten odpor.dnes som rano skusil nazhavait viac krat asi 6x a chod motoru bol kludnejsi
_________________ patrol gr y60,2.8, 1990
|
Uto, 21.10.2014, 18:54 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Ako skusil nazhavit ? Mas to zapojene rucne ? Alebo klucikom ? Ak klucikom, ako vies, ze zhavilo ? Bud zhavi patrol vzdy a za kazdych okolnosti (co sa mi nezda), alebo je niecim ovladany ... (RJ -> nejake cidlo).
|
Str, 22.10.2014, 7:24 |
|
|
simako7
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 16.08.2012, 19:54 Príspevky: 450 Bydlisko: Trenčianske Teplice
|
Aj mne teraz keď prituhlo komplikuje studený štart, keď je tak pod 8stupnov a auto naštartujem tak chytí ale len na 5 valcov po 1-2s už ide normálne ( zadými na bielo ), skúšal som pozrieť žhaviče no podarilo sa mi vybrať až 2ks tak som ostatné prekontroloval aspom či berú napätie brali, no ale sranda je v tom že keď prežhavím 2x po sebe(nažhavím vytiahnem kľúč keď cvakne relátko pichnem dnu a zase žhavím ) tak motor chytí pekne aj pri 0stupnoch je možne že jeden žhavič je ako keby poslabší ?
_________________ Už len bruchpláž TDI Ex Nissan Patrol y61 wagon 2,8td Bejvalo Jeep Cherokee XJ 2,5td 31x10,5R15 T3
|
Sob, 06.12.2014, 20:00 |
|
|
rikard0
Čumil
Registrovaný: Uto, 18.03.2014, 9:10 Príspevky: 6
|
simako7 píše: Aj mne teraz keď prituhlo komplikuje studený štart, keď je tak pod 8stupnov a auto naštartujem tak chytí ale len na 5 valcov po 1-2s už ide normálne ( zadými na bielo ), skúšal som pozrieť žhaviče no podarilo sa mi vybrať až 2ks tak som ostatné prekontroloval aspom či berú napätie brali, no ale sranda je v tom že keď prežhavím 2x po sebe(nažhavím vytiahnem kľúč keď cvakne relátko pichnem dnu a zase žhavím ) tak motor chytí pekne aj pri 0stupnoch je možne že jeden žhavič je ako keby poslabší ? Ano. Mne to robilo presne to iste. Menil som pre istotu rovno vsetky zhavicky a pri poslednej som sa zhrozil. Zhaviaca cast bola iba polovicna, akoby ohlodana. Jedno stastie ze sa uplne neulomila pri behu motora.
|
Ned, 07.12.2014, 12:21 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|