Dnes je nedela 6. júla 2025, meniny má Patrik, Patrícia a zajtra Oliver
Autor |
Správa |
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 819 Bydlisko: SK
|
Je to tak aj u hračiek.
Ivo hlavu hore, neklesaj na duchu, všetky problémy sú väčšinou v hlave.
Rozbité zrkadlo na 70 som kedysi riešil kúpou oblého skla (tuším Avia) a u bežného sklenára mi ho nechceli rezať až som natrafil na jednu fi v BA kde jeden šikovný sklenár ho vyštiepal a zasadil do rámu. Cena origo bola typicky hračkárska a Elitná náhrada mala tiež obyč. rovné zrkadlo, v ktorom som ništ nevidel. Okrem toho bolo zrkadlo zo slabého plastu, tak nakoniec dostala 70 pravé zrkadlo síce staršie od Zoliho, ale origo.
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Str, 09.06.2010, 7:54 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Mirec pri citani tvojho predosleho prispevku (uprimny, technicky spravny, bez jedinej stipky ironie) uz som mal pocit ze s tebou je nieco v neporiadku ... Uff , ale riadne sa mi teraz ulavilo = vsetko je OK !
4Karlito , hehehe, po zhliadnuti tych fotiek som este vcera zobral shampoo, kefku , sprsku a sup sup do motoroveho priestoru . Nie je to dokonale , ale ...
Add vrtula za studena . Dnes rano sa otaca bez nejakeho vacsieho odporu , cize pootocit sa da pekne rukou . Ale nevrti sa ako uplne volne na lozisku = ak som do vrtule strcil prstom tak sa pootocila max o 4-5 cm potom zabrzdila...
Mne je divne , ze sa vrti ihned po nastartovani... Nema to byt tak, ze visko spojka pripoji vrtulu az vtedy , ked je ju treba , to zn., ze az ak teplota prekroci urcitu hranicu. Ved ked ma motor 20°C je hovadina fukat vrtulou... Či?
_________________ OFF the ROAD
|
Str, 09.06.2010, 8:23 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ivo, na margo toho vypuklého zrkadla - ak nie je úplne rozbité, nevyhadzuj. Ja som kúpil v Conrade fóliu ("originál" zrkadlovú na tieto účely) vystrihol som správny tvar a nalepil som na staré zrkadlo, celkom to fungovalo, mal som to na dlhom Pajere.
Vodu nalievam do chladiča (hlavne po čistení z dôvodu jazdenia na Kmotrovom kopci) tak, že normálne doplním hornú nádržku po vrch tej "mrežovanej" časti, to je asi polovica výšky, po prebehnutí pár km dolejem zbytok a hotovo. Teplota mi ani v tiahlom stúpaní (Beňadický kopec, Strmky pred Senohradom, Šachtičky pri BB...) neurobí v podstate žiadny pohyb. Ohriať nad štandardnú teplotu ho dokážem len v lete v ťažkom teréne so zapnutou klímou. A jeden raz nedávno  v stúpaní, keď som nevedel, že som na Tisovci prišiel o vrtuľu. Po namontovaní novej vrtule všetko OK. A to určite viem, že moja visko spojka je už trochu dead, lebo pri strate vrtule dostala ranu a kmitá (zháňam novú, ale nie z Nissanu  ). Vrtuľa stála nejakých 123EUR.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 09.06.2010, 9:12 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Vrtula musí byť v pohybe. To čo dovolí hydro škrtenie vo viskóznej spojke verzus odpor vzduchu na lopatkách.... dajme tomu 400 ot za minútu bez ohľadu na otáčky motora. Ak začne tiecť okolo viskózy teplý luft natočí lamely vo vnútri a zvýši tým hydraulický odpor a otáčky sa zvýšia - lebo je visko spojka schopná zvládnuť vačší odpor vzduchu na lopatkách. No a tak ďalej až skoro k 1:1.
Viskózna spojka, termostat motora či bimetalické ventily v palivových filtroch sú ovládané priamo, zmenou teploty média a preto musia mať bypas (niečo ako malý obtok médiom) aby boli schopné zareagovať na zmenu teploty.
Keby tomu tak nebolo a napríklad vrtula by stála, tak by si po 20minútach na TESCO parkovisku motor uvaril a viskóza by ani netušila, že už prišiel čas púšťať vrtulu.
Elektrické sahary sú ovládané impulzom z čidla v okruhu chladenia, tam je to niečo inšie
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 09.06.2010, 21:42 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
OK = takze sa vsetko vysvetlilo  a kedze som moju "prirucku nissanich svistov" pred dvoma rokmi pozical a uz som ju nikda viac nevidel , teraz znem plody tohto skutku
A) Vrtula = ma sa tocit a aj sa toci
B) Kvapalinu som dolial tak, ze horna nadobka je az tesne pod prepadovu hadicku plna a v tej dolnej netlakovej je hladina medzi max a min = zatial to drzi pekne
vdaka za konzultacie = zasa som sa o patrole cosi naucil a koniec koncov som si ciastocne vypucoval motour
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 10.06.2010, 7:49 |
|
 |
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 819 Bydlisko: SK
|
No ale to, že si doplnil kvapalinu a zatiaľ drží stále nevysvetľuje, čo sa udialo.
Kam a prečo sa stratila kvapalina?
Že by zanedbaná údržba? 
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Štv, 10.06.2010, 10:11 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Jaka zanedbana udrzba ... Toto je Patrol !!!! Takze napriek tomu , ze chybalo cca 0,4l kvapaliny sa nic nedialo , ziadne signaly = nic.
Az ked som zacal moooc spekulovat , ze preco asi ta nadrzka .....
A kam za tych 5 rokov zmizlo cca 0,4l kvapaliny ? Neviem 
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 10.06.2010, 13:04 |
|
 |
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 819 Bydlisko: SK
|
Jak nič?
V sobotu doplníme inú nádržku! 
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Štv, 10.06.2010, 14:46 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Jak doplníme?
Ty máš vyprázdňovať.
|
Štv, 10.06.2010, 14:56 |
|
 |
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 819 Bydlisko: SK
|
S Ivom jedine dopĺňať. 
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Štv, 10.06.2010, 22:04 |
|
 |
enemysvk
Učeň
Registrovaný: Uto, 08.06.2010, 22:49 Príspevky: 48 Bydlisko: Martin
|
Ja len tak nahodou nevie niekto aky je zhruba max tlak v chladici (viem ze to neni vela ) ...kdesi je v nom dierka a neviem kde zeby som ho vybral a trochu natlakoval a zistil kde to je ....
|
Ned, 12.09.2010, 17:04 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Na to, aby ti s tamade šla bublinka, ti netreba veľký tlak. Stačí málo, a už uniká vzduch.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 12.09.2010, 18:28 |
|
 |
Senator
Koumák
Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42 Príspevky: 178 Bydlisko: Košice-okolie
|
ak sa mozem spytat...
auto mi kuri a celkom rychlo no tiez mam problem s tym permanentnym tocenim ventilatora uz od prveho startu...
ked je motor vypnuty tak sa toci v pohode teda je rozopnuty ale po nastartovani sa hned zopne a toci aj ked je motor studeny....
je problem tu teplotnu spojku vymenit? alebo kaslat nato nech to toci ako na starej Š100
_________________ Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)
|
Pia, 29.10.2010, 12:50 |
|
 |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
jasan21 píše: ak sa mozem spytat... auto mi kuri a celkom rychlo no tiez mam problem s tym permanentnym tocenim ventilatora uz od prveho startu... ked je motor vypnuty tak sa toci v pohode teda je rozopnuty ale po nastartovani sa hned zopne a toci aj ked je motor studeny.... je problem tu teplotnu spojku vymenit? alebo kaslat nato nech to toci ako na starej Š100
jak si necital co tam pisali??? ta vrtula sa musi tocit aj za studena inak by zmenu teploty ta viskozna spojka nezaregistrovala...
|
Pia, 29.10.2010, 13:18 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Ak sa točí natvrdo, je preťa žovaný pohon remeňmi, uloženie remenice na kľuke, motor stratí trochu z dynamiky, zvýši sa spotreba.
Výmena nie je zložitá, novú viskózu, 10ku vidlicový kľúč, povoliť 4x matička M6 + podložka, stiahnuť vrtulu s viskózou, odskrutkovať vrtulu od starej a nahodiť na novú viskózu atd atd...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 29.10.2010, 13:20 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|