Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 06.07.2025, 14:50
Dnes je nedela 6. júla 2025, meniny má Patrik, Patrícia a zajtra Oliver




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 chladenie Patrol Y61 3,0 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50
Príspevky: 819
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať .
Je to tak aj u hračiek. :oops:
Ivo hlavu hore, neklesaj na duchu, všetky problémy sú väčšinou v hlave. :lol:
Rozbité zrkadlo na 70 som kedysi riešil kúpou oblého skla (tuším Avia) a u bežného sklenára mi ho nechceli rezať až som natrafil na jednu fi v BA kde jeden šikovný sklenár ho vyštiepal a zasadil do rámu. Cena origo bola typicky hračkárska a Elitná náhrada mala tiež obyč. rovné zrkadlo, v ktorom som ništ nevidel. Okrem toho bolo zrkadlo zo slabého plastu, tak nakoniec dostala 70 pravé zrkadlo síce staršie od Zoliho, ale origo.

_________________
Kde ostatní končia ...


Str, 09.06.2010, 7:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mirec pri citani tvojho predosleho prispevku (uprimny, technicky spravny, bez jedinej stipky ironie) uz som mal pocit ze s tebou je nieco v neporiadku ... Uff , ale riadne sa mi teraz ulavilo = vsetko je OK !

4Karlito , hehehe, po zhliadnuti tych fotiek som este vcera zobral shampoo, kefku , sprsku a sup sup do motoroveho priestoru . Nie je to dokonale , ale ...

Add vrtula za studena . Dnes rano sa otaca bez nejakeho vacsieho odporu , cize pootocit sa da pekne rukou . Ale nevrti sa ako uplne volne na lozisku = ak som do vrtule strcil prstom tak sa pootocila max o 4-5 cm potom zabrzdila...
Mne je divne , ze sa vrti ihned po nastartovani... Nema to byt tak, ze visko spojka pripoji vrtulu az vtedy , ked je ju treba , to zn., ze az ak teplota prekroci urcitu hranicu. Ved ked ma motor 20°C je hovadina fukat vrtulou... Či?

_________________
OFF the ROAD


Str, 09.06.2010, 8:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ivo, na margo toho vypuklého zrkadla - ak nie je úplne rozbité, nevyhadzuj. Ja som kúpil v Conrade fóliu ("originál" zrkadlovú na tieto účely) vystrihol som správny tvar a nalepil som na staré zrkadlo, celkom to fungovalo, mal som to na dlhom Pajere.
Vodu nalievam do chladiča (hlavne po čistení z dôvodu jazdenia na Kmotrovom kopci) tak, že normálne doplním hornú nádržku po vrch tej "mrežovanej" časti, to je asi polovica výšky, po prebehnutí pár km dolejem zbytok a hotovo. Teplota mi ani v tiahlom stúpaní (Beňadický kopec, Strmky pred Senohradom, Šachtičky pri BB...) neurobí v podstate žiadny pohyb. Ohriať nad štandardnú teplotu ho dokážem len v lete v ťažkom teréne so zapnutou klímou. A jeden raz nedávno :oops: v stúpaní, keď som nevedel, že som na Tisovci prišiel o vrtuľu. Po namontovaní novej vrtule všetko OK. A to určite viem, že moja visko spojka je už trochu dead, lebo pri strate vrtule dostala ranu a kmitá (zháňam novú, ale nie z Nissanu :-D ). Vrtuľa stála nejakých 123EUR.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Str, 09.06.2010, 9:12
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vrtula musí byť v pohybe. To čo dovolí hydro škrtenie vo viskóznej spojke verzus odpor vzduchu na lopatkách.... dajme tomu 400 ot za minútu bez ohľadu na otáčky motora. Ak začne tiecť okolo viskózy teplý luft natočí lamely vo vnútri a zvýši tým hydraulický odpor a otáčky sa zvýšia - lebo je visko spojka schopná zvládnuť vačší odpor vzduchu na lopatkách. No a tak ďalej až skoro k 1:1.

Viskózna spojka, termostat motora či bimetalické ventily v palivových filtroch sú ovládané priamo, zmenou teploty média a preto musia mať bypas (niečo ako malý obtok médiom) aby boli schopné zareagovať na zmenu teploty.

Keby tomu tak nebolo a napríklad vrtula by stála, tak by si po 20minútach na TESCO parkovisku motor uvaril a viskóza by ani netušila, že už prišiel čas púšťať vrtulu.

Elektrické sahary sú ovládané impulzom z čidla v okruhu chladenia, tam je to niečo inšie :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 09.06.2010, 21:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OK = takze sa vsetko vysvetlilo :-) a kedze som moju "prirucku nissanich svistov" pred dvoma rokmi pozical a uz som ju nikda viac nevidel , teraz znem plody tohto skutku
A) Vrtula = ma sa tocit a aj sa toci :-)
B) Kvapalinu som dolial tak, ze horna nadobka je az tesne pod prepadovu hadicku plna a v tej dolnej netlakovej je hladina medzi max a min = zatial to drzi pekne
vdaka za konzultacie = zasa som sa o patrole cosi naucil a koniec koncov som si ciastocne vypucoval motour

_________________
OFF the ROAD


Štv, 10.06.2010, 7:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50
Príspevky: 819
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať .
No ale to, že si doplnil kvapalinu a zatiaľ drží stále nevysvetľuje, čo sa udialo.
Kam a prečo sa stratila kvapalina?
Že by zanedbaná údržba? 8-)

_________________
Kde ostatní končia ...


Štv, 10.06.2010, 10:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jaka zanedbana udrzba ... Toto je Patrol !!!! Takze napriek tomu , ze chybalo cca 0,4l kvapaliny sa nic nedialo , ziadne signaly = nic.
Az ked som zacal moooc spekulovat , ze preco asi ta nadrzka .....
A kam za tych 5 rokov zmizlo cca 0,4l kvapaliny ? Neviem :-)

_________________
OFF the ROAD


Štv, 10.06.2010, 13:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50
Príspevky: 819
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať .
Jak nič? :shock:
V sobotu doplníme inú nádržku! :D

_________________
Kde ostatní končia ...


Štv, 10.06.2010, 14:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jak doplníme?
Ty máš vyprázdňovať.


Štv, 10.06.2010, 14:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50
Príspevky: 819
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať .
S Ivom jedine dopĺňať. :D

_________________
Kde ostatní končia ...


Štv, 10.06.2010, 22:04
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 08.06.2010, 22:49
Príspevky: 48
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja len tak nahodou nevie niekto aky je zhruba max tlak v chladici (viem ze to neni vela ) ...kdesi je v nom dierka a neviem kde zeby som ho vybral a trochu natlakoval a zistil kde to je ....


Ned, 12.09.2010, 17:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na to, aby ti s tamade šla bublinka, ti netreba veľký tlak. Stačí málo, a už uniká vzduch.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Ned, 12.09.2010, 18:28
Profil
Koumák

Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42
Príspevky: 178
Bydlisko: Košice-okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak sa mozem spytat...
auto mi kuri a celkom rychlo no tiez mam problem s tym permanentnym tocenim ventilatora uz od prveho startu...
ked je motor vypnuty tak sa toci v pohode teda je rozopnuty ale po nastartovani sa hned zopne a toci aj ked je motor studeny....
je problem tu teplotnu spojku vymenit? alebo kaslat nato nech to toci ako na starej Š100

_________________
Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)


Pia, 29.10.2010, 12:50
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02
Príspevky: 281
Bydlisko: Stará Lubovna
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jasan21 píše:
ak sa mozem spytat...
auto mi kuri a celkom rychlo no tiez mam problem s tym permanentnym tocenim ventilatora uz od prveho startu...
ked je motor vypnuty tak sa toci v pohode teda je rozopnuty ale po nastartovani sa hned zopne a toci aj ked je motor studeny....
je problem tu teplotnu spojku vymenit? alebo kaslat nato nech to toci ako na starej Š100


jak si necital co tam pisali??? ta vrtula sa musi tocit aj za studena inak by zmenu teploty ta viskozna spojka nezaregistrovala...


Pia, 29.10.2010, 13:18
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak sa točí natvrdo, je preťa žovaný pohon remeňmi, uloženie remenice na kľuke, motor stratí trochu z dynamiky, zvýši sa spotreba.

Výmena nie je zložitá, novú viskózu, 10ku vidlicový kľúč, povoliť 4x matička M6 + podložka, stiahnuť vrtulu s viskózou, odskrutkovať vrtulu od starej a nahodiť na novú viskózu atd atd...

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 29.10.2010, 13:20
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: