Dnes je nedela 6. júla 2025, meniny má Patrik, Patrícia a zajtra Oliver
Nissan Patrol 2,8 tdi - Trasenie volantu
Autor |
Správa |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Litlle PEPE mohol by som popísať DW u tvojho PEPEho?
Je to už z rýchlosti 50km/h a hlavne sa začne pri odľahčení prednej nápravy buďto vplyvom nadskočenia na nerovnosti, alebo vo výjazde.
Čo navrhuje ctené osadenstvo?
Okrem vymedzenia vôlí a montáže tlmiča riadenia.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 12.06.2011, 11:14 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Repas húpačiek, kontrola rajdových ložísk.
|
Ned, 12.06.2011, 11:44 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Mne sa tento jav
Trasenie volantu na Patrole 2,8 td r.v.1999
objavil pomerne nečakane, nič sa na aute nemenilo, neopravovalo/neupravovalo a ani kolesá neboli zasvinené od blata. Trasenie sa prejavovalo len od rýchlosti cca 75 km/h až do 90 km/h ale nie vždy - pri zaťažení v zatáčke sa obvykle kolesá nerozkmitali, na rovnej ceste ako kedy, ako by to na nerovnostiach nezáležalo.
Vymenil som puzdrá na prednej panhardke a nechal skontrolovať všetky čapy, ložiská aj geometriu nápravy, domec riadenia je dotiahnutý.
Jav sa výrazne zjemnil a posunul sa do rýchlostí 90-100 km/h.
Ale nezmizol úplne. Netuším, čo by som ešte mohol urobiť.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 13.06.2011, 15:31 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
a ako ti to kontrolovali?...lebo ja som to predtym na zdvihaku len tak rukami,za koleso a pod....vsetko sa zdalo v poriadku....prisiel som na STK a tam chlapik cosi na stroji,cosi pajsrom a pekne za radom ukazoval ktore lozisko,alebo cap je zly...bez rozmyslania vedel kde zasprajcovat pajser
ale ak vravis,ze tie veci mas dobre a ze to prislo tak necakane,tak ja by som si tipol u teba skor na kolesa
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Pon, 13.06.2011, 17:19 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
U mňa bola kontrola dôkladná, zodpovedný a dôveryhodný odborník. Kolesá som následne (po výmene puzdier na panhardke) tiež vymenil, len na skúšku, rozdiel bol len v indikovanej rýchlosti, kedy jav nastal (menšie kolesá = vyššia rýchlosť).
Tie väčšie kolesá (285/75R16) boli dokonca vyvažované na mašine, ktorá má aj protitlak na gumu, presne určí polohu nevyváženosti aj dynamicky, takže kolesá by som asi vylúčil.
Nie je to teraz už také nepríjemné, ale stále tam to trasenie je a mňa najviac štve, že nevieme diagnostikovať zdroj poruchy.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 14.06.2011, 8:35 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Jenki tiez sa mi to stalo a tiez som si myslel ze necakane.
Po pretesneni guli a vymene zvyslich lozisk v prednej naprave som poctivo vymedzil loziska naboja kola, ale cuduj sa svete po asi 2000km zacalo to trasenie. Postupnym nekonecnym zistovanim som zistil uplne minimalnu volu loziska na pravej strane. Neviem si to vysvetlit, preco sa objavila az po tych kilometroch. Po normalnom znovuvymedzeni vôle je zas vsetko OK. Lozisko nehuci, ani nejavi ziadne priznaky blizkeho konca.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Uto, 14.06.2011, 9:03 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
No, po Rimavskej ide auto na repas karosérie (oprava off road lišajov), tak bude čas popri tom ešte raz všetko skontrolovať.
Ale kontrola ložísk, čapov a celej mechaniky prednej nápravy bola dôsledná. Keďže sa mi na Tisovci podarilo ohnúť zadnú šťuchačku, robilo sa všetko komplet a rukami odborníka, najprv kontrola následkov, potom oprava, následne nastavenie.
Vadí mi práve to, že nepoznáme presne príčinu.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 14.06.2011, 9:42 |
|
 |
Roxxxy
Čumil
Registrovaný: Štv, 09.06.2011, 17:42 Príspevky: 5 Bydlisko: Trenčín
|
RADOFFROAD píše: Takže takto predpokladam že u vacsiny z vás ide o DW efekt a teda jedna vec je potlačiť ho to dokáže kvalitný tlmič (napr Ironman ) alebo pátrať po iniciátorovi teda príčine - najčastejšie sú to kolesá vyváženie špina krivé disky stare odlezane pneu ale pozor vacsinou to nestačí na taký vyrazny prejav musí este byt niekde vola alebo viac menších voli a tiež pozor na správny zaklon zvisleho capu (platí pre upravené vozidla )
Vsetko vyriesene. Stacilo vyvazenie kolies a spravny tlak v pneu.
Vsetko ostatne je na mojom trolovi super - volant sa uz ani nehne az do 150kmh.
Dakujem vsetkym za rady. 
_________________ Nissan Patrol W GR 2,8 tdi SE
|
Sob, 18.06.2011, 9:44 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
To si mal spravit ako prve a az potom zakladat temu. 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Sob, 18.06.2011, 10:20 |
|
 |
Roxxxy
Čumil
Registrovaný: Štv, 09.06.2011, 17:42 Príspevky: 5 Bydlisko: Trenčín
|
bacaono píše: To si mal spravit ako prve a az potom zakladat temu. 
Mylis sa, musel som spravit vsetko co tu bolo popisane od zalozenia temy, aby som mohol potom vylucovat to co je ok.
O mojom probleme sa diskutuje docela masovo...
Takze nelutujem ze som zalozil temu, aj Tebe to snad nieco dalo, ci nie?
_________________ Nissan Patrol W GR 2,8 tdi SE
|
Sob, 18.06.2011, 10:27 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
mna by zaujimalo,ako tu rado spominal,ten spravny zaklon zvisleho capu...ako sa to riesi,alebo nastavuje?
mam 6cm podlozky pod strunami(viem,ze zle,ale uz tak boli od nova) a trocha mi taha volant dolava a tiez trasie nim...moze mat ten zvisly cap suvis s tym,alebo 6 cm je este nebadatelnych?
vyvazenie kolies,riadenie,atd. teraz neriesim
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Sob, 18.06.2011, 10:54 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
6 cm je veľa treba aspoň caster kit ( excentre)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Sob, 18.06.2011, 17:29 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|