|
Hľadať • Registrovať •
FAQ •
Anjeli •
Pravidlá •
Rapid Link
• Prihlásenie
|
Dnes je sobota 5. júla 2025, meniny má nikto a zajtra Patrik, Patrícia
ATF do prevodovky RE4R03A (Y61)
Autor |
Správa |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|

No ... Nie je !
Pokusim sa zhrnut dnesne poznatky :
ATF = naozaj vseobecny nazov pre napln do automatu
ATF4(4+) a ine = komercny nazov urciteho vyrobku
Dexron = specifikacia GM&Ford urcujuca vlastnosti onej kvapaliny ( je v roznych kvalitativnych urovniach ) II , III, IV ( nizsia je vzdy zamenitelna za o jeden stupen vyssiu a pozor zamena o dva stupne prevodovku moze poskodit )
Furt neviem co si mam mysliet o zazraku od Valvoline s nazvom MaxLive , ktory (ako pisu ) je urceny pre starsie prevodovky (viac ako 100tis km) a splny Dexron III & IV ... Nevie niekto ?
add vymena oleja )
olej sa neda vymenit naraz celych 11,8litra , da sa doplnit o mnozstvo , ktore vytecie pri otvoreni vypustacieho srobu a naslednej demontazi vane a filtra ( bolo mi povedane , ze to bude asi 5 az 6 litrov)
add co fsetko menit )
Nissan hovori , ze vymena po 60tis km a to je asi tak raz za dva a pol roka a vtedy si myslim , ze taka vec ako Patrol v AT si zasluzi tu investiciu a kupim aj filter aj nove tesnenie vane
kontrola AT)
Checking A/T Fluid
1. Warm up engine.
2. Check for fluid leakage.
3. Before driving, fluid level can be checked at fluid temperatures
of 30 to 50°C (86 to 122°F) using “COLD” range on
dipstick.
a. Park vehicle on level surface and set parking brake.
b. Start engine and move selector lever through each gear position.
Leave selector lever in “P” position.
c. Check fluid level with engine idling.
d. Remove dipstick and note reading. If level is at low side of
either range, and fluid to the charging pipe.
e. Re-insert dipstick into charging pipe as far as it will go.
f. Remove dipstick and note reading. If reading is at low side
of range, add fluid to the charging pipe.
Do not overfill.
4. Drive vehicle for approximately 5 minutes in urban areas.
5. Re-check fluid level at fluid temperatures of 50 to 80°C (122
to 176°F) using “HOT” range on dipstick.
CAUTION:
Securely install A/T fluid level gauge.
6. Check fluid condition.
+ If fluid is very dark or smells burned, refer to AT section for
checking operation of A/T. Flush cooling system after repair
of A/T.
+ If A/T fluid contains frictional material (clutches, bands, etc.),
replace radiator and flush cooler line using cleaning solvent
and compressed air after repair of A/T. Refer to LC section
(“Radiator”, “ENGINE COOLING SYSTEM”).
vymena ATF)
Changing A/T Fluid
1. Warm up A/T fluid.
2. Stop engine.
3. Drain A/T fluid from drain plug and refill with new A/T fluid.
Always refill same volume with drained fluid.
Fluid grade:
Genuine Nissan ATF or equivalent. Refer to “RECOMMENDED
FLUIDS AND LUBRICANTS”,
MA-1008.
Fluid capacity (With torque converter):
11.8 ! (10-3/8 Imp qt)
Drain plug:
: 29 - 39 Nzm (3.0 - 4.0 kg-m, 22 - 29 ft-lb)
4. Run engine at idle speed for five minutes.
5. Check fluid level and condition. Refer to “Checking A/T
Fluid”. If fluid is still dirty, repeat steps 2 through 5.
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 08.10.2009, 18:20 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ak sa nemylim ATF +4 je tiez specifikacia, tak isto ako napr. ATF III.
Napln sa da vymenit cela. Napr. na Jeepe, odpojis hadicu na chladici oleja AT a jdenosu stranou lejes a druhou ide von (motor bezi), alebo v lepsich servisoch na to maju zariadenie.
|
Pia, 09.10.2009, 8:06 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|