4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

olej v posilovaci riadenia Y61
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=10610
Stránka 1 z 1

Autor:  IvoLUCKY [ Str, 28.04.2010, 21:33 ]
Predmet príspevku:  olej v posilovaci riadenia Y61

momentalne stojim pred dilemou
mam nizku hladinu oleja v posilovaci riadenia na mojom Y61 3,0ZDTi, kde je v doporuceni od vyrobcu uvedeny ako "power steering fluid" uvedene DEXRON III or equivalent ...
v AT prevodovke mam olej presne tejto specifikacie (od PalaCheera - tusim PetroCanada ATF D3M) a stojim pred rozhodnutim , ci to doliat do toho posilovaca alebo nie
pripadne uvazujem cast oleja z nadobky odsat a nahradit ho novym ...

co vy na to ?

Autor:  masurko [ Str, 28.04.2010, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

Ivo ATF do posilovaca nem :roll: jedine PSF aj ked to je rovnakej specifikacie. PSF stoji cca 5 eur tusim aj u lipeckeho :wink:

Autor:  IvoLUCKY [ Str, 28.04.2010, 22:06 ]
Predmet príspevku: 

takze
ATF = automatic transmission fluid
PSF = power steering fluid

specifikacie pre oba druhy kvapalin su rovnake ???

Autor:  palo-cherokee [ Str, 28.04.2010, 22:41 ]
Predmet príspevku: 

Ivo (a Masurko) co lievat do serva to zavisi od vyrobcu serva.

Su servocerpadla postavene na hydraulicky olej a jeho modifikacie (napriklad Jeep, niektore Hondy, Mercedes....) a su servocerpadla, ktore ako medium pouzivaju kvapalinu pre AT prevodovky - napriklad Ford (pouziva ATF type FM), Toyota (pouziva Dexron) a podobne.

takze nie je to jednoznacne dane ale plati, ze VZDY!!! sa riadime tym, co tam vymyslel vyrobca.

Takze Ivo, ak Nissan naozaj pise DexronIII, tak tam nalej DexronIII.


Edit:

pokial ide o oznacovanie ATF a PSF, tak to su len vseobecne skratky.
podstatna je technicka specifikacia (co je v Ivovom pripade DexronIII or equivalent)

PSF moze byt takisto vela druhov - lisit sa mozu bazou (mineral/syntetika), viskozitou, bodom tuhnutia , teplotnou stabilitou.....

To iste plati aj pre ATF kvapaliny - tiez ich je x druhov.

Autor:  jenki [ Štv, 29.04.2010, 0:10 ]
Predmet príspevku: 

Ivo, sorry za OffT, ale nedá mi to - to si v pondelok po diaľnici preto tak opatrne s Patrolíkom karoval, že máš málo kvapaliny ? :-D :-D :-D ale zablikal si, keď na teba ten "cudzinec" krpatý vytruboval. Každopádne, takto zvonku to človek ocení, ako majestátne Patrolisko na diaľnici vyzerá :wink:

Autor:  IvoLUCKY [ Štv, 29.04.2010, 7:57 ]
Predmet príspevku: 

to jenki = ako opatrne ? pekne svojich 110km/h
= bliknutie povazujeme predsa za priatelske gesto ktore je
nutne vsetkym co svieti opatovat ... ci nie ?? :roll:

to PaloCh = dik za pekne pojednanie , ale co tam teda mam naliat ??? jasne je , ze doma mam ATF so specifikaciou Dexron III mam teda ist zhanat PSF so specifikaciou Dexron III ? Toto za prve . A za druhe = myslite si , ze doliatie novej , inej (sice so spravnou specifikaciou) kvapaliny do staruckej je dobry ,alebo zly napad ?

Autor:  masurko [ Štv, 29.04.2010, 8:02 ]
Predmet príspevku: 

Ivko, ako som to pochopil ja, liat len co je v manuale, cize ak mas len olej so specifikaciou DexronIII takze, ked mas ATF so specifikaciou DexronIII tak kludne ho tam daj :-) ale urcite by som aspon striekackou vytiahol staru a dal tam novu :wink:

Autor:  Karlito [ Štv, 29.04.2010, 8:38 ]
Predmet príspevku: 

Odpojíš vratnú vetvu do nádržky posilovača, tú dieru zablenduješ (kus hadičky zalomenej a stiahnutej. Hadička zo spatnej vetvy šup šup do PET flašky. K ruke 2servovoleja. Vhodne poučená osoba (manželka, milenka, kamarát, či iný živočích) k spínačke a na 5sekund brnk engíne, a len dolievame a dolievame a dolievame a takto aj teda na voľnobeh sa to dá stihnúť a aj keby si cuclo vzduchu, odvzdušní sa to na prevodke skrutkou. Ak zrecykluješ 2l servooleja, tak ho máš aj luxusne vymenený.

-ka-

PS: PET flašku daj od coly, respektive nech má tiež 2l :-D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/