4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

chladenie Patrol Y61 3,0
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=10851
Stránka 1 z 3

Autor:  IvoLUCKY [ Pon, 07.06.2010, 19:03 ]
Predmet príspevku:  chladenie Patrol Y61 3,0

poprosim o radu
na mojom patrole su dve nadrzky na chaldivo = tlakova/hlavna a potom vyrovnavacka pod nou.
Jednoho dna som pozrel preventivne naplne a ta vyrovnavacka bola prazdna ... Tak som dolial pekne do 1/2 medzi max a min. Po cca 500km som nakukol pod kapotu a vyrovnavacka ma kvapalinu iba na dne a vseetka je precerpana hore do tej tlakovej.
Vsetky dekliky som prefukol a precistil, v chladici a aj inde je kvapaliny dost a aj teplota na motore je v normale. Jedine co nie je asi OK je, ze vrtula na chladici bezi v podstate od nastartovania ... Po vypnuti motoura sa vsak toci pekne na volno ...

Autor:  HONZA.S [ Pon, 07.06.2010, 21:10 ]
Predmet príspevku: 

Vrtule má viskospojku , která ji spíná dle teploty vzduchu který jí ofukuje. Spíná jí postupně tak že dle stoupající teploty se její otáčky zvyčují a je čím více unášena a při vysoké teplotě je to seplý natvrdo. Tak to funguje když je viskospojka OK. Na prázdno malými otáčkami se musí točit i při nižčí teplotš aby to podporovalo ofuk te viskozy aby se teplý vzduch dostal lépe k té viskoze.

Autor:  finder [ Uto, 08.06.2010, 8:34 ]
Predmet príspevku: 

Cize vrtulu sme vyriesili ako OK, vratime sa k otazke kde sa straca voda.
Lepsi pripad je, ak je niekde netesnost (konce hadic), ale prasknuta (moze sa otvorit az pod tlakom).
Horsi pripad sem pisat nejdem :? (teda ak rozmyslam spravne).
Mne vdaka netesnosti tak curigala (stracala sa) voda z nadrzky ostrekovaca, nez som zistil co je vo veci, musel som rozobrat cely blatnik.

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 08.06.2010, 10:20 ]
Predmet príspevku: 

Niééé nieeee = nic sa nestraca = system je tesny !!!
Pozorne citaj :-)
Takze este raz :
- nebola kvapalina vo vyrovnavacej nadrzke (beztlakova = normalny plastovy deklik)
- tak som dolial pekne medzi ciarku max a min = cize tento stav bol , ze v oboch nadrzkach bola kvapalina pekne v strede
- presiel som cca 500 km a stav sa zmenil tak , ze objem kvapaliny v systeme zostal zachovany , ALE (!) vsetka je v hornej = tlakovej (deklik s pruzinou a ventilom) nadobke = cize daaaleko nad ryskou max ...
- ja som to potom urobil tak , ze som odsal z tej hornej a prelial nazad dole do vyrovnavacky , ale cele sa to zopakovalo

Auto jazdi v normalnom tepelnom rezime = nic sa nehreje , dlllheee tiahle vyjazdy pohnu rucicku na teplomeri mierne hore a potom sa to pekne dochladi nazad ...

Cize asi nic zatial kriticke = aleee nieco sa tam deje a ja neviem co :-(

Autor:  finder [ Uto, 08.06.2010, 10:42 ]
Predmet príspevku: 

Nie je mi celkom jasne, naco su tam dve, ked vecsina aut si vystaci s jednou, ale budiz.

Medzi tymi nadrzkami to funguje ako ? Podtlakom si cucne tlakova z tej vyrovnavacky ?

Autor:  MiroZa [ Uto, 08.06.2010, 14:12 ]
Predmet príspevku:  .

Ešte k tej visco:
"Po vypnuti motoura sa vsak toci pekne na volno ..."
Po vypnutí motora k je zohriaty by sa nemala točiť na voľno ale ťažšie. Určite by mal byť citeľný rozdiel, keď je motor ráno studený a potom tesne po jeho vypnutí.

Autor:  BBMiso [ Uto, 08.06.2010, 15:26 ]
Predmet príspevku: 

Ivo, tie nadobky som sledoval aj ja. Na hornej som nenasiel ziadnu rysku. Tuto nadobu mam plnu. Spodna ma asi dve rysky a tam je kvapalina v strede medzi ryskami. Vrchna ryska je asi v urovni dna a spodna v polovici tej preliaceniny v dne, odkial ide aj hadicka spat do hornej. Usudil som, ze si ziju svojim vlastnym zivotom a kedze sa motor nehreje nestaram so do ich vztahu.
Ak mas rysku aj na hornej daj vediet kde ju hladat.

Autor:  jenki [ Uto, 08.06.2010, 16:02 ]
Predmet príspevku: 

No, chlapi, idem študovať rysky... :shock: lebo nemtuším, o čom je reč...

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 08.06.2010, 16:48 ]
Predmet príspevku: 

nuž teda obrážteky

toto je z manualu

Obrázok

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 08.06.2010, 16:56 ]
Predmet príspevku: 

a tutoka real :

celkovo :

Obrázok

detailne :

Obrázok

Obrázok

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 08.06.2010, 17:00 ]
Predmet príspevku: 

no fcul pekne po poriadku
= prisahaam fuckt na tej hornej nadobke nieto ziadna ryska (kua kde som to jaa len videl ?)
= horna nadobka je plna cca po uroven tej hornej hadice (cize kvapalina je skoro az v hrdle pod deklikom)
= v dolnej nadobke je sice uz vidiet kvapalinu :oops: , ale furt chyba

Co myslite mam este doliat do dolnej opat pekne medzi max a min ? Ze co to urobi ??? Lebo ak to bude tlacit dalej iba hore tak to akurvat moze striekat alebo tiect cez ten deklik von .

Autor:  MiroZa [ Uto, 08.06.2010, 18:34 ]
Predmet príspevku:  .

Ivo možno to je úplne v pohode. Pripadá mi to totiž tak, že tá horná nádržka je akoby pokračovanie chladiča s odvzdušňovacím víčkom a tá spodná slúži ako vyrovnávacia. Na 70 som mal odvzdušňovacie víčko tiež mimo chladiča na kolene pri termostate. Od neho išla normálna prepadová hadička do vyrovnávacej (netlakovej) nádobky. Na 90 je odvzdušňovacie víčko na chladiči a ide hadička do vyrovnávacej netlakovej nádobky.
Potom by v tej hornej mala byť kvapalina stále skoro až povrch a v spodnej môže kolísať. Prebytok zohriatej vody vytlačí počas jazdy do tej netlakovej a keď ochladne tak si ho znova natiahne. Problém by bol keby kvapalina mizla úplne preč a musel si dolievať.
Takže skús doliať medzi min a max keď je studený motor. A sleduj či neubúda.
A pozri ešte raz ešte raz na to visko a aj na samotné viečko.
(Mne keď vytláčalo cez víčko bola v prdeli hlava)

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 08.06.2010, 18:50 ]
Predmet príspevku: 

Mirec diky za info ... Musim uznat , ze si vesela kopa (ze prasknuta hlava)...
idem na to ...
dnes ma Patrol same novoty :
- novucicke celne sklo (vdaka Dindaj) = je to luxus je take zelenkave a hore je zeleny pas
- nove spatne zrkadlo na strane vodica ( roztuukol som v Tisovci a za 1,5€ som si dal vyrezat podla sablony a lepili mi to tam lepicom na skla = je to vcul lepsie ako to prasknute ale je rovne a tak je obraz vyrazne iny ako na tom povodne konvexnom, ale za tie peniaze ??? a dal som to reznut so 4mm - snad to cosi vydrzi)
- novu som dolial kvapalinku = zajtra uvidim co to porobi, dam vediet
Ivo

Autor:  rado nd [ Uto, 08.06.2010, 22:17 ]
Predmet príspevku:  Re: .

MiroZa píše:
Určite by mal byť citeľný rozdiel, keď je motor ráno studený a potom tesne po jeho vypnutí.


Keď je motor ráno studený, tak pár desiatok sekúnd je visko zopnutá skoro úplne natvrdo.
Tak veru.
Ale u hračiek to tak byť nemusí.

Autor:  Karlito [ Uto, 08.06.2010, 23:14 ]
Predmet príspevku: 

Sledujem tému, no dobre dobre. Tu hornú si naplň FULL, dolnú medzi rysky na MAX napríklad a jazdi. medzitým si prepruž víčko tej nádržky či nie je seknuté aby si mal good feeling že si to opravil. Pre tutti good feeling si naštuduj príručku mladých nissan svišťov, alebo úplne maximálne konzultuj v nissane priamo.
Viskózna spojka (ako kolega ND správne popísal) je po odstavení vplyvom gravitácie a následne stečeného oleja v nej - chvíľu unášaná skoro na plno, potom sa rozstrekne a povolí.

Inak ak by si dal moc tekutiny, tak cez víčko Ti to fukne dole a keby bolo moc, tak prepadovou hadičkou na zem. A aj handričkou tam možeš niečo nacvičiť, budeš to mať čistejšie :wink:

-ka-

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/