Dnes je piatok 11. júla 2025, meniny má Milota a zajtra Nina
Ručný plyn na Patrol Y61 2,8TD
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ručný plyn na Y61 2,8TD...riešil niekto takéto niečo?
Lebo ja to považujem za šikovnú vec, hlavne pri ťahaní navijakom, ale aj v iných prípadoch by sa určite osvedčil.
Nemáte nejaký nápad?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 20.09.2010, 0:48 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Pumpa je mechanická?
Asi si nad tým už trochu špekuloval, neviem, možno nemáš dosť informácií.
Na PD je takýto zázrak sériovo. Nepomôže malá špionáž?
Naposledy upravil rado nd dňa Pon, 20.09.2010, 9:26, celkovo upravené 1
|
Pon, 20.09.2010, 9:08 |
|
 |
rescue
Koumák
Registrovaný: Pon, 21.01.2008, 0:17 Príspevky: 174 Bydlisko: Trenčianske Teplice
|
ja som mal kedysi ručný plyn urobený z páčky prehadzovačky na bicykly. boli to take čierne páčky a dala sa regulovať aj sila ťahu páčky. stačilo bouden a lanko a fungovalo to spolahlivo
_________________ viacero offroad, ale momentálne vascina nepojazdná... ale to se poddá...
|
Pon, 20.09.2010, 9:25 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Tož práve, pumpa je elektronechanická, sériový aniryba-anirak na Y61.
Na mechanickú som tiež mal podobné riešenie a budem to aplikovať na Pajero, ale so závitom, kvôli jemnému kroku.
Ale čo s touto elektrickou... špekulujem ale fakt nemám dosť info. Na Y60 je to sériovo, lebo mechanika.
a Rado, nemrozumiem ani čo myslíš tým PD - možno mi to len nepáli, je ešte ráno.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 20.09.2010, 9:41 |
|
 |
bull GR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41 Príspevky: 132 Bydlisko: žilina
|
mňa by zaujímalo, prečo by to nešlo ovládaním škrt. klapky cez bowden ?
resp. prečo do toho ťaháte čerpadlo ?
|
Pon, 20.09.2010, 10:06 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Milý kolega GR,
originálne vstrekovacie čerpadlo motoru RD28Ti je elektronicky riadené, takže v plynovom pedáli je potenciometer a čerpadlo sá ovláda regulovaným tokom elektrónov cez Cu vodiče.
Otázka.)
1.) tlačítko HEAT - reaguje do doby než prestane dožhavovanie motora, nešlo by obísť tepelnú blokáciu?
2.) pri aktivácii klimy sa dvíhajú otáčky motora?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 20.09.2010, 10:16 |
|
 |
bull GR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41 Príspevky: 132 Bydlisko: žilina
|
No ak je otázka smerovaná ku mne tak :
2) áno, trošíčku, ale trochu ma zepokojuje, že sa pri svižnejšej jazde dvíha teplota po aktivácii klímy...
1) neviem o akom tlačítku HEAT je reč...
p.s. vďaka bohu za to, že mám plyn. pedál mechanický
Naposledy upravil bull GR dňa Pon, 20.09.2010, 10:23, celkovo upravené 1
|
Pon, 20.09.2010, 10:22 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
1.) HEAT reaguje na dosiahnutie teploty motora, zaradenie rýchlosti ho tiež deaktivuje. Ale otáčky sú jednoznačne dané, nedajú sa meniť.
2.) áno
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 20.09.2010, 10:23 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Otazka znie (Jenki) = myslis na ozaj rucny plyn ? alebo na "cruise control" a teda tempomat ???
problem je riesitelny bud :
- elektronicky = u elektronickych cerpadiel
alebo
- mechanicky u cerpadiel starsieho alebo prestavboveho typu ( Peto toto je to Tvoje lanko)
ja som u mojho elektronicky riadeneho cuda skusal patrat po prestavbovej sade na tempomat a nenasiel som ... serie ma , ze u novsich Patrolov (tusom od 2004) uz je tempomat pekne zabudovany do volantu ...
_________________ OFF the ROAD
|
Pon, 20.09.2010, 10:24 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Jenki,
u elektronického, pokiaľ sa dobre pamätám, je to urobené asi najjednoduchšie, ako to je možné.
V pedáli je potenciometer napájaný zo stabil. napätia 5V, napätie na jeho bežci je vstupným údajom o polohe pedálu pre riadiacu jednotku.
Riešení (jednoduchých) je niekoľko, záleží na vkuse.
|
Pon, 20.09.2010, 10:35 |
|
 |
Tiboffroad
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19 Príspevky: 358 Bydlisko: Sklené Teplice
|
 ja by som to skusil asi tak že by som priradil potenciometer ku plyn.pedálu a ručný plyn by mohol fungovať / zjednodušený výklad / 
_________________ Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
navijak CB ONE profi, CB, PMR,
|
Pon, 20.09.2010, 10:55 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
No, je to otázka asi na nejakého zdatného Edisona, ale najjednochšie by mi prišlo do obvodu plynový pedál/čerpadlo vraziť ešte jeden potenciometer (možno nejaké odrušenie, diodku) ale bez vratnej pružinky - niečo ako volume na tranďáku s kolieskom
Alebo tam strčiť odbočku s malým plošným spojom, čo bude pripájaný do obvodu preklopným spínačom a budú v plošá čiku odpory + nejaké switche aby z toho šlo isté napätie čo by odpovedalo otáčkam od 1.000 do 1.600 dajme tomu, podľa naswitchovania...
Mýlim sa?
-ka-
PS: lanko je lanko a Y60 aj W či K má predvstrek/ručný plyn extra lankom 
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 20.09.2010, 11:25 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ten elektrický bazmek je teda vlastne jednoduchý selsyn, ak sa teda nemýlim, či? To by potom paralelne s normálnym plynom malo ísť, keď dostane info (čiže napätie) z vedľajšieho drôtu nastavené potenciometrom, mal by zafungovať... len či tam nie je nejaká spätná väzba.
Ivo, naozaj myslím ručný plyn.
Tempomat je tiež fasa vec, ale to zatiaľ neriešim, motorec je predsa len dýchavičný. Práve kvôli motaniu sa v teréne je ručný plyn super vec.
Ale na Pajerku mám aj tempomat, tam dorobím len ten ručný plyn, poneváč tam je aj tá škrtiaca klapka, o ktorej viedol reč kolega GR.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 20.09.2010, 11:40 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Jenki,
Pajero by to malo mať v takej malej skrinke na motorovej stene pred spolujazdcom - lanko dnu, lanko von a vo vnútri tuším cievka? čo to prišponuje kam je treba.
-ka-
PS1: spätná väzba na plyne? To si rieši CML spolu s outsourceovanými snímačmi  (vzduch, teplota, poloha plynu, otáčky, výfukové plyny...)
PS2: dal by sa navrtať tunel a urobiť preklonú zarážku plynového pedálu aby nešiel do nulovej polohy  to by bolo také sofistikované dielo 
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 20.09.2010, 12:08 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Jenki selsyn je nieco trosku ine. Spätna väzba tam sice je ale to ta nemusi zaujmat, kedze sa to bude tvarit len ako keby si mal tehlu na plyne  Skratka a dobre ako hovori tiboffroad, zobrat vhodny potenciometer, najst kablik od plynoveho pedala, ufaklit napoli, vrazit tam potenciometer a finito 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 20.09.2010, 13:53 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|