4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Ručný plyn na Patrol Y61 2,8TD http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=11463 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | jenki [ Pon, 20.09.2010, 0:48 ] |
Predmet príspevku: | Ručný plyn na Patrol Y61 2,8TD |
Ručný plyn na Y61 2,8TD...riešil niekto takéto niečo? Lebo ja to považujem za šikovnú vec, hlavne pri ťahaní navijakom, ale aj v iných prípadoch by sa určite osvedčil. Nemáte nejaký nápad? |
Autor: | rado nd [ Pon, 20.09.2010, 9:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Pumpa je mechanická? Asi si nad tým už trochu špekuloval, neviem, možno nemáš dosť informácií. Na PD je takýto zázrak sériovo. Nepomôže malá špionáž? |
Autor: | rescue [ Pon, 20.09.2010, 9:25 ] |
Predmet príspevku: | ahojte, |
ja som mal kedysi ručný plyn urobený z páčky prehadzovačky na bicykly. boli to take čierne páčky a dala sa regulovať aj sila ťahu páčky. stačilo bouden a lanko a fungovalo to spolahlivo |
Autor: | jenki [ Pon, 20.09.2010, 9:41 ] |
Predmet príspevku: | |
Tož práve, pumpa je elektronechanická, sériový aniryba-anirak na Y61. Na mechanickú som tiež mal podobné riešenie a budem to aplikovať na Pajero, ale so závitom, kvôli jemnému kroku. Ale čo s touto elektrickou... špekulujem ale fakt nemám dosť info. Na Y60 je to sériovo, lebo mechanika. a Rado, nemrozumiem ani čo myslíš tým PD - možno mi to len nepáli, je ešte ráno. |
Autor: | bull GR [ Pon, 20.09.2010, 10:06 ] |
Predmet príspevku: | |
mňa by zaujímalo, prečo by to nešlo ovládaním škrt. klapky cez bowden ? resp. prečo do toho ťaháte čerpadlo ? |
Autor: | Karlito [ Pon, 20.09.2010, 10:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Milý kolega GR, originálne vstrekovacie čerpadlo motoru RD28Ti je elektronicky riadené, takže v plynovom pedáli je potenciometer a čerpadlo sá ovláda regulovaným tokom elektrónov cez Cu vodiče. Otázka.) 1.) tlačítko HEAT - reaguje do doby než prestane dožhavovanie motora, nešlo by obísť tepelnú blokáciu? 2.) pri aktivácii klimy sa dvíhajú otáčky motora? -ka- |
Autor: | bull GR [ Pon, 20.09.2010, 10:22 ] |
Predmet príspevku: | |
No ak je otázka smerovaná ku mne tak : 2) áno, trošíčku, ale trochu ma zepokojuje, že sa pri svižnejšej jazde dvíha teplota po aktivácii klímy... 1) neviem o akom tlačítku HEAT je reč... p.s. vďaka bohu za to, že mám plyn. pedál mechanický |
Autor: | jenki [ Pon, 20.09.2010, 10:23 ] |
Predmet príspevku: | |
1.) HEAT reaguje na dosiahnutie teploty motora, zaradenie rýchlosti ho tiež deaktivuje. Ale otáčky sú jednoznačne dané, nedajú sa meniť. 2.) áno |
Autor: | IvoLUCKY [ Pon, 20.09.2010, 10:24 ] |
Predmet príspevku: | |
Otazka znie (Jenki) = myslis na ozaj rucny plyn ? alebo na "cruise control" a teda tempomat ??? problem je riesitelny bud : - elektronicky = u elektronickych cerpadiel alebo - mechanicky u cerpadiel starsieho alebo prestavboveho typu ( Peto toto je to Tvoje lanko) ja som u mojho elektronicky riadeneho cuda skusal patrat po prestavbovej sade na tempomat a nenasiel som ... serie ma , ze u novsich Patrolov (tusom od 2004) uz je tempomat pekne zabudovany do volantu ... |
Autor: | rado nd [ Pon, 20.09.2010, 10:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki, u elektronického, pokiaľ sa dobre pamätám, je to urobené asi najjednoduchšie, ako to je možné. V pedáli je potenciometer napájaný zo stabil. napätia 5V, napätie na jeho bežci je vstupným údajom o polohe pedálu pre riadiacu jednotku. Riešení (jednoduchých) je niekoľko, záleží na vkuse. |
Autor: | Tiboffroad [ Pon, 20.09.2010, 10:55 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() |
Autor: | Karlito [ Pon, 20.09.2010, 11:25 ] |
Predmet príspevku: | |
No, je to otázka asi na nejakého zdatného Edisona, ale najjednochšie by mi prišlo do obvodu plynový pedál/čerpadlo vraziť ešte jeden potenciometer (možno nejaké odrušenie, diodku) ale bez vratnej pružinky - niečo ako volume na tranďáku s kolieskom ![]() Alebo tam strčiť odbočku s malým plošným spojom, čo bude pripájaný do obvodu preklopným spínačom a budú v plošá čiku odpory + nejaké switche aby z toho šlo isté napätie čo by odpovedalo otáčkam od 1.000 do 1.600 dajme tomu, podľa naswitchovania... Mýlim sa? ![]() -ka- PS: lanko je lanko a Y60 aj W či K má predvstrek/ručný plyn extra lankom ![]() |
Autor: | jenki [ Pon, 20.09.2010, 11:40 ] |
Predmet príspevku: | |
Ten elektrický bazmek je teda vlastne jednoduchý selsyn, ak sa teda nemýlim, či? To by potom paralelne s normálnym plynom malo ísť, keď dostane info (čiže napätie) z vedľajšieho drôtu nastavené potenciometrom, mal by zafungovať... len či tam nie je nejaká spätná väzba. Ivo, naozaj myslím ručný plyn. Tempomat je tiež fasa vec, ale to zatiaľ neriešim, motorec je predsa len dýchavičný. Práve kvôli motaniu sa v teréne je ručný plyn super vec. Ale na Pajerku mám aj tempomat, tam dorobím len ten ručný plyn, poneváč tam je aj tá škrtiaca klapka, o ktorej viedol reč kolega GR. |
Autor: | Karlito [ Pon, 20.09.2010, 12:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki, Pajero by to malo mať v takej malej skrinke na motorovej stene pred spolujazdcom - lanko dnu, lanko von a vo vnútri tuším cievka? čo to prišponuje kam je treba. -ka- PS1: spätná väzba na plyne? To si rieši CML spolu s outsourceovanými snímačmi ![]() PS2: dal by sa navrtať tunel a urobiť preklonú zarážku plynového pedálu aby nešiel do nulovej polohy ![]() ![]() |
Autor: | masurko [ Pon, 20.09.2010, 13:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki selsyn je nieco trosku ine. Spätna väzba tam sice je ale to ta nemusi zaujmat, kedze sa to bude tvarit len ako keby si mal tehlu na plyne ![]() ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |