4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol 2,8 tdi - Trasenie volantu
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=13183
Stránka 1 z 2

Autor:  Roxxxy [ Pia, 10.06.2011, 8:49 ]
Predmet príspevku:  Nissan Patrol 2,8 tdi - Trasenie volantu

Ahojte,
pri jazde po normalnej asfaltovej ceste pri rychlosti cca 90 kmh sa mi zacne triast volant a ukludni sa po pridani cca na 100kmh.
Neviem ci to mozu byt nevyvazene kolesa alebo tlmic riadenia.
Prosim poradte ako identifikovat zavadu.
dakujem

Autor:  Oron72 [ Pia, 10.06.2011, 8:59 ]
Predmet príspevku: 

to by aj mna zaujimalo lebo som sa stym natrapil ako debil a furt to robilo az sme to predali take. Povymienal som vsetky loziska,capy a stale to iste.Mal som podozrenie,ze by to mohol robit tlmic riadenia.

Autor:  blato-Lubo [ Pia, 10.06.2011, 9:23 ]
Predmet príspevku: 

treba najprv prekontrolovat čapi, potom tlmič riadenia, potom skontrolovat volu na ložiskách, a v prvom rade rovnaký tlak v pneu, vyvážené pneu, žiadne blato v disku a ohnutie disku...dialo sa nám to na dvoch patroloch ale pri prudkom brzdení kde dochádzalo k roztraseniu celého predku a volant sa nedal udržat no po vímene čapu aj na jednom aj na druhom to prestalo...

Autor:  Roxxxy [ Pia, 10.06.2011, 9:28 ]
Predmet príspevku: 

blato-Lubo píše:
treba najprv prekontrolovat čapi, potom tlmič riadenia, potom podotahovat ložiská, a v prvom rade rovnaký tlak v pneu, vyvážené pneu, žiadne blato v disku a ohnutie disku...dialo sa nám to na dvoch patroloch ale pri prudkom brzdení kde dochádzalo k roztraseniu celého predku a volant sa nedal udržat no po vímene čapu aj na jednom aj na druhom to prestalo...


To blato-Lubo:
capi vsetky ok, tlmic riadnia neviem zdiagnostikovat - takze neviem ci je ok?,
rovnaky tlak v pneu samozrejmost, kolesa dam skontrolovat ci su vyvazene, disky hliniky nove.
Ako zistim ze je tlmic riadenia zly?

Autor:  blato-Lubo [ Pia, 10.06.2011, 9:32 ]
Predmet príspevku: 

na to ti neodpoviem toto som neriešil...tiež ma to zaujíma ako ho skontrolovat ??? či je OK...

Autor:  BBMiso [ Pia, 10.06.2011, 9:58 ]
Predmet príspevku: 

Tlmic riadenia v tomto pripade asi nehra ziadnu rolu. Mal som to iste na 33" pneu. Skusal som bez tlmica aj s tlmicom a stale to iste . Pneu vyvazene u kamarata, ale zle. Dva mesiace badania a nakoniec este raz vyvazit, ale uz v ARS a problem je prec.

Autor:  Milan FI [ Pia, 10.06.2011, 11:09 ]
Predmet príspevku: 

Robilo mi presne to isté a problém bol taktiež v pneu. Robilo sa vajco, bola oslabená na behúni a začalo to hádzať až po nejakých kilometroch jazdy. V jednom pneuservise nato neprišli, v druhom sa stým pohrali, už sa s tým stretli. Po výmene pohoda.

Autor:  vladlm [ Pia, 10.06.2011, 18:05 ]
Predmet príspevku: 

tlmic riadenia asi nie...skus poprehadzovat kolesa na napravach,uvidis ci bude nejaka zmena
aku mas volu na lozisku naboja kolesa?..odkrut volnobezku a pozri
mozno je tiez vacsia vola na prevodovke riadenie,mozes skusit dotiahnut nastavovaciu skrutku
dalej to mozu byt capy na riadeni,ako vravia chlapci

mne tiez trasie,ale mam v zadku zvisle loziska...to u teba nebude asi

Autor:  Little PEPE [ Pia, 10.06.2011, 23:06 ]
Predmet príspevku: 

mam ten isty problem ale mne to robi asi pri 50-60 na Swamperoch a pri 90 na BFG MT ale len ked auto jebne do jamy na asfaltke, v terene to nerobi nic.

ale ja nemam koli krizeniu ani stabilizator a momentalne ani tlmič riadenia
:?

Autor:  pejo [ Sob, 11.06.2011, 9:10 ]
Predmet príspevku: 

Tlmič riadenia je dôležitý a tak isto aj jeho uloženie!!! Tam môže byť vôľa, lebo sú vytlčené púzdra a guma oklo nich môže byť poraskaná, vypadaná.
Takže vybrať tlmič von a stlačiť ho a následne roztiahnuť. Po celej dráhe by mal mať rovnaký odpor.

Autor:  Little PEPE [ Sob, 11.06.2011, 9:14 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
Tlmič riadenia je dôležitý a tak isto aj jeho uloženie!!! Tam môže byť vôľa, lebo sú vytlčené púzdra a guma oklo nich môže byť poraskaná, vypadaná.
Takže vybrať tlmič von a stlačiť ho a následne roztiahnuť. Po celej dráhe by mal mať rovnaký odpor.


pejo bolo by možne vloži ttlmič priamo do tyče riadenia cca dostredu, ale musel bz to byt asi nejaky specialny nie klasicky ako tam bol?
P.S.: kardan si vyriesil po saigone?

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 11.06.2011, 22:56 ]
Predmet príspevku: 

Takže takto predpokladam že u vacsiny z vás ide o DW efekt a teda jedna vec je potlačiť ho to dokáže kvalitný tlmič (napr Ironman ) alebo pátrať po iniciátorovi teda príčine - najčastejšie sú to kolesá vyváženie špina krivé disky stare odlezane pneu ale pozor vacsinou to nestačí na taký vyrazny prejav musí este byt niekde vola alebo viac menších voli a tiež pozor na správny zaklon zvisleho capu (platí pre upravené vozidla )

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 11.06.2011, 23:01 ]
Predmet príspevku: 

Este poznamenám že najčastejšie je to vola v panhardke a tým zaklonom aby som niekoho nepomylil on to priamo nesposobuje ale prispieva k nábehu na DW

Autor:  Patrol [ Ned, 12.06.2011, 9:51 ]
Predmet príspevku: 

Mne to robilo pri tej istej rýchlosti, ale mal som pod kolesami 3 cm podložky origo nie robené, a keď som ich zložil tak to prestalo .Tak som to vyriešil - ET na diskoch.

Autor:  Tyky [ Ned, 12.06.2011, 10:34 ]
Predmet príspevku: 

niekedy to robia aj kupovane podlozky nie len robene.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/