4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol GR 3,0 Y61 - spravne pouzivanie 4x4
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=13674
Stránka 1 z 1

Autor:  juro750i [ Pia, 16.09.2011, 22:56 ]
Predmet príspevku:  Nissan Patrol GR 3,0 Y61 - spravne pouzivanie 4x4

Kedze som novy majitel rad by som sa spytal ako spravne pri automate zaradovat a potom pouzivat 4x4.
Teras totiz zaradujem 4x4 tak ze zstanem dam neutral a zaradim 4x4 a potom redukciu ak je to potrebne. Potom zaradim D a pokracujem v jazde. Je to spravny postup?
Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit?
Môzem jazdit napriklad na mokrej ceste na 4x4 a ist potom napriklad aj 90 km/h ?
A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4? Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto?
Inac v zime budem jazdit na zimnych pneu Dunlop grantek SJ6 uz su v garazi :D lebo mam taky pocit ze rozbehnut nebude problem len zabrzdit na snehu taku masu to uz asi hej
Dakujem za odpovede

Autor:  thunder [ Ned, 18.09.2011, 12:01 ]
Predmet príspevku: 

1.) radis to spravne...
2.) 4x4 na suchom asfalte nepouzivaj. ak uz nutne potrebujes, tak len pri jazde priamo, bez zatacania. inak ti budu v lepsom pripade podklzovat kolesa, v horsom nieco rupne. keby si niecomu uz ublizil, ver ze si to vsimnes :)
3.) a zvysok necham uz na ozajstnych patrolistov, ja som len taky obcasny...

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 19.09.2011, 10:06 ]
Predmet príspevku: 

zaradujem 4x4 tak ze zstanem dam neutral a zaradim 4x4 a potom redukciu ak je to potrebne. Potom zaradim D a pokracujem v jazde. Je to spravny postup? = ANO, je to OK, aj ked rychlu 4x4 mozes aj za jazdy (pomalej) ale redukovanu len ked stojis...



Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit? = NESMIES, ak je je to potrebne koli sile ako si spominal ten kopec, treba namontovat manualne volnobezky a potom sa to da, vypnes volnobezky a ides na redukovanej len na zadok...


Môzem jazdit napriklad na mokrej ceste na 4x4 a ist potom napriklad aj 90 km/h ? = toto je skor na uvazeni konkretnej situacie, mozes teoreticky zaradit 4x4, ale ak adhezia aj na mokrej ceste v prudsej zatacke bude vyzsia, bud namahas prevodove ustrojenstvo, alebo riskujes smyk... 90 km/h by som nejazdil dlhodobo ani na 4H (nepamatam presne kolko, ale tusim na clonitku mas max rychlost na 2H,4H,4L


A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4 = ANO, kym neprides na suchu cestu...

Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto? = AUTO

Inac v zime budem jazdit na zimnych pneu Dunlop grantek SJ6 uz su v garazi Very Happy lebo mam taky pocit ze rozbehnut nebude problem len zabrzdit na snehu taku masu to uz asi hej = presne ako hovoris a k tomu treba brat do uvahy, ze pouzit 4x4 na patrole v premavke je niekedy nebezpecne, koli potencionalnemu smyku ako som spominal vyzsie, totiz to suvisi aj so zakazom pouzit 4x4 na pevnom podklade, predna a zadna naprava ide stale rovnakou rychlostou a je jej jedno, ci to znamena, ze zadok ta uz predbieha a si v smyku

vela radosti z auta zelam
_________________

Autor:  juro750i [ Pon, 19.09.2011, 11:47 ]
Predmet príspevku: 

Dakujem za vycerpavajucu odpoved

Este sa spytam na vyjazd do prudkeho kopca absolvoval som takyto vyjazd v sobotu podlkad bola sucha zem (hlina) mam standartne pneumatiky 265/70 R16 Michelin synchrone 4x4 pod kopcom som zaradil na automate natvrdo jednoku dal som redukciu dal som uzavierku a zapol tlacidlo power. Na moje pocudovanie som na kopci pri stalom plnom plyne mal len cca 1800 otacok ako keby nevladal motor pritom pod kopcom som zacinal pri cca 3500 otackach. Kolesa nesmykali. Je to standartne chovanie alebo hladat niekde vo vykone motora chybu? Alebo je lebsie vyjazd dokopcy absolvovat na zaradenom D - cku ?

Autor:  pejo [ Pon, 19.09.2011, 12:29 ]
Predmet príspevku: 

A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4? Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto?

Podľa mňa je lepšie dať v tomto prípade do polohy LOCK. Oveľa skôr v prípade potreby za jazdy priradíš pohon 4x4-za zlomok sekundy, lebo synchrón v prídavnej prevodovke nemusí roztáčať kardan a rozvodovkové súkolie, čo trvá pri rýchlosti napr 60 km/h aj niekoľko sekúnd. Trvale 4x4 na snehu normálne používam v stúpaniach, klesaniach a ak je veľa snehu, alebo v čľapkanici. Zaraďujem a vyraďujem 4x4 za jazdy, jen s ubratým plynom. Na krátkom aute je rozdiel dráh prednej a zadnej nápravy v zákrute menší, ako u dlhého auta, ktoré má väčšiu snahu ísť v zákrute do šmyku pri pohone 4x4.

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 19.09.2011, 13:26 ]
Predmet príspevku: 

no, to je teoria, usetris synchron, ale zas v kuse tocis dalsie loziska atd, tazko povedat, co je bezbolestnejsie, ja by som nezamykal...

Autor:  vladlm [ Pon, 19.09.2011, 20:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol GR 3,0 Y61 spravne pouzivanie 4x4

juro750i píše:
Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit?


podla mna,v tomto pripade,kym vozidlo ide priamo-bez zatacania,tak nic nepokazi,ci..?

Autor:  bacilpyrin [ Str, 21.09.2011, 8:30 ]
Predmet príspevku: 

AAAle môžeš. Ak máš zadné gumy ojazdenejšie ako predné tiež ti to trhá prídavku aj pri rovnej jazde.

A neviem čo je veľký kopec. však to tvoje auto musí ísť bez problémov na suchej ceste do stúpania až dokým sa neprekoprcne. Pokiaľ nemáš niečo s motorom.

Autor:  juro750i [ Str, 21.09.2011, 10:49 ]
Predmet príspevku: 

No velky kopec je sklon odhadom 30-35stupnov a neze by som nevysiel ale klesli mi otacky na cca 1800 v kopci aj napriek plnemu plynu

Autor:  adam85 [ Str, 21.09.2011, 11:16 ]
Predmet príspevku: 

s automatom skusenosti nemam, ale zda sa mi to zvlastne... :shock:

Autor:  juro750i [ Str, 21.09.2011, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

Ved to ze ani ja nie teda z automatom som vzdy jazdil len po ceste
Ale na motory planujem kompletne vycistenie sania a intercooleru a EGR a potom sa uvdi ci to nieco pomôze.
Vykon aj ma lebo 140 po dialnici nebolproblem ist.

Autor:  bacilpyrin [ Str, 21.09.2011, 14:22 ]
Predmet príspevku: 

juro750i píše:
No velky kopec je sklon odhadom 30-35stupnov a neze by som nevysiel ale klesli mi otacky na cca 1800 v kopci aj napriek plnemu plynu


Tak to je 70% stúpanie. Nečuduj sa, že autíčko nevládze.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/