Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 10.07.2025, 8:52
Dnes je štvrtok 10. júla 2025, meniny má Amália a zajtra Milota




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 12 ] 
 Nissan Patrol GR 3,0 Y61 - spravne pouzivanie 4x4 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47
Príspevky: 39
Bydlisko: Svit
Odpoveď s citáciou
Kedze som novy majitel rad by som sa spytal ako spravne pri automate zaradovat a potom pouzivat 4x4.
Teras totiz zaradujem 4x4 tak ze zstanem dam neutral a zaradim 4x4 a potom redukciu ak je to potrebne. Potom zaradim D a pokracujem v jazde. Je to spravny postup?
Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit?
Môzem jazdit napriklad na mokrej ceste na 4x4 a ist potom napriklad aj 90 km/h ?
A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4? Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto?
Inac v zime budem jazdit na zimnych pneu Dunlop grantek SJ6 uz su v garazi :D lebo mam taky pocit ze rozbehnut nebude problem len zabrzdit na snehu taku masu to uz asi hej
Dakujem za odpovede

_________________
Nissan Patrol GR 3,0 Y61


Pia, 16.09.2011, 22:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
1.) radis to spravne...
2.) 4x4 na suchom asfalte nepouzivaj. ak uz nutne potrebujes, tak len pri jazde priamo, bez zatacania. inak ti budu v lepsom pripade podklzovat kolesa, v horsom nieco rupne. keby si niecomu uz ublizil, ver ze si to vsimnes :)
3.) a zvysok necham uz na ozajstnych patrolistov, ja som len taky obcasny...


Ned, 18.09.2011, 12:01
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zaradujem 4x4 tak ze zstanem dam neutral a zaradim 4x4 a potom redukciu ak je to potrebne. Potom zaradim D a pokracujem v jazde. Je to spravny postup? = ANO, je to OK, aj ked rychlu 4x4 mozes aj za jazdy (pomalej) ale redukovanu len ked stojis...



Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit? = NESMIES, ak je je to potrebne koli sile ako si spominal ten kopec, treba namontovat manualne volnobezky a potom sa to da, vypnes volnobezky a ides na redukovanej len na zadok...


Môzem jazdit napriklad na mokrej ceste na 4x4 a ist potom napriklad aj 90 km/h ? = toto je skor na uvazeni konkretnej situacie, mozes teoreticky zaradit 4x4, ale ak adhezia aj na mokrej ceste v prudsej zatacke bude vyzsia, bud namahas prevodove ustrojenstvo, alebo riskujes smyk... 90 km/h by som nejazdil dlhodobo ani na 4H (nepamatam presne kolko, ale tusim na clonitku mas max rychlost na 2H,4H,4L


A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4 = ANO, kym neprides na suchu cestu...

Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto? = AUTO

Inac v zime budem jazdit na zimnych pneu Dunlop grantek SJ6 uz su v garazi Very Happy lebo mam taky pocit ze rozbehnut nebude problem len zabrzdit na snehu taku masu to uz asi hej = presne ako hovoris a k tomu treba brat do uvahy, ze pouzit 4x4 na patrole v premavke je niekedy nebezpecne, koli potencionalnemu smyku ako som spominal vyzsie, totiz to suvisi aj so zakazom pouzit 4x4 na pevnom podklade, predna a zadna naprava ide stale rovnakou rychlostou a je jej jedno, ci to znamena, ze zadok ta uz predbieha a si v smyku

vela radosti z auta zelam
_________________

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 19.09.2011, 10:06
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47
Príspevky: 39
Bydlisko: Svit
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dakujem za vycerpavajucu odpoved

Este sa spytam na vyjazd do prudkeho kopca absolvoval som takyto vyjazd v sobotu podlkad bola sucha zem (hlina) mam standartne pneumatiky 265/70 R16 Michelin synchrone 4x4 pod kopcom som zaradil na automate natvrdo jednoku dal som redukciu dal som uzavierku a zapol tlacidlo power. Na moje pocudovanie som na kopci pri stalom plnom plyne mal len cca 1800 otacok ako keby nevladal motor pritom pod kopcom som zacinal pri cca 3500 otackach. Kolesa nesmykali. Je to standartne chovanie alebo hladat niekde vo vykone motora chybu? Alebo je lebsie vyjazd dokopcy absolvovat na zaradenom D - cku ?

_________________
Nissan Patrol GR 3,0 Y61


Pon, 19.09.2011, 11:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4? Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto?

Podľa mňa je lepšie dať v tomto prípade do polohy LOCK. Oveľa skôr v prípade potreby za jazdy priradíš pohon 4x4-za zlomok sekundy, lebo synchrón v prídavnej prevodovke nemusí roztáčať kardan a rozvodovkové súkolie, čo trvá pri rýchlosti napr 60 km/h aj niekoľko sekúnd. Trvale 4x4 na snehu normálne používam v stúpaniach, klesaniach a ak je veľa snehu, alebo v čľapkanici. Zaraďujem a vyraďujem 4x4 za jazdy, jen s ubratým plynom. Na krátkom aute je rozdiel dráh prednej a zadnej nápravy v zákrute menší, ako u dlhého auta, ktoré má väčšiu snahu ísť v zákrute do šmyku pri pohone 4x4.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 19.09.2011, 12:29
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, to je teoria, usetris synchron, ale zas v kuse tocis dalsie loziska atd, tazko povedat, co je bezbolestnejsie, ja by som nezamykal...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 19.09.2011, 13:26
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
juro750i píše:
Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit?


podla mna,v tomto pripade,kym vozidlo ide priamo-bez zatacania,tak nic nepokazi,ci..?

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Pon, 19.09.2011, 20:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
AAAle môžeš. Ak máš zadné gumy ojazdenejšie ako predné tiež ti to trhá prídavku aj pri rovnej jazde.

A neviem čo je veľký kopec. však to tvoje auto musí ísť bez problémov na suchej ceste do stúpania až dokým sa neprekoprcne. Pokiaľ nemáš niečo s motorom.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 21.09.2011, 8:30
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47
Príspevky: 39
Bydlisko: Svit
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No velky kopec je sklon odhadom 30-35stupnov a neze by som nevysiel ale klesli mi otacky na cca 1800 v kopci aj napriek plnemu plynu

_________________
Nissan Patrol GR 3,0 Y61


Str, 21.09.2011, 10:49
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05
Príspevky: 112
Bydlisko: SB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
s automatom skusenosti nemam, ale zda sa mi to zvlastne... :shock:

_________________
Patrol Y60


Str, 21.09.2011, 11:16
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47
Príspevky: 39
Bydlisko: Svit
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ved to ze ani ja nie teda z automatom som vzdy jazdil len po ceste
Ale na motory planujem kompletne vycistenie sania a intercooleru a EGR a potom sa uvdi ci to nieco pomôze.
Vykon aj ma lebo 140 po dialnici nebolproblem ist.

_________________
Nissan Patrol GR 3,0 Y61


Str, 21.09.2011, 11:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
juro750i píše:
No velky kopec je sklon odhadom 30-35stupnov a neze by som nevysiel ale klesli mi otacky na cca 1800 v kopci aj napriek plnemu plynu


Tak to je 70% stúpanie. Nečuduj sa, že autíčko nevládze.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 21.09.2011, 14:22
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 12 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: