Dnes je štvrtok 10. júla 2025, meniny má Amália a zajtra Milota
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Nissan Patrol GR 3,0 Y61 - spravne pouzivanie 4x4
Autor |
Správa |
juro750i
Učeň
Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47 Príspevky: 39 Bydlisko: Svit
|
Kedze som novy majitel rad by som sa spytal ako spravne pri automate zaradovat a potom pouzivat 4x4.
Teras totiz zaradujem 4x4 tak ze zstanem dam neutral a zaradim 4x4 a potom redukciu ak je to potrebne. Potom zaradim D a pokracujem v jazde. Je to spravny postup?
Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit?
Môzem jazdit napriklad na mokrej ceste na 4x4 a ist potom napriklad aj 90 km/h ?
A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4? Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto?
Inac v zime budem jazdit na zimnych pneu Dunlop grantek SJ6 uz su v garazi  lebo mam taky pocit ze rozbehnut nebude problem len zabrzdit na snehu taku masu to uz asi hej
Dakujem za odpovede
_________________ Nissan Patrol GR 3,0 Y61
|
Pia, 16.09.2011, 22:56 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
1.) radis to spravne...
2.) 4x4 na suchom asfalte nepouzivaj. ak uz nutne potrebujes, tak len pri jazde priamo, bez zatacania. inak ti budu v lepsom pripade podklzovat kolesa, v horsom nieco rupne. keby si niecomu uz ublizil, ver ze si to vsimnes
3.) a zvysok necham uz na ozajstnych patrolistov, ja som len taky obcasny...
|
Ned, 18.09.2011, 12:01 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

zaradujem 4x4 tak ze zstanem dam neutral a zaradim 4x4 a potom redukciu ak je to potrebne. Potom zaradim D a pokracujem v jazde. Je to spravny postup? = ANO, je to OK, aj ked rychlu 4x4 mozes aj za jazdy (pomalej) ale redukovanu len ked stojis...
Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit? = NESMIES, ak je je to potrebne koli sile ako si spominal ten kopec, treba namontovat manualne volnobezky a potom sa to da, vypnes volnobezky a ides na redukovanej len na zadok...
Môzem jazdit napriklad na mokrej ceste na 4x4 a ist potom napriklad aj 90 km/h ? = toto je skor na uvazeni konkretnej situacie, mozes teoreticky zaradit 4x4, ale ak adhezia aj na mokrej ceste v prudsej zatacke bude vyzsia, bud namahas prevodove ustrojenstvo, alebo riskujes smyk... 90 km/h by som nejazdil dlhodobo ani na 4H (nepamatam presne kolko, ale tusim na clonitku mas max rychlost na 2H,4H,4L
A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4 = ANO, kym neprides na suchu cestu...
Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto? = AUTO
Inac v zime budem jazdit na zimnych pneu Dunlop grantek SJ6 uz su v garazi Very Happy lebo mam taky pocit ze rozbehnut nebude problem len zabrzdit na snehu taku masu to uz asi hej = presne ako hovoris a k tomu treba brat do uvahy, ze pouzit 4x4 na patrole v premavke je niekedy nebezpecne, koli potencionalnemu smyku ako som spominal vyzsie, totiz to suvisi aj so zakazom pouzit 4x4 na pevnom podklade, predna a zadna naprava ide stale rovnakou rychlostou a je jej jedno, ci to znamena, ze zadok ta uz predbieha a si v smyku
vela radosti z auta zelam
_________________
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 19.09.2011, 10:06 |
|
 |
juro750i
Učeň
Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47 Príspevky: 39 Bydlisko: Svit
|
Dakujem za vycerpavajucu odpoved
Este sa spytam na vyjazd do prudkeho kopca absolvoval som takyto vyjazd v sobotu podlkad bola sucha zem (hlina) mam standartne pneumatiky 265/70 R16 Michelin synchrone 4x4 pod kopcom som zaradil na automate natvrdo jednoku dal som redukciu dal som uzavierku a zapol tlacidlo power. Na moje pocudovanie som na kopci pri stalom plnom plyne mal len cca 1800 otacok ako keby nevladal motor pritom pod kopcom som zacinal pri cca 3500 otackach. Kolesa nesmykali. Je to standartne chovanie alebo hladat niekde vo vykone motora chybu? Alebo je lebsie vyjazd dokopcy absolvovat na zaradenom D - cku ?
_________________ Nissan Patrol GR 3,0 Y61
|
Pon, 19.09.2011, 11:47 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
A co v zime ako jazdit na zasnezenej ceste môzem ist stalo na 4x4? Mam dat volnobezky na lock alebo môze zostat na auto?
Podľa mňa je lepšie dať v tomto prípade do polohy LOCK. Oveľa skôr v prípade potreby za jazdy priradíš pohon 4x4-za zlomok sekundy, lebo synchrón v prídavnej prevodovke nemusí roztáčať kardan a rozvodovkové súkolie, čo trvá pri rýchlosti napr 60 km/h aj niekoľko sekúnd. Trvale 4x4 na snehu normálne používam v stúpaniach, klesaniach a ak je veľa snehu, alebo v čľapkanici. Zaraďujem a vyraďujem 4x4 za jazdy, jen s ubratým plynom. Na krátkom aute je rozdiel dráh prednej a zadnej nápravy v zákrute menší, ako u dlhého auta, ktoré má väčšiu snahu ísť v zákrute do šmyku pri pohone 4x4.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 19.09.2011, 12:29 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
no, to je teoria, usetris synchron, ale zas v kuse tocis dalsie loziska atd, tazko povedat, co je bezbolestnejsie, ja by som nezamykal...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 19.09.2011, 13:26 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
juro750i píše: Dalej by ma zaujimalo ci mozem na suchom asvalte zaradit 4x4 a redukcou napriklad ked som cuval do velkeho kopca do garaze tak som to tak urobil. Nemohol som tym nieco pokazit?
podla mna,v tomto pripade,kym vozidlo ide priamo-bez zatacania,tak nic nepokazi,ci..?
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Pon, 19.09.2011, 20:00 |
|
 |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
AAAle môžeš. Ak máš zadné gumy ojazdenejšie ako predné tiež ti to trhá prídavku aj pri rovnej jazde.
A neviem čo je veľký kopec. však to tvoje auto musí ísť bez problémov na suchej ceste do stúpania až dokým sa neprekoprcne. Pokiaľ nemáš niečo s motorom.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Str, 21.09.2011, 8:30 |
|
 |
juro750i
Učeň
Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47 Príspevky: 39 Bydlisko: Svit
|
No velky kopec je sklon odhadom 30-35stupnov a neze by som nevysiel ale klesli mi otacky na cca 1800 v kopci aj napriek plnemu plynu
_________________ Nissan Patrol GR 3,0 Y61
|
Str, 21.09.2011, 10:49 |
|
 |
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
s automatom skusenosti nemam, ale zda sa mi to zvlastne... 
_________________ Patrol Y60
|
Str, 21.09.2011, 11:16 |
|
 |
juro750i
Učeň
Registrovaný: Ned, 04.09.2011, 17:47 Príspevky: 39 Bydlisko: Svit
|
Ved to ze ani ja nie teda z automatom som vzdy jazdil len po ceste
Ale na motory planujem kompletne vycistenie sania a intercooleru a EGR a potom sa uvdi ci to nieco pomôze.
Vykon aj ma lebo 140 po dialnici nebolproblem ist.
_________________ Nissan Patrol GR 3,0 Y61
|
Str, 21.09.2011, 11:25 |
|
 |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
juro750i píše: No velky kopec je sklon odhadom 30-35stupnov a neze by som nevysiel ale klesli mi otacky na cca 1800 v kopci aj napriek plnemu plynu
Tak to je 70% stúpanie. Nečuduj sa, že autíčko nevládze.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Str, 21.09.2011, 14:22 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 12 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|