Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 22.05.2024, 18:26
Dnes je streda 22. mája 2024, meniny má Júlia Juliana a zajtra Želmíra




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 8 ] 
 Nissan Patrol GRy61 Turbo 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
-Ma toto turbo svoj vlastny olej? Ak ano ako casto sa meni a aky typ sa tam dava.
-Kedy ma zhruba spinat?Teda pri akych otackach.
-V com spociva udrzba?
-Aka jazda by ho teoreticky mohla od....t?
:roll:

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pon, 30.04.2007, 11:37
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
turbo nemá svoj olej. Turbo má olej z motora. Preto musí ísť do motora taký olej, ako výrobca predpísal. Ak dáš horší, je zle, ak dáš lepší, tiež môže byť zle (do turba nesmie prísť redší olej než na aký je stavané).

Turbo ako také sa neudržiava.

Pri používaní prepĺňaného motora sa turbom je dôležité najmä korektné odstavenie motora po záťaži. Po väčšej záťaži (rýchla jazda, hrabanie sa hore kopcom na redukcii a pod.) nesmieš hneď vypnúť. Musíš nechať motor klepkať na volnobeh niekolko minút aby sa turbo dochladilo. Turbo je chladené olejom. Pri záťaži sa velmi zahrieva. Ak vypneš motor pri žeravom turbe, olej prestane cirkulovať a v turbe začne stúpať teplota. Too spôsobý vypalovanie oleja v ložiskách a následne ich poškodenie.

Aj korektné a solídne zahriatie motora po studenom štarte je fajn.

Pre Patrola s šesťvalcom je dodržiavanie tepelného režimu velmi dôležité. Chyba je v zápätí potrestaná prasknutou hlavou. Takže ak to budeš prasiť, tak sa havárie turba ani nedožiješ. Ovela skôr rupne hlava.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 30.04.2007, 17:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
je turbo, resp. spinanie turba na patrole cisto mechanicka zalezitost alebo to ma aj nejake elektronicke ovladanie?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Uto, 31.07.2007, 15:57
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
turbo má ne sebe čosi ovládané podtlakovým valčekom. U Y60 je to ovládané len nejakým primitívnym snímačom, Y61 to asi bude mať spriahnuté s počítačom. Práve ovládanie turba je cielom väčšiny čiptuningov.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 31.07.2007, 16:54
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pri používaní prepĺňaného motora sa turbom je dôležité najmä korektné odstavenie motora po záťaži. Po väčšej záťaži (rýchla jazda, hrabanie sa hore kopcom na redukcii a pod.) nesmieš hneď vypnúť. Musíš nechať motor klepkať na volnobeh niekolko minút aby sa turbo dochladilo. Turbo je chladené olejom. Pri záťaži sa velmi zahrieva. Ak vypneš motor pri žeravom turbe, olej prestane cirkulovať a v turbe začne stúpať teplota. Too spôsobý vypalovanie oleja v ložiskách a následne ich poškodenie.

Aj korektné a solídne zahriatie motora po studenom štarte je fajn.

Ja som si teraz v sobotu montoval do Jeepa alarm,ktorý slúži aj ako pager,ale hlavne má v sebe zabudované štartovanie na dialku a čo je ešte lepšie,tak má tzv: "turbo režim",pri ktorom sa dá nastaviť aj vypnutie motora po čase,ktorý si navolím-a tým pádom si šetrím motor 8)


Uto, 31.07.2007, 18:35
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 06.11.2011, 19:52
Príspevky: 23
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Nazdar páni. Pustilo mi na patrole y61 turbo. Doteraz som sa rýpal len v motorkách a kedže tie turbo nemali robotu som zveril "odborníkom" do servisu síce nie autorizovaného ale po okolí vcelku uznáveného. Auto mi bolo odovzdané do rúk s úsmevom a že všetko je okej. Kedže som sa do turba hovno rozumel a ešte stále sa aj dokopy hovno rozumiem vizuálne som to skontroloval áno bolo tam vyblískané fungel nové(nie po repase lebo repasované nechcelo tlači teda dohodli sme sa na novom) skúšobná jazda v rýchlom zhone pracovného dňa po meste taktiež obstála a pobral som sa domov. Po čase som ale spoznal že začína poriadne tlačiť zavíjať až o nejakých 200 otačok neskôr( cca 2200-2300) a pri plných grádoch to ide len na nejako na tých 80 % oproti starému. Teda si myslím nejdem robiť paniku možno netesnosť alebo nejaká prkotinka skúsim ju pohľadať. Posadil som do auta brata nech pridáva plyn že skúsim ako to tlačí a či tá tyčka ktorá ide z ang. Actuatora ("plechovky") hladko behá ako má. Výseldok bol ze sa ani nepohla. skúšam prstom a zas ani milimeter. Pozriem teda bližšie a čo vidím klapka privarená napevno Obrázok

V tom momente adrenalín zalial moje žili a chuť rozdrviť servisáka za pekne odvedenú robotu v cene 900 e. Nuž ukludnil som sa trochu a pýtam Vás o radu čo tým ten somár mienil docieliť? Zaslepil tým ako keby prepad turba aby stále tlačilo čo to dá? Pripomínam že turbo sa im na prvý krát opraviť nepodarilo a mám teda pocit že ich to dosť cvičilo a chceli sa ma čím skorej aj s patrolom zbaviť. Dalej mi to začalo tiecť na spodnej prírube mazania turba čo pravdepodobne tiež niečo naznačuje pretože utiahnutá je poriadne. Chcem sa Vás teda spýtať čo si myslíte o takejto robote. jasné že sa mu dá nakliať do telefónu a stalčiť zobák aj hneď no pre mna by bolo lepšie predtým ako to urobím aj niečo vedieť. vdaka!


Sob, 19.11.2011, 14:50
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 324
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No sprasený to je pěkně,pokud ti to zavařili napevno tak tím chtěli docílit asi toho aby turbo tlačilo pořád maximální tlak.To je dobrý akorát aby ti to zkurvilo motor i když je v sání ještě ventil kterej to při 1.0atm odfoukne ale stejně to chce odbrousit.Jo a pokud bude ta osička s páčkou odbroušená a volná a posadíš někoho do auta a bude přidávat plyn tak se stejně hejbat nebude to by musel někdo sedět v motoru a ty bys s ním jel na plnej plyn pak bys to poznal a rukou s tím taky jen tak nehneš je v tom pružina jak hovado.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Ned, 20.11.2011, 17:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mal by si do servisu prinajmenšom zavolať že tam je netesnosť že to chceš reklamovať, popri tom poukaž na ten zvar že to tam nema čo robiť a že za tie prachy tam nechceš mať žiaden home-made tuning.


Pon, 21.11.2011, 23:16
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 8 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: