4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
kombinacia disk a podlozka http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=21079 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | krtkoy61 [ Sob, 09.01.2016, 15:00 ] |
Predmet príspevku: | kombinacia disk a podlozka |
Ahojte hladal som to na fore az do roku 2008ale nenasiel.som to tak som sa chcel opytat patrolistov ake maju skusenosti s rozsirovacimi podlozkami.Ide o kombinaciu ocelovy disk8x16 et-25 pneu 265/70r16 a duralova podlozka hrubka 30 az40mm.Ide mi o to co tym ziskam a hlavne aky vplyv to bude.mat na napravy.Dakujem |
Autor: | MoostanQue [ Sob, 09.01.2016, 15:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Získaš tým cca 6cm na každú stranu; tým vačšiu bočnú stabilitu auta, ktorú zase strácaš jeho zdvihnutím. Kmbinácia ocelový disk a duralová podložka funguje normálne, to neni nič proti ničomu. Ale 60mm je už dosť dosť, budú trpieť kolové ložiská, hlavne predné, a vylezené gumy ti nemusia vojsť do blatníkov, zejména pri zatáčaní. Ja osobne by som nad 30mm nešiel, takže buď ET-25, alebo podložky. |
Autor: | Iron Uaz [ Sob, 09.01.2016, 17:42 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
MoostanQue píše: Získaš tým cca 6cm na každú stranu; tým vačšiu bočnú stabilitu auta, ktorú zase strácaš jeho zdvihnutím. Kmbinácia ocelový disk a duralová podložka funguje normálne, to neni nič proti ničomu. Ale 60mm je už dosť dosť, budú trpieť kolové ložiská, hlavne predné, a vylezené gumy ti nemusia vojsť do blatníkov, zejména pri zatáčaní. Ja osobne by som nad 30mm nešiel, takže buď ET-25, alebo podložky. tie napravy musia takuto kombinaciu zniest v pohode |
Autor: | krtkoy61 [ Sob, 09.01.2016, 17:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Zdvihnute je to 5cm a disky et-25su tam tiez nahodene ale mensie podlozky by znamenali dlhe stifty a tie zas budu nachylne na vykyvanie alebo strih.Podlozky so zalisovanymi stiftami sa vyrabaju az od hrubky 30mm.Ako si prisiel na tych 6.cm |
Autor: | MoostanQue [ Sob, 09.01.2016, 18:25 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
IronUaz: znesú, jasné že to hneď neodpadne. Ale vyosuje sa kolo, týmpádom to viac (násobne) zaťažuje ložiská, a je to potenciálny problém, ktorý je hlavne úplne zbytočný. Výhody z rozšírenia stejne širokého a už raz rozšíreného (origo disky sú +5) Patrola sú limitne blízke nule. Pre mňa nech si tam dá aj -100, mne to je fuk, ja som napísal že ja by som nad cca 30 nešiel. krtkoy61: mínus 30mm podložky mínus 25mm disky = -55 mínus 40mm podložky mínus 25mm disky = -65 55 + 65 = 120, 120 : 2 = 60 (priemer) Ale 265/70R16 sú na Y61čku kktsky malé, ja by som nechal disky diskami a riešil toto, smerom niekam k 285/75 aspoň. |
Autor: | krtkoy61 [ Sob, 09.01.2016, 18:43 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Dakujem za odpoved.Netrvam na podlozkach len mi to behalo po rozume tak som sa radsej opytal.Co sa tyka tych pneu zdaju sa kktsky male ale vacsie v TP nemam a v Dubnici spravit zapis bez sance.Tie 285/75 16 to su asi34" ak sa nemylim tak neviem ci to utiahne moj trol lebo je to automat a prevody v diferakoch menit nechcem.A ked uz sme pri tom co volnobezky zatial su tam seriove.Tak my poradte ked uz mame tuto debatu |
Autor: | MoostanQue [ Sob, 09.01.2016, 18:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Volnobežky kým fungujú tak nechaj sériové, to neni nič proti ničomu. Bežne sa nahrádzajú AVMkami, prípadne nejakou (najskorej) čínou. AVMká sú dve alebo tri verzie, rozdiel je v pevnosti - tie najslabšie rupnú spoľahlivo prv ako čokoľvek iné (kĺb, poloosa), potom sú zosilnené a myslím že ešte zosilnenejšie. Ja mám tie najslabšie a zatiaľ držia, ale mám auto na denné jazdenie tak nejazdím jak prase. Mrkni Radovi na stránku (allemtal.sk), má ich tam všetky. Výmena je jednoduchá, pokiaľ nie si naprosté nemehlo. Potrebuješ osmičku imbus (dobrý, najlepšie golu), nejaký mrňavý torx (tuším 25ku?), segerkové kliešte, a handru. Je fajn mať poruke pikslu rezistínu alebo niečoho podobného, alebo aspoň medenú vazelínu. Jedna strana štvrť hodinka, aj s cígom. |
Autor: | krtkoy61 [ Sob, 09.01.2016, 19:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Tu nejde o.vymenu volnobeziek aj tak ich budem menit lebo su odhrdzavene a neviem v akej polohe su teraz.Cinu tam nedam asi avm alebo double red.od chalanov z Liptova.Co sa tyka mojej zrucnosti som strpjny mechanik a bracho je automechanik a momentalne je predna naprava aj tak rozobrana ale toto neriesme.Pytal som sa na tie pneu konkretne rozmer 285/75 16 a ci to utiahne moj automat? |
Autor: | MoostanQue [ Sob, 09.01.2016, 19:14 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Mno, 285ky sú poctivé 33"ky, v nejakom hrubšom protektore (ITST napríklad) až k 34". Ešte prípadne 255/85, to je na priemer zhruba to isté, len užšie. Či ti to utiahne je relatívny pojem, pochopiteľne sa to auto pohne. Bude to na dynamike poznať, ale či je to moc alebo nie závisí od toho čo očakávaš. Za seba by som povedal že je to v ťažkej pohode - ja 285ky mám, s origo diffmi, a normálne to funguje. Všeobecne by som povedal že do 35" prevody riešiť netreba. |
Autor: | krtkoy61 [ Sob, 09.01.2016, 19:32 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
33" alebo 34"tymto prepoctom somsa nikdy moc nezaujimal.Co sa tyka.dynaniky giem ze to nie sportak ide mi o to aby sa to auto netrapilo ked pride do blata alebo ked to zoberiem do hor.Protektory uz nechcem teraz tam mam insa turbo dakar anic moc takze uz len origo.Mas trola a napises.ze bezne auto? |
Autor: | MoostanQue [ Sob, 09.01.2016, 19:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
No o tom či 35ky na Patrola bez zmeny prevodov ano alebo nie sú siahodlhé diskusie (aj tu na fóre), ak chceš vedieť viac hľadaj ale nemyslím že je to nejaký dramatický rozdiel, Patrol má stejne dynamiku ávie, a nejaké gumy to nevytrhnú nemáš v okolí niekoho kto by ti ich na pár dní požičal? tak by si videl najlepšie IT dakar (ináč takto pajcát BFG MT) - čo sa ti na nich nepáči? k tomu autu, no ja to mám ako bežné auto - to len ostatní majú nejaké mrňavé a nedovybavené ![]() |
Autor: | krtkoy61 [ Sob, 09.01.2016, 19:56 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Bohuzial kamos malo mitsu ale pred tyzdnom predal a manik z Dubnice co ma trola ma len jedny obute takze by stal.na.mieste.Mne to na.sportovom rezime jazdi celkom slusne.Takze to budem musiet risknut a kupit 285 horsie ked to bude stat za hovno to bude drahy risk cca600€ |
Autor: | Iron Uaz [ Sob, 09.01.2016, 20:01 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
ak bude 2,8tdi 6 valec lenivy na 33 tak co mam ja povedat o 2,5 4valci neprelnovanom |
Autor: | Tomrs [ Sob, 09.01.2016, 20:05 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Citácia: Cinu tam nedam asi avm alebo double red. čo myslíš, odkiaľ tie Double Red tak asi sú ![]() |
Autor: | krtkoy61 [ Sob, 09.01.2016, 20:09 ] |
Predmet príspevku: | Re: kombinacia disk a podlozka |
Cau Tomrs minule si my dobre poradil ohladne stiftov ak mas cas a chut tak sa vyjadri aj k tym volnobezkam a hlabne k tym pneu.Dik |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |