Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel
Patrol GR Y 61 3,0 výkon pri rozbehu
Autor |
Správa |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1833
|
[quote="mk96"]Co by sa s tym nedalo robit, jasne ze sa da. Remap jednotky, 3" vyfuk, vacsi intercooler, vstrekovanie vody/metanolu, pomocne cerpadlo ku nadrzi, vyladenie tlaku turba a bude tahat aj od 1000 otacok, ale investicia je cca 500 za remap, 800 za vyfuk + katalyzator, 600-1000 za IC, okolo 1000 za vodu/metanol, pomocne cerpadlo cca 200, takze si tak na 4000-5000E za cca 600Nm a okolo 160kW (nie na zotrvacniku ale na kolesach). Za predpokladu, ze mas kompresiu OK, ciste vstreky, skratka dobry motoricky stav. Potom mu moze zavidiet aj TD42 Ale primarne diesle nie su motory na zavodenie, su urcene hlavne na tah.[/quote] Hm. Technicky je to určite možné spraviť, ale či ten automat znesie 600 Nm, to by bolo vhodné dohľadať. No je to skoro 2-násobok origo výkonu, takže poloosi, kríže, dostanú záhul, s tým treba počítať.
|
Uto, 19.09.2017, 12:42 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
V pripade automatu aj flexplate vymenit. Na ZD30 mechanicke cerpadlo nie je, VP44 je solidna pumpa ale treba sa o nu patricne starat, pumpa v konfiguracii v Patrole je dobra do tych cca 160-200kW a tolko seriovka ani zdaleka nema.
|
Uto, 19.09.2017, 13:11 |
|
|
milos.majer
Učeň
Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 18:43 Príspevky: 71 Bydlisko: Brusno
|
Kde a za kolko sa dá zohnat tá VP44?Čo mi k tomu treba? Ja by som len chcel,aby mi to auto išlo tak ako má.Predtým som mal Pajero 3,0 6V,kúpil som si Patrola,lebo sa mi naozaj velmi páči,len jediný problém mám s tým výkonom pri pohýňaní.Dá sa to nejako vyriešiť bez toho,aby som do toho musel vraziť tisíce eur?
_________________ Miloš
|
Uto, 19.09.2017, 18:02 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
milos.majer píše: A výmena čerpadla za mechanické nepomôže? Nuz keby si viac cital,viac sa dozvies. viewtopic.php?f=4&t=18083&start=555
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Uto, 19.09.2017, 21:10 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1833
|
Miloško, zaujal ma údaj o zrýchlení, kde uvádzaš, že ... Na rovnej ceste sa rozbehne na 100km za 9-10 sekund....
Ja som si dohľadal redakčný test na Auto.cz., kde mu namerali 0-100 km/hod za 16,9 sekúnd. Je tam ešte jeden test, kde s novším modelom s manuálnou prevodovkou uvádzajú hodnotu 15,2. Asi tvoj údaj o zrýchlení nebude presný. Čo z tohto všetkého vyplýva ? Predtým ako pôjdeš investovať do auta, by si mal zistiť, v akej kondícii máš motor. Pokiaľ nie je v dobrej kondícii nemá zmysel jeho úprava na vyšší výkon. mk96 ti tiež písal, čo je základ.
|
Str, 20.09.2017, 0:43 |
|
|
milos.majer
Učeň
Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 18:43 Príspevky: 71 Bydlisko: Brusno
|
Ano,je to pravda,ten čas rozbehu nebol pravdivý,ospravedlňujem sa(naivne som si myslel,že počítam presne)nakoľko som to len počítal,ale včera som to meral stopkami,tak je to 17,6 sekúnd. OGO,myslíš tým,že VP44 je nevhodné pre sériového Patrola?Ja ani nepotrebujem vyšší výkon,nejazdím off road,som len poľovník a v našom revíri máme dosť strmé ,neupravené a blatisté cesty,sem tam musím ísť mimo cesty,keď idem k ulovenému zvieraťu,alebo k senníku,solisku...a pretože mám dosť vážne poškodenú chrbticu (skurv...rako...),nemôžem to vláčiť na pleciach,takže kôli tomu sa pýtam. Ďakujem
_________________ Miloš
|
Str, 20.09.2017, 6:10 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Pumpa VP44 je seriovo v Patroloch 3.0Di, 17.6s je dobry cas, ak malo auto biednejsi servis a ma uz cosi pobehane (200.000km a podobne). Ked jazdis do strmych kopcov, pravdepodobne pouzivas aj redukciu, s nou to ide v kopcoch podstatne lepsie. Kazda zmena cosi viac vyzaduje, ak mas starsie 3.0Di, tak mozes poladit tlak turba cez Dawesov ventil, to sposobi to, ze aj pri 1000-1500ot/min bude tlacit turbo max tlak, namiesto standardnych zalostnych 2000ot/min a smiesnej krivky priebehu bude priebeh linearny. Podla casu zrychlenia asi budes mat seriove obutie na styl AT a ziadne 34/35" T3 traktorky.
|
Str, 20.09.2017, 9:44 |
|
|
milos.majer
Učeň
Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 18:43 Príspevky: 71 Bydlisko: Brusno
|
To si vystihol presne.Auto má 264 000,rok výroby : 2000 a obuté mám AT Bridgeston ALL Terrain 265/70/R16. Ako a kde nájdem ten Dawesov ventil a je to zložité nastaviť,alebo to zvládnem aj doma?
_________________ Miloš
|
Str, 20.09.2017, 12:01 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Ventil sa da kupit tu: https://dawes-devices.com/collections/nissan-patrolnavod je tu: http://3barracing.com/nissan-patrol-instructions/ (hlavna stranka predajcu a vynalezcu, to horne je jeho obchod) http://www.chaz.yellowfoot.org/Manual%2 ... roller.htmhodi sa k tomu aj budik na tlak turba, bez toho si to neviem celkom dobre predstavit a treba sa s tym trosku pohrat ale v pohode sa to da v domacich podmienkach. Dawesov ventil treba nastavit najprv menej PSI (odhadom, dopredu sa to presne neda) a potom postupne pridavat mozno az do 14-15-16PSI, to je hranica, kedy motor zvykne hadzat do nudzoveho rezimu, lebo detekuje napatie na vahe vzduchu po dobu cca 7s viac ako je podla RJ potrebne. Druhy hydraulicky ventil, ktory reguluje nabeh turba na max tlak moze ostat uplne zavrety na zaciatku a postupne ho treba otvorit, tak ako je pozadovane vzhladom na spotrebu nafty. Vela PSI a agresivny nabeh turba sa na spotrebe prejavi,takze treba najst nejaku rovnovahu/kompromis. Len predtym naozaj treba popozerat, ci je stav motora v pohode a neinvestovat zbytocne, toto je investicia cca 200E (ventily, hadicky, kabelaz, budik tlaku turba)
|
Str, 20.09.2017, 12:38 |
|
|
milos.majer
Učeň
Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 18:43 Príspevky: 71 Bydlisko: Brusno
|
Velmi pekne ti ďakujem,určite to budem kupovať a snáď nájdem niekoho,kto mi s tým pomôže nainštalovať a nastaviť. Ešte raz,ďakujem
_________________ Miloš
|
Str, 20.09.2017, 12:44 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1833
|
[quote="milos.majer"]Ano,je to pravda,ten čas rozbehu nebol pravdivý,ospravedlňujem sa(naivne som si myslel,že počítam presne)nakoľko som to len počítal,ale včera som to meral stopkami,tak je to 17,6 sekúnd. OGO,myslíš tým,že VP44 je nevhodné pre sériového Patrola?Ja ani nepotrebujem vyšší výkon,nejazdím off road,som len poľovník a v našom revíri máme dosť strmé ,neupravené a blatisté cesty,sem tam musím ísť mimo cesty,keď idem k ulovenému zvieraťu,alebo k senníku,solisku...a pretože mám dosť vážne poškodenú chrbticu (skurv...rako...),nemôžem to vláčiť na pleciach,takže kôli tomu sa pýtam. Ďakujem[/quote]
Miloško, podľa času zrýchlenia ten motor môže byť ešte celkom zdravý. Možno do neho ani nie je potrebné špárať, zatiaľ. Ja osobne by som sa asi vydal cestou zníženia redukčného pomeru. Poinformuj sa na stránke Radofroada, že koľko by vyšla zmena redučky viac do pomala. Teda mal by si ešte pomalší prevod a ten motor by sa ľahšie dostával do otáčok, lebo by prekonával podstatne menší odpor. Cestné rýchlostné stupne by ti ostali pôvodné, ale pokiaľ by si dal redukciu, išlo by ti to pomalšie ale o to silnejšie. Toť môj tip.
|
Str, 20.09.2017, 13:32 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
A teraz sa rozpravame o tahu alebo zrychleni ? Lebo trosku sa stracam, ak treba viac "krutaku" pri 4x4(ak mame automaticke volnobezky), tak zmena pomeru v reducknej pomoze, ak celkovo autu trosku pomoct s krutakom a vykonom, ale v mensej miere, tak potom dawesov ventil, zaslepenie EGR je cesta. Zmena pomeru v redukcke je nieco okolo 500-800E pokial si spominam, ale mozno sa mylim.
|
Str, 20.09.2017, 16:00 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1833
|
Nestrácaš sa, všetko so všetkým súvisí. Pokiaľ nie je možnosť dať auto na brzdu, zistiť v akej kondícii je motor, tak laicky, aspoň orientačne sa to dá usúdiť z doby zrýchlenia. Tam nepotrebujem nič, len kus rovnej cesty. Pokiaľ sa blížim k továrenským údajom, ktoré sú deklarované výrobcom, tak aspoň mám akú-takú predstavu o výkone motora. Je na 100 % isté, že vyšľahaný motor bude výrazne zaostávať za továrenským údajom. Takže pokiaľ takýmto spôsobom mám už predstavu o tom, v akom stave je motor, tak sa môže rozhodovať, čo ďalej. Ale pokiaľ je motor už vybehaný, tak je potrebný repas, aby následný tuning mal z čoho vychádzať. Ja som za to dal tip na spomalenie redukcie, lebo to je u mňa najlogickejšia voľba. Tuniť patrolácky 3.0 Di motor je tak trochu lotéria, ten motor má často problémy aj v sériovom stave, však sa o tom nedávno písalo.
|
Str, 20.09.2017, 18:27 |
|
|
milos.majer
Učeň
Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 18:43 Príspevky: 71 Bydlisko: Brusno
|
Nepotrebujem aby auto išlo rýchlejšie po ceste,na to mám osobné auto.Ide mi iba o to,aby som nemal problém v kopcoch pri rozbiehaní.Voľnobežky práve idem meniť,pretože pôvodné automatické mi v minule skončili púť,ale poradili mi manuálne.Inštalácia toho Dawesovho ventilu a zaslepenie EGR sa mi javí ako najlepšie riešenie.Kúpil som aj sadu na zaslepenie,ešte musím zohnať ten ventil a pustím sa do toho,alebo niekoho požiadam o pomoc.Veľmi pekne vám ďakujem za rady.Aký máte názor na prednú uzávierku?
_________________ Miloš
|
Str, 20.09.2017, 18:46 |
|
|
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1580 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
ako sa na tym zamyslam tak na tych gumach co tam ma CCa 31x10,5 to musi ist ako raketa kopec nekopec ak je motor a vsetko OK vsak tieto auta jazdia na 35x12,5 s miernou upravou motora celkom v norme (jazdil som kamaratov a este dva dalsie v automate).... tam daco nebbude v poriadku len to je tazko takto po internete posudi
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Str, 20.09.2017, 21:03 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|