Dnes je utorok 13. mája 2025, meniny má Servác a zajtra Bonifác
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 13 ] |
|
Autor |
Správa |
Haldir
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.02.2007, 15:29 Príspevky: 675 Bydlisko: stranske
|
cipovat alebo necipovat motor na patrole 2.8 td neviem sa rozhodnut je moc slaby ma niekto stym skusenost ??????
_________________ a prejdem ...skype: haldir53
|
Ned, 25.11.2007, 23:14 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Haldir píše: cipovat alebo necipovat motor na patrole 2.8 td neviem sa rozhodnut je moc slaby ma niekto stym skusenost ?????? nečipoval som, tak sorry, že sa ozývam, ale chcel som a veľa som o tom pozisťoval
môj názor je, že kvalitný, origo na konkrétne auto vyvinutý chiptuning nie je na škodu, ale treba zobrať do úvahy, že v novom režime motor viac dostane "do tela"
a bacha - treba sa pohrať s výberom firmy (ja som ich oslovil niekoľko, okrem dvoch mi všetky odpovedali, že na moje auto "nevedia", jedna mi prisľúbila, že mi chiptuning urobí a iba jedna mi odpísala tak, ako bolo správne, totiž že na moje auto chiptuning nejde urobiť, keďže na mojej verzii športa nemám na podávaní paliva elektroniku, ale klasickú mechaniku (čo som vtedy ešte nevedel)...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pon, 26.11.2007, 0:14 |
|
 |
mirko
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 7:52 Príspevky: 76 Bydlisko: Žilina
|
Jano, neviem presne ako to má tvoj Šport v motore zariadené, ale ja mám tiež klasickú mechaniku, žiadna riadiacia elektronika, žiadne priame vstrekovanie, klasický 2.0 TDI. Takže čo sa týka čipovanie, bolo mi v tejto veci všetko jasné až do chvíle pokiaľ som nezistil, že Vtech robí akúsi zázračnú skrinku, ktorá dáva impulzy do vstrekovacieho čerpadla, ktoré potom dáva vyššie dávky paliva na dlhšiu dobu, čo ma za následok zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu. Takže možno ešte nie je nič stratené. Len neviem čo by na to povedalo čerpadlo po dlhšej dobe.
_________________ Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI
|
Pon, 26.11.2007, 10:09 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

mirko píše: Jano, neviem presne ako to má tvoj Šport v motore zariadené, ale ja mám tiež klasickú mechaniku, žiadna riadiacia elektronika, žiadne priame vstrekovanie, klasický 2.0 TDI. Takže čo sa týka čipovanie, bolo mi v tejto veci všetko jasné až do chvíle pokiaľ som nezistil, že Vtech robí akúsi zázračnú skrinku, ktorá dáva impulzy do vstrekovacieho čerpadla, ktoré potom dáva vyššie dávky paliva na dlhšiu dobu, čo ma za následok zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu. Takže možno ešte nie je nič stratené. Len neviem čo by na to povedalo čerpadlo po dlhšej dobe.
Haldirko, sorry, že ti zasierame tému, ale súvisí to;
Mirko, určite máš pravdu, že aj mechanika ide inak nadstavovať oproti výroby, ale určite to nie je klasický chiptuning; pri ňom ako vieš ide o softwerovú (a niekedy aj hardwerovu) zmenu v riadiacej jednotke ovládajúcej priebeh vstrekovania paliva, pričom zvýšenie výkonu sa paradoxne nedosahuje zvýšením množstva paliva, ale optimalizáciou priebehu vstrekovania (dávkovania) - spotreba je spravidla nižšia pri rovnakých výkonoch, zvyšuje sa pri potrebe vyššieho výkonu...
tie oslovené firmy až na jednu naozaj nevedeli zistiť, že nemám riadiacu jednotku na vstreku
ak máš nejaký kontakt na niekoho, kto sa vyzná v možnosti úpravy klasického čerpadla na vyšší výkon, sem s ním; ak by to ale fungovalo len so zvýšenou spotrebou paliva, nie je to bohviečo, chiptuning je zaujímavý práve kôli zlepšeniu pomeru výkon/spotreba...
celý život sa učíme, ja som sa napr. naučil aj to, že nie je pravdou, že moje auto vôbec nemá riadiacu jednotku, ako sa tomu všeobecne vraví pri absencii elektroniky pri riadení vstrekovania; auto obsahuje aj iné systémy ovládané vlastnými riadiacimi jednotkami...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pon, 26.11.2007, 10:34 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
už keď teda zasierame tému :
Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry.
|
Pon, 26.11.2007, 11:25 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
palo-cherokee píše: už keď teda zasierame tému : Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry.
no to mi budeš musieť bližšie vysvetliť, také som ešte nikdy neskúšal
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pon, 26.11.2007, 11:32 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Jano JP píše: palo-cherokee píše: už keď teda zasierame tému : Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry. no to mi budeš musieť bližšie vysvetliť, také som ešte nikdy neskúšal
každé turbo má obmedzovač. poistný ventil, ktorý pri dosiahnutí max tlaku stanoveného výrobcom , odfúkne. A keď sa s tým oným pohráš, tak ... Len sa nesmie veľa. Lebo to nie je veľmo zdravé ani pre turbo a ani pre motor. Takže len v medziach rezervy, ktorú si tam výrobca nechal.
|
Pon, 26.11.2007, 11:35 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

palo-cherokee píše: Jano JP píše: palo-cherokee píše: už keď teda zasierame tému : Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry. no to mi budeš musieť bližšie vysvetliť, také som ešte nikdy neskúšal každé turbo má obmedzovač. poistný ventil, ktorý pri dosiahnutí max tlaku stanoveného výrobcom , odfúkne. A keď sa s tým oným pohráš, tak ... Len sa nesmie veľa. Lebo to nie je veľmo zdravé ani pre turbo a ani pre motor. Takže len v medziach rezervy, ktorú si tam výrobca nechal.
Chlapci,
večná téma - TURBO a PLNENIE MOTORA.
- ak sa zvýši tlak plnenia, tak následuje vačšé zaťaženie piestov a celého pohybového ústrojenstva
- zvýši sa zaťaženie tesniacich prvkov na saní a výfuku
- zvýši sa namáhanie tesnenia pod hlavou (tu vidím riziko)
- zmení sa pomer nafty a vzduchu. Možnože elektronicky riadené čerpadlo dokáže toto kompenzovať, ale mala by nasledovať nastavovacia sekvencia nafta/vzduch....
A pre zaujímavosť, ktorým ventilom by sa mal plniaci tlak zvyšovať? Oni sú tam totiž dva...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 26.11.2007, 11:56 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
aha, Karlito, už mi začína byť jasné, prečo som ešte také neskúšal... 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pon, 26.11.2007, 12:38 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Janči, možem Ťa ubezpečiť, že ja tiež nie  , ale poznám chalanov, čo potunili a funguje to... dokonca aj Patrola Y6O so sníženou hlavou, zdvihnutým tlakom, medzichladičom a ohuleným čerpadlom a ide ako sviňa - skúčal RZku s mojim bratom ten má Navaru 2002 asi 131kW a skoro na rovnako, dokonca 6 válcov bolo v začiatku dynamiky na tom lepšie!
K ovládaniu tlaku,
v ľavo je kúsok krúžku a to by mal byť blow out ventil - poistka maximálneho tlaku. Ten prepustí ak preláduješ. Inak aktívne ovládanie je tesne za turbom - škrtiaca klapka.
-ka-
PS: je dosť možné, respektíve viac ako pravdepodobné, že sa v niektorých detailoch mýlim. Sebekriticky priznávam, že v tejto problematike mám ešte značné medzery.
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 26.11.2007, 13:36 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Karlito, múdro vravíš, súvisle...
a práve preto hovorím že len mierne , v medziach tolerancie, ktorú tam výrobca schoval.
Lebo ak viac, tak takáto úprava musí byť nutne nasledovaná inými úpravami
|
Pon, 26.11.2007, 14:11 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
no hej, ale čo je to jemne, keď som s tým nemal do činenia? a čo spotreba? a hlavne životnosti motora a turba by som sa ešte obával
(ale aj to uznávam, že kto sa bojí, nesmie do lesa  aj keď iba blbec sa nebojí  )
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Pon, 26.11.2007, 14:17 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
palo-cherokee píše: 1.) hovorím že len mierne , v medziach tolerancie, ktorú tam výrobca schoval.
2.) Lebo ak viac, tak takáto úprava musí byť nutne nasledovaná inými úpravami
1.) Palino, ak niekde hovoríš "mierne" tak sa začíname posúvať to sféry presne kalibrovaného odhadu. Pre špecialistu bude dajme tomu zvačšenie o 0,2 atm moc, pre tuner chlapa málo a poviěš to stolárovi a bude na Teba čumieť ako trdlo...
2.) ano, zákony fyziky, všetko je to o handicapoch a výhodách - to ladenie motora ide, a dosť razantne. Ja za sea tvrdím, že mi môj zdochnutý RD28T stačí - tupák, ale funguje a dlho bude
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 26.11.2007, 15:25 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 13 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|