4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

nissan Y 61
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=3006
Stránka 1 z 1

Autor:  Haldir [ Ned, 25.11.2007, 23:14 ]
Predmet príspevku:  nissan Y 61

cipovat alebo necipovat motor na patrole 2.8 td neviem sa rozhodnut je moc slaby ma niekto stym skusenost ??????

Autor:  Jano JP [ Pon, 26.11.2007, 0:14 ]
Predmet príspevku:  Re: nissan Y 61

Haldir píše:
cipovat alebo necipovat motor na patrole 2.8 td neviem sa rozhodnut je moc slaby ma niekto stym skusenost ??????
nečipoval som, tak sorry, že sa ozývam, ale chcel som a veľa som o tom pozisťoval
môj názor je, že kvalitný, origo na konkrétne auto vyvinutý chiptuning nie je na škodu, ale treba zobrať do úvahy, že v novom režime motor viac dostane "do tela"

a bacha - treba sa pohrať s výberom firmy (ja som ich oslovil niekoľko, okrem dvoch mi všetky odpovedali, že na moje auto "nevedia", jedna mi prisľúbila, že mi chiptuning urobí a iba jedna mi odpísala tak, ako bolo správne, totiž že na moje auto chiptuning nejde urobiť, keďže na mojej verzii športa nemám na podávaní paliva elektroniku, ale klasickú mechaniku (čo som vtedy ešte nevedel)...

Autor:  mirko [ Pon, 26.11.2007, 10:09 ]
Predmet príspevku: 

Jano, neviem presne ako to má tvoj Šport v motore zariadené, ale ja mám tiež klasickú mechaniku, žiadna riadiacia elektronika, žiadne priame vstrekovanie, klasický 2.0 TDI. Takže čo sa týka čipovanie, bolo mi v tejto veci všetko jasné až do chvíle pokiaľ som nezistil, že Vtech robí akúsi zázračnú skrinku, ktorá dáva impulzy do vstrekovacieho čerpadla, ktoré potom dáva vyššie dávky paliva na dlhšiu dobu, čo ma za následok zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu. Takže možno ešte nie je nič stratené. Len neviem čo by na to povedalo čerpadlo po dlhšej dobe.

Autor:  Jano JP [ Pon, 26.11.2007, 10:34 ]
Predmet príspevku: 

mirko píše:
Jano, neviem presne ako to má tvoj Šport v motore zariadené, ale ja mám tiež klasickú mechaniku, žiadna riadiacia elektronika, žiadne priame vstrekovanie, klasický 2.0 TDI. Takže čo sa týka čipovanie, bolo mi v tejto veci všetko jasné až do chvíle pokiaľ som nezistil, že Vtech robí akúsi zázračnú skrinku, ktorá dáva impulzy do vstrekovacieho čerpadla, ktoré potom dáva vyššie dávky paliva na dlhšiu dobu, čo ma za následok zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu. Takže možno ešte nie je nič stratené. Len neviem čo by na to povedalo čerpadlo po dlhšej dobe.

Haldirko, sorry, že ti zasierame tému, ale súvisí to;

Mirko, určite máš pravdu, že aj mechanika ide inak nadstavovať oproti výroby, ale určite to nie je klasický chiptuning; pri ňom ako vieš ide o softwerovú (a niekedy aj hardwerovu) zmenu v riadiacej jednotke ovládajúcej priebeh vstrekovania paliva, pričom zvýšenie výkonu sa paradoxne nedosahuje zvýšením množstva paliva, ale optimalizáciou priebehu vstrekovania (dávkovania) - spotreba je spravidla nižšia pri rovnakých výkonoch, zvyšuje sa pri potrebe vyššieho výkonu...

tie oslovené firmy až na jednu naozaj nevedeli zistiť, že nemám riadiacu jednotku na vstreku

ak máš nejaký kontakt na niekoho, kto sa vyzná v možnosti úpravy klasického čerpadla na vyšší výkon, sem s ním; ak by to ale fungovalo len so zvýšenou spotrebou paliva, nie je to bohviečo, chiptuning je zaujímavý práve kôli zlepšeniu pomeru výkon/spotreba...

celý život sa učíme, ja som sa napr. naučil aj to, že nie je pravdou, že moje auto vôbec nemá riadiacu jednotku, ako sa tomu všeobecne vraví pri absencii elektroniky pri riadení vstrekovania; auto obsahuje aj iné systémy ovládané vlastnými riadiacimi jednotkami...

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 26.11.2007, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

už keď teda zasierame tému : :wink:
Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry.

Autor:  Jano JP [ Pon, 26.11.2007, 11:32 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
už keď teda zasierame tému : :wink:
Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry.

no to mi budeš musieť bližšie vysvetliť, také som ešte nikdy neskúšal

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 26.11.2007, 11:35 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
palo-cherokee píše:
už keď teda zasierame tému : :wink:
Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry.

no to mi budeš musieť bližšie vysvetliť, také som ešte nikdy neskúšal


každé turbo má obmedzovač. poistný ventil, ktorý pri dosiahnutí max tlaku stanoveného výrobcom , odfúkne. A keď sa s tým oným pohráš, tak ... Len sa nesmie veľa. Lebo to nie je veľmo zdravé ani pre turbo a ani pre motor. Takže len v medziach rezervy, ktorú si tam výrobca nechal.

Autor:  Karlito [ Pon, 26.11.2007, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
Jano JP píše:
palo-cherokee píše:
už keď teda zasierame tému : :wink:
Janík a čo takto trochen pridať plniaci tlak na turbe? Nie veľa, tak o 0,2 až 0,2 atmosféry.

no to mi budeš musieť bližšie vysvetliť, také som ešte nikdy neskúšal


každé turbo má obmedzovač. poistný ventil, ktorý pri dosiahnutí max tlaku stanoveného výrobcom , odfúkne. A keď sa s tým oným pohráš, tak ... Len sa nesmie veľa. Lebo to nie je veľmo zdravé ani pre turbo a ani pre motor. Takže len v medziach rezervy, ktorú si tam výrobca nechal.


Chlapci,

večná téma - TURBO a PLNENIE MOTORA.

- ak sa zvýši tlak plnenia, tak následuje vačšé zaťaženie piestov a celého pohybového ústrojenstva
- zvýši sa zaťaženie tesniacich prvkov na saní a výfuku
- zvýši sa namáhanie tesnenia pod hlavou (tu vidím riziko)
- zmení sa pomer nafty a vzduchu. Možnože elektronicky riadené čerpadlo dokáže toto kompenzovať, ale mala by nasledovať nastavovacia sekvencia nafta/vzduch....

A pre zaujímavosť, ktorým ventilom by sa mal plniaci tlak zvyšovať? Oni sú tam totiž dva...

-ka-

Autor:  Jano JP [ Pon, 26.11.2007, 12:38 ]
Predmet príspevku: 

aha, Karlito, už mi začína byť jasné, prečo som ešte také neskúšal... :lol:

Autor:  Karlito [ Pon, 26.11.2007, 13:36 ]
Predmet príspevku: 

Janči, možem Ťa ubezpečiť, že ja tiež nie :wink: , ale poznám chalanov, čo potunili a funguje to... dokonca aj Patrola Y6O so sníženou hlavou, zdvihnutým tlakom, medzichladičom a ohuleným čerpadlom a ide ako sviňa - skúčal RZku s mojim bratom ten má Navaru 2002 asi 131kW a skoro na rovnako, dokonca 6 válcov bolo v začiatku dynamiky na tom lepšie!

K ovládaniu tlaku,
v ľavo je kúsok krúžku a to by mal byť blow out ventil - poistka maximálneho tlaku. Ten prepustí ak preláduješ. Inak aktívne ovládanie je tesne za turbom - škrtiaca klapka.

Obrázok

-ka-

PS: je dosť možné, respektíve viac ako pravdepodobné, že sa v niektorých detailoch mýlim. Sebekriticky priznávam, že v tejto problematike mám ešte značné medzery.

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 26.11.2007, 14:11 ]
Predmet príspevku: 

Karlito, múdro vravíš, súvisle...
a práve preto hovorím že len mierne , v medziach tolerancie, ktorú tam výrobca schoval.

Lebo ak viac, tak takáto úprava musí byť nutne nasledovaná inými úpravami

Autor:  Jano JP [ Pon, 26.11.2007, 14:17 ]
Predmet príspevku: 

no hej, ale čo je to jemne, keď som s tým nemal do činenia? a čo spotreba? a hlavne životnosti motora a turba by som sa ešte obával
(ale aj to uznávam, že kto sa bojí, nesmie do lesa :lol: aj keď iba blbec sa nebojí :cry: )

Autor:  Karlito [ Pon, 26.11.2007, 15:25 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
1.) hovorím že len mierne , v medziach tolerancie, ktorú tam výrobca schoval.

2.) Lebo ak viac, tak takáto úprava musí byť nutne nasledovaná inými úpravami


1.) Palino, ak niekde hovoríš "mierne" tak sa začíname posúvať to sféry presne kalibrovaného odhadu. Pre špecialistu bude dajme tomu zvačšenie o 0,2 atm moc, pre tuner chlapa málo a poviěš to stolárovi a bude na Teba čumieť ako trdlo...

2.) ano, zákony fyziky, všetko je to o handicapoch a výhodách - to ladenie motora ide, a dosť razantne. Ja za sea tvrdím, že mi môj zdochnutý RD28T stačí - tupák, ale funguje a dlho bude :wink:

-ka-

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/