4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol GR Y61 - startovanie
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=512
Stránka 1 z 4

Autor:  Dufi [ Uto, 19.12.2006, 22:09 ]
Predmet príspevku:  Nissan Patrol GR Y61 - startovanie

Ako je to so startovanim GRka Y61 s 2,8 motorom?
Zvlast takto v zime ale aj vseobecne?

Viem ze kym nema motor "prevadzkovu" teplotu tak neslobodno ho hnat do extremov a ani neskusat od neho chciet nejake vacsie vykony.

Ale co presne to znamena?

Ked nastartujem tak mam cakat na mieste az kym sa motor nezohreje na spravnu teplotu? Alebo mozem vyrazit ale len pomaly a jemne s nim ist? Nevytacat a nehnat to a pod.

A este je tam to tlacitko HEAT ktore podla manualu a aj relane spravy to, ze na volnobeh stupnu otacky motora tak na cca 1100-1200.
V podstate nejaka forma "syticu". Je to dobre pouzivat a ako dlho?

Viem, zasa mam stupidne otazky, ale niekto ich klast musi aby sme tu mali zbierku dobrych rad aj pre ostatnych :twisted: :twisted: :lol: :lol:

Autor:  Martin 4 [ Uto, 19.12.2006, 22:41 ]
Predmet príspevku: 

neviam ako Y61, ale ja osobne nechám po nahodení motor ísť na najmenšie možné otáčky kým nevylezie tlak oleja (štartujem bez plynu!) a potom idem velmi decentne a pomaly kým sa nepohne ručička teplomera. Bývam tak, že si môžem dovoliť sa slimačiť a keď prídem k hlavnej, už je to aspoň trocha zohriate.

Nemenej podstatné je aj korektné dochladenie pri odstavení. Je neprípustné sa niekam prirútiť 150 a ihneď vypnúť motor. Ale to by hrozilo asi tak leda na pumpe ne dialnici. Jazda po meste motor dostatočne ochladí, takže s tým nie je problém.

Dtto napr v prípade núteného zastavenia na dialnici alebo z rýchlej jazdy. Ak sa nedá aspoň chvílu brzdiť motorom (tak je nútene hnaný obeh chladiacej kvapaliny) tak načim po zastavení držať zvýšený volnobeh. (ktosi sa na čechoch pýtal, že prečo mu vyskočí teplota keď pri 130 vyradí a nechá motor padnúť na volnobeh. Tak mu odpovedali, že nech to spraví ešte zopár krát a hlava konečne praskne)

Skrátka šesťvalec z hlinníkovou hlavou z jedneho kusa (t.j. fest dlhou) nemá rád prudké zmeny teploty ani hore ani dole.
Treba sa podla toho zariadiť.

Inak, pri zimnom štarte sa bude násilnému zaobchádzaniu brániť aj stuhnutá prevodovka a aj ostatné olejové náplne treba nežne zahriať.

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 19.12.2006, 22:47 ]
Predmet príspevku: 

Ja mam 3,0 , ale tie zasady sa snazim ctit :
- pred satrtom zhavim do zhasnutia kontrolky airbagu (strtuje na prvy brnk ci studeny ci teply )
- pred vyjazdom ho necham stat VZDY aspon 1 minutu na premazanie fsetkeho
- ak idem so studenym motorom rano , do pohnutia sa rucicky na teplomeri nejdem cez asi 1800 otacok ( vacsinou to staci ohriat tak na kraj mesta a tie otacky ma v poho vezu 60kou)
- predbieham a do otacok ho tlacim az na teplote v tretine teplomeru
- dlhodobo nejdem cez 2500 ot ( cca 120az 130 km/h) a najradsej idem niekde okolo 1900az2100 ot = cca110km/h
- po dojazde z dlsej trasy auto stoji min 2min na volnobehu (pre dochladenie turba atd ... )

Majitelia radovych 6valcov ma iste doplnia.
Inak na CZ fore bola diskusia na podobnu temu (pravdaMartin4)

Autor:  cico [ Uto, 19.12.2006, 23:18 ]
Predmet príspevku: 

[quote="IvoLUCKY"]Ja mam 3,0 , ale tie zasady sa snazim ctit :
- pred satrtom zhavim do zhasnutia kontrolky airbagu (strtuje na prvy brnk ci studeny ci teply )
- pred vyjazdom ho necham stat VZDY aspon 1 minutu na premazanie fsetkeho
- ak idem so studenym motorom rano , do pohnutia sa rucicky na teplomeri nejdem cez asi 1800 otacok ( vacsinou to staci ohriat tak na kraj mesta a tie otacky ma v poho vezu 60kou)
- predbieham a do otacok ho tlacim az na teplote v tretine teplomeru
- dlhodobo nejdem cez 2500 ot ( cca 120az 130 km/h) a najradsej idem niekde okolo 1900az2100 ot = cca110km/h
- po dojazde z dlsej trasy auto stoji min 2min na volnobehu (pre dochladenie turba atd ... )

Majitelia radovych 6valcov ma iste doplnia.
:smt023 robim to tiez tak a myslim ze je to ok. Len niekedy ked sa mi nepodari nastartovat na prvy krat, tak dlho musim tocit az kym mi naskoci. A statocne zadymi :cry: Robi to aj vam?
a este otazka:Co myslel Dufi s tym tlacitkom HEAT?

Autor:  Martin 4 [ Uto, 19.12.2006, 23:32 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
Inak na CZ fore bola diskusia na podobnu temu (pravdaMartin4)


muhehe... a čo myslíš... odkial som ja taký múúúúúdry... :lol:

O tom mrchavom nahadzovaní teplého Y61 sa u susedov aj také zistilo, že to robí aj stará baterka. Že síce má dosť elektriky pre štartér, ale potom už sa nedokáže riadne spustiť elektronika a že nejaké čidlo sa nedohodne s iným čidlom a kdesi čosi...

A že tomu odpomôže nový akumlátor.

Ktosi sa tam vytešoval že jak dal nové olovko a Patrol točí ja ventilátor a štaruje jedna radosť....

Stary (Y60) zase ovláda taký trik, že aj za studena chytí na brnk, ale po 5 - 10 sekuntách začne tarokovať, kašlať a kýchať na 3 valce a ukrutne na bielo dymiť.... podchvílou na to aj zdochne.

Vtedy je v podozrení nešťastné dožhavovanie a už bol pozorovaný aj problém s hydroštelmi v rozvodoch a poistným ventilom v olejovej inštalácii....

Autor:  cico [ Uto, 19.12.2006, 23:54 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
IvoLUCKY píše:
Inak na CZ fore bola diskusia na podobnu temu (pravdaMartin4)


muhehe... a čo myslíš... odkial som ja taký múúúúúdry... :lol:

O tom mrchavom nahadzovaní teplého Y61 sa u susedov aj také zistilo, že to robí aj stará baterka. Že síce má dosť elektriky pre štartér, ale potom už sa nedokáže riadne spustiť elektronika a že nejaké čidlo sa nedohodne s iným čidlom a kdesi čosi...

A že tomu odpomôže nový akumlátor.

Ktosi sa tam vytešoval že jak dal nové olovko a Patrol točí ja ventilátor a štaruje jedna radosť....

To, s tym novym akum je pravda? A co ten HEAT?

Autor:  Dufi [ Str, 20.12.2006, 0:07 ]
Predmet príspevku: 

cico píše:
To, s tym novym akum je pravda? A co ten HEAT?


Ai bude..lebo mne to tiez robilo v lete ze som nevdel natocit obcas a musel som dlhsie dusit....a odkedy som vymenil baterku tak to funguje OK.

HEAT je take tlacitko nalavo od volantu..funguje ako som popisal....hmm.neviem ako to inac opisat...mozno vyfotit...

Autor:  Dufi [ Str, 20.12.2006, 0:13 ]
Predmet príspevku: 

Stranka zo zervisneho manualu kde to opisuju:

Obrázok

Autor:  Slavo [ Str, 20.12.2006, 0:26 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY --- 1900az2100 ot = cca110km/h to máš dobréé ja mám pri 2100ot ledva 90 km/h to je ako možné ????? :shock: to by som i ja chcel :(
/mam tiež 3,0/

Dufi --- ale ešte som sa nedozvedel, na čo je to tlačítko vlastne dobré a kedy ho ozaj používať :? a zas hladať v slovníku hmm, nemáš radšej maual v slovenčine?

Autor:  teslo [ Str, 20.12.2006, 0:44 ]
Predmet príspevku: 

podla toho manualu je to v podstate sytic. Ked ho zapnes a motor je studeny, tak otacky na volnobehu zvysi na 1100-1200 rpm.

Autor:  Dufi [ Str, 20.12.2006, 9:22 ]
Predmet príspevku: 

Slavo píše:
Dufi --- ale ešte som sa nedozvedel, na čo je to tlačítko vlastne dobré a kedy ho ozaj používať :? a zas hladať v slovníku hmm, nemáš radšej maual v slovenčine?


No ak zozenies servisny manual na GRko v slovencine tak ho chcem!!

A tez viem len to co je tam napisane:

V manuale píše:
Prepinac sa nachadza v dolnej casti pristrojoveho panela. Prepinac sa pouziva na urychlenie cinnosti ohrievaca ked je motor studeny. Ked EMC dostane signal "ON" pre prepinac, EMC zvysi volnobezne otacky motora 1100-1200 rpm pre rychlejsie zohriatie motora.

Potom nasleduje zoznam podmienok za ktorych bude tento system fungovat:
- teplota motora pod 70 'C (158'F)
- radiaca paka na neutrale alebo parkovacka
- uplne bez plynu
- rychlost pod 4 km/h (2 MPH)


P.S.:Len taky rychly preklad :wink: ;-)

Autor:  Xader [ Str, 20.12.2006, 13:31 ]
Predmet príspevku: 

Ja servisny manual aj navod v slovencine mam ... :D
Je tam popisane aj o tomto HEAT , o uzavierke atd...

Autor:  Dufi [ Str, 20.12.2006, 13:45 ]
Predmet príspevku: 

Xader píše:
Ja servisny manual aj navod v slovencine mam ... :D
Je tam popisane aj o tomto HEAT , o uzavierke atd...


Servisny manual lebo pouzivatelsky manual? To je dost podstatny rozdiel..servisny je pre servis...ja co mam tak je cele CDcko PDFiek kde je rozkres vsetkeho mozneho, schemy, tabulky....ako opravovat cele auto.

Ale ten Uzivetelsky by si niekedy nepozical na ofotenie? Ten co mam ja v aute ja len vo FRA a tomu rozumiem minimalne.
Alebo to mas dajak elektornicky?

Autor:  IvoLUCKY [ Str, 20.12.2006, 14:32 ]
Predmet príspevku: 

[quote="Slavo"]IvoLUCKY --- 1900az2100 ot = cca110km/h to máš dobréé ja mám pri 2100ot ledva 90 km/h to je ako možné ????? :shock: to by som i ja chcel :(
/mam tiež 3,0/

Mam automat ... Je to po rovine na 4ke a uzavretom menici ( 90kou mi to vie is pri cca 1900ot / 110 to ide cca 2100 / 120 na 2300 az 2400 / 130 okolo 2500 ) Fsetko po rovine bez snahy akcelerovat = lahka noha (lahuuckaa). On pacmega (ten 3liter) akonahle citi snahu ist rychlo - tak kona - podradi alebo len zrychli = zvysi otacky ...

Autor:  cico [ Str, 20.12.2006, 23:33 ]
Predmet príspevku: 

A tez viem len to co je tam napisane:

V manuale píše:
Prepinac sa nachadza v dolnej casti pristrojoveho panela. Prepinac sa pouziva na urychlenie cinnosti ohrievaca ked je motor studeny. Ked EMC dostane signal "ON" pre prepinac, EMC zvysi volnobezne otacky motora 1100-1200 rpm pre rychlejsie zohriatie motora.

Potom nasleduje zoznam podmienok za ktorych bude tento system fungovat:
- teplota motora pod 70 'C (158'F)
- radiaca paka na neutrale alebo parkovacka
- uplne bez plynu
- rychlost pod 4 km/h (2 MPH)


P.S.:Len taky rychly preklad :wink: ;-)[/quote]

Nebol som tu od vcera a vidim,ze sa to celkom dobre vysvetlilo -to HEAT. :-) Ja som nevedel naco to je, tak som to doteraz vobec nepouzival. Vy ostatni to pouzivate bezne? :smt017

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/