4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Udrzba GR Y61
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=69
Stránka 1 z 2

Autor:  Dufi [ Štv, 12.10.2006, 10:52 ]
Predmet príspevku:  Udrzba GR Y61

Nissanisti-Patrolisti nicim neprispeju v novom fore? :twisted:

Vedel by niekto zo skusenejsich poradit v nejakej kompaktnejsej forme co, kde, ako, kedy udrzbovat na Patrole GRku?

Momentalne napriklad predzimna udrzba celeho auta...co skontrolovat, co premazat a pod.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 12.10.2006, 11:12 ]
Predmet príspevku: 

že by....

Za špeciálne predzimnú údržbu by som považoval leda kontrolu chladiacej kvapaliny a naliatie silnejšej okeny do ostrekovača ... prípadne ešte úvahu nad dôveryhodnosťou baterky.

údržba obecne :

- Výmena motorového oleja a olejového filtra (neviem aký máš motor ale pre Y60 s motorom RD28 je továrenský predpis 7 500 km. Používam polosyntetický olej a mením po 10 000 km)

- Výmena vzduchového filtra (šesťvalec nemá rád zanesený filter. Vtedy dymí a žere. Treba často meniť. Preto sa oplatí pratelný bavlnený filter (napr. Green, KingDragon, K&N)

- Výmena palivového filtra (najlepšie na jeseň. V zime je starý naftový filter na dobrej ceste k zaparafínovaniu a tým k neúmyselnej odstávke)

- Výmena náplní prevodového oleja. (Patrol má 4 náplne prevodového oleja. Druh a obsah oleja viz. knižka. Dám do pozornosti detail, že v prednom diferenciáli je vyše dvakrát tolko oleja ako v zadnom. Prehliadnutie tohoto detailu vedie k nemilým prekvapeniam. )

MAZANIE.

Dekalamitkou cez mazničky:

*** Gulové čapy riadenia : 4 kusy (na oboch koncoch tyče od prevodky riadenia k pravému kolesu a na oboch koncoch spojovacej tyče. Na gulových čapoch nie sú z továrne namontované mazničky. Treba v mototechne jednu kúpiť, z gulového čapu vytočiť malý šroubík zo 6hrannou hlavou a namiesto neho natočiť mazničku. Po namazaní šroubík zase vymeniť nazad! Ona totiž maznička nikdy nie je vodotesná. Šroubík ano. )

*** kríže a tisíchrany kardanov dokopy 6 kusov(na každom kardane sú tri mazacie body. Na každom kríži a jeden zhruba uprostred. Tie na krížoch sú velmi nešikovne umiestnené v strede krížov a je k nim zlý prístup a len v jednej polohe kardanu. Ako pri každom mazaní dekalamitkou treba pumpovať až kým neodpadáva nová vazelína. Flákanie mazania kardanov má za následok vybitie krížov a tisíchranov = nepríjemné vibrácie a hučanie za jazdy)

Mazanie po demontáži

*** volnobežky predných nábojov (po vytočení imbusov volnobežku stiahnuť z poloosy, starú vazelínu vyškriabať a namazať novou. Mazať hojne, ale nie nadmerne. Príliš vela vazelíny robí problémy a mechanizmus sa nehýbe tak ako by mal. Doporučujem používať kvalitnú a drahú :( vazelínu ktorá v mraze netuhne. Tuhnúca vazelína robí v zime problémy. Pri montáži volnobežky nazad pozor na správnu polohu mechanizmu. Pri otočenej montáži bude volnobežka vrčať. Zanedbávanie mazania volnobežiek má za následok ich skoré zničenie. Nové volnobežky sú velmi drahé :evil: Predpísaný interval mazania je 10 000 km )

*** náboje predných kolies+kĺby poloos+zvislé čapy (treba komplet stiahnuť náboje predných kolies vrátane demontáže osy kolesa, odstrániť starú vazelínu a nagebriť novou vazelínou homokĺby poloos, obe kuželové ložiská náboja aj ihličkové ložisko poloosy. Pri tej príležitosti je výhodné vybrať zvyslé čapy a vymeniť vazelínu v kuželových ložiskách zvyslých čapov. Všetka demontáž je úplne jednoduchá a netreba na ňu žiadne prípravky, sťahováky alebo špeciálne náradie. Zanedbanie mazania predných nábojov má za následok veklanie zvyslých čapov = kmitanie riadenia, opotrebenie pneumatík, poškodenie gufer v náprave = tečenie oleja z gúl, alebo v extrémnych prípadoch haváriu niektorého ložiska z rozsiahlymi a drahými následkami (Wojto doplň)) :!:

Pavidelne kontorlovať :

Okrem obvyklých vecí bežných u každého auta treba dávať pozor na gumičky kryjúce tyčky, po ktorých sa kĺže baran brzdiča (vpredu aj vzadu) Ak sa gumička pretrhne, dostane sa bordel do klzného púzdra a to sa postupne zadre. Tým sa prestane riadne hýbať baran brzdiča. Pri brzdení tlak hydrauliky pritlačí doštičku o strmeň, ale po odbrzdení sa už nevráti o kolko treba. Brzda poriadne neodbrzdí = rýchlo a jednostranne sa zoderie doštička a ak si to mašinista nevšimne, poškodí sa aj kotúč.

Autor:  Milan [ Štv, 12.10.2006, 21:53 ]
Predmet príspevku:  Udrzba GR Y61

Co sa tyka k nafte je lepsie ak pred jemny filter das este hruby tzv.sklicko.Pri vyplachovani nadrze v terene to zachyti vsetok bordel.

Autor:  Milan [ Štv, 12.10.2006, 22:18 ]
Predmet príspevku:  Re: Udrzba GR Y61

V zime pod bod mrazu pridavam do nafty podla navodu ANABEX-DIESELEX.Castejsie kontrolujem sklicko a bez problemov.Ak parafin v nafte zalepi jemny filter a zdochne masina niekde v mraze po kolena snehu ...no sranda.Z Martinom suhlasim.Mam knihu udrzby.

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 13.10.2006, 0:35 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Martin 4 Zaslal: Št, 12.10.2006, 11:12 Predmet:

----------- cut-----------
že by....

Za špeciálne predzimnú údržbu by som považoval leda kontrolu chladiacej kvapaliny a naliatie silnejšej okeny do ostrekovača ... prípadne ešte úvahu nad dôveryhodnosťou baterky.
----------- cut-----------


:lol: pekne si mu to Martin :lol:
len aby sa terazky nezlakol a nekupil radsej nove auto

Autor:  Dufi [ Pia, 13.10.2006, 8:14 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
len aby sa terazky nezlakol a nekupil radsej nove auto


Nekupim....toto sa mi nejak moc paci, ked nic ine tak ten vyhlad...ked kukma ostatnym na strechy.... :twisted: :twisted:

Autor:  finder [ Pia, 13.10.2006, 9:27 ]
Predmet príspevku: 

Dufi píše:
ked nic ine tak ten vyhlad...ked kukma ostatnym na strechy.... :twisted: :twisted:

:-D :smt045

Autor:  Martin 4 [ Pia, 13.10.2006, 9:47 ]
Predmet príspevku:  Re: Udrzba GR Y61

Milan píše:
V zime pod bod mrazu pridavam do nafty podla navodu ANABEX-DIESELEX.Castejsie kontrolujem sklicko a bez problemov.Ak parafin v nafte zalepi jemny filter a zdochne masina niekde v mraze po kolena snehu ...no sranda.Z Martinom suhlasim.Mam knihu udrzby.


....onééé.. čo bola tutoky naposledy tuhá zima, tak som mal zánovný filter, v nádrži ó em vé alpin diesel a s modlitbou na perách mi to jazdilo celú zimu...

Ale teraz naposledy som presťahoval bufika do pravého zadného rohu motorového priestoru = do susedstva k naftovému filtru. Tak sa tak nesmelo nádejám že by mu trocha prikúrenia vo vééélkej zime mohlo pomôcť.

A ešte ma tak napadá... mladší nepoznajú debaty s Morčákom na českom fóre... ( :smt098 ) ... a pri nich padol zaujímavý zimný poznatok. Že vraj sa oplatí palivovú trubku od nádrže k čerpadlu a prepadovú trubku od trysiek do nádrže dať do spoločnej tepelnej izolácie. Nafta od trysiek je pekne ohriata a pri takejto úprave t funguje ako protiprúdový ohrievač...

Má to istú logiku.... :roll:

Autor:  Milan [ Pia, 13.10.2006, 16:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Udrzba GR Y61

Ohrievanie nafty len pomoze.Tiez som napchal Webasto vedla filtra nafty.JA sa uz nemodlim.

Autor:  Milan [ Ned, 15.10.2006, 19:50 ]
Predmet príspevku:  Prevodovka

GR Y60.Nieco mi na volnobehu hrkoce v prevodovke.Ked vymacknem spojku prestane to.Je to normalne?

Autor:  Milan [ Ned, 15.10.2006, 19:51 ]
Predmet príspevku: 

Ajaj kde to tresklo,ale neviem to dat do novej temy.

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 15.10.2006, 21:10 ]
Predmet príspevku: 

ako by som to povedal ,normalne to nie je ,ale je to normalne :lol:

teda u patrolov celkom bezne ,je to lozisko predlohovej hriadele prevodovky ,malo by to prestat aj ked pridas na volnobehu viac plynu

hrkoce to na kazdom druhom patrole

tiez sa na mojom chystam menit loziska ,mne to rachoti tak ,ze na krizovatkach radsej stojim na spojke aby som nelakal ostatnych :lol:

Autor:  Milan [ Ned, 15.10.2006, 23:20 ]
Predmet príspevku: 

Chcel som sa tomu v zime pozriet na zubky,ale snad to este nieco vydrzi.Na masine uz mam vyse 300000 km.a v prirucke mladych svistov sa o tom nepise.Myslel som ze to je olejom.

Autor:  Martin 4 [ Pon, 16.10.2006, 10:33 ]
Predmet príspevku: 

...inak potom pozor... rozobrať, a najmä následne zložiť Patroliu prevodovku je celkom bolehlav... Češi o tom už popísali mnoho MB diskového priestoru :evil: Wojtík má kontakt na kohosi kto to ako sa zdá vie.

... a viedli sa po chotári také reči, že prvé (hrkotajúce) ložisko predlohovej hriadele sa dá vymeniť aj bez vyčrevenia prevdovky len po demontážu dekla spredu. Popravde ešte som to nevidel... ale trebalo by túto informáciu sledovať.

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 16.10.2006, 10:42 ]
Predmet príspevku: 

da sa to :wink:

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/