4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

VIN na Patrole GR Y61
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=900
Stránka 1 z 3

Autor:  cico [ Str, 31.01.2007, 23:21 ]
Predmet príspevku:  VIN na Patrole GR Y61

Pri kontrole VIN na STK som zostal zaskoceny tym, ze VIN neslo vobec precitat. Je vyrazene na rame pod dverami spolujazdca. Podla mna je tak nestasne umiestnene, ze je stale zablatene,mokre, spinave, od soli... Pre skontrolovanie som musel miesto kde sa nachadza presmirglovat a pracne vycistit. Po dvoch tyzdnoch je tak necitatelne ako bolo predtym. Poradte niekto co mam spravit, aby bolo stale citatelne, zviraznene a aby som ho tym smirglovanim celkom neznicil. :smt017 :smt139

Autor:  finder [ Str, 31.01.2007, 23:54 ]
Predmet príspevku: 

Velmi dobry postreh, a to nie len na patroloch ...
Ked som natieral Bodyckom ram, rozmyslal som ci natret aj VIN, ale rozmyslel som si to, nakolko by z toho bola necitatelna vec ...
Tak som to len vycistil a strekol sprejom (farbou) ...
Pokial dane miesto neprichadza do fyzickeho kontaktu s niecim (zem, kamen) a nehrozi odretie, mozno by stacila nejaka gumava naterova hmota, ktora by sla pri kontrole odrezat vylamovacim nozikom, a dodatocne zase zatriet ...

Alebo tam proste navrtat (navarit) drziaky na nejaky pliesok, ktory by chranil VIN ... Treba trochu vydumat ako ochranit VIN voci vlhkosti a teda korozi ... Smirgel, odmastovac, farba, olej (vazelina) a samotny chraniaci plech ???

Autor:  cico [ Štv, 01.02.2007, 0:07 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Velmi dobry postreh, a to nie len na patroloch ...
Ked som natieral Bodyckom ram, rozmyslal som ci natret aj VIN, ale rozmyslel som si to, nakolko by z toho bola necitatelna vec ...
Tak som to len vycistil a strekol sprejom (farbou) ...
Pokial dane miesto neprichadza do fyzickeho kontaktu s niecim (zem, kamen) a nehrozi odretie, mozno by stacila nejaka gumava naterova hmota, ktora by sla pri kontrole odrezat vylamovacim nozikom, a dodatocne zase zatriet ...

Alebo tam proste navrtat (navarit) drziaky na nejaky pliesok, ktory by chranil VIN ... Treba trochu vydumat ako ochranit VIN voci vlhkosti a teda korozi ... Smirgel, odmastovac, farba, olej (vazelina) a samotny chraniaci plech ???

Tym zeto strieknes sprejom velmi tomu s citatelnostou nepomozes. Zas to potom musis smirglovat a nicit.
Ta nejaka gumova naterova hmota-o tom som aj ja rozmyslal, by bola dobra,ale akaaa?
Ten pliesok nieje dobry napad-furt tam bude bordel, voda-hrdza.

Autor:  finder [ Štv, 01.02.2007, 0:35 ]
Predmet príspevku: 

Ale figu ... Ak mas vinko ciste, a strieknes to sprejom, tak mas radovo desatiny (Stotiny ?) hrubu vrstvu farby, ktora nemoze branit citaniu ...
Mozno by stalo za uvahu ho striehnut nejakou bledsou farbou ...
A - pokial by to bolo aj len osetrene takto (myslim aj s povrchovym naterom), zapatle sa to vazelinou, a nasledne sa na to pritlaci a nasrobuje nejaky pliesok, neexist aby voda a vlhkost dosrala VIN ... Ta vazelina to tam nepusti ... A pri kontrole staci jeden srob (ak to bude srobovane) povolit uplne, jeden ciastocne a okolo jeho osi pliesok otocit, a VINko po ocisteni precitat ...Vazelina by mohla ist celkom dobre dolu, hocijakou handrou ... Alebo nie ?

Autor:  Milan [ Štv, 01.02.2007, 0:48 ]
Predmet príspevku: 

Ked je tak nestastne umiestnene treba ho ciselnikmi prebuchnut a zatriet farbou.Na STK ja nic,ja :smt035 Raz ma tak nasrali z Mercedesom a bol pokoj.Ked mam pravdu povedat ani neviem kde tie vsetky cisla na Patrole su.Ja ich kontrolovat nepotrebujem a kto chce nech si ich hlada. :-D

Autor:  Martin 4 [ Štv, 01.02.2007, 1:11 ]
Predmet príspevku: 

Na GR Y60 je VIN na pravom pozdĺžniku rámu v rovine vrtule. Treba sa dívať okolo baterky kolmo dole. Cifry sú dosť jemné a nedobre ich vidno.

Bože chráň niekoho aby špekuloval niečo okolo VIN porábať, rezať, brúsiť a nebodaj čokolvek prerážať :!: Z toho móže len preveliká galiba vzísť. Ono by sa nakoniec nejakou defektoskopiou alebo kryštalografiou ukázalo že VIN nie je zmenené, ale kým by sa to potvrdilo, o zabavení auta ani velmi nepochybujem a vyšetrovanie je asi tiež nie najatraktívnejší zážitok.

Komu VIN definitívne odhnije, nech ide na STK a dá si vystaviť glejt, že technik VIN nevidí (to v pohode za nevelký peniaz pozrú a napíšu). S tým papirusom sa odoberie na Odbor dopravy, kde mu úradne pridelia nový VIN a aj mu určia kde mu ten VIN vyrazia (v Nitre vrakovisko za Baumaxom). V určenej firme mu nové cifry nabúchajú (800 Sk za 5 minút roboty) a potvrdia že nové numero je riadne vyrazené. S tým potvrdením nazad na Odbor dopravy kde nový VIN do techničáku zaznačia a jest hotovo. To je jediný spôsob ako s hrdzavým a nečitatelným identifikátorom auta vybabrať. Akýkolvek iný kutilský pokus neomylne povedie k podozreniu že auto je čórka a pričinlivý kutil bude všelijako popoťahovaný a perzekuovaný. Čo je obzvlášť teraz naliehavo aktuálne pretože sa začínajú spúšťať kontroly orginality a po zmenených číslach pôjdu jak kura za flusom.....

Autor:  Milan [ Štv, 01.02.2007, 1:20 ]
Predmet príspevku: 

Hmm,pod baterkou som sa este nehrabal.Ale uz som mudrejsi.Martin a tie stitky pod prednym oknom na pravej strane v motorovom priestore su o com?Vedla filtra nafty.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 01.02.2007, 1:28 ]
Predmet príspevku: 

to je presne štítok s VIN. Prvý riadok je VIN a potom sú tuším tlaky na nápravy a hmotnosť súpravy.

Druhý VIN je na ráme ako som písal, ale netreba vybrať baterku... len sa dívať okolo presne v rovine vrtule. Tie číselká nie sú razené ale nejako extrovne gravírované alebo vypálené... sú asi 2 cm vysoké a vlasovo jemné. Ak nevieš ako vyzerajú, ani ich neuvidíš.

Ešte musí byť razený VIN aj niekde na budke, ale to si už nepamätám.

Číslo motora je zhora na takej plošinke ktorá vytŕča z bloku spod hlavy za posledným vstrekovačom na pravej strane. Velmi zle sa to číta, ale dnes už číslo motora nikoho nezaujíma. Ani na STK ho nehladali.

Autor:  finder [ Štv, 01.02.2007, 1:31 ]
Predmet príspevku: 

Milan píše:
Ked mam pravdu povedat ani neviem kde tie vsetky cisla na Patrole su.Ja ich kontrolovat nepotrebujem a kto chce nech si ich hlada. :-D

1. To ze nevies kde cisla su, nie je naozaj tvoj problem.
2. To ze ich kontrolovat nepotrebujes je pravda len ciastocne ... Ak sa nebudes dostatocne starat vopred o profilaktiku, doplatis na tom starostami ako popisuje mato vyssie ...

Ale spet k veci - ako ochranit VIN ?

Autor:  Martin 4 [ Štv, 01.02.2007, 1:36 ]
Predmet príspevku: 

zamazať konzervačnou vazelínou, alebo zasucha prelepiť kvalitnou páskou. Ani jedno nie je dobré ale máš pocit že sa snažíš. Možno tá teória že zababrať gumasfaltom a na STK ho stiahnuť :roll: .... Problém je najmä v tom, že keď sa na VIN dá čokolvek a nebodaj sa pod to dostane vlhkosť (čo sa dostane vždy) tak to v uzatvorenom priestore nevyschne a tým sa korózia raketovo urýchli.....

Neviem ako reagujú kovy na tesniace silikóny.... možno by sa na to mohol capnúť transparentný univerzálny alebo sanitárny silikón. Dalo by sa kontrolovať ako to pod tým vyzerá a v prípade potreby to ide dole.

Autor:  Milan [ Štv, 01.02.2007, 1:56 ]
Predmet príspevku: 

Nedalo mi a bol som v garage.Ten VIN je nabuchany na rame pod baterkou a zvrchu tie cisla sa nedaju ani vsetky precitat.Idu mi tade hadice.Tak ked budem mat dole chladic,trochu ich osetrim.Tiez su trochu zasrane.
Martin dufam ze nemyslis ten Odbor Dopravy kde som vybavoval majak :smt005 :smt121

Autor:  hakim [ Štv, 01.02.2007, 8:28 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
zamazať konzervačnou vazelínou, alebo zasucha prelepiť kvalitnou páskou. Ani jedno nie je dobré ale máš pocit že sa snažíš. Možno tá teória že zababrať gumasfaltom a na STK ho stiahnuť :roll: .... Problém je najmä v tom, že keď sa na VIN dá čokolvek a nebodaj sa pod to dostane vlhkosť (čo sa dostane vždy) tak to v uzatvorenom priestore nevyschne a tým sa korózia raketovo urýchli.....

Neviem ako reagujú kovy na tesniace silikóny.... možno by sa na to mohol capnúť transparentný univerzálny alebo sanitárny silikón. Dalo by sa kontrolovať ako to pod tým vyzerá a v prípade potreby to ide dole.


s tym silikonom je dobry napad, ja pouzivam transparentny neutralny silikon nema zapach po octe takze pri styku napr. zo zelezom nekoroduje je pruzny a dasa potom lahko odstranit napr. z VIN cisla ale kedze je transparentny a je naneseny v malej hrubke tak tie cisla budu pekne viditelne aj pod tym silikonom.

Autor:  cico [ Štv, 01.02.2007, 9:21 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
to je presne štítok s VIN. Prvý riadok je VIN a potom sú tuším tlaky na nápravy a hmotnosť súpravy.

Druhý VIN je na ráme ako som písal, ale netreba vybrať baterku... len sa dívať okolo presne v rovine vrtule. Tie číselká nie sú razené ale nejako extrovne gravírované alebo vypálené... sú asi 2 cm vysoké a vlasovo jemné. Ak nevieš ako vyzerajú, ani ich neuvidíš.

Ešte musí byť razený VIN aj niekde na budke, ale to si už nepamätám.


Ten stitok s VIN v motor.priestore v podstate VOBEC ale "VOBEC" nikoho nezaujima. Ani STK, ani DP. Jednoznacne idu po vcyrazenom VIN cisle na rame. To co tvrdite, ze ak niesu citatelne cisla vas vobec nemusi zaujimat VELMI SA MYLITE! Tiez som si to myslel az do prvej kontroly. JEe to výhradne vo vasom zaujme! Ani policajt, ani STK prac,. ho ho nebudu cistit ani zviraznovat ANI RUKOU NEPOHNU.Vlastna skusenost 2x.
To s tym neutralnym transparentnym silikonom sa mi dost pozdava, to by slo. Vyskusam.

Autor:  petertn [ Štv, 01.02.2007, 9:50 ]
Predmet príspevku: 

este ma napadla ta hmota do ktorej sa zalivaju chrobaciky a potom z toho robia privesky, ale ani za boha si neviem spomenut ako sa to vola.

Ked mas body okolo vinka kore ma nejaku hrubku, tak poriadne vycistit a odmastit VINko potom to zaliat tou hmotou, nechat zaschnut a prelestit. Malo by to fungovat, ta hmota je po vytvrdnuti pevna a po prelesteni je priezracna.

edit 10:53 spomenul som si :-D dentakryl
V aranžérství se používá většinou jako spojovací materiál při lepení kovu, plexiskla, dřeva, skla,... Kromě toho z něj lze odlévat též různé dekorativní prvky. alebo
Dentakryl (obchodní název)
polymethylmethakrylát (pro zubní protetiku)

Autor:  hakim [ Štv, 01.02.2007, 11:50 ]
Predmet príspevku: 

cico píše:
Martin 4 píše:
to je presne štítok s VIN. Prvý riadok je VIN a potom sú tuším tlaky na nápravy a hmotnosť súpravy.

Druhý VIN je na ráme ako som písal, ale netreba vybrať baterku... len sa dívať okolo presne v rovine vrtule. Tie číselká nie sú razené ale nejako extrovne gravírované alebo vypálené... sú asi 2 cm vysoké a vlasovo jemné. Ak nevieš ako vyzerajú, ani ich neuvidíš.

Ešte musí byť razený VIN aj niekde na budke, ale to si už nepamätám.


Ten stitok s VIN v motor.priestore v podstate VOBEC ale "VOBEC" nikoho nezaujima. Ani STK, ani DP. Jednoznacne idu po vcyrazenom VIN cisle na rame. To co tvrdite, ze ak niesu citatelne cisla vas vobec nemusi zaujimat VELMI SA MYLITE! Tiez som si to myslel az do prvej kontroly. JEe to výhradne vo vasom zaujme! Ani policajt, ani STK prac,. ho ho nebudu cistit ani zviraznovat ANI RUKOU NEPOHNU.Vlastna skusenost 2x.
To s tym neutralnym transparentnym silikonom sa mi dost pozdava, to by slo. Vyskusam.


Ja tom mam vyskusane na skrutkach co mi drzia reflektory nechcelo sa mi menit hrzdzave za nove tak som ich pekne potrel neutralnym silikonom a po roku sa pekne dali odsrubovat, ten neutralny davam vsade kde su skrutkovane spoje a hlavne mdzi perovou polozkou a na zavity skrutky pre istotu aby sa tam voda nedostala, lebo voda je riadna svina ta sa dostane vsade, no aspon jej to treba stazit.
PS: aj mne na Stk hladali VIN cislo a tiez je tak slabo vyrazene na rame, ak by som mal poriadne natriet ram tak by bolo po cisla, preto to mam pretrete silikonom.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/