4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Zaludna tema Y60 vs. Y61
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=9207
Stránka 1 z 2

Autor:  Maco [ Pon, 26.10.2009, 21:58 ]
Predmet príspevku:  Zaludna tema Y60 vs. Y61

Nazdar chalani.. viem ze toto je mozno debilna otazka ale potrebujem to vediet.. Dufam, ze niekto z Vas odpovie.. a teda:

Da sa prehodit motor z auta NISSAN Patrol GR Y60 Wagon (1994) 4,2 D MANUAL (anglická verzia - pravostranne riadenie) do auta NISSAN Patrol GR Y61 Wagon (2001) 3,0 D AUTOMAT (európska verzia - lavostranne riadenie)

Totiz:
Y61 3,0 D ma prasknutu hlavu z prehriatia (samozrejme klasika 3,0)
Y60 4,2 D ma vyborny motor aaaale ma volant na pravej strane..

+ ak sa neda mam alternativne otazky:

1: aky motor by bolo idealne slahnut do tej Y61 tky?
2: kolko by stala oprava tej hlavy na 3,0 Y61?
3: je motor 2,8TD v patrole spolahlivy?

no a este by som aj nieco mal ale pockam, kym sa rozvinie tato debata - ak vobec.. :) Tak diky chlapci vopred za vecne rady a info.. serwus

Autor:  rado nd [ Pon, 26.10.2009, 22:18 ]
Predmet príspevku: 

Dá. Postup (možno trochu viac čítania) je tu.

Ale priprav sa na výdavky.

Autor:  finder [ Pon, 26.10.2009, 22:20 ]
Predmet príspevku: 

No na temu prehadzovania anglanov sa tu uz nieco popisalo, pohladaj ...
carovne slovicko "RHD" ...

Autor:  Igor ZA [ Pon, 26.10.2009, 22:20 ]
Predmet príspevku:  sprava

Ja osobne som dal robit hlavu do PL.Maximalna spokojnost uz 3,5r trapim motor a stale drzi.Cena 2000,- byvalych SKK za valec.Komplet vyvarena a urobene ventily.

Autor:  pejo [ Pon, 26.10.2009, 22:24 ]
Predmet príspevku: 

-motory 2,8 td a 4,2 d sú zastaralé s nepriamym vstrekom. Majú nižší merný výkon, nižšiu účinnosť a vyššiu spotrebu. Motor 4,2d je spolahlivý s vysokou životnosťou. Na 2,8td by nepasovala tvoja prevodovka. Ak si mám vybrať, tak 4,2d, td. K tomuto motoru by pasovala prevodovka, čo máš v aute.
-ak máš na opravu viac peňazí, obzri sa po motoroch Toyota 4,2td z typu 80, alebo 100. Majú priamy vstrek a vysoký výkon. Treba ale aj prevodovku.
Tieto možnosti vyžadujú zmanipulovať STK a emisnú kontrolu.

-hlavu na motor 3.0 by som neopravoval, ale vymenil za novú. Nemusí byť kúpená v Nissane. Toto je myslím najlacnejšie riešenie.

Ja osobne, keď raz motor mojom aute skoná by som riešil výmenu za motor 4,2d aj s prevodovkou.

Autor:  ferjon [ Pon, 26.10.2009, 22:43 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
-Ja osobne, keď raz motor mojom aute skoná by som riešil výmenu za motor 4,2d aj s prevodovkou.


Ja tieš zdielam pejov nazor... akurat Ja a pejo by sme museli upraviť ramove držiaky pod motor...teda to je asi to najhoršie čo by nas tam čakalo pri prestavbe 2,8 na 4,2.

Maco - nebodaj maš doma 4,2-ku?????

Autor:  Maco [ Uto, 27.10.2009, 0:56 ]
Predmet príspevku:  ahojte

no ahojte, dik ze ste sa ozvali, dik hlavne za rady.. Mam na dosah 4,2ku anglicana rok 94 za 3,5 tis eur.. Najazdene ma 160.. Dobra cena a je aj na ang. znackach.. Da sa ale kupit aj samotny motor.. Myslite ze to bude zrat?? Hm.. Inak keby ste chceli na predaj je za pol mega aj original 4,2 y61 v cukrikovej podobe lestenka jazdena na ceste.. Zaujimalo by ma kolko zere ta 4,2ka na ceste.. Podla mna isto nie viac ako 2,8 td lebo sa tak netrapi..

No musim to precitat ci to je velmi komplikovane prehodit tie motory.

Inak este taka malickost ze cca kolko km je na ktory motor vela? Cisto orientacne lebo chcem kupit nejake gr-ko a vsetko za dobru cenu ma 200tisic km a ja neviem ci to neni privela.. Aj ked logicky by to nemalo byt.. Kazdopadne este raz dik za reakcie.. Ak viete o nejakom patrole gr wagon dajte vediet d.

Autor:  Kapo [ Uto, 27.10.2009, 1:10 ]
Predmet príspevku: 

No, 4,2 žere od 10L hore.
Na stav km by som sa nespoliehal, lebo tacháč sa v lepšom prípade upravuje podla stavu auta, v horšom prípade podla chcenej ceny.
Ale ludia chcú byť príjemne klamaný, a veria aj väčším ptákovinám. :lol:

Autor:  Maco [ Uto, 27.10.2009, 12:08 ]
Predmet príspevku: 

10-20 litrov mimo mesta? Dost.. Niesom nadseny to by som potreboval asi pol kubika nafty na mesiac.. V dubai stoji liter 4 koruny takze tam by som to neriesil ale co tu v tejto luxusnej krajine by mi auto zozralo vyplatu..

Je na tom tak zle aj toyota 4,2 turbo??
Asi budem musiet zostat pri myslienke na 2,8 td.. Je to V6 a zda sa mi to lepsie ako stvorvalec 3.0 d ktory je vraj aj poriadne kazivy..

Neviete o nejakom takom kuse?

Autor:  romo11 [ Uto, 27.10.2009, 12:19 ]
Predmet príspevku: 

V6 to asi tazko bude :D
inak ked ides riesit spotrebu asi je lepsie si kupit octaviu TDi 4x4. Ja mam v Galloperi 2,5Td, o kusok mensiu hnotnost ako patrol a na 31" pneu sa pod 13,5l tazko dostavam...

Autor:  rado nd [ Uto, 27.10.2009, 12:26 ]
Predmet príspevku: 

2,8TD.....

No ak Ťa straší spotreba 4,2D, tak by si sa mal obzrieť po nejakej diskoške, ale úplne najlepšie po superbe, 2,8TD spotrebu isto nevyrieši.

Y60 4,2D, cca 3,5t, BFG MT 35x12,5R15 presun niekoľko 100km, cestovná rýchlosť pod 100km/h, spotreba cca 10,25l/100km,


K260 2,8D, cca 2,5t, SS TSL 32x9,5 presun niekoľko 100km, cestovná rýchlosť pod 100km/h, spotreba cca 10,75l/100km.

Autor:  Kapo [ Uto, 27.10.2009, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

Aj pri 2,8 je priemerná spotreba 12-14 litrov a výkon malý. Hold, sú to staré motory a hlavne 6 válce. A tie budú žrať vždy viac ako 4 válce.
Pre teba by bolo snáď najvhodnejšie opraviť toho trojlitra. A odstrániť vrodené chyby. Tam boli tuším vadné vstrekovače-prepalovalo to piesty a potom sa zväčšovala olejová vaňa a menil spôsob ostrekovania-chladenia piestov olejom.
Niečo je aj tu: http://www.offroadvysocina.com/tech_Y61_01.html

Autor:  Maco [ Uto, 27.10.2009, 13:27 ]
Predmet príspevku: 

romo11: to bolo strasne mudre co si povedal ze? Na cestu mam 4x4 golfa (je to trochu lepsie ako octavka) a o taketo rady nestojim. Podotykam ze sa tu jedna o auto s ktorym sa pojde expedicia arround africa a spotrebu na ceste tu riesim prave pre to.. Vies tu hra rolu aj liter na sto lebo pri ceste na viac ako 50 000km tak usetris napr. navijak a pod. Ak usetris 3 litre na 100km tak ti to zaplati ovela viac veci..

Takze ani s tym superbom to nebude asi dobry napad.

Asi bude najvhodnejsie opravit tu hlavu na trojlitri.. Alebo ju vymenit uplne.. Pisu mu spotrebu 10,8 kombinovanu ale na 9 sa da v pohode jazdit.. Samozrejme o spotrebe v terene sa bavit nebudeme chalani kedze to nema ziadny zmysel ze?

Autor:  Kapo [ Uto, 27.10.2009, 13:39 ]
Predmet príspevku: 

Do Afriky? Tak to by som sa z trojlitrom nepúšťal. To jedine 4,2D, ak nechceš prísť späť stopom. :(

Alebo ako Rado písal zaobstarať nejakú toyku, diskošku a tú si vypiplať. :smt017

Autor:  rado nd [ Uto, 27.10.2009, 14:21 ]
Predmet príspevku: 

Maco píše:
Takze ani s tym superbom to nebude asi dobry napad.

Náhodou je to úplne skvelý nápad, lepší sa mi v poslednom čase asi ani neuliahol. Zvlášť keď si uvedomíš, koľko navijakov by si si za ušetrený peniaz mohol cestou kúpiť.
Keď to zvládla panda, český bavorák snáď nebude horší.

Ale k veci: nemusíš sa hneď spŕdzať, nikto tu nie je povinný jasnovidným spôsobom odhadovať, či chceš auto na napínanie svalov po meste alebo na túlačky po savane.
Dal si otázky, dostal si na ne pomerne presné a vyčerpávajúce odpovede.
Keď si sám začal so špekuláciami, pridali sa k tomu aj ďalší.

Ešte niečo nie je v poriadku?

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/