Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 06.06.2024, 14:34
Dnes je štvrtok 6. júna 2024, meniny má Norbert a zajtra Róbert




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Nissan Terrano - Chyba ABS 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja jazdim bez ABS. Da sa s tym aj na snehu brzdit, zaklad je mat neustale odstup a nevyvolat smyk, nechat si cas na jemnu reakciu nohy aj v krizovej situacii. Ja to cvik, ale da sa.

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Uto, 21.12.2010, 11:32
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55
Príspevky: 442
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kto to vie,tak bez ABS zabrzdi na kratsej vzdialenosti ako bez ABS.Lebo pokial to nema system vyrovnavania smyku alebo inu stabilizacnu kravinu,tak sa standartne ABS spusta uz pri zablokovani jedneho kolesa a zvisne tri vlastne nebrzdia aj ked su na suchom,pevnom podklade.

_________________
XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8


Uto, 21.12.2010, 11:45
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58
Príspevky: 272
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja mam taky podobny problem na frontera a ale mne sa vzdy kontrolka rozsvieti ked ide rychlejsie ako 40kmh!ale asi pre istotu vytiahnem poistku lebo raz som vychadzal kratky strmi kopec a potreboval som zabrzdit a nic len to zapchol do krička :-D

_________________
Nissan patrol 2.8TD pneu mudzila 35 navijak,pevnostaky,našlapy,pridavne svetla ,CB ,ryl,gurtne ,hi -lift,sekera a nejaky vercajch a FELICIA 1.9D


Uto, 21.12.2010, 12:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tiež sa prikláňam k názoru že treba najprv vyčistiť poriadne tie prstence zubkovane čo sú na poloosiach a z ktorých berú snímače impulzy. Ja som na Galloperi mal tiež problém s ABS, tiež mi to z ničoho nič keď som to najmenej potreboval začalo odbrzďovať. Vybral som poistku a jazdil bez ABS asi rok. Keď som auto predal nový majiteľ dôkladne vywapkoval celý podvozok a len tak na skúšku dal poistku ABS späť a čuduj sa svete už rok mu to ABSko funguje bez problémov :wink:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 21.12.2010, 14:53
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Taksom pomeral vseky senzory a vseky maju pozadovany odpor ako je uvedene v manuale.
Takze zrejme budu zasrate tie ozubene kolesa,ale to sa mi uz rozoberat nechce.
Vytiahol som poistku ABS a jazdim bez ABS a citim sa ovela bezpecnejsie.
Aj na snehu mi to ovela lepsie brzdi a to myslim vazne, to ABS mi muselo riadne pridavat na brzdnej drahe. Teraz na neudrziavanej cesticke ku domu bez ABS stojim na par metroch, predtym s ABS na minimalne dvojnasobnej drahe.
Som nadmieru spokojny, ABS uz nechcem.

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Uto, 21.12.2010, 19:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pepe: to brzdenie teraz čo popisuješ že stojíš na polovičnej dráhe ako predtým to brzdíš nadoraz tak že zablokujú kolesá, alebo s citom tak aby k blokovaniu nedošlo?

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 21.12.2010, 19:28
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ta polovicna draha co som opisoval, to brzdim tak s citom aby auto neslo do smyku a bol som velmi prekvapeny ked som na tom ujazdenom snehu potom poistku od ABS vratil a skusil prejst rovnaku trasu. ABS skutocne zacne reagovat strasne skoro a pri prudkom stlaceni pedala mam brzdnu drahu dvojnasobnu.

1. Prvy prejazd bez ABS: Stlacim pedal cca na 70% a este sa kolesa nesmykaju, pritlacim viac uz sa smykam.

2. Druhy prejazd s ABS: Stlacim pedal na 40-50% a ABS uz zacne pracovat a brzdna draha je cca dvojnasobna oproti prvemu prejazdu.

3. Treti prejazd s ABS. Snazim sa brzdit tak veeelmi jemne aby som sa vyhol zasahu ABS. S prekvapenim som zastal cca na 1.7 nasobku brzdnej drahy bez ABS. Cize brzdna draha sa oproti druhemu prejazdu skratila.



Konstatovanie: Najlepsie mi to brzdi bez ABS :-D

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Uto, 21.12.2010, 21:02
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No a práve že sa hovorí, že ak sa Ti pustí ABS, tak by si mal stlačiť pedál brzdy na maximum - elektronika a čerpadielko sa s tým popasujú, ale brzdiť na maximum, to je podmienka.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 22.12.2010, 6:44
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no Pepe, vyskúšaj ešte 4. pokus tak ako píše Karlito. Dvojnásobná brzdná dráha sa mi stále zdá byť priveľa. ABS je určené na to aby kolesá nešli do šmyku a auto ostalo ovládaťeľné. Môže o kúsok predĺžiť brzdnú dráhu a nie až tak ako píšeš. Výhodou ABS je to, že v krotickej situácii vieš auto nakočírovať kam potrebuješ popri tom brzdiť. Bez ABS pri max. brzdení idú kolesá do šmyku a z auta sa stávajú sánky, môžeš točiť doprava, doľava, auto si ide kam chce. :wink:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Str, 22.12.2010, 8:22
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Skusil som to teda s tym ABS a pedal som stlacil co mi sily stacili. Vysledok je rovnaky ako ked pedal nestlacim na 100%, zacne drncat pedal a darmo este viac pridlacim, drnci stale a nebrdzdi a to sa uz ani tak nesmyka.
Takze je to jasna chyba ABS, i ked vsetky senzory maju dobry odpor.
Problem je urcite v tom ozubenom kolese co sa otaca spolu s kolesom a spolu s magnetickym senzorom ABS vyrabaju impulzy (0101010), staci aby jeden senzor mal pocit ze sa koleso neotaca a ABS odbrzdi vsetcky kolesa, nie iba to jedno ako je to u modernych ABS systemov a presne to sa deje aj mne.
Ak na to chcem prist, musim zohnat osciloskop a pripojit sa na kazdy senzor pri zdvihnutom aute a kukat ktory z nich posiela blbosti.

Teraz som si spomenul na leto a uz vtedy sa mi par krat stalo, ale iba na zlomok sekundy ze mi zadrncal pedal pri prudsom brzdeni a to bolo na suchom asfalte bez prachu, kde nedostanem auto do smyku ani keby som to chcel zamerne urobit. Uz vtedy tam bolo nieco v neporiadku.

Vidim to teda na jeden zo zadnych senzorov, pretoze na zadnej naprave som mal porusene olejove tesnenia a olej z diferaku sa dostal az k tym ozuneym kolesam co sa tocia pred ABS senzorom a zrejme ich trebalo vyutierat do sucha, co som neurobil. Boli ciste ale zaolejovane co som vtedy nebral ako zavadu.

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Str, 22.12.2010, 10:57
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tuším že Terrano2 má principiálne rovnaké ABS ako Jeep (3kanál, dozadu ide len 1 brzd. trubka). Ak hej, tak hľadaj závadu v symetrii nastavenia čidiel zadnej nápravy :wink:

V prípade, že by bol vadný KTORÝKOĽVEK snímač, tak by ABS nefungovalo vôbec a svietila by kontrolka.

Takže snímače sú na 99,99% vporiadku.

Problém je ten, že ak na zadnej náprave nemáš nastavené obidva snímače rovnako, tak riadiačka od ABS vyhodnocuje bludy. Stačí tam minimálny rozdiel vo vzdialenosti čidla alebo špina na tých "zubatých" krúžkoch , a už je zle. Použitím väčších pneu a samosvorom vzadu sa tento efekt znásobuje.

Bojoval som s tým aj ja, riešili sme to s Fajerom na Wrangleri.....

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 22.12.2010, 12:14
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Cize ak ma Terrano 3 kanal ABS, tak ABS dokaze nezavisle odbrzdovat predne kolesa obe nezavisle a zadne kolesa len ako celok.
Tak teraz z toho uz zacinam byt poriadny jelen. Lebo takomto pripade ak by bola chyba na zadnej naprave, nemal by brzdit iba zadok,ale podla mna mi nebzdi cele auto. Myslim, ze keby mi nebzdil len zadok az tak brutalne by som to nemohol pocitit.

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Str, 22.12.2010, 12:29
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55
Príspevky: 442
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
este ma napadlo,ze raz som mal podobny problem s BMW a neboli na nom pneu rovnakej velkosti(vpredu boli mensie) a robilo to iste.

_________________
XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8


Str, 22.12.2010, 13:19
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron