4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Terrano II a chladenie
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=4133
Stránka 3 z 4

Autor:  Pepe [ Str, 14.10.2009, 14:58 ]
Predmet príspevku: 

Z dielenskeho manualu som vycital, ze pri standartnom (standart type) termostatu je teplota otvorenia 82 °C a pri nejakej nahrade (optional) pisu teplotu 88°C.

Autor:  finder [ Str, 14.10.2009, 15:27 ]
Predmet príspevku: 

Hej, ale vy dieslaci mate vyssiu teplotu ... Ja mam vyssie uvedene .... Preto ma hlava boli ... Ale ked tak nad tym rozmyslam, ten s vyssou teplotou by nemula byt zla volba ...visko a napor vzduchu to aj tak zrazi dolu ked treba ...

Autor:  Pepe [ Str, 14.10.2009, 15:51 ]
Predmet príspevku: 

Joooj, som nevedel se si benzinovy.

Pri beznej jazde napriklad najme v zime, ked motor netrapis moze zrejme nastat situacia, kedy pri plnom otvoreni termostatu dochadza k ochladeniu motora a termostat sa privrie. V takomto pripade akurat posunies tuto teplotu o 6 stupnov vysie (zo 76 na 82).
Pravdupovediac neviem ci je ten rozdiel pre motor nejako kriticky,ale osobne si myslim ,ze by nemal byt.

Ked som kupil Terrano, tak ako prve som musel vymenit termostat,bol stale otvoreny. V lete to nebol problem, len sa dlhsie zohrieval. V zime sa uz pri beznej jazde nevedel nikdy zohriat na pracovnu teplotu.

Autor:  japalo [ Pia, 27.11.2009, 22:16 ]
Predmet príspevku: 

Ahojte. Chcel by som sa opýtať ako vám kúria terrana. ja mám TERRANO II 2,7TD 1996 a ako tak mi to kúri, ale teplota motora sa mi vyšplhá ledva do 15% ukazovatela a z prieduchov ide iba teplý vzduch, a keď je vonku -10C tak auto nie a nie vykúriť.nemôže byť niečo s termostatom?

Autor:  Roland [ Sob, 28.11.2009, 8:30 ]
Predmet príspevku: 

co sa tyka slabeho kurenia u starsich aut vacsinou je to znecistenie radiatora ako vada termostatu.
V radiatore je totiz dost slaby prietok vody a vodna pumpa daleko tak sa tam zvykne usadit taky hnedocierny sajrajtik ktory treba vyplachnut prudom cistej vody normalne hadicou.(pouzitie nejakych odstranocov vodneho kamena je zbytocné a s niektorymi pripravkami hrozi diera v radiatore)
treba len odpojit dve hadice co idu cez stenu kabiny do radiatora pustit prudom vodu az kym z druhej hadice nepojde cista.
Pre lepsi pocit po skonceni preplachovania vyfucknut kompresorom vodu von z radiatora kolko ide ,potom nastrcit hadice doliat nemrznucu a odskusat .
Vysledok je zaruceny a za rozumnu cenu. (na slabe kurenie mi krívalo pajero a v dielni boli aj fordy s touto "vadou")

Autor:  cimo [ Sob, 28.11.2009, 20:49 ]
Predmet príspevku: 

a ešte skús pozrieť na kabínový filter, mne robil minulú zimu problémy ten. vymenil som termostat, voda sa zohriala, ale nekúril a celkovo fúkal akosi slabo. po výmene okamžitý rozdiel, v zime som jazdil v pulovri, na bundu bolo moc teplo :wink:

Autor:  japalo [ Ned, 29.11.2009, 1:36 ]
Predmet príspevku: 

Ďakujem za rady vyskúšam. A ešte koľko vám ukazuje normálne teplotu motora? Mne sa to normálne vyšplhá len tak na 10% max. 15.

Autor:  Kapo [ Ned, 29.11.2009, 2:00 ]
Predmet príspevku: 

Japalo, nechaj motor zahriať a skús rukou chytiť hadice, napríklad od kúrenia, ale skús aj výstupnú od motora. Ak sú studené, tak bude v čudu termostat. /v pracovnej teplote hadice skoro neudržíš.../

Ten najčastejšie odchádza pri prehriatí. Ale môže sa starší zaseknúť, alebo sa rozpadla gumička, ktorá býva na niektorých termostatoch.
Ja to vidím na ten termostat, som to pred rokom robil na patrole. Bola na ňom rozpadnutá taká sprostá navulkanizovaná guma, termostat netesnil a motor sa nedokázal zohriať. A samozrejme nekurvil.

Tu máš niečo o tom aj z miestnim folklórom....:wink:
viewtopic.php?t=3294&start=0
viewtopic.php?t=3232&postdays=0&postorder=asc&start=0

Autor:  finder [ Ned, 29.11.2009, 15:12 ]
Predmet príspevku: 

No u mna sa stalo nasledovne:
- vymenil som termnostat (povodny 75,5, novy 84 C)
- nalial som povodnu chladiacu kvapalinu (zmiesaninu), ktora tam bola aj pred vymenou termostatu.
- rucicka po cca 2 km bola 3-4mm nad spodnou ryskou a aj po dialnici sa drzala pocitovo tesne pod polovicou.
- Potom asi po tyzdni som kvapalinu menil (uz budu 2 roky, tak isla von), a nalial som cistu nemrzku (asi 3.5l cca -35 stupnovej).

Od vtedy neviem teplomer prinutit k tomu, aby zase ukazoval polovicu.
Kurit kuri, len z principu sa mi to nepaci.

Mohla koncentrovana nemrzka sposobit az takuto vec ? To sa mi nezda :-(

A este som zistil ze je strhana guma na stupli chladica, skusili sme vystrihnut novu, ale len odhadom, a neviem ci to robi dobrotu a taha si vodu z nadrzky.

Autor:  Kapo [ Ned, 29.11.2009, 15:33 ]
Predmet príspevku: 

No, štopel zaobstaraj nový. A je možné, že máš "zavzdušnené čidlo". Mne sa také už stalo...skús ho odvzdušniť, trochu povoliť a pritiahnuť? :roll:

Dobré by aj bolo, keby sa teplomer a tým pádom aj funkčnosť termostatu skontroloval príložným teplomerom. Lebo to že "kúry", neznamená že kúry tak ako má. A zrovna pri takomto náhlom ochladení sa to prejaví, a vyzerá to že sa to stalo až teraz... ;-)

Autor:  japalo [ Pon, 30.11.2009, 22:25 ]
Predmet príspevku: 

Ďakujem za všetky rady. Dnes som skušal tie hadice. Držal som ich v ruke a všetky mali rovnakú teplotu a veru ani zďaleka to nevizeralo na 88C. Z toho mi teda vychádza že mi prepúšřa termostat a preto sa mi ani motor nechce zohriař a ani to dobre nekúri.
Čítal som si aj to ako Kapo opravoval ten termostat len škoda, že sú k tomu už neni tie fotky ktoré tam boli.
Ak ich máte ešte niekto doma nemohli by ste ich poslař, alebo čo?

Autor:  finder [ Pon, 30.11.2009, 22:39 ]
Predmet príspevku: 

Nuz to je to, preco uprednostnujem menej user-friendly nahravanie obrazkov (Ale kde mozem zalohovat !!!), a nie rozne pofiderne ukazto.com a ine ....
(ja viem, ze vy to vidite inac, a ja zase inac).

Na opravu termostatu sa vys.er a kup novy, stoji par korun ... (do 500 ?).
Mas istotu, nemusis to viac krat rozoberat, strata casu aj nervov.

Idem ti vyhabat schemu ...

Mas ho tam, kde aj ja, pod hornou hadicou chladica .

Obrázok

Obrázok

Dismount je celkom jednoduchy.
Odstrojis si (Zrejme) sanie. Potom stlacis 3 packy (cesky labka - packa), a das prec dolnu cast sahary. Na sahare povolis hore dva srobky a mozes ju dat von. Chce to klud, pomaly na striedacku sa da dat sahara von, budes trochu musiet laborovat s jednotlivymi lopatkami viskospojky, a trochu logicky ju pomaly odtial vytiahnut. Doporucujem si zapametat ako si ju asi tahal von, budes je tam davat naspet a bude to potom z toho boliet hlava :-D

Nasledne povolis sroby na altiku, klime a neviem com este, a povolis 3 sponovaky. Zhodis remene. Bolo treba zhodit aj kladku neviem coho (je uplne hore narazana na tisichrane).
Dva remene su dlzkovo priblizne rovnake, doporucujem si ich nejak oznacit, pripadne si poznac aj v akom poradi si ich daval dolu a kadial vsade isli.

NAsledne mozes zhodit visko (4x srob blizsie k bloku). Nic tazke, len debilny pristup. Chce to klud a radsej plusove teploty :-D

Po povoleni hadic z chladica a vyliati vody dosleduj tu hornu hadicu, musi skoncit v pravouhlom kolienku z hlinika (?) a uchytom na troch sroboch.
Ja som ho trhol tak, ze som donho strcil gulatu drevenu rucku kladiva a bol odlepeny ...
NAsledne osusit, vycistit od stareho tmelu, a mozes nahodit novy.
Ja som ho prilepil jemnym pruzkom cerveneho tmelu na motory.
NEtreba tam toho davat vela.

Co je podstatne - termostat ma na obvode dierku. JEdnu jedinu. Tu treba dat tak, aby bola na najvyssom mieste. Vid obrazok.

Obrázok

Nechaj tomu par hodin na vyschnutie (ja skoro 12, mal som cas), a mozes si vyskusat zborku.

Autor:  finder [ Štv, 03.12.2009, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

Tak a vcul babo rad.

Po vymene termostatu a do vymeny chladiacej kvapaliny bola rucicka teplomera takmer na polovici. Po vymene asi tak 1/4 ... Co som popisal vyssie o poskodenej tesniacej gumicke stupla, asi sme ju vystrihli dobre, voda je az po vrch, a chladic nie je zavzdusneny.

Teraz schema:

Obrázok

A teraz hadanka.

Ako to do pekla ma fungovat, ked mam hornu hadicu horucu (ano, ide od niekial z bloku) a termostat je na bloku pod spodnou hadicou, a ta je uplne studena ... ???

Proste voda iduca z bloku motora ide do chladica, kde sa logicky ochladi, a kedze sa ochladi dost (chaldic je teply len v hornej casti pri stupli), studena voda je az po termostat ...

Zdochol Termostat ? 3 tyzdne stary ? Teplota mi neprekrocila polovicu, teda na teplotu nezdochol .. Vyrobna vada ? Je ten mamlas otvoreny ?

Ja uz niektorym veciam na tych japoncoch prestavam rozumiet ..

Autor:  Fabi [ Str, 16.12.2009, 11:46 ]
Predmet príspevku: 

ja mam sice naftak ale s tou teplotou to je rovnake max. do 1/4 a dost....tuto zmenu som zaznamenal po doliati chladiacej zmesi asi pred 2 tyzdnami...no tym ze som ju dolial to asi nebude, teraz uz viem ze v chladici je diera, takze system je urcite zavzdusneny, uvidim co to povie ked vymenim chladic....termostat ma rok takze by mohol byt OK...

Autor:  finder [ Str, 16.12.2009, 12:15 ]
Predmet príspevku: 

No ja som sa vcera zpaprcil, a pred chladic som praskol asi do 4/5 plochy karton ... Rucicka sa zdvihla ... Tym nechcem tvrdit, ze som sa s tym zmieril, ale bolo to najrychlejsie riesenie pri vcerajsich teplotach a svetle (19:00).
Ale aspon je v aute teplejsie.

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/