4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Terrano II 2,7Tdi tlak turba + uprava ECU
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=10361
Stránka 1 z 3

Autor:  Pepe [ Pon, 22.03.2010, 10:22 ]
Predmet príspevku:  Terrano II 2,7Tdi tlak turba + uprava ECU

Uz davnejsie som chcel trosku zvysit pocet konikov pod kapotou mojmu terranu,ale az teraz som sa odhodlal a chcel by som sa podelit o skusenosti.

Valal sa mi uz dlhsi cas doma BOOST CONTROLER + budik na meranie tlaku turba.
Nahodil som merac tlaku turba a pokial mam verit, ze meria spravne moje turobo tlacilo maximalne 0.6 Atm co sa mi zdalo malo.
Neviete niekto kolko ma tlacit turbo na Nissane Terrano II 2,7,Tdi?

Nahodil som teda toto : BOOST CONTROLER

Obrázok

Teraz mi turbo tlaci 0.9 Atm a je to naozaj poznat, ze auto akceleruje lepsie.

Nie som si vsak isty ci riadiaca jednotka (ECU) vie este nejako vykompenzovat vasci objem vzduchu tym, ze by pridala pozadovany podiel paliva aby sa nenarusil optimalny pomer zmesi.
Planujem namontovat dalsi budik, ktory meria pomer vzduch/nafta.

Dalsim mojim pocimom bola uprava riadiacej jednotky. Kedze som nebol schopny precipovat ECU cez kabel islo sa na to hardwarovou upravou.

Vymenil som nasledovne cipy za ine dodane zatial nemenovanou firmou na skusku:

Obrázok

Jedna sa o pamatove cipy 2x8bit

Naistaloval som patice aby sa dali cipy hocikedy vymenit za povodne.

Prve dojmy su priam uzasne, auto ide ako "DRAK", takyto narast vykonu som vobec neocakaval.

Otazne je ci to vydrzi motor, i ked ja skor jazdim rozvazne a malokedy motor vytacam, ale s tymito cipmi motor reaguje ovela lepsie ci uz v nizsich alebo vyssich otackah.
Vraj by mala ist dole aj spotreba,ale sa ukaze az neskor i ked tomu skor neverim, ked isiel vykon tak hore.

Skor sa stale bojim ze uskodim nejak motoru,pretoze ten narast vykonu je naozaj velky, cipy mozem kedykolvek vratit a dat tam povodne,ale ten super vykon sa mi velmi paci.

Autor:  konik [ Pon, 22.03.2010, 11:01 ]
Predmet príspevku: 

- pravdu vravis kazda minca ma dve strany.

ak ti nejde rucicka teploty moc hore tak by si sa az tak nemal trapit
na tom motore sa okrem prehriatia nema velmi co stat si myslim.
inac obdivujem ta a drzim palce ... koni pod kapotou neni nikdy dost.

co konkretne zabezpecuju tie dva cipy co si vymenil v ECU?

Autor:  Pepe [ Pon, 22.03.2010, 11:11 ]
Predmet príspevku: 

Teplotu motora sledujem skoro permanentne, zatial nevidim ziaden rozdiel v teplote motora medzi cipnutym a necipnutym motorom, mozno bude rodiel ked budu 30 stupnove horucavy,ale v zime som si este nahadzoval navijak a ten tiez zhorsi prudenie vzduchu ku chlaidcu, takze to bude dalsi (mozno) problem.

Tie cipy su len obycajne pamate, nezistoval som presne ake su velke, mali by obsahovat data, ktore potrebuje motor ku svojej cinnosti, viem ze to ludia od fachu nazyvaju MAPY Motora.

Autor:  finder [ Pon, 22.03.2010, 12:25 ]
Predmet príspevku: 

Tymto

Pepe píše:
viem ze to ludia od fachu nazyvaju MAPY Motora.


si si odpovedal na toto

Pepe píše:

Nie som si vsak isty ci riadiaca jednotka (ECU) vie este nejako vykompenzovat vasci objem vzduchu tym, ze by pridala pozadovany podiel paliva aby sa nenarusil optimalny pomer zmesi.


Mapy su tam prave urcovanie bohatosti zmesy ...

Autor:  Pepe [ Pon, 22.03.2010, 12:50 ]
Predmet príspevku: 

Diki Finder za vysvetlenie,ale aj tak to chcem nejako zmerat aby som si bol isty ze zmes je akurat.

Autor:  finder [ Pon, 22.03.2010, 14:16 ]
Predmet príspevku: 

Tak mozno vedie cesta tadialto:
http://www.bestgsm.sk/detail.php?id=355 ... dA=45&od=1
+ dolu popisane softy ...

Uz ma ten kabel mata dlhsiu dobu, ale nie za hentie prachy ...
Nasiel som niekde o dost lacnejsi ...

Asi sa na to zase pozriem ... :twisted:

Ahaaa, uz viem. Ja som riesil do notebooku redukciu, resp. pridavny COM port, preto som sa na to docasu vytoto ...

-------------
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Autor:  vladlm [ Pon, 22.03.2010, 19:12 ]
Predmet príspevku: 

pepe: aky to mas rocnik? a kolko kilowattovy motor?

Autor:  Pepe [ Uto, 23.03.2010, 8:45 ]
Predmet príspevku: 

Je to rocnik 1998 a motor je 92kw.

Autor:  finder [ Uto, 23.03.2010, 11:52 ]
Predmet príspevku: 

Tak, diagnostika je na ceste ...

Autor:  Pepe [ Uto, 23.03.2010, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

Potom daj vediet co to mas za "udelator" Mna by to tiez zaujimalo ak to bude zvladat to co ten "Nissan Consult" a bude to za lepsie peniaze.
Dokonca mam este aj starsi notebook s COM portom :-D

Autor:  finder [ Uto, 23.03.2010, 12:09 ]
Predmet príspevku: 

Ale ja som objednal Consult .. Len nie za 2 litre :-D
A k tomu som musel pridavnu kartu na COm port do notasa ...

Autor:  makopalic [ Uto, 23.03.2010, 12:22 ]
Predmet príspevku: 

prosim ta aku tam mas riadiacku zexel alebo bosch.a kolko to tak cca vyslo..

Autor:  Pepe [ Uto, 23.03.2010, 12:30 ]
Predmet príspevku: 

To Finder: Diki za info, uz mam dalsieho chrobaka v hlave, ak ti ten consult bude fungovat urcite si ho zaobstaram aj ja.


To makopalic: Mam riadiacu jednotu BOSCH 0 281 001 555 ...

No povodne tie cipy stali okolo 150 Euro,ale teraz viem ze sa daju zohnat okolo 100 Euro a keby sa tu nasiel niekto kto ma s takymito vecami skusenosti, dali by sa urcite urobit kopie tych cipov a vyslo by to na par desiatok, mozno jednotiek euro.

Autor:  makopalic [ Uto, 23.03.2010, 12:33 ]
Predmet príspevku: 

no ja mam zexel a nad chipom uz dlho patram ale tuto japonsku riadiacku vie spravit malo kdo najlacnejsie 300eciek.nevies niako poradit..

Autor:  Pepe [ Uto, 23.03.2010, 12:59 ]
Predmet príspevku: 

No skusal som nieco najst na riadiacu Zexel ,ale mas pravdu, nikde nic :(
Je mi luto, ale ak nieco zistim neskor dam vediet.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/