4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Terrano - Vykon 2.4i
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=10539
Stránka 1 z 2

Autor:  prcek Dave [ Str, 14.04.2010, 22:52 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Tuto mozeme spravit dalsiu temu, som zvedavy co vy nato ... (konkretne a vyhradne 2.4i).

Tak proč ne :wink: ....ale co chceš na tom motoru řešit?...konstrukce toho motoru má dost rezervy na vyšší výkon,ale jak ho dosáhnout bez toho překopat pul motoru a elektriky?....už jsem i hledal jestli v USA nenabízejí aspon ostrou vačkovou hřídel,ale na tyto motory a ročníky jsem nic nenašel :(

Autor:  finder [ Str, 14.04.2010, 23:08 ]
Predmet príspevku: 

Terrano I - MAx 105 kW (v reali 87 ?), 206 Nm, kompresia 8.6:1
No tieto motory mali aj Nissany SX ...
Alternativa 1 - prekopat len hlavu.
Nevyhoda - treba riesit ECU. (Zmenia sa lambda hodnoty)

Alternativa 2 - prehodit cely motor (16V, DOHC, 116kW, 217 Nm, 9.5:1)
aj s ECU a Lambdou. Tym odpadne laborovanie s ECU.
Malo by to presne pasnut na prevodovku (treba preverit, nezistil som zatial).

Nakolko riesis novy motor, v klude si ho porobis (rozvody, EGR, atd), a potom len osadis hotovy. Paradoxne z vecsim vykonom by mala spotreba ostat, dokonca by mohla malicko klesnut.

Turbo uz je zahul, viac roboty.

Alternativne tu este mozeme prebrat vstrekovanie vody do sania, tazky tuner na SX tvrdi, ze bez turba to nebude extra narast, ale z praxe viem, ze moja 2.4 je na teply suchy vzduch v sani citliva ...

Autor:  finder [ Štv, 15.04.2010, 19:20 ]
Predmet príspevku: 

Aaa este ma napadlo vyhodit visko, a nahradit elektrikou (ti co nebrodia).

Autor:  Karlito [ Štv, 15.04.2010, 20:43 ]
Predmet príspevku: 

Finder, ja Ti neviem, ale čo som tak skúšal tú benzínovú 2,4ku, tak teda ma moc nenadchla a do trénneho auta nemá najlepšie charakteristiky... viem jazdia.... ale je to ako tuniť litrového samuraja :lol:

-ka-

Autor:  finder [ Štv, 15.04.2010, 21:11 ]
Predmet príspevku: 

Of course. Ale mas (mame) v zasade 3 moznosti.
1. Skusis to.
2. Vymenis cele auto.
3. Vykasles sa nato :-D

Popravde vopchat do 3-4000 Euroveho auta dalsich 800-1000 za motor je dost blba investicia, ale keby to vyslo aspon ciastocne podla ocakavani .. To by bolo ine cafe :smt118

Autor:  prcek Dave [ Štv, 15.04.2010, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

to Finder: Tak podle toho co píšeš máš zřejmě dvojkové Terrano s motorem typu KA24E 86kW,ale možna se mýlim :oops: (mít aspoň tento výkon tak už jsem vysmáty jak opica :) )...ale já mám první typ 2,4 s typovým označením Z24 s 76kW ,8 ventil,komprese 8,3:1 , a na 31" MT,a váhou pevnostňáku,navijáku a výbavou a vercajkem v kufru+ 2 tunovým vlekem na kuli se divím že vůbec jedu :-D ....kopečky sotva na 3 kvalt :evil: . Ta 2,7 má sice mín kobyl,ale zase je tam krouťak,...nejlepší motory do Terran jsou jednoznačně 3,0 V6 :D ....ale co z toho kldyž mame 2,4ku :roll: ,ale k věci....má první uvaha byla v přehození motoru 3,0 z jiného Terrka (loni jsem to tady řešil) ale nakonec jsem z toho upustí,protože by se musela překopat komplet elektrika včetně ECU a to se mi nechtělo (el.nemam rád :twisted: ) a navíc by auto bylo neprodejné (přepis,STK),proto sjem uvažoval jak vylepšit stávajíci motor...jestli třeba nesnížit o nějakou destinu hlavu abych zvýšil kompresní poměr a vyměnil řízený karbec za manualní a jen napevno seřídit směs.....

Co se týče teplého a studeného vzduchu tak tam jsem taky rozdil nepocítil,ale jak je po dešti a vzduch je plny kyslíku tak to teprve citim rozdíl....chtělo by to pouštět tryskou přimo kyslík z flašky do sáni,ale jak docílit správny poměr směsi aby nedošlo k detonaci jinde než ve válci a nepropálit písty....aspon těch 85 kW a byl bych spokojeny

Autor:  prcek Dave [ Štv, 15.04.2010, 21:45 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Aaa este ma napadlo vyhodit visko, a nahradit elektrikou (ti co nebrodia).

V zimě jsem sundal vrtuji na visko spojce (motor byl v zimě moc podchlazeny) a zase takový rozdíl ve výkonu jsem nepocítil.......

Autor:  finder [ Štv, 15.04.2010, 22:39 ]
Predmet príspevku: 

Myslim, ze do urcitej miery pustany kyslik (20% celkoveho objemu ?, vymyslam si ) by si mohla ukorigovat lambda a ecu ...

A co sa tyka vzduchu po dazdi, ano, je to poznat, uz som spekuloval o "osviezovani" vzduchu vodou, ale zatial som to nedoriesil podla mojich predstav (je to riesitelne velmi jednoducho, ale mne osobne sa to nepaci).

Autor:  Karlito [ Pia, 16.04.2010, 9:37 ]
Predmet príspevku: 

Ozon, po búrke a daždi je v lufte viac ozonu :wink:

O3

-ka-

EDIT: a ešte pre Findera pokustóna :-D http://www.elektroworld.info/modules.ph ... ic&t=28912

Autor:  finder [ Pia, 16.04.2010, 10:52 ]
Predmet príspevku: 

A nie je to vlhkejsim a studenejsim vzduchom, ktoreho sa dostane viac do valca a je lepsia kompresia ?

Autor:  Karlito [ Pia, 16.04.2010, 11:30 ]
Predmet príspevku: 

Aj to, ale 3kyslíky sú 3 kyslíky :wink: No poštudýruj, inak teda ozón je sviňa, neradno inhalovať :-D

vlhkosť a jej kondenzácia á za príčinu koróziu, oxidáciu na čo nie sú tie naše motory konštruované a vlhkosť znehodnocuje olej!!!


-ka-

Autor:  finder [ Pia, 16.04.2010, 11:38 ]
Predmet príspevku: 

Suhlasim:
1. Motor je stavany na 100% vlhkost vzduchu, uz je otazka, ako dlhodobo to znesie, ale:
2. pokial sa motor teplom motor vysusi motor, deffacto sa nic nedeje.
V tomto pripade sa ani korozia nejak nedostane k slovu.
3. Co sa tyka znehodnocovania oleja - pokial plati bod 2, asi to nebude nejake hrozne ... Ci ?

Autor:  Karlito [ Pia, 16.04.2010, 15:25 ]
Predmet príspevku: 

Finder - 100% vlhkosť je veľmi relatívna veličina - teplota, tlak... no je to obsah vodných pár v pomere k maximálnemu možnému obsahu vodných pár.

-ka-

Autor:  finder [ Pia, 16.04.2010, 15:31 ]
Predmet príspevku: 

Ano, mal som na mysli druhu polovicu tvojej vety. (v beznych podmienkach).

Btw - sposobuje koroziu vlhkost len z normalnej vody, alebo aj destilky ?

Autor:  Karlito [ Pia, 16.04.2010, 15:59 ]
Predmet príspevku: 

Korózia ako taká je elektrochemická reakcia - prvotným problémom je kyslík a všelijaké jony, kyseliny a podobne. Aj destilka Ti v motore uškodí, vlhkosť ako vlhkosť a je jedno z čoho a pod piesty sa to do oleja dostane a v oleji vykondenzuje v podobe kyselín.

Už špekuluješ ako s tým ozónom? :-D

-ka-

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/