4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Dodatocne kurenie
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=12078
Stránka 1 z 3

Autor:  finder [ Pon, 27.12.2010, 19:48 ]
Predmet príspevku:  Dodatocne kurenie

(Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu :D)

Mame kemru, auto sa zohrieva dlhsie, rozmyslam, ako dostat viac tepla do kabiny.

Napadli ma 2 sposoby, oba su viac menej realizovatelne, ale ma to aj svoje muchy, potreboval by som dalsie rozumy ...

1. Kabinu ohrieva maly radiator, ktory ofukuje vzduch. V tychto teplotach je schopny zacat fukat vlazny vzduch do minuty (aj kvoli vonkajsej teplote vzduchu aj ucinnej ploche radiatora).
V motore je vody dost. Takze by bolo treba poriesit cirkulaciu.
Je realne do cesty postavit cerpadlo, ktore by to utiahlo ?
Nevyhody tohoto riesenia ? (okrem odberu stavy z baterie).

2. Jedna z veci, ktora ostava pomerne dlho slusne horuca su zvody.
Rozmyslal som v ich blizkosti viest nejaku trubku (hlinik ?) a dalej do kabiny. Samozrejme sa nemienim udusit nejakymi splodinami od motora, takze vzduch by sa musel nasavat niekde z prednej ci bocnej casti motora.
Nevyhoda - treba doriesit izolaciu rury, prechod do kabiny. Odber ventilatora hov.no nic (zanedbatelny). Pokial by rura (viac rur v tvare chladica) zaberala v priestore vecsi priestor, aj mrnavy ventilatorik by dokazal pomerne dlho hnat teplo do kabiny, nie ?

A vcul babo rad ... :wink:

Autor:  bum [ Pon, 27.12.2010, 20:05 ]
Predmet príspevku: 

Folie na oknách celkom dobre izolujú ,osobne by som šiel ešte do jedného radiátora v kabíne než ťahať trubky z teplým vzdychom .Radiátor myslím niečo ako je dalši vymenik na vodu v dodávkach vzadu .

Autor:  alfik223 [ Pon, 27.12.2010, 20:08 ]
Predmet príspevku: 

zozen si bufik

Autor:  Senator [ Pon, 27.12.2010, 20:24 ]
Predmet príspevku: 

tatry 613 ktore mali bufik casto horeli.

Autor:  doricka75 [ Pon, 27.12.2010, 20:27 ]
Predmet príspevku: 

skus okolo vyfukoveho potrubia spravit akoze hada (vymennik) na vodu,ktory napojis na kurenie -kamarat to mal a kurilo to fajn a hlavne s kopca ked je motor menej ohriaty. Tot moja rada :smt017

Autor:  finder [ Pon, 27.12.2010, 20:30 ]
Predmet príspevku: 

Riesenie sa rovna prvej variante - po chvili sa povodny radiator ochladi. Musel by som aj tu robit nuteny obeh. :? V kazdom pripade zaujimave riesenie ako rychlejsie ohriat radiator v kabine.

Autor:  OGO [ Pon, 27.12.2010, 22:04 ]
Predmet príspevku: 

Kamarát mal starú T 603 ale ho mrzelo, že bufík žral benzín. Tak vymyslel teplovzdušné kúrenie od výfukov: Vyrobil druhý obal, ktorý bol ca 1 cm vačší ako výfuk obalil výfuk a cezeň preháňal vzduch z kabíny malým ventilátorom na reostat, takže nemusel riešiť sanie čistého vzduchu, a tiež sa mu to rýchlejšie ohrievalo. Ten teplý vzduch privádzal dnu do kabíny pod zadnými sedadlami a napojil ho na vzduchový rozvod od bufíka, takže mohol ofukovať aj čelné sklá. Tatra mala vývuky 2 takže aj on mal 2 ks takýchto prihrievačov. Odpadového tepla z týchto vývukov bolo také kvantum, že v mrazoch vykúrilo kabínu na tielkovú teplotu. Pokiaľ stál a potreboval kúriť, používal bufík.

Autor:  DanoDEF [ Pon, 27.12.2010, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

... jednoznacne teplovzdusne kurenie vysoke pohodlie pre posadku bez zavislosti na motore.

... nema vyznam spekulovat nad objavovanim teplej vody.

Autor:  bull4x4 [ Pon, 27.12.2010, 22:17 ]
Predmet príspevku: 

BMW ma v stredovom vyduchu el. spiralu a teply vzduch fuka pomerne rychlo, nikdy som to ale nemeral.

Autor:  jenki [ Pon, 27.12.2010, 22:44 ]
Predmet príspevku: 

jasan21 píše:
tatry 613 ktore mali bufik casto horeli.

A toto tvrdenie je skade? JPP? Alebo to máš nejako podložené?

Autor:  jenki [ Pon, 27.12.2010, 23:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Dodatocne kurenie

finder píše:
(Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu :D)
...
A vcul babo rad ... :wink:

Ak nemáš rád principiálne Webasto, skús Eberspächer :twisted:
Ale vážne teraz. Nič účinnejšie ako teplovzdušné kúrenie asi nenájdeš a prestavby s vedením teplého vzduchu (ano, na T603 sa to naozaj robilo, zopár som videl na zrazoch aj úspešných, ale naozaj to vyrábali machri) sú veľmi náročné na výrobu. Ja som mal v Tatre len klasický Eberspächer a kúril výborne.
Ale na tvojom mieste by som sa pozrel po nezávislom kúrení z Wartburga, bolo veľmi malé, malo samostatnú nádržku a možno sa ešte niekde nájde. Dávalo sa do niektorých luxusných modelov a hodne sa toho pred pár rokmi navozilo z Nemecka. Na to, čo potrebuješ, by to podľa mňa bolo postačujúce.

Autor:  bacaono [ Uto, 28.12.2010, 9:26 ]
Predmet príspevku: 

Vobec by som neriesil uz vyriesene.
Jednoznacne teplovzdusne kurenie. Odber malicky, pohode velka. Pri dnesnych motoroch co sa tazsie ohrievaju sa nad tym zamyslalo uz vela ludi a ani profesionalne riesena pre kamionistov niesu ine.
Niekedy ked motory v zime horsie startovali, pouzivali sa teplovodne, ale dnes ked so startom nieje problem, tak kvoli mensej spotrebe elektriny väcsinou teplovzdusne.

Autor:  romo11 [ Uto, 28.12.2010, 9:52 ]
Predmet príspevku: 

dajte nejaké linky na kúrenia ktoré už máte odskúšané, kde by sa dala pozrieť aj cena a možnosti montáže :wink:

Autor:  tibik [ Uto, 28.12.2010, 11:08 ]
Predmet príspevku: 

no ja mam taketo a zatial postacuje http://www.eberspacher.sk/

Autor:  DanoDEF [ Uto, 28.12.2010, 21:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Dodatocne kurenie

finder píše:
(Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu :D)


... tak nam objasni svoje pohnutky lebo fakt nic lepsie ako "teplovzduch" (ci od W.. alebo E..) nejestvuje.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/