4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Dodatocne kurenie http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=12078 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | finder [ Pon, 27.12.2010, 19:48 ] |
Predmet príspevku: | Dodatocne kurenie |
(Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu ![]() Mame kemru, auto sa zohrieva dlhsie, rozmyslam, ako dostat viac tepla do kabiny. Napadli ma 2 sposoby, oba su viac menej realizovatelne, ale ma to aj svoje muchy, potreboval by som dalsie rozumy ... 1. Kabinu ohrieva maly radiator, ktory ofukuje vzduch. V tychto teplotach je schopny zacat fukat vlazny vzduch do minuty (aj kvoli vonkajsej teplote vzduchu aj ucinnej ploche radiatora). V motore je vody dost. Takze by bolo treba poriesit cirkulaciu. Je realne do cesty postavit cerpadlo, ktore by to utiahlo ? Nevyhody tohoto riesenia ? (okrem odberu stavy z baterie). 2. Jedna z veci, ktora ostava pomerne dlho slusne horuca su zvody. Rozmyslal som v ich blizkosti viest nejaku trubku (hlinik ?) a dalej do kabiny. Samozrejme sa nemienim udusit nejakymi splodinami od motora, takze vzduch by sa musel nasavat niekde z prednej ci bocnej casti motora. Nevyhoda - treba doriesit izolaciu rury, prechod do kabiny. Odber ventilatora hov.no nic (zanedbatelny). Pokial by rura (viac rur v tvare chladica) zaberala v priestore vecsi priestor, aj mrnavy ventilatorik by dokazal pomerne dlho hnat teplo do kabiny, nie ? A vcul babo rad ... ![]() |
Autor: | bum [ Pon, 27.12.2010, 20:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Folie na oknách celkom dobre izolujú ,osobne by som šiel ešte do jedného radiátora v kabíne než ťahať trubky z teplým vzdychom .Radiátor myslím niečo ako je dalši vymenik na vodu v dodávkach vzadu . |
Autor: | alfik223 [ Pon, 27.12.2010, 20:08 ] |
Predmet príspevku: | |
zozen si bufik |
Autor: | Senator [ Pon, 27.12.2010, 20:24 ] |
Predmet príspevku: | |
tatry 613 ktore mali bufik casto horeli. |
Autor: | doricka75 [ Pon, 27.12.2010, 20:27 ] |
Predmet príspevku: | |
skus okolo vyfukoveho potrubia spravit akoze hada (vymennik) na vodu,ktory napojis na kurenie -kamarat to mal a kurilo to fajn a hlavne s kopca ked je motor menej ohriaty. Tot moja rada ![]() |
Autor: | finder [ Pon, 27.12.2010, 20:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Riesenie sa rovna prvej variante - po chvili sa povodny radiator ochladi. Musel by som aj tu robit nuteny obeh. ![]() |
Autor: | OGO [ Pon, 27.12.2010, 22:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Kamarát mal starú T 603 ale ho mrzelo, že bufík žral benzín. Tak vymyslel teplovzdušné kúrenie od výfukov: Vyrobil druhý obal, ktorý bol ca 1 cm vačší ako výfuk obalil výfuk a cezeň preháňal vzduch z kabíny malým ventilátorom na reostat, takže nemusel riešiť sanie čistého vzduchu, a tiež sa mu to rýchlejšie ohrievalo. Ten teplý vzduch privádzal dnu do kabíny pod zadnými sedadlami a napojil ho na vzduchový rozvod od bufíka, takže mohol ofukovať aj čelné sklá. Tatra mala vývuky 2 takže aj on mal 2 ks takýchto prihrievačov. Odpadového tepla z týchto vývukov bolo také kvantum, že v mrazoch vykúrilo kabínu na tielkovú teplotu. Pokiaľ stál a potreboval kúriť, používal bufík. |
Autor: | DanoDEF [ Pon, 27.12.2010, 22:05 ] |
Predmet príspevku: | |
... jednoznacne teplovzdusne kurenie vysoke pohodlie pre posadku bez zavislosti na motore. ... nema vyznam spekulovat nad objavovanim teplej vody. |
Autor: | bull4x4 [ Pon, 27.12.2010, 22:17 ] |
Predmet príspevku: | |
BMW ma v stredovom vyduchu el. spiralu a teply vzduch fuka pomerne rychlo, nikdy som to ale nemeral. |
Autor: | jenki [ Pon, 27.12.2010, 22:44 ] |
Predmet príspevku: | |
jasan21 píše: tatry 613 ktore mali bufik casto horeli. A toto tvrdenie je skade? JPP? Alebo to máš nejako podložené? |
Autor: | jenki [ Pon, 27.12.2010, 23:06 ] |
Predmet príspevku: | Re: Dodatocne kurenie |
finder píše: (Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu ![]() ... A vcul babo rad ... ![]() Ak nemáš rád principiálne Webasto, skús Eberspächer ![]() Ale vážne teraz. Nič účinnejšie ako teplovzdušné kúrenie asi nenájdeš a prestavby s vedením teplého vzduchu (ano, na T603 sa to naozaj robilo, zopár som videl na zrazoch aj úspešných, ale naozaj to vyrábali machri) sú veľmi náročné na výrobu. Ja som mal v Tatre len klasický Eberspächer a kúril výborne. Ale na tvojom mieste by som sa pozrel po nezávislom kúrení z Wartburga, bolo veľmi malé, malo samostatnú nádržku a možno sa ešte niekde nájde. Dávalo sa do niektorých luxusných modelov a hodne sa toho pred pár rokmi navozilo z Nemecka. Na to, čo potrebuješ, by to podľa mňa bolo postačujúce. |
Autor: | bacaono [ Uto, 28.12.2010, 9:26 ] |
Predmet príspevku: | |
Vobec by som neriesil uz vyriesene. Jednoznacne teplovzdusne kurenie. Odber malicky, pohode velka. Pri dnesnych motoroch co sa tazsie ohrievaju sa nad tym zamyslalo uz vela ludi a ani profesionalne riesena pre kamionistov niesu ine. Niekedy ked motory v zime horsie startovali, pouzivali sa teplovodne, ale dnes ked so startom nieje problem, tak kvoli mensej spotrebe elektriny väcsinou teplovzdusne. |
Autor: | romo11 [ Uto, 28.12.2010, 9:52 ] |
Predmet príspevku: | |
dajte nejaké linky na kúrenia ktoré už máte odskúšané, kde by sa dala pozrieť aj cena a možnosti montáže ![]() |
Autor: | tibik [ Uto, 28.12.2010, 11:08 ] |
Predmet príspevku: | |
no ja mam taketo a zatial postacuje http://www.eberspacher.sk/ |
Autor: | DanoDEF [ Uto, 28.12.2010, 21:27 ] |
Predmet príspevku: | Re: Dodatocne kurenie |
finder píše: (Webasto riesit nemienim, nie kvoli cene, ale z principu ![]() ... tak nam objasni svoje pohnutky lebo fakt nic lepsie ako "teplovzduch" (ci od W.. alebo E..) nejestvuje. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |