Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 13:05
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4
 terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4 
Autor Správa
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubo augustinský píše:
karlito, čiže vlastne pri ON 4x4 je na každom kolese 25% hnacej sily? teda ajked je jedno koleso vo vzduchu, teda nezaťažené točí sa rovnako ako všetky ostatné tri kolesá na pevnej zemi, alebo snehu alebo inom povrchu?


Lubo :smt023

Neviem ako Terano, ale Patrol nemá medzi nápravami duferenciál a bez uzávierky (keby to úplne šlo urobiť) a vykrížiť na 2 kolesá, tak by si vlastne stál - volne by sa točili tie 2 v lufte. So samosvorom by si sa eventuelne nejako posúval (čiste hypoteticky a po rovine). Pvšem so zapnutou uzávierkou by si sa poúval normálnou rýchlosťou ako na 4roch = pre rýpkov, bez preklzu

pri 4x4 so zapnutou uzávierkou máš prenos sily na 3 kolesá furt, ale!!! ak predná náprava nemá uzávierku, to koleso čo je v preklze sa točí 2x rýchlejšie (+/- v závislosti od pohybu auta) ako kolesá zadné.

:-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Ned, 02.12.2007, 21:03
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.10.2007, 12:08
Príspevky: 20
Bydlisko: Bardejov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito, mám pocit, že Terrano je tvrdá mechanika, čo sa prevodov týka a zrejme nedokáže rozdeliť hnaciu silu tak inteligentne na všetky 4 kolesá / prípadne tri, ak je jedno v prešmyku/ ako dnešné elektro 4x4 SUV čka...

_________________
nissan terrano II 3,0 D, suzuki grand vitara 2,0 i


Uto, 04.12.2007, 22:19
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubo augustinský píše:
Terrano je tvrdá mechanika, čo sa prevodov týka


Buď rád, lebo elektronika stárne rýchlejšie :-D

S uzávierkou zadnej nápravy Dáva Patrol 3 hnné kolesá minimálne (to 1 predné točiace sa 2x rýchlejšie ako zadné). Terano so samosvorom - ak bude ako dobrý tak len 2+ isté % hnacej sily na 3ťom.

A čakal som, že aj ostatný offznalci prispejú, a nič. Findéééér kde si?

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 04.12.2007, 22:31
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V zasade mas pravdu. V predu su si patrol aj terrano rovnocenne, v zadu je na tom lepsie troll. Ten samosvor ma predsa len obmedzenu funkcnost ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Uto, 04.12.2007, 22:34
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 10.07.2007, 0:06
Príspevky: 178
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubo augustinský píše:
karlito, čiže vlastne pri ON 4x4 je na každom kolese 25% hnacej sily? teda ajked je jedno koleso vo vzduchu, teda nezaťažené točí sa rovnako ako všetky ostatné tri kolesá na pevnej zemi, alebo snehu alebo inom povrchu?


Hnacia sila pri zapnutom 4x4 H pri terrane je rozdelena v pomere 40 predna naprava 60% zadna naprava. Ked zapadnes kolesa tahaju napr. do kriza (lave predne prave zadne - podla zatazenia). Napr. len 2. Ked hodis redukciu tahaju vsetky 4 kolesa rovnako- pri terrane. Ak by si mal aj uzavierku diferencialov vies preniest 100% hnacej sily na koleso ktore si zvolis a pod.
Ak som napisal nieco zle tak sorry pani .


Str, 05.12.2007, 8:28
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Oprava - nie ktore si zvolis, ale to ktore potrebujes aby zabralo, ale sucasne s nim sa ti bude otacat aj odlahcene koleso.

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Str, 05.12.2007, 10:12
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pri "otvorenej náprave" si hnacia sila zvolí cestu najmenšieho odporu. A tiež je to dôležité pre trakciu v zátačkach!!!

Pri samosvore v diferenciáli je hnacia sila trvale distribuovaná na obe kolesá ale v extréme preklzu len istými %!!! Písal som Ti to už niekoľko krát. Ak je brzdiaci účinok v diferenciáli napríklad 10% tak aj to koleso ktoré nepreklzuje má v sebe tých 10% hnacej sily - na snehu, tráve, ľade pomôže. V offroad podmienkach je tých niekoľko % málo.

Uzávierka = 100% spojenie poloosí a hnacia sila je na obidvoch kolesách. Funguje to ako náprava na rušni. Zle to zatáča a pri zábere náprava stráca na bočnej stabilite a vedení.

Na 4H Ti hrabú 2 kolesá - je to len dojem, lebo pri tak veľkých rýchlostiach otáčania sa roztočené koleso nedokáže dostatočne hryznúť a dif preniesť hnacú silu na to druhé. Pri 4L sú obvodové rýchlosti na kolesách vačšie a stíha sa to.

So samosvorom máš pri 4x4 istotu 2 kolies na stálo a časť aj na tom treťom.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 05.12.2007, 10:56
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Štv, 08.01.2015, 14:58
Príspevky: 12
Bydlisko: Rimavská Píla
Odpoveď s citáciou
Len sa chcem opýtať, ako je to teda s tou maximálkou na 4H? Napr. idem po ceste, na ktorej je ujazdený sneh. Pri 2H mi zadok lieta ako chce, takže zaradím 4H a s kľudom môžem ísť aj 80 km/h?


Pon, 19.01.2015, 16:46
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Štv, 18.03.2010, 21:09
Príspevky: 126
Bydlisko: Krivan
Odpoveď s citáciou
ak oklames fyziku tak po snehu aj 100 :-) dado1


Pon, 19.01.2015, 16:59
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Technicky to nevadí ničomu, ak už ten predek zaradený máš*. Úplne v pohode sa dá ísť kilo - ovšem ak je cesta taká, že ti to na zadku šmýka, tak by som kilo rozhodne nešiel.

Ale vzhľadom na neprítomnosť medzidifu, sa bude predná aj zadná náprava snažiť kotúľať rovnakými otáčkami kolies. Auto v zatáčke bude mať tendenciu ísť rovno, okrem toho, predné kolá sa budú chcieť točiť pomalšie, než pod nimi ubieha cesta, a zadné rýchlejšie; niektoré kolo sa bude snažiť podšmyknúť a tým si vyplytváš veškerú priľnavosť pneumatík k povrchu a ideš do šmyku (šmýkajúcemu sa kolesu je jedno do ktorej strany sa šmýka).


*) Radenie predku za jazdy je iná otázka. AK máš nejaké automatické voľnobežky (neviem presne čo má Terrano), dá sa predek radiť za jazdy (nie v ťahu a najlepšie cez spojku) do cca 40 km/h. Ak máš manuálne voľnobežky (zamknuté pochopiteľne) alebo miesto voľnobežiek poloosy pripojené natvrdo, môžeš pripájať predek bez ohľadu na rýchlosť, samozrejme, nie v ťahu.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 20.01.2015, 13:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 21.07.2008, 7:51
Príspevky: 541
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Ta obuj zimne pneu a jazdi ako kces. :roll:

_________________
Jeep grand cherokee 4,7 V8


Uto, 20.01.2015, 13:47
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Zimné s tým nemajú nič. Zuby v prevodovkách udržia vždy viac ako guma na snehu, i keď zimná, a guma utrhnutá od podkladu ide v smere výslednice zotrvačnosti a odstredivej sily.

Zinmé budú mať na snehu/ľade lepšiu priľnavosť takže ten šmyk bude menší, to ale nemení nič na technickej stránke veci - zaradená tvrdá štvorkola núti v zákrute kolá podšmykovať, a to ném dobre.
Skúsenejší mašinista jazdí v takejto situácií s rukou na malej páke a operatívne predok pripája a odpája, pri akcelerácii rovno 4H, v (prudších) zákrutách 2H a len toľko plynu ako ide auto.

Okrem toho, keď už sa vozím na úchylnom vezdechóde za 17 na sto, tak to celé neskurvím tým, že na to obujem cestné zimné gumy, žeano. Ale to je vec názoru a v tomto vlákne rozhodne O/T.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 20.01.2015, 14:04
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 08.01.2015, 14:58
Príspevky: 12
Bydlisko: Rimavská Píla
Odpoveď s citáciou
Takže technicky to ničomu nevadí, to som chcel počuť. Lebo v návode je napísané radiť predný náhod do 40 km/h. Už chápem, že to je kôli voľnobežkám. Tie ja už nemám, čiže pohoda. Inak trochu by som s tebou nesúhlasil, pri jazde po ceste na utlačenom (zľadovatenom) snehu na 2H, v zákrute bude zadok prešmykovať a auto bude pretáčavé, pretože zadok na Terrane je ľahký. Pri 4H je pravda to čo píšeš o rýchlostiach kolies, no ja tvrdím, že predok ti prešmykovať nebude, pretože je ťažší, predok si bude držať krásne stopu a zadné môžu málinko prešmysknúť, no to je zanedbateľné.


Str, 21.01.2015, 11:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
na patrole tak isto na 4h ked som jazdil na podobnom povrchu tak som v zakrutach pocitoval to ze sa predok ako keby odsuval... proste niektore zakruty sa mi isli na 2h lepsie....

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Str, 21.01.2015, 12:16
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: