4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=2978
Stránka 4 z 4

Autor:  Karlito [ Ned, 02.12.2007, 21:03 ]
Predmet príspevku: 

lubo augustinský píše:
karlito, čiže vlastne pri ON 4x4 je na každom kolese 25% hnacej sily? teda ajked je jedno koleso vo vzduchu, teda nezaťažené točí sa rovnako ako všetky ostatné tri kolesá na pevnej zemi, alebo snehu alebo inom povrchu?


Lubo :smt023

Neviem ako Terano, ale Patrol nemá medzi nápravami duferenciál a bez uzávierky (keby to úplne šlo urobiť) a vykrížiť na 2 kolesá, tak by si vlastne stál - volne by sa točili tie 2 v lufte. So samosvorom by si sa eventuelne nejako posúval (čiste hypoteticky a po rovine). Pvšem so zapnutou uzávierkou by si sa poúval normálnou rýchlosťou ako na 4roch = pre rýpkov, bez preklzu

pri 4x4 so zapnutou uzávierkou máš prenos sily na 3 kolesá furt, ale!!! ak predná náprava nemá uzávierku, to koleso čo je v preklze sa točí 2x rýchlejšie (+/- v závislosti od pohybu auta) ako kolesá zadné.

:-D

-ka-

Autor:  lubo augustinský [ Uto, 04.12.2007, 22:19 ]
Predmet príspevku: 

Karlito, mám pocit, že Terrano je tvrdá mechanika, čo sa prevodov týka a zrejme nedokáže rozdeliť hnaciu silu tak inteligentne na všetky 4 kolesá / prípadne tri, ak je jedno v prešmyku/ ako dnešné elektro 4x4 SUV čka...

Autor:  Karlito [ Uto, 04.12.2007, 22:31 ]
Predmet príspevku: 

lubo augustinský píše:
Terrano je tvrdá mechanika, čo sa prevodov týka


Buď rád, lebo elektronika stárne rýchlejšie :-D

S uzávierkou zadnej nápravy Dáva Patrol 3 hnné kolesá minimálne (to 1 predné točiace sa 2x rýchlejšie ako zadné). Terano so samosvorom - ak bude ako dobrý tak len 2+ isté % hnacej sily na 3ťom.

A čakal som, že aj ostatný offznalci prispejú, a nič. Findéééér kde si?

-ka-

Autor:  finder [ Uto, 04.12.2007, 22:34 ]
Predmet príspevku: 

V zasade mas pravdu. V predu su si patrol aj terrano rovnocenne, v zadu je na tom lepsie troll. Ten samosvor ma predsa len obmedzenu funkcnost ...

Autor:  mozeg [ Str, 05.12.2007, 8:28 ]
Predmet príspevku: 

lubo augustinský píše:
karlito, čiže vlastne pri ON 4x4 je na každom kolese 25% hnacej sily? teda ajked je jedno koleso vo vzduchu, teda nezaťažené točí sa rovnako ako všetky ostatné tri kolesá na pevnej zemi, alebo snehu alebo inom povrchu?


Hnacia sila pri zapnutom 4x4 H pri terrane je rozdelena v pomere 40 predna naprava 60% zadna naprava. Ked zapadnes kolesa tahaju napr. do kriza (lave predne prave zadne - podla zatazenia). Napr. len 2. Ked hodis redukciu tahaju vsetky 4 kolesa rovnako- pri terrane. Ak by si mal aj uzavierku diferencialov vies preniest 100% hnacej sily na koleso ktore si zvolis a pod.
Ak som napisal nieco zle tak sorry pani .

Autor:  finder [ Str, 05.12.2007, 10:12 ]
Predmet príspevku: 

Oprava - nie ktore si zvolis, ale to ktore potrebujes aby zabralo, ale sucasne s nim sa ti bude otacat aj odlahcene koleso.

Autor:  Karlito [ Str, 05.12.2007, 10:56 ]
Predmet príspevku: 

Pri "otvorenej náprave" si hnacia sila zvolí cestu najmenšieho odporu. A tiež je to dôležité pre trakciu v zátačkach!!!

Pri samosvore v diferenciáli je hnacia sila trvale distribuovaná na obe kolesá ale v extréme preklzu len istými %!!! Písal som Ti to už niekoľko krát. Ak je brzdiaci účinok v diferenciáli napríklad 10% tak aj to koleso ktoré nepreklzuje má v sebe tých 10% hnacej sily - na snehu, tráve, ľade pomôže. V offroad podmienkach je tých niekoľko % málo.

Uzávierka = 100% spojenie poloosí a hnacia sila je na obidvoch kolesách. Funguje to ako náprava na rušni. Zle to zatáča a pri zábere náprava stráca na bočnej stabilite a vedení.

Na 4H Ti hrabú 2 kolesá - je to len dojem, lebo pri tak veľkých rýchlostiach otáčania sa roztočené koleso nedokáže dostatočne hryznúť a dif preniesť hnacú silu na to druhé. Pri 4L sú obvodové rýchlosti na kolesách vačšie a stíha sa to.

So samosvorom máš pri 4x4 istotu 2 kolies na stálo a časť aj na tom treťom.

-ka-

Autor:  Jando [ Pon, 19.01.2015, 16:46 ]
Predmet príspevku:  Re: terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4

Len sa chcem opýtať, ako je to teda s tou maximálkou na 4H? Napr. idem po ceste, na ktorej je ujazdený sneh. Pri 2H mi zadok lieta ako chce, takže zaradím 4H a s kľudom môžem ísť aj 80 km/h?

Autor:  Dado1 [ Pon, 19.01.2015, 16:59 ]
Predmet príspevku:  Re: terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4

ak oklames fyziku tak po snehu aj 100 :-) dado1

Autor:  MoostanQue [ Uto, 20.01.2015, 13:37 ]
Predmet príspevku:  Re: terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4

Technicky to nevadí ničomu, ak už ten predek zaradený máš*. Úplne v pohode sa dá ísť kilo - ovšem ak je cesta taká, že ti to na zadku šmýka, tak by som kilo rozhodne nešiel.

Ale vzhľadom na neprítomnosť medzidifu, sa bude predná aj zadná náprava snažiť kotúľať rovnakými otáčkami kolies. Auto v zatáčke bude mať tendenciu ísť rovno, okrem toho, predné kolá sa budú chcieť točiť pomalšie, než pod nimi ubieha cesta, a zadné rýchlejšie; niektoré kolo sa bude snažiť podšmyknúť a tým si vyplytváš veškerú priľnavosť pneumatík k povrchu a ideš do šmyku (šmýkajúcemu sa kolesu je jedno do ktorej strany sa šmýka).


*) Radenie predku za jazdy je iná otázka. AK máš nejaké automatické voľnobežky (neviem presne čo má Terrano), dá sa predek radiť za jazdy (nie v ťahu a najlepšie cez spojku) do cca 40 km/h. Ak máš manuálne voľnobežky (zamknuté pochopiteľne) alebo miesto voľnobežiek poloosy pripojené natvrdo, môžeš pripájať predek bez ohľadu na rýchlosť, samozrejme, nie v ťahu.

Autor:  robin [ Uto, 20.01.2015, 13:47 ]
Predmet príspevku:  Re: terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4

Ta obuj zimne pneu a jazdi ako kces. :roll:

Autor:  MoostanQue [ Uto, 20.01.2015, 14:04 ]
Predmet príspevku:  Re: terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4

Zimné s tým nemajú nič. Zuby v prevodovkách udržia vždy viac ako guma na snehu, i keď zimná, a guma utrhnutá od podkladu ide v smere výslednice zotrvačnosti a odstredivej sily.

Zinmé budú mať na snehu/ľade lepšiu priľnavosť takže ten šmyk bude menší, to ale nemení nič na technickej stránke veci - zaradená tvrdá štvorkola núti v zákrute kolá podšmykovať, a to ném dobre.
Skúsenejší mašinista jazdí v takejto situácií s rukou na malej páke a operatívne predok pripája a odpája, pri akcelerácii rovno 4H, v (prudších) zákrutách 2H a len toľko plynu ako ide auto.

Okrem toho, keď už sa vozím na úchylnom vezdechóde za 17 na sto, tak to celé neskurvím tým, že na to obujem cestné zimné gumy, žeano. Ale to je vec názoru a v tomto vlákne rozhodne O/T.

Autor:  Jando [ Str, 21.01.2015, 11:56 ]
Predmet príspevku:  Re: terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4

Takže technicky to ničomu nevadí, to som chcel počuť. Lebo v návode je napísané radiť predný náhod do 40 km/h. Už chápem, že to je kôli voľnobežkám. Tie ja už nemám, čiže pohoda. Inak trochu by som s tebou nesúhlasil, pri jazde po ceste na utlačenom (zľadovatenom) snehu na 2H, v zákrute bude zadok prešmykovať a auto bude pretáčavé, pretože zadok na Terrane je ľahký. Pri 4H je pravda to čo píšeš o rýchlostiach kolies, no ja tvrdím, že predok ti prešmykovať nebude, pretože je ťažší, predok si bude držať krásne stopu a zadné môžu málinko prešmysknúť, no to je zanedbateľné.

Autor:  Janciak [ Str, 21.01.2015, 12:16 ]
Predmet príspevku:  Re: terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4

na patrole tak isto na 4h ked som jazdil na podobnom povrchu tak som v zakrutach pocitoval to ze sa predok ako keby odsuval... proste niektore zakruty sa mi isli na 2h lepsie....

Stránka 4 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/