4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4 http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=2978 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | lubo augustinský [ Pia, 23.11.2007, 1:50 ] |
Predmet príspevku: | terrano II 3,0 d a max rýchlosť pri zapnutom 4x4 |
...akou najvyššou rýchlosťou sa dá jazdiť pri zapnutí 4x4 po bežnej, povedzme len mokrej vozovke ? |
Autor: | michi [ Pia, 23.11.2007, 12:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak tam máš medzinápravový dif, tak môžeš koľko len vládzeš. Ak nie, tak len po povrchu, kde sa kolesá vedia prešmyknúť, aj to opatrne. ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 23.11.2007, 13:19 ] |
Predmet príspevku: | |
...v Terane medzidiff nie je a preto sa vôbec nemá čo jazdiť po ceste zo zapnutým 4x4 .... ani po mokrej. (toto bola špecialita svalnatých vymetencov z jednej nemenovanej SBS ktorá jazdila na Pikapoch D20 a D21. Jak spadla prvá kvapka, narvali tam 4x4 a v servise už mali nacvičenú rozborku/zborku prídavného prevodu za 3 hodiny) Až keď sa bude šmýkať = primrzne to alebo bude na ceste ležať sneh. Ak trváš na 4x4 na dostatočne adhéznej ceste, budeš zanedlho meniť rozťahanú reťaz v prídavnej prevodovke a/alebo omačkané tisíchrany vonkajších koncov predných poloos. Ak máš staršie Terano čo ešte má automaty nábojov tak samozrejme tie automaty. Ak sa cesta šmýka, tak na 4x4 kludne aj 100 ak si trúfneš. Len neprehliadni, že na 4x4 to zrýchluje aj zatáča perfektne... ale brzdí jak keby sa šmýkalo. |
Autor: | lubo augustinský [ Pia, 23.11.2007, 18:56 ] |
Predmet príspevku: | |
terrano je ročník 2003...v perfektnom stave...uhm...no zaujímavé informácie...pýtam sa preto, lebo som na mokrej lesnej ceste havaroval a vyčítam si, že som možno aj mohol zapnúť 4x4...ale bolo leto a cesty schodné...už je to síce v poriadku, lenže ide zima a mám trochu aj obavy či ma to zasa nešmykne, lebo to by som asi nerozchodil už...ináč terrano v šmyku je vraždiaci stroj...pred tým som mal mazdu 323 čo je zanačný rozdiel a skutočnosť, ža na terrane sa jazdí ináč a aj sa správa na ceste úúúplne ináč má stála nemálo peňazí a aj nervov..tak preto sa pýtam priatelia...ak máte nejaké dalšie skúsenosti zo správania terrana na ceste či v teréne dajte vedieť..bude vďačný.. zdar a sílu |
Autor: | finder [ Pia, 23.11.2007, 22:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Heh... Kukam - Bardejov. Nuze sa skontaktuj s chalanmi z okolia, a chod sa povozit niekam do rozumneho terenu, musis si niekde (stacia aj len male prevysenie alebo jamy okolo rieky) vyskusat co to auto dokaze ... Zaklad je a bol - pneu. Resp. najprv zacnem medziclankom, a tym je obluha volantu a pedalov. Ak si debil, tak to auto alebo rozbijes, alebo nie a budeme hovorit o stasti ... Ak pojdes ako clovek, tak to zrejme bez skody ustojis ... Podla konkretneho dezenu si treba rozmysliet (ci skor s offroad anjelom za chrbtom vyskusat), ako sa to sprava na roznych povrchoch (sucha hlina+trava), poprsane, sneh, ... Podla toho uvidis ako to brzdi a aky to ma zaber, od coho odvodis v buducnosti vyber a narocnost trasy. Na jazdu v terene neexistuje nejaky vseobecny navod - asi jedine prax, a ak ju nemas - opatrnost ... Co sa mna tyka, takmer kdekolvek v terene si auto (terrano ![]() ![]() V terene (akomkolvek stupaciku mimo asfaltu ak ti to stoji zato) si kludne zapni 4x4L (pri stojacom aute ![]() Ak mas kde, chod skusat, prax je najlepsia skusenost, ak mas v okoli niekoho co uz ma nieco odjazdene, rad ta iste zaskoli ... |
Autor: | lubo augustinský [ Pia, 23.11.2007, 23:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Finder, vďaka za rady...určite sa ešte čosi nájde v priebehu týchto dní s čím budem otravovať ![]() |
Autor: | *pt* [ Sob, 24.11.2007, 12:28 ] |
Predmet príspevku: | 4x4 |
lubo augustinský píše: pýtam sa preto, lebo som na mokrej lesnej ceste havaroval a vyčítam si, že som možno aj mohol zapnúť 4x4...ale bolo leto a cesty schodné...už je to síce v poriadku, lenže ide zima a mám trochu aj obavy či ma to zasa nešmykne, lebo to by som asi nerozchodil už...ináč terrano v šmyku je vraždiaci stroj... zdar a sílu nepises o tom ako k tej nehode doslo! ci pri brzdeni ,ale ta napr v zakrute vynieslo, smyklo do boku... totizto v prvom pripade by ti ani zapnute 4x4 nic nepomohlo, to ti je hadam jasne;) ... ak to bolo pri jazde, tak tam je celkom dobre mozne ze 4x4 by ta potiahlo do zelaneho smeru,ale to je dost diskutabilne a dost zalezi na okolnostiach. inak mozem len potvrdit ,ze gumy su asi zaklad... co si tam mal obute na tej lesňačke? |
Autor: | KOŤO [ Sob, 24.11.2007, 16:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Ešte finder nespomenul, že pri zablokovanom mezdinápr. diferáku sa horšie vyberajú zákruty. Preto sa ľahko môže stať, že na zasneženej ceste budeš chcieť vybrať prudšiu zákruta a auto pôjde rovno. Takže tú 4x4 s uzavretým medzinápravovým diferákom používať opatrne hlavne v zátačkách - trba ísť rozumne. Hlavne si to treba odskúšať niekde na lúke, aby si vedel o čom to je a kde sú hranice. |
Autor: | Karlito [ Sob, 24.11.2007, 21:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Registrujem túto tému pár dní a nedá mi tro neopýtať sa... prečo sa zaujímaš o 4kolkovú maximálku? Na asfalte nepotrebuješ, na snehu si skoro furt v preklze na 4x4 a v teréne, hi hi hi... tak čo? -ka- |
Autor: | *pt* [ Sob, 24.11.2007, 21:59 ] |
Predmet príspevku: | uz len doplnim ... |
... asi pred 8 rokmi, ked boli SUV a Offroady u nas este len v plienkach, stopol som Fronteru z NR do KE ... bolo mokro tak ten chalan (momochodom vtedy velmi znamy futbalovy reprezentant) tam v tych zakrutach okolo Zarnovice (este sa slo po starej ceste) priradil predok ... uz si nepamatam aky v tom mal motor, ale tahal aj 160!!! ...ze to bude v tych zakrutach aspon lepsie sediet ![]() vediet co viem dnes , tak okamzite vystupim - ked aj za jazdy ![]() (ale inak napodiv, ono sa to ozaj spravalo max. bezpecne ..aspon na pocit z vnutra ... ![]() |
Autor: | lubo augustinský [ Ned, 25.11.2007, 3:55 ] |
Predmet príspevku: | |
pt...šmyklo ma v pravotočivej zatáčke a to dokonca hore kopcom...chcel som to vyrovnať, šílene hodiny a už som išiel...cesta morká po jemnom daždi a ak to poznáte tak z listov javora sa pri daždi dostane na vozovku také čudné mazivo - lepidlo - alebo čo to je...to bolo ako na oleji...proste som išiel a točil sa neskutočne...neprajem nikomu priatelia... a v súvislosti s tým ma napadla myšlienka, že som možno mohol mať zapnuté pri mokrej vozovke aj predné kolesá a asi by sa to nestalo..neviem..preto sa pýtam vlastne ma to zaujíma aj preto, že ak je na ceste jemná námraza, alebo je cesta mokrá po daždi, či v priebehu dažďa, či zapínať alebo nezapínať 4x4...a ak to teda už mám zapnuté, či je nejaká obmedzená rýchlosť, aby som nezničil prevody a podobne... pneumatiky som mal scorpiony, vo výbornom stave..ale podľa dezénu asi skor na dialnicu a suchú cestu...taký bežný dezén na obyčajné osobáky, teda aspon mne tak pripadá... |
Autor: | Karlito [ Ned, 25.11.2007, 5:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Aha, no pretáčavé auto ide dosť pekne ukorigovať a vyrovnať šmyk... Nedotáčavé - ide do šmyku neskôr ako pretáčavé a korekcia šmyku je náročnejšia... 4x4 vydrží kurevský moc a keď to šmykne, tak už vačšinou s tým nejde moc čo robiť... -ka- |
Autor: | finder [ Ned, 25.11.2007, 10:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Ked pise o tych listoch, tak ma napadlo, ci v tom nemal prsty aj samosvor ... Ono to vec hlavne na 2WD dokaze v zakrutach pekne carovat... Ja odkedy som zhodou okolnosti takto pred rokom na listi v zakrute dostal smyk (nastastie len 2. rychlostny stupen, ustal som to v pohode ale dost vyplaseny a v protismere nic nebolo), odvtedy na 2WD chodim do podobnych zakrut (hlavne pravouhle, 90 stupnove) veeeeeelmi opatrne, a je jedno ci tam registrujem listie alebo predpokladam namrazu. |
Autor: | lubo augustinský [ Ned, 25.11.2007, 12:36 ] |
Predmet príspevku: | |
finder, kiež by som to vedel skor, že to bude takto lietať v zákrute, tak určite zjemním... |
Autor: | finder [ Ned, 25.11.2007, 20:57 ] |
Predmet príspevku: | |
No jo no ... Opatrnosti nikdy nie je dost ... |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |