4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Termostat Terrano II
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=3232
Stránka 1 z 2

Autor:  mozeg [ Str, 26.12.2007, 21:14 ]
Predmet príspevku:  Termostat Terrano II

Hodte sem pls foto termostatu z terrana II 97 z manualu aj miesto kde sa nachadza. DIK
Bohuzial nemam zo sebou svoj komp kde mam manual tha taak. A potrebujem ho vymenit.

Autor:  finder [ Str, 26.12.2007, 22:22 ]
Predmet príspevku: 

Hadam som sa mozno aj trafil ... :? Manual hovori, ze TD ma schemu a umiestnenie takto ...
Obrázok Obrázok
Co mas s termostatom ? Ukazuje ti teplomer blbosti ?

BTW - otazka do fora. Ma sa vrtula vetraka tocit furt alebo len pri dosiahnuti urcitej teploty ? Je normalne, ze sa toci hned po nastartovani, aj ked je vonku -6 ?? Nebude tam v prdeli viskospojka, alebo tak nieco ?

Autor:  Kapo [ Str, 26.12.2007, 23:49 ]
Predmet príspevku: 

Ak máš na vrtuli bimetal , tak keď je motor studený /a vypnutý/, tak vrtulu by si mal s lahkým odporom pretočiť rukou a keď je motor naštartovaný tak sa točí aj ked je motor studený . Až po zohriati vrtulu bometal zamkne . Či je bimetal dobrý , môžeš vyskúšať trebarz zahrievaním teplovzdušnou pištolou .

Autor:  Karlito [ Štv, 27.12.2007, 8:24 ]
Predmet príspevku: 

Finder, vrtuľa chladenia a jej točenie sa v mrazoch.

Odpoveď znie: ANO

Prečo? Lebo to uloženie s bimetalom funguje ako snímač a aj činný člen. A ak chceš aby poznal, že už je motor ohriaty a treba pribrzdiť obežné okleso vrtule s oskou, tak musí okolo neho furt prúdiť isté množstvo vzduchu.

-ka-

PS: skúška s horkovzduškou je fajn, ale je to lokálne moc tepla - takže vybrať a "variť" - v teple element spojuje vrtuľu s oskou :wink:

Autor:  Kapo [ Štv, 27.12.2007, 12:51 ]
Predmet príspevku: 

Záleží ,kolko lokálneho tepla tam dáš :) , A vytiahnuť a rozobrať a variť ??By sa mi chcelo :?

Mna by zaujímalo skôr , ako zmerať , či termostat funguje správne a či nenecháva motor pri jazde moc podchladený . Len bych nerád metódu varenia vo vode :?

Autor:  mozeg [ Štv, 27.12.2007, 12:57 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Hadam som sa mozno aj trafil ... :? Manual hovori, ze TD ma schemu a umiestnenie takto ...
Obrázok Obrázok
Co mas s termostatom ? Ukazuje ti teplomer blbosti ?

BTW - otazka do fora. Ma sa vrtula vetraka tocit furt alebo len pri dosiahnuti urcitej teploty ? Je normalne, ze sa toci hned po nastartovani, aj ked je vonku -6 ?? Nebude tam v prdeli viskospojka, alebo tak nieco ?


Finderko diki zajtra mi dojde termostat 420Sk. Motor sa nenahrieva na prevadzkovu teplotu. Rucicka je dole a kurenie ide naprd. Az ked idem 120 a vyssie tak to potom aspon o4mm dvihnehore. Tha tak ze je blby termostat. Inak musim opravit ajodpor na vetraku kurenia lebo ide iba na maxime.
Cafte

Autor:  Karlito [ Štv, 27.12.2007, 13:03 ]
Predmet príspevku: 

4 Kapo:

Si spohodlnel cez tie vianoce. 4 matičky M6 s podložtičkami.... :smt102 to zas tak moc nie je :smt064

No, termostat vyskúšať bez demontáže, hm.... ja to skúšam takto (ale je to presne kalibrovaný odhad a Karlito met=oda :-D a vôbec ja autám nerozumiem :smt102 )

- motor studený
- naštartuješ a termostat by mal teplotu držať do chvíle prevádzkovej teploty motora (okolo neho niečo málo preteká - princíp ako s visko spojkou na vrtuli, musí sa od niečoho ohriať, ale je to máličko) A prepustí wasser až pri prevádzkovej teplote
- takže na hadici vstupu do chladiča by mala prebehnúť výrazná skoková zmena teploty ( zmena teploty behom minuty) tejto hadice zo studená na takmer neudržať ruku. Ak je to plynulý nábeh po natočení, tak termostat nedrží (netesní a je na 99% KO) = v prevádzke bude podchladený motor, lebo sa chladí médium furt cirkulujúce a my potrebujeme dochlaďovať ohriaty agregát

- ak je termostat zlý, tak sa motor ohreje (teplota na budíku OK) a do chladiaceho okruhu necirkuluje médium ku schladeniu, takže teplota hadíc, chladiča nízka až skoro žiadna. Takto sa prejavuje aj ulámaná vrtuľka na vodnej pumpe. Pripchatý chladič inak.

Inak na teploty otvorenia a zatvorenia sa musí termosrať fakt vybrať z motora :roll:

-ka-

EDIT: motor a kúrenie funguje ako "kvázi" malé chladenie motora - dokiaľ sa v tomto okruhu neohreje médium na prevádzkovú teplotu, tak sa neberie z chladiča. Ak je v systéme vzduch (povačšinou to odserú vývody ku kúreniu), tak motor je teplý a auto nechce kúriť - bo necirkuluje voda v tom kúrení.... to bolo tak za okraj....

Autor:  Karlito [ Štv, 27.12.2007, 13:06 ]
Predmet príspevku: 

mozeg píše:
finder píše:
Hadam som sa mozno aj trafil ... :? Manual hovori, ze TD ma schemu a umiestnenie takto ...
Obrázok Obrázok
Co mas s termostatom ? Ukazuje ti teplomer blbosti ?

BTW - otazka do fora. Ma sa vrtula vetraka tocit furt alebo len pri dosiahnuti urcitej teploty ? Je normalne, ze sa toci hned po nastartovani, aj ked je vonku -6 ?? Nebude tam v prdeli viskospojka, alebo tak nieco ?


Finderko diki zajtra mi dojde termostat 420Sk. Motor sa nenahrieva na prevadzkovu teplotu. Rucicka je dole a kurenie ide naprd. Az ked idem 120 a vyssie tak to potom aspon o4mm dvihnehore. Tha tak ze je blby termostat. Inak musim opravit ajodpor na vetraku kurenia lebo ide iba na maxime.
Cafte


Vraj Finderko díki, mňa picne.... Kapo tuna dáva rozumy a Finderko díky.... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

-ka-

Autor:  Kapo [ Štv, 27.12.2007, 14:30 ]
Predmet príspevku: 

Karle , nerýp , Finder odpovedal presne na otázku a....

Viem , ako má termostat fungírovať , aj sa mi motor zohreje aj kúri , len teplomer mi ukazuje o dosť menšiu teplotu motora , ako v lete .
Budem sa musieť na to pozrieť z blízka :shock: .

Autor:  finder [ Štv, 27.12.2007, 14:45 ]
Predmet príspevku: 

Huš ... On dakoval za tie obrazky ...

Autor:  mozeg [ Štv, 27.12.2007, 19:35 ]
Predmet príspevku: 

islo o obrazky

Autor:  Karlito [ Pia, 28.12.2007, 9:53 ]
Predmet príspevku: 

Bohés chlapci, šak som zas tak moc nenapísal, nie. V kontexte mi to prišlo trošku ako sranda, tak som sa ozval. Samozrejme, schéma a manuál je základ. Finder, by si mal naštartovať ten oný láser v PC a a kolegovi šupnúť duplikát - musíš ho učiť samostatnosti :-D :-D :-D

-ka-

Autor:  Karlito [ Pia, 28.12.2007, 9:55 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
Karle , nerýp , Finder odpovedal presne na otázku a....

Viem , ako má termostat fungírovať , aj sa mi motor zohreje aj kúri , len teplomer mi ukazuje o dosť menšiu teplotu motora , ako v lete .
Budem sa musieť na to pozrieť z blízka :shock: .


Kapo, a ak Ti poviem, že by si mohol mať vrstu usadeninky a oxidov na čidle teploty asi budeš protestovať, že...?

-ka-

Autor:  masurko [ Pia, 28.12.2007, 10:01 ]
Predmet príspevku: 

inak moze to robit aj kurenie pokial je zapnute tak odobera teplo od motora co teraz v zime asi mas stale zapnute neni to sice moc ale ked som mal este embecku tak ked som videl ze mi ide uz varit tak som pustil kurenie na plno a teplota klesla o nieco alebo potom ako pisal karlito zanesene cidlo :-D

Autor:  finder [ Pia, 28.12.2007, 10:05 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
Bohés chlapci, šak som zas tak moc nenapísal, nie. V kontexte mi to prišlo trošku ako sranda, tak som sa ozval. Samozrejme, schéma a manuál je základ. Finder, by si mal naštartovať ten oný láser v PC a a kolegovi šupnúť duplikát - musíš ho učiť samostatnosti :-D :-D :-D

-ka-

Nepochybujem, ze samostatny je ... Len je chvilkovo indisponovany ...
mozeg píše:
Bohuzial nemam zo sebou svoj komp kde mam manual...

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/