4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Termostat Terrano II http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=3232 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | mozeg [ Str, 26.12.2007, 21:14 ] |
Predmet príspevku: | Termostat Terrano II |
Hodte sem pls foto termostatu z terrana II 97 z manualu aj miesto kde sa nachadza. DIK Bohuzial nemam zo sebou svoj komp kde mam manual tha taak. A potrebujem ho vymenit. |
Autor: | Kapo [ Str, 26.12.2007, 23:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak máš na vrtuli bimetal , tak keď je motor studený /a vypnutý/, tak vrtulu by si mal s lahkým odporom pretočiť rukou a keď je motor naštartovaný tak sa točí aj ked je motor studený . Až po zohriati vrtulu bometal zamkne . Či je bimetal dobrý , môžeš vyskúšať trebarz zahrievaním teplovzdušnou pištolou . |
Autor: | Karlito [ Štv, 27.12.2007, 8:24 ] |
Predmet príspevku: | |
Finder, vrtuľa chladenia a jej točenie sa v mrazoch. Odpoveď znie: ANO Prečo? Lebo to uloženie s bimetalom funguje ako snímač a aj činný člen. A ak chceš aby poznal, že už je motor ohriaty a treba pribrzdiť obežné okleso vrtule s oskou, tak musí okolo neho furt prúdiť isté množstvo vzduchu. -ka- PS: skúška s horkovzduškou je fajn, ale je to lokálne moc tepla - takže vybrať a "variť" - v teple element spojuje vrtuľu s oskou ![]() |
Autor: | Kapo [ Štv, 27.12.2007, 12:51 ] |
Predmet príspevku: | |
Záleží ,kolko lokálneho tepla tam dáš ![]() ![]() Mna by zaujímalo skôr , ako zmerať , či termostat funguje správne a či nenecháva motor pri jazde moc podchladený . Len bych nerád metódu varenia vo vode ![]() |
Autor: | Karlito [ Štv, 27.12.2007, 13:03 ] |
Predmet príspevku: | |
4 Kapo: Si spohodlnel cez tie vianoce. 4 matičky M6 s podložtičkami.... ![]() ![]() No, termostat vyskúšať bez demontáže, hm.... ja to skúšam takto (ale je to presne kalibrovaný odhad a Karlito met=oda ![]() ![]() - motor studený - naštartuješ a termostat by mal teplotu držať do chvíle prevádzkovej teploty motora (okolo neho niečo málo preteká - princíp ako s visko spojkou na vrtuli, musí sa od niečoho ohriať, ale je to máličko) A prepustí wasser až pri prevádzkovej teplote - takže na hadici vstupu do chladiča by mala prebehnúť výrazná skoková zmena teploty ( zmena teploty behom minuty) tejto hadice zo studená na takmer neudržať ruku. Ak je to plynulý nábeh po natočení, tak termostat nedrží (netesní a je na 99% KO) = v prevádzke bude podchladený motor, lebo sa chladí médium furt cirkulujúce a my potrebujeme dochlaďovať ohriaty agregát - ak je termostat zlý, tak sa motor ohreje (teplota na budíku OK) a do chladiaceho okruhu necirkuluje médium ku schladeniu, takže teplota hadíc, chladiča nízka až skoro žiadna. Takto sa prejavuje aj ulámaná vrtuľka na vodnej pumpe. Pripchatý chladič inak. Inak na teploty otvorenia a zatvorenia sa musí termosrať fakt vybrať z motora ![]() -ka- EDIT: motor a kúrenie funguje ako "kvázi" malé chladenie motora - dokiaľ sa v tomto okruhu neohreje médium na prevádzkovú teplotu, tak sa neberie z chladiča. Ak je v systéme vzduch (povačšinou to odserú vývody ku kúreniu), tak motor je teplý a auto nechce kúriť - bo necirkuluje voda v tom kúrení.... to bolo tak za okraj.... |
Autor: | Kapo [ Štv, 27.12.2007, 14:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Karle , nerýp , Finder odpovedal presne na otázku a.... Viem , ako má termostat fungírovať , aj sa mi motor zohreje aj kúri , len teplomer mi ukazuje o dosť menšiu teplotu motora , ako v lete . Budem sa musieť na to pozrieť z blízka ![]() |
Autor: | finder [ Štv, 27.12.2007, 14:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Huš ... On dakoval za tie obrazky ... |
Autor: | mozeg [ Štv, 27.12.2007, 19:35 ] |
Predmet príspevku: | |
islo o obrazky |
Autor: | Karlito [ Pia, 28.12.2007, 9:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Bohés chlapci, šak som zas tak moc nenapísal, nie. V kontexte mi to prišlo trošku ako sranda, tak som sa ozval. Samozrejme, schéma a manuál je základ. Finder, by si mal naštartovať ten oný láser v PC a a kolegovi šupnúť duplikát - musíš ho učiť samostatnosti ![]() ![]() ![]() -ka- |
Autor: | Karlito [ Pia, 28.12.2007, 9:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo píše: Karle , nerýp , Finder odpovedal presne na otázku a.... Viem , ako má termostat fungírovať , aj sa mi motor zohreje aj kúri , len teplomer mi ukazuje o dosť menšiu teplotu motora , ako v lete . Budem sa musieť na to pozrieť z blízka ![]() Kapo, a ak Ti poviem, že by si mohol mať vrstu usadeninky a oxidov na čidle teploty asi budeš protestovať, že...? -ka- |
Autor: | masurko [ Pia, 28.12.2007, 10:01 ] |
Predmet príspevku: | |
inak moze to robit aj kurenie pokial je zapnute tak odobera teplo od motora co teraz v zime asi mas stale zapnute neni to sice moc ale ked som mal este embecku tak ked som videl ze mi ide uz varit tak som pustil kurenie na plno a teplota klesla o nieco alebo potom ako pisal karlito zanesene cidlo ![]() |
Autor: | finder [ Pia, 28.12.2007, 10:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Karlito píše: Bohés chlapci, šak som zas tak moc nenapísal, nie. V kontexte mi to prišlo trošku ako sranda, tak som sa ozval. Samozrejme, schéma a manuál je základ. Finder, by si mal naštartovať ten oný láser v PC a a kolegovi šupnúť duplikát - musíš ho učiť samostatnosti ![]() ![]() ![]() -ka- Nepochybujem, ze samostatny je ... Len je chvilkovo indisponovany ... mozeg píše: Bohuzial nemam zo sebou svoj komp kde mam manual... |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |