4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Terrano I -výměna motoru...
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=5644
Stránka 1 z 1

Autor:  prcek Dave [ Pia, 19.09.2008, 20:26 ]
Predmet príspevku:  Terrano I -výměna motoru...

Zdravím,potřeboval bych poradit...mam Terrano I 2,4i s motorem typu Z24I a mam možnost koupit Terrano I 3,0 s typem motoru VG30E s tím že bych ten třilitr chtěl dat do svého místo te 2,4i....otázka je jak hodně komplikaci to přinese,přehodit motor s mech.částmi by neměl byt problém+přehození řídici jednotky...ale co kabeláž?..bude ji take třeba celou přehodit?,nebo hlavni kabelaž byva stejna na všechny typy a jen se liší počet kontaktu na svorkách?...předem dííky..

Autor:  prcek Dave [ Uto, 23.09.2008, 20:51 ]
Predmet príspevku: 

Neaktualní,zjištěno,vyřešeno.... :-D

Autor:  finder [ Uto, 23.09.2008, 20:56 ]
Predmet príspevku: 

Tak sa pochval ... Myslim, ze by to zaujimalo viacerych ...

Autor:  prcek Dave [ Uto, 23.09.2008, 22:47 ]
Predmet príspevku: 

Není se čím chlubit :oops: ...upustil jsem od toho umyslu,celá hlavní kabeláž by se musela měnit..a že tam mam dost el.vychytavek navíc tak by to byla pakárna :roll: ...a navíc by to již bylo třeba neprodejné protože je to 2,4i a motor by tam byl 3,0.....a myslím že technici na evidenčce zase nejsou takovi manici že by to nepoznali :?
Ted spíše budu řešit jak zvýšit výkon na současném motoru...aspoň o 10-15 koní.... 8)
ono s 31" MTečkama a s vlekem a 2 koňmi je to líné....a každy kopeček je noční můra :(

.....ja vím....mam si koupit pořadného offa ..jak by řekli u nas na foru ...ale ja mam sve terranko rááád... :P

Autor:  efendi [ Str, 24.09.2008, 7:27 ]
Predmet príspevku: 

prcek Dave píše:
Není se čím chlubit :oops: ...upustil jsem od toho umyslu,celá hlavní kabeláž by se musela měnit..a že tam mam dost el.vychytavek navíc tak by to byla pakárna :roll: ...a navíc by to již bylo třeba neprodejné protože je to 2,4i a motor by tam byl 3,0.....a myslím že technici na evidenčce zase nejsou takovi manici že by to nepoznali :?
Ted spíše budu řešit jak zvýšit výkon na současném motoru...aspoň o 10-15 koní.... 8)
ono s 31" MTečkama a s vlekem a 2 koňmi je to líné....a každy kopeček je noční můra :(

.....ja vím....mam si koupit pořadného offa ..jak by řekli u nas na foru ...ale ja mam sve terranko rááád... :P



a co tak dajaky chip tuning? alebo navstivit daky servis co sa tym zaobera a natunuju ti dobre motor za dakyy baksis??? :smt017

Autor:  finder [ Str, 24.09.2008, 7:29 ]
Predmet príspevku: 

prcek Dave píše:
Ted spíše budu řešit jak zvýšit výkon na současném motoru...aspoň o 10-15 koní.... 8)
ono s 31" MTečkama a s vlekem a 2 koňmi je to líné....a každy kopeček je noční můra :(

Dobre viem o com hovoris :-D

A chces to riesit ako ? Precipovanim ?

BTW - (to je otazka do plena) - ako je to s LPG, ked ma vyssie oktanove cislo? Bavime sa samozrejme o sekvencke ... Len sa motoru lahsie dycha, alebo to je naozaj trochen poznat ?

Autor:  Tyky [ Str, 24.09.2008, 8:50 ]
Predmet príspevku: 

myslim ze jednotkove terrano sa neda chipnut, teda zalezi od riadiacej jednotky. tam sa davali este Zexel a s tymi je problem. ja som pridaval kuler a je to citit, ale moznosti je vela. zalezi od financii.

Autor:  romo11 [ Str, 24.09.2008, 9:50 ]
Predmet príspevku: 

tyky: on tu pise o benzine 2,4i...tam mu cooler nepomoze kym to nema turbo...ja by som zacal asi u vzduchoveho filtra, prip. nieco poriesit s vyfukom

Autor:  Tyky [ Str, 24.09.2008, 11:04 ]
Predmet príspevku: 

ved ja viem, ja som len napisal co som ja dorabal ;-) ako pises, zacal by som filtrom, pokracoval vyfukom, potom by som tam pridal turbo :-)), zmenil kompresny pomer atd..., ale Dave a jeho Herbie neni su zelenaci :-D

Autor:  Tomrs [ Str, 24.09.2008, 11:35 ]
Predmet príspevku: 

Filter, zvody atď, myslím, že nejaký veľký nárast výkonu nehrozí, turbo atď zas - životnosť motoru a vysoké náklady na prerábku to už radšej ten VG 30. Možno by som skúsil prevody v difoch z nejakého diesla. Inak kombinácia VG30 + prevody z hladkého diesla 2,5 (pickupa, terrano sa nerobilo) = 35" pneu bez problémov - v USA bežná prax

Autor:  prcek Dave [ Str, 24.09.2008, 19:38 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:


A chces to riesit ako ? Precipovanim ?

BTW - (to je otazka do plena) - ako je to s LPG, ked ma vyssie oktanove cislo? Bavime sa samozrejme o sekvencke ... Len sa motoru lahsie dycha, alebo to je naozaj trochen poznat ?

Mam tam motor s jednobodovým vstřikem (defakto el.řizeny karburator) tudiž přečipovani ani sekvenčni LPG neni možne.. :(
LPG je klasicke mix do sáni s řidici jednotkou TRONIC od lambda sondy....
vzduchovy filtr je už lehčí a vyfuk je už taky předělany..a viditelně ten motor ožil :wink: ...ale stale je to málo..motor co tam mam Z24i se dělal jen s výkonem 76kW (103HP) 4800 rpm,ve dvojkovem Terranu se na stejnem obsahu davaly motory KA24E ve dvou vykonostních řadach s 85kW (115HP) 6000 rpm...nebo 91 kW (124HP) 5200 rpm
Me uvahy jsou zatim koupit stejny motor po smrti a od zakladu si ho udělat(vybrus kliky,valcu nove pisty,snižit hlavu kvuli zvyšeni kompresniho poměru (součastny je 8,1:1)popřipadě pokud se da tak i ostřejší vačku,nebo tam vyměnit hlavu válcu z NISSANU 200 SX..typove označeni je shodne ,rozdil je že to SX ma 16 ventilu.....ale jak už jsem psal je to ve stadiu uvah a začal jsem to řešit s tuningařema co ty motory na NISSANY předělavaji a tuní...
každopadně ta vyměna hlavy je takove spiše laborování......nejde mi o nárust 50 koni a více ale stačí 10-15 koní navíc....(i když ta 2,4 z toho SX ma 150 koní :-D )
Ono ty motory Z24I jsou dost poddimenzovane a klika i šálky vydrži daleko víc....tak mi to bylo řečeno... :smt047

Autor:  Kapo [ Str, 24.09.2008, 22:06 ]
Predmet príspevku: 

prcek Dave píše:
....Ono ty motory Z24I jsou dost poddimenzovane a klika i šálky vydrži daleko víc....tak mi to bylo řečeno... :smt047


...asi si chcel povedať predimenzované. A neuvažoval si zmeniť radšej auto?

Autor:  prcek Dave [ Str, 24.09.2008, 22:18 ]
Predmet príspevku: 

Uvažoval....ale už jsem do terrka vrazil tolik že prodejem bych přišel o gatě na prdeli.. :-D
a navic mam jen toto auto,a je to idealni kompromis (z fin.hlediska) nezi cestou a terenem...na cestě se snim jezdi pohodlně a v terenu se taky neztrati... :wink:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/