4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Vibracie Nissan Terrano II http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=6960 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Pepe [ Uto, 10.02.2009, 16:31 ] |
Predmet príspevku: | Vibracie Nissan Terrano II |
Pred casom som riesil vibracie, ktore sa prenasaju, podla mna od motora do karoserie. V troch servisich pozerali na silenbloky ulozenia motora a su OK. Uz by som rad prisiel na to co to moze sposobovat. 1.Najvacie vibracie sa prejavuju okolo 1200-1500 otacok, potom skoro uplne zanikaju. Dokonca aj ked skusim zatazit motor napr. pri 1000 otackach tak je relativne kludny i ked pravdaze nevladze. Nad 1500 je taktiez uz ovela kludnejsi. 2.Rovnake spravanie pozorujem aj na volnobehu. Vibracie su sprevadzane takym dunenim v interieri auta, z coho ma raz urcite zacne boliet hlava ![]() Ked sa chcem vyhnut vibraciam-duneniu, ostava mi jedine vytacat motor, aby po preradeni nespadli otacky pod 1500, co je vsak dost neekomonicke. Neviete co sa este da skusit aby som prisiel na to co to moze sposobovat? Napadol ma este zotrvacnik? Co myslite? |
Autor: | Jano JP [ Uto, 10.02.2009, 19:53 ] |
Predmet príspevku: | |
keď nie silenbloky, ono aj prihnutý výfuk opretý o kastlu vie narobiť pekný rámus a prihnutie výfuku sa dá pomerne ľahko; aj so šraubou na prevodovke opretej nenápadne o kastlu som to už zažil, to sa ale tak ľahko samo od seba nestane...v každom prípade treba hľadať niečo, čo je ohnuté či inak priblížené ku karosérii viac ako by malo byť (treba pod to vliezť keď je to štartnuté (pozor na bezpečnosť) |
Autor: | Tyky [ Uto, 10.02.2009, 21:06 ] |
Predmet príspevku: | |
mne tiez hucal vyfuk pri nizkych otackach a pri studenom motore vibracie prechadzali na kasnu. na exponovanch miestach dostal homemade silentbloky a je pokoj. popis blizsie ten zvuk, prestane to len ked zvysis otacky? robi to aj pri vyradeni rychlosti a hybucom sa aute- napr. ked vyradis rychlost dolu kopcom? |
Autor: | peterB [ Uto, 10.02.2009, 21:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Robi to aj ked stojis ? Mne sa toto dialo ked mi skoncil kriz v kardane . Ale vacsinou najvacsie otrasy boli pri prechodovych javoch - prudky zaber alebo spomalenie ... |
Autor: | Pepe [ Str, 11.02.2009, 9:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Takze upresnujem. Robi mi to aj ked stojim aj ked mam zaradenu ci vyradenu rychlost. Je to zavisle jedine od otacok motora. Ked pomalicky na mieste pridavam plyn otacky stupaju a niekde okolo 1200 sa zacnu zvysovat vibracie sprevadzane takym dutym zvukom-dunenim a vsetko to vrcholi okolo 1400 otacok a dalsim zvysovanim otacok sa to vsetko ukludni, hlavne to dunenie prestane ktore mi vadi najviac. Ale medzi tym ci idem alebo sojim je predsa len rozdiel, pretoze najvacie dunenie sa ozyva ked je auto v zatahu a motor toci 1200-1400 otacok, vtedy ked pridam plyn tak sa dunenie zvysi a ked plyn uberiem tak sa podstatne znizi. V podstate ked motor "trapim" vela plynu+nizke otacky, tak vtedy trasie celym autom a vsetko duni. Najviac to vadi pri prejazde mestom, ked idem poslusnych 50km/h, teda skor 60 idem na 3ku a akonahle preradim na 4ku , otacky spadnu asi na 1400 a je to tu,neprijemny dunivy zvuk. Dokonca som skusil ist napriklad na 2ke pod 1200 otacok, len tak som sa plazil skoro bez plynu a vtedy je auto tiez pokojne, dokonca aj ked mu vtedy pridam plny plyn tak sa nic neroztrasie ani neduni, atuo pravdaze nevlazde , ale ako sa postupne zvysuju otacky, auto nabera silu a potom pride 1200 otacok a je tu zase dunenie a trasenie. |
Autor: | Tyky [ Štv, 12.02.2009, 10:04 ] |
Predmet príspevku: | |
ja to vidim na ten vyfuk, lahni pod auto a pozri na to! |
Autor: | Karlito [ Štv, 12.02.2009, 16:14 ] |
Predmet príspevku: | |
Ahoj, ak pojdeš po výfuku, duté rezonancie dokáže robiť aj vnútro výfuku - odtrhnutá priečka - zvonku je to super a rezonuje vnútri. Krycí plech pod motorom tiež, hadica či bowden opirajúci sa o karosériu tiež dokáže vylúdiť muziku. No a v neposlednom rade a fakt sa na to zameraj - ak Ti niekto niečo robil s trubkami bŕzd, či spojky (ak je hydraulická - u Terka neviem), ale prasknutý držiak, vyskočená trubka z držiaku, zle ohnutá či prišponovaná trubka rezonuje jak sviňa ![]() Ale tie trubičky si v motorovom priestore prejdi, idú popod celé okno a rozlieha sa to všade ![]() -ka- |
Autor: | Skokan [ Sob, 14.02.2009, 14:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Tiež som mal podobný problém na Terrane,a spôsoboval to opretý výfuk o rám. |
Autor: | Pepe [ Pon, 16.02.2009, 9:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Skokan píše: Tiež som mal podobný problém na Terrane,a spôsoboval to opretý výfuk o rám. Mozes prezradit kde presne sa ti vyfuk opieral o kasnu? |
Autor: | Tyky [ Str, 18.02.2009, 20:38 ] |
Predmet príspevku: | |
mozes mat vyfuk nafest, ale ked mas make silentbloky,vibracie sa prenesu a na dlhom vyfuku s ato rotrasie, ze to klepe o ram. moj pripad. |
Autor: | Pepe [ Uto, 07.04.2009, 11:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak, konecne sa nam oteplilo, nacim bolo lahnut si pod auto a zistit v com je problem. Presiel som cely vyfuk, (snubenica pridavala plyn),ale nikde sa to o kasnu neopiera. Mal som skor pocit ze pod autom to dunenie nie je vobec pocut tak ako v aute. Skotroloval som silentblok prevodovky, nakolko je lahko pristupny , je uz zrejme trosku makksi, pretoze pri vypnuti motora prevodovkou trosku zastrasie v smere do stran,ale zatial drzi, v aute sa to prejavuje uz vacsim zakyvanim sa radiacej paky. Silentbolky motora som nestihol skontrolovat, lebo su tazsie pristupne a uz som toho mal plne zuby. Napadlo ma ,ze uchyty silentblokov motora o kasnu musely byt nejak prerabane, kedze auto ma 10cm bodylift a motor je "utopeny" v kasni, teda je o 10cm nizsie. Teda mohol by to byt pripadny zdroj tych vibracii,ak sa tam nieco pokaslalo. K tym vibraciam poviem este tolko, ze dunenie ktore sposobuju je velmi hlboke, mohlo ma hned napadnut ze keby bolo od vyfuku urcite by malo vysiu frekvenciu a pod autom by to bolo velmi lahko lokalizovatelne. Tak a teraz babo rad. Mate niekto skusenosti s vymenou silentblokov motra na Terrane 2? Treba odpajat nejake trubky a podobne,ci staci len troska pridvihnut motor? |
Autor: | Karlito [ Uto, 07.04.2009, 11:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Stačí zdvinúť. Od silenblokov to nemáš - ak je utrhnutý, tak je to randál a drkocú Ti aj zuby. Prejdi šecky hadice/trubky od motora čo vedú na rám/karosériu - chladič, servo, brzdy... všade kde sa to može opierať a prenášať akustiku -ka- |
Autor: | Tomrs [ Str, 08.04.2009, 16:08 ] |
Predmet príspevku: | |
pri BodyLifte sa nerobia žiadne zásahy na silentblokoch motora, ten je a aj ostáva uchytený výlučne o rám vozidla. |
Autor: | Pepe [ Str, 08.04.2009, 16:16 ] |
Predmet príspevku: | |
To znamena ze ked je motor cez silentbloky uchyteny len o ram, takze unava tychto silentblokov by sa nemala prejavovat prenasanim vibracii do kasne, pokial je zaistene ze sa motor alebo jeho ina cast o kasnu neopiera niekde inde. Je to skutocne tak? |
Autor: | marisko [ Str, 08.04.2009, 19:35 ] |
Predmet príspevku: | |
podľa mňa je to problém výfuku, sú asi to pulzácie tlakových vĺn v jeho vyhnitom vnútrajšku |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |