4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Lokalizacia EGR ventilu na Terrane II 2.7 Tdi r.v.1998
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=131&t=9899
Stránka 1 z 2

Autor:  Pepe [ Ned, 24.01.2010, 14:11 ]
Predmet príspevku:  Lokalizacia EGR ventilu na Terrane II 2.7 Tdi r.v.1998

Rozhodol som sa, ze si zaslepim EGR ventil na svojom Terrane, aby sa motoru lepsie dychalo.
Prestudoval som manual, pozrel par obrazkov aby som vedel kde sa nachadza,ale velkym prekvapenim pre mna bolo, ze tam kde mal byt som nic nenasiel.
Rocniky 1998, 1999 ako keby ten EGR ventil nemali. Na starich (97 dole) je ho pekne vidno a aj na novsich (2000 a vyssie) ho nie je problem najst.
Tu som na nete nasiel presne moj motor vedel by mi niekdo poradit kde tam mam hladat EGR?

MOJ motor:

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Motor 2.7 TD- EGR je pekne vidiet

Obrázok

Tu je este par obrazkov z njakeho dalsieho variantu motora 2.7 Tdi
Obrázok
Obrázok

Autor:  Kapo [ Ned, 24.01.2010, 14:22 ]
Predmet príspevku: 

Mám doma motor RD28T z patrola z GB a tiež nemá eger.
Takže ak máš motor napríklad z angličana, tak Eger mať nemusí. :wink:

Autor:  Pepe [ Ned, 24.01.2010, 14:25 ]
Predmet príspevku: 

No len ten motor je original a auto kupene v SR. Ten motor na obrazku je len priklad, nie je to vskutocnosti moj motor, len presne tak vyzera.

Autor:  Tunki [ Ned, 24.01.2010, 14:39 ]
Predmet príspevku: 

Tak pofoť tvoj motor. My sa radi pozeráme na obrázky:-) , lebo potom viac vieme. ;-)

Autor:  Pepe [ Ned, 24.01.2010, 14:52 ]
Predmet príspevku: 

Svoj motor pofotit mozem, ale je presne taky ako ten na tych prvych 3 obrazkoch.

Autor:  Kapo [ Ned, 24.01.2010, 15:19 ]
Predmet príspevku: 

Asi skúsiť pohladať manuálik a naštudovať http://www.nissanclub.cz/manuals.php?kols=1

Autor:  Tunki [ Ned, 24.01.2010, 15:41 ]
Predmet príspevku: 

Pepe píše:
Svoj motor pofotit mozem, ale je presne taky ako ten na tych prvych 3 obrazkoch.


Tak tam ani po polhodine hľadania nevidím EGR rúrku, a ani ventil.

Autor:  Pepe [ Ned, 24.01.2010, 16:19 ]
Predmet príspevku: 

Kazdy manual co som kedy na nete nasiel je pre novsie terrana a v tych manualoch je EGR vyznaceny na mieste kde ja ziaden EGR nemam.
Nuz asi sa stym budem musiet zmierit ,ze som bez EGR, takze nie je co vylepsit.

Autor:  Tunki [ Ned, 24.01.2010, 16:41 ]
Predmet príspevku: 

No nebuď smutný :smt056 niesi sám, čo nenašiel EGR a tak stroskotali jeho plány na vylepšenie :-D .......Ja tiež nemám, a motor aj tak beží

Autor:  Pepe [ Ned, 24.01.2010, 17:22 ]
Predmet príspevku: 

Motor bezi, bezi, ale sluboval som si od toho ,ze sa mu trosku zlepsi chod v nizkych otackach. Okolo 1400 rpm je taky nejaky nepokojny a nejak dost vibruje, takze vzdy ked preradim a otacky klesnu, tak mam na chvilu kym otacky opat stupnu cez 1500 rpm vibrator :-D
Viem, ze riesenim je vytacat ho viac do otacok,ale to je zase neekonomicke.

Autor:  Tunki [ Ned, 24.01.2010, 17:58 ]
Predmet príspevku: 

Asi by bolo treba kuknúť do príručky :smt155 . Ono totiž nebýva pravidlom, aby na tak nískych otáčkach diesle aj ťahali ekonomicky. Jazdi na takých točkách, kde je motor spokojný a zapni si nahlas rádio (nepočúvaj auto ----- pôjde lepšie:-D)

Autor:  Martin 4 [ Ned, 24.01.2010, 18:50 ]
Predmet príspevku: 

Pepe, jazdiť pod optimálnymi otáčkami je dosť vražda. Rozkladom síl na sústave piest-ojnica-kľuka sú piesty tlačené do strán a vybehajú valce do šišata.

Každý motor má svoju krivku krútiaceho momentu. Jazdiť sa má na vrchole tejto krivky.

podľa tohoto obrázku :

Obrázok

má sériový motor TD27t vrchol krivky momentu pri cca 2600 a vrchol výkonu pri asi 3600 ot/min.

Motor funguje najefektívnejšie práve na vrchole krivky momentu, takže sa snaž jazdiť poblíž 2600 ot/min.

Voziť sa pod 2000 je prasačina.

Autor:  Roland [ Ned, 24.01.2010, 18:59 ]
Predmet príspevku: 

na štvrtej fotke ta modrofialovohrdzava rurka co ide ponad zotrvacnik z jednej strany na druhu,malo by to byt prepojenie sacieho s vyfukovym a egr je na tej fotke na sacom potrubi take strieborne"ufo" s podtlakovou hadickou ciernej farby navrchu a pod tym ventilom je to take ohrdznute.
Z ostatnych fotiek som si nebol isty malo vidiet na fotke ma len dva rozmery :smt028

Autor:  makopalic [ Ned, 24.01.2010, 19:25 ]
Predmet príspevku: 

caute tu krivku co si tam dal je ale na 2,7 td a 2,7 tdi ma 92kw.ja tam egr ventil mam rok 97

Autor:  Kapo [ Ned, 24.01.2010, 19:30 ]
Predmet príspevku: 

Roland, si to uhádol, alebo si si to prečítal nad obrázkom? :-D

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/