4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

predné listy Nissan Patrol260, poradte
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=132&t=10532
Stránka 1 z 2

Autor:  pejo [ Str, 14.04.2010, 10:15 ]
Predmet príspevku:  predné listy Nissan Patrol260, poradte

Mal som vpredu unavené 3 listové pera. Nahradil sam ich nakutými 2 listovými perami, z toho istého typu. Všetko bolo v poriadku, predok sa zdvihol o 10cm a vytešený som išiel jazdiť. Po ceste pohoda, zatáčalo, pérovalo, lepšie si neviem predstaviť. V teréne tiež dobre, skúšal som kríženie a urobil som zopár ľahkých skokov. Opäť úplná spokojnosť. Ale po príchode domov som zistil, že pera si sadli a dosť veľa, asi o 8cm. Neviem, čo teraz urobiť. Ci nakuť 3 listové, čo mám doma, alebo sa poobzerať po nejakých perách IM, alebo EMU. Zadné perá mám tiež nakuté asi 1/2 roka, ale tie držia dobre, nesadli si.
ObrázokObrázok

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 14.04.2010, 15:12 ]
Predmet príspevku: 

pejo, uz som to xxkrat vravel, a koniec koncov si konstrukter, vies dobre aj sam, ze ak su po smrti, nevydrzia, celkovo hamrovanie skor nefunguje ako funguje, teda aby som bol presny nevydrzi...

mam tu kadejake listy ak sa chces zastavit dostanes za symbolicku cenu pripadne gratis ak si nejake povyberas...

Autor:  pejo [ Štv, 15.04.2010, 9:36 ]
Predmet príspevku:  listové perá

Rado, dakujem za ponuku, v najbližšej dobe asi navštívim Rosinu.
Nakovanie zadných listov sa mi osvedčilo. Bolo to až moc zdvihnuté a nechcelo sadnúť. Bol som viackrát v stavebninách, a naložili mi do kufra paletu cementu (1200kg). Potom to kúsok sadlo. Musel som ešte vložiť medzi nápravu a pera klinové podložky, lebo hruška a kardan neboli súosé.
Dá sa povedať, že kovanie je tvárnenie za studena. Torzné tyče sa napríklad spevnujú prekrútením. Vždy sa musí prekročiť medza klzu. Potom dôjde ku spevneniu. Možno sa na predných listoch vytvorili trhliny, ktoré zmenšili účinný prierez listu.

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 15.04.2010, 9:44 ]
Predmet príspevku: 

ano, presne o tom som hovoril, aj ked nie tak odborne ako ty , predsa uz je to par rokov co som vypadol zo strojarenskeho fachu :-D

Autor:  dandysd [ Štv, 15.04.2010, 18:27 ]
Predmet príspevku: 

hamrovanie pier je super vec akurát to je velmi namáhavá a precízna práca.pera sa musia nakut všetky celý zvezok. ja to mám vyše roka a drží to v pohode

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 15.04.2010, 18:38 ]
Predmet príspevku: 

myslim, ze Pejo vie ako na to, je strojar, ale ako sme obaja pisali, ak su pera po smrti pripadne sa presvihne hamrovanie, moze to byt nevratny proces...

Autor:  dandysd [ Štv, 15.04.2010, 19:03 ]
Predmet príspevku: 

preto píšem že je to precízna práca aby sa to neprešvihlo časté meranie a pod.

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 15.04.2010, 21:38 ]
Predmet príspevku: 

jasne, ale myslel som to aj tak, ze niektore neozivis trvacne...

Autor:  pejo [ Sob, 17.04.2010, 20:14 ]
Predmet príspevku:  hamrovanie listových pér

pera mi hamroval škobo. On už toho nahamroval viac. Predné, aj zadné. Zadné držia, aj po viacnásobnom preťažení paletou cementu-1200kg. Predné sa porúčali po 1 jazde v teréne. Takže si myslím, že hamrovanie ano, ale nie vždy je výsledok zaručený. Možno bola chyba, že som použil 2 listové perá. Ale po namontovaní a najazdení cca 50km po ceste nešli dole. Až po terénnej jazde. Pôvodne som mal 3 listové. Asi budem riešiť znova 3 listové.

Autor:  tibik [ Sob, 17.04.2010, 20:56 ]
Predmet príspevku: 

PEJO sa divíš? Veď v predu je pernamentne väčšia váha a to zn. aj väčšie zaťaženie tak musia byť aj viac namahane a potom to tak aj dopadne po nahamrovaní podla mňa naj riešenie nove :) Ja som napr. skusal po vymene na jeepke tiež stare nahamrovať ale výsledok bol asi ten , že na dobrom zvezku sa 2 zlomili prestne v strede :evil: a potom motor trola váži asi viac ako na samovy kde sa to už mnoho X osvečilo :wink:
PS: nie som strojar a je to len môj nazor.
rada znie kúp nové a méš pokoj na mnoho r. :wink:

Autor:  Juraj Surovec [ Ned, 18.04.2010, 17:57 ]
Predmet príspevku: 

Priatelu Rasto z dolnej má ešte tie perá a chce za ne 100€ .

Autor:  bahno [ Ned, 18.04.2010, 22:47 ]
Predmet príspevku: 

pejo a nebude to tym ze dvojlistove pera su oproti 3listovym slabe?pera sa hamruju niekolko 100roci a funguje to.Neskusal si nakut 3listove?Ja mam vpredu 5 listov a je to tak akurat,tie 2 su asi len na cestu a nie do terenu a na skoky

Autor:  pejo [ Pon, 19.04.2010, 9:53 ]
Predmet príspevku: 

Náprava má dorazy, takže k prepruženiu, teda prehnutiu nemohlo dôjsť. Asi to bude jen narušenou štrukúrou.
Juro, Rasťo má krátke perá na typ 160. Typ 260 má predné perá asi o 20cm dlhšie.

Autor:  bahno [ Pon, 19.04.2010, 16:01 ]
Predmet príspevku: 

To je divne ze ti to tak sadlo.Stava sa to ked sa pera nenakuvaju ale deformuju v nejakej ohybacke,alebo pod lisom.

Autor:  rado nd [ Pon, 19.04.2010, 22:10 ]
Predmet príspevku: 

bahno píše:
pejo a nebude to tym ze dvojlistove pera su oproti 3listovym slabe?pera sa hamruju niekolko 100roci a funguje to.Neskusal si nakut 3listove?Ja mam vpredu 5 listov a je to tak akurat,tie 2 su asi len na cestu a nie do terenu a na skoky


Skúsenejšie dámy sú názoru, že na hrúbke dosť záleží.

Pri listových perách sa to dá dokonca exaktne vyjadriť vzorcom.

Zrejme nestačí hovoriť len o počte listov, značnú váhu majú aj ďalšie atribúty.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/