Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 09.05.2024, 16:31
Dnes je štvrtok 9. mája 2024, meniny má Roland a zajtra Viktória




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Odvzdušnenie bŕzd Patrol 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Mám problém s brzdami. Pri prvom zošľapnutí ide pedál na podlahu a nízky účinok. Pri druhom zošliapnutí už je to v poriadku. Mám nové kotúče, aj platničky, bubny majú ešte vyhovujúci priemer a pakne nové. Nový je tiež hlavný brzdový valec. Odvzdušňovali sme dookola asi 3x, ale nezlepšilo sa to.
Kvapalina vytekala z odvzdušovacích skrutiek mliečne sfarbená. Boli tam mikrobublinky. Po čase bola opäť číra. Nepoužíva sa nejaký iný spôsob odvzdušnenia, ako klasický?

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 07.04.2011, 21:56
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09
Príspevky: 122
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pouzivam cerpadlo na principe opacneho plnenia, to jest ze tlacis kapalinu z ovzdusnovaka do nadobky. 100% uspesnost a tymto sposobom aj tazko odvzdusnovacie spojky ;-)


Štv, 07.04.2011, 22:29
Profil ICQ
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 01.03.2007, 12:24
Príspevky: 115
Bydlisko: Helpa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pejko mal som podobny problem a vyriesilo sa to casom sameeeeee!!!
odvzusnovaky su dobre??


Štv, 07.04.2011, 22:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kvapalina sa plní naraz, cez všetky štyri odvzdušňováky, alebo stačí aj po jednom?
Odvzdušňováky neslzia.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pia, 08.04.2011, 8:04
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09
Príspevky: 122
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pokial ju chces natlacat cez ovzdusnovaky tak staci aj pojednom.


Sob, 09.04.2011, 17:00
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Co myšliš pod pojmom klasicke odvzdušnovanie?
Pokial šlapať a špapať a potom držať a povoliť odvzdušňovak tak to ti akurat tak speni kvapalinu.
Skus nešlapať ako na bicykli ale iba raz a hned povoliť odvzdušňovak. :wink: A potom opakovať. Ak to zopakuješ vela krat znova sa speni. :roll:
Samozrejme najradšej rano kym si nebrzdil.


Sob, 09.04.2011, 21:09
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Keď robím brzdy (nielen Patrol), tak využívam magickú príťažlivosť gravitácie.
Povolím odvzdušňovacie skrutky a nechám kvapalinu spontánne pretiecť. Potom sa 2x obehne auto - od najbližšieho k brzdovému valcu = LP, PP, LZ, PZ a je to OK.

-ka-

PS: akú máš kvapalinu, aj tá može robiť galibu.

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Ned, 10.04.2011, 23:54
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kvapalinu mám túto:Obrázok
Odvzdušňoval som od najvzdialenejšieho kolesa.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 11.04.2011, 8:11
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Po istých skúsenostiach, kedy mi prepadával brzdový pedál bez zjavného úniku či závady a na doporučenie známeho som túto kvapalinu nahradil kvapalinou od ATE z NDR a od vtedy bolo všetko v poriadku. Tak isto mi do aút ani do vlastných a ani do opravovaných iná nesmie :-D Aj Felícia má od ATE a pohoda.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 11.04.2011, 8:43
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hlavne do starsich japonskych aut radsej nedavajte 4ku

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 11.04.2011, 12:52
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 04.06.2013, 21:09
Príspevky: 34
Odpoveď s citáciou
Zdravím, prečo nedávat do starších japonských aut brzdovku DOT????. A tiež sa chcem spýtat ako poriešit problém s brzdami na Land Cruiseri, lebo pedál mi ide dosti zlehka, a nejsem pri ovzdušňování schopen povolit ovzdušnovák na levém zadném kolese a na tom brzovom vahadle takový ten bazmek na náprave uprostred?? Pedál mi zaberá dosti lehko, myslel som že bude zaberat více ztuha. Dakujem za radu.


Pia, 27.09.2013, 20:22
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
.... DOT je len špecifikácia, hovorili, že nepoužívat DOT 4 a to preto, lebo obsahuje moderné primesy, ktoré gumicky v starších autách neovládajú... Rovnako ako u olejov GL 5 ...

čo sa týka odvzdusnenia, máme na dielni aj profi pretlakovy systém, ale praskali nám staršie nadrzky na kvapaliny, tak som kúpil podtlakovu a odvtedy bez problémov...
Dokonca stačí pomerne lacná....

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 27.09.2013, 21:31
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
No jó! .......... Chirana to istí. :smt023

Podtlakovky som vyskúšal dva typy (jedna od triumf a druhá noname plastová žltá), ale okrem čistoty uskladnenia starej brzdovky nevidím žiadne výhody.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 27.09.2013, 23:12
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Možno ak by si prečítal moj príspevok celý ? Ja opisujem našu skúsenosť, príde mi to menej násilné...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Sob, 28.09.2013, 7:49
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Áno presne k tomu som dopísal zasa skúsenosť moju. Tlakový odvzdušňovák totiž netrhal nádržky len u teba.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Sob, 28.09.2013, 9:34
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: