4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Problémy s brzdami K260
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=132&t=4565
Stránka 1 z 3

Autor:  rado nd [ Štv, 08.05.2008, 19:20 ]
Predmet príspevku:  Problémy s brzdami K260

Začala mi preblikávať kontrolka bŕzd. Indikuje tri veci:

-zatiahnutú ručnú
-nedostatok kvapaliny
-nízky podtlak

Prvé dve veci sú v poriadku.

Pri ľahkom brzdení sa nič nedeje. Po tvrdšom pritlačení pedálu sa kontrolka rozsvieti a brzdy sú tvrdé a slabé. Po uvoľnení brzdy za chvíľu kontrolka zhasne.

Pedál pri naštartovanom motore a brzdení neklesá a je rovnaký aj pri pumpovaní.

Po odpojení podtlakovej hadičky a jej zapchaní prstom cítiť podtlak a kontrolka sa nerozsvieti.

Pri zvýšených otáčkach motora (stačí 1200) a brzdení sa nič nedeje, kontrolka nezasvieti.

Z vyššie opísaného mi vyplýva, že posilňovač je v poriadku a umiera vákuová pumpa.

Je to tak alebo som niečo prehliadol?

Ak umiera, dá sa repasovať?

Má niekto voľnú náhradnú v luxusnom stave?

Autor:  MoostanQue [ Štv, 08.05.2008, 19:59 ]
Predmet príspevku: 

Evidentne nizky podtlak. Cize bud vyveva, alebo posilovac, pripadne hadicky. Zacal by som hadickami (aspon dokladnou vizualnou kontrolou); podtlak sa moze stracat aj inde, neviem co vsetko ma spaniel, u GRka spojkovy posilovac a uzavierka - kukni hadicky, potom skusmo odpoj tam kde sa to vetvi, zaslep, a skus. To zatial nestoji nic, a je to jednoduche.

Ak su veskere vedenia v poriadku (co predpokladam ze su), ciste filozoficky by som to rozhodne skor tipoval na posilovac, ze si prissava vzduch, a sice okolo tlacnej tycky. Dalej uz len cestou lahsieho odporu, najlepsie metodou pozicat - vymenit - vyskusat - vratit - zaplatit pivo. Keby sa ti chcelo vyrobit si podtlakomer... ale myslim ze to bude ta gumicka okolo tlacnej tycky posilovaca.

Brzdit s medziplynom neriesi situaciu?

:smt077

Autor:  rado nd [ Štv, 08.05.2008, 20:10 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
Evidentne nizky podtlak. Cize bud vyveva, alebo posilovac, pripadne hadicky. Zacal by som hadickami (aspon dokladnou vizualnou kontrolou); podtlak sa moze stracat aj inde, neviem co vsetko ma spaniel, u GRka spojkovy posilovac a uzavierka - kukni hadicky, potom skusmo odpoj tam kde sa to vetvi, zaslep, a skus. To zatial nestoji nic, a je to jednoduche. Ak su veskere vedenia v poriadku, ciste filozoficky by som to skor tipoval na posilovac, a sice ze si prissava vzduch, a sice okolo tlacnej tycky. Dalej uz len cestou lahsieho odporu, najlepsie metodou pozicat - vymenit - vyskusat - vratit - zaplatit pivo. Keby sa ti chcelo vyrobit si podtlakomer...

Hadička je len jedna priamo z vývevy na posilňovač. Keď som ju odpojil a zapchal, kontrolka zhasla.
Je jasné, že buď výveva málo vývevuje - sú tam také gumové hranolky, ktoré robia vrtuľku - považujem za spotrebák, alebo má membrána v posilňovači v istej polohe dieru.
Na vývevu ukazuje to, že po pár sekundách sa sa podtlak obnoví (alebo zvýšením otáčok motora hneď).
Na posilňovač ukazuje to,že až do určitej polohy pedálu sa nič nedeje - brzdy brzdia, kontrolka nesvieti. Potom naraz brzda stvrdne a kontrolka sa rozsvieti.
Podtlak sa predsa nemôže strácať (znižovať), ak je systém tesný.
Tak babo raď.

Autor:  Majod [ Štv, 08.05.2008, 20:51 ]
Predmet príspevku:  re

rado a robi to aj pri vyšších otačkach?alebo len volnobeh?

Autor:  rado nd [ Pia, 09.05.2008, 20:28 ]
Predmet príspevku:  Re: re

Majod píše:
rado a robi to aj pri vyšších otačkach?alebo len volnobeh?

Len voľnobeh, prípadne otáčky do 800.
Zdá sa, že to je posilňovač.
Prepojil som vývevu z mojej PD na Norovu, všetko OK.
Prepojil som posilňovač z mojej PD na vývevu Norovej PD - problémy pretrvávajú.
Dá sa posilňovač opraviť?
Je tam okrem membrány (tá je asi dobrá) ešte nejaké iné tesnenie, ktoré by mohlo robiť problémy?
Má niekto dobrý voľný posilňovač?
Dá sa použiť posilňovač z niečoho iného bez veľkých úprav?

Inak v Nissane brity do rotora vývevy 3700,- Sk.

Autor:  Majod [ Pia, 09.05.2008, 21:10 ]
Predmet príspevku:  re

je tam defekt,rozobrať opraviť,zajtra idem pozrieť do komoče ak mi pride nieco do ruky tak ti donesiem

Autor:  MoostanQue [ Pia, 09.05.2008, 21:25 ]
Predmet príspevku: 

RadoND: sak ti to pisem... gumove tesnenie tlacnej tycky (to bude taky maly kruzok, medzi posilovacom a hlavnym valcom).. Opravit sa to urcite da, rozober a s kruzkom obehni nejake vhodne predajne, mozno sa najde nahrada.

Autor:  romo11 [ Pia, 09.05.2008, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

rado: samotne brzdice mas v poriadku? mne tiez tak z nicoho nic zacali skapinat brzdy, pri miernom brzdeni sa zdalo ze je vsetko OK, ale pri prudsom mi zacalo kopat ABS a svietit kontrolka brzd...a nakoniec to boli pridrete brzdice, respektive tie voditka v nich...tiez som myslel na vsetko mozne a bolo to nakoniec v brzdicoh a nie v podtlakoch a posilovaci...

Autor:  rado nd [ Sob, 10.05.2008, 11:26 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
RadoND: sak ti to pisem... gumove tesnenie tlacnej tycky (to bude taky maly kruzok, medzi posilovacom a hlavnym valcom).. Opravit sa to urcite da, rozober a s kruzkom obehni nejake vhodne predajne, mozno sa najde nahrada.

Hej, hej, len dnes je sobota a včera som to nechcel večer pred panelákom rozložiť, keď to aspoň ako tak ide.

Autor:  rado nd [ Sob, 10.05.2008, 11:29 ]
Predmet príspevku: 

romo11 píše:
rado: samotne brzdice mas v poriadku? mne tiez tak z nicoho nic zacali skapinat brzdy, pri miernom brzdeni sa zdalo ze je vsetko OK, ale pri prudsom mi zacalo kopat ABS a svietit kontrolka brzd...a nakoniec to boli pridrete brzdice, respektive tie voditka v nich...tiez som myslel na vsetko mozne a bolo to nakoniec v brzdicoh a nie v podtlakoch a posilovaci...
No nezdá sa mi to, ale pre istotu sa tam pozriem. Objavilo sa to po brodení.
Ale aj tak tipujem posilňovač.

Edit: potrebujem posilňovač na Maximu J30, keď nie je origo.
A nehláste sa všetci.

Autor:  rado nd [ Pia, 30.05.2008, 17:40 ]
Predmet príspevku: 

Tak už opäť brzdím.

Autor:  Kapo [ Pia, 30.05.2008, 17:44 ]
Predmet príspevku: 

Sme radi. A čo tomu bolo?

Autor:  rado nd [ Pia, 30.05.2008, 17:53 ]
Predmet príspevku: 

Aj ja.
V posilňovači bolo asi pol deci motorového oleja. Ešte som nemal čas ho kuchnúť, ale zrejme tam bol dlho a vyžral membránu.
Čaká ma ešte repas vývevy pre každý prípad, ale to zvládneme za litrík.

Autor:  MoostanQue [ Ned, 01.06.2008, 20:31 ]
Predmet príspevku: 

Hm, no dnes veziem staru do roboty, slapnem, a nist (teda nic moc, posilovac neposiluje). Toz som sa prevelice potesil, lebo predomnou nejaky moderny automobil, co znamena, ze Patrol z tradicnych materialov tomu cudu vlezie odzadu az po celne okno. Sikovnostou masinistu ( :-D ) sa podarilo vsetko zachranit, ale s nezastavujucim Patrolom je to vo fajrontovej spicke docela nadbytocny adrenalin, takze hazard a majacik ON a podujal som sa zavadu riesit na tvari miesta. Samozrejme som si hned spomenul na RadaND, zratuval, co stoji posilovac (lebo tuto taka vec ako sada gumiciek urcite neexistuje) a v duchu sa modlil, aby to bola len nejaka blba hadicka. Bola :-D . Vzhladom na poruchany ten picus, co prepina podtlak do uzavierky, obsluhujem speru manualne a uzatvaram aj odzatvaram pod kapotou preskupenim hadiciek. No a nezaeskapaskovana hadicka podtlaku praskla, zvliekla sa, a vydatne si prissavala luft - coho nasledok bola, logicky, strata funkcie posilovacov. Zavada odrezanim z hadicky ( :shock: ) odstranena, skody ziadne.

Poucenie z bajky: hadicky nacim zastrkavat dokladne! :-D

Autor:  rado nd [ Ned, 01.06.2008, 22:06 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
(lebo tuto taka vec ako sada gumiciek urcite neexistuje)

No do posilňovača veru ani tu

MoostanQue píše:
Poucenie z bajky: hadicky nacim zastrkavat dokladne! :-D

A nielen hadičky.
Trochu off-topic.Viem

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/