4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Nissan Navara D40 - problem s 4x4
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=133&t=13658
Stránka 1 z 2

Autor:  TILDEE [ Uto, 13.09.2011, 13:25 ]
Predmet príspevku:  Nissan Navara D40 - problem s 4x4

Cavte vsetci. Mam velky problem s mojou Navarou D40 rok2006 126kw. Ak jazdom na klasickom pohone zadnych kolies tak ide bez problemov ale ked zapnem 4x4 tak auto po par metroch zacne brzdit az zastane uplne a nie a nie sa rozbehnut...ako keby niekto zatiahol rucnu brzdu. Mozem aj pridat kolko chcem ale auto ako keby bolo zabrzdene. Môze to byt aj tym ze auto asi 6mesiacov stalo bez pohnutia a staci to len rozchodit??? Som z toho zufali...DAKUJEM.[/b]

Autor:  finder [ Uto, 13.09.2011, 13:59 ]
Predmet príspevku: 

Skor rozobrat ako rozchodit. Pises 6 mesiacov, tzn. ze predtym niekde stalo ? (bazar ?). Ak ano, nespoliehaj sa na predch, majitela a iniciativne to rozober ty.

Akurat mi nejde do hlavy, co tam moze brzdit.
Koleso, poloos, diff. Koleso sa toci v podstate furt, poloos pride k slovu pri 4x4 (pripadne ak je manualna volnobezka tak aj pri 4x2), takze diff ?
Ale to by asi zase robilo paseku vnutri ... Haluz. Ale pride mi to asi najpravdepodobnejsie.

Autor:  TILDEE [ Uto, 13.09.2011, 14:03 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Skor rozobrat ako rozchodit. Pises 6 mesiacov, tzn. ze predtym niekde stalo ? (bazar ?). Ak ano, nespoliehaj sa na predch, majitela a iniciativne to rozober ty.

Akurat mi nejde do hlavy, co tam moze brzdit.
Koleso, poloos, diff. Koleso sa toci v podstate furt, poloos pride k slovu pri 4x4 (pripadne ak je manualna volnobezka tak aj pri 4x2), takze diff ?
Ale to by asi zase robilo paseku vnutri ... Haluz. Ale pride mi to asi najpravdepodobnejsie.



No hej stalo u majtela co ho mal predtym ale volal som mu a povedal ze naozaj takyto problem nemal a ze nevie o nicom co by tam mohlo byt pokazene. Dnes to idem dat pozriet kamaratovi ale horsie je ze ani netusim co to môze byt. A nesignalizuje mi absolutne nic...

Autor:  TILDEE [ Uto, 13.09.2011, 14:05 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Skor rozobrat ako rozchodit. Pises 6 mesiacov, tzn. ze predtym niekde stalo ? (bazar ?). Ak ano, nespoliehaj sa na predch, majitela a iniciativne to rozober ty.

Akurat mi nejde do hlavy, co tam moze brzdit.
Koleso, poloos, diff. Koleso sa toci v podstate furt, poloos pride k slovu pri 4x4 (pripadne ak je manualna volnobezka tak aj pri 4x2), takze diff ?
Ale to by asi zase robilo paseku vnutri ... Haluz. Ale pride mi to asi najpravdepodobnejsie.



O zabudol som podakovat takze DAKUJEM. A este to diferencial to asi nebude...ved aj zadny nahon sam o sebe sa toci cez diferak nie? A vtedy problem nie je...

Autor:  finder [ Uto, 13.09.2011, 14:46 ]
Predmet príspevku: 

No ale ja pisem o prednom. Nie je mi celkom jasne, ako funguje predny nahon, ale predpokladam, ze od prevodovky (rozvodovky ?), cez paku sa zacne tocit aj predny, ten roztoci poloosi, a nasledne sa zamknu volnobezky. (predpokladajme vychodzi tovarensky stav).

Autor:  TILDEE [ Uto, 13.09.2011, 14:49 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
No ale ja pisem o prednom. Nie je mi celkom jasne, ako funguje predny nahon, ale predpokladam, ze od prevodovky (rozvodovky ?), cez paku sa zacne tocit aj predny, ten roztoci poloosi, a nasledne sa zamknu volnobezky. (predpokladajme vychodzi tovarensky stav).


Hejhej tak to ano potom. No idem si to este vyskusat podla manualu co som si dal prelozit. Je tam nieco pisane ako a kedy presne mam prepinat nahon. Tak to idem skusit mozno je to len tym ze som totalny amater a zle som to robil...dam vediet zatil DAKUJEM.

Autor:  finder [ Uto, 13.09.2011, 15:01 ]
Predmet príspevku: 

No hlavne dufam, ze si nezapinal 4x4 na asfalte :-D.
Tam by sa to potom mozno trochu mohlo tvarit, ze ti to "brzdi" ale asi nie az tak ako to popisujes.

Vdaka absencii medzidiffu, 4x4 vyhradne mimo cisteho asfaltu !!!

Kde si vlastne ten pohon 4x4 skusal ? Na hline, trave, strku ?

Autor:  ORC [ Uto, 13.09.2011, 15:12 ]
Predmet príspevku: 

Tak, tak presne ako pise Finder.
V ziadnom pripade sa na D40 nema pouzivat 4x4 na nespevnenom povrchu.
Auto nema medzinapravovy diferencial a pri pohone 4x4 na asfalte je samozrejme ze sa auto pri zatacani vzprieci a zabrzdi.
Vzhladom na velmi poddimenzovany predny dif si myslim ze taketo pouzivanie velmi dlho nevydrzi.

Neexistuje na D40 ziadna ina vec ktora by mohla sposobovat taky jav ako spominas. (volnobezky na D40 nie su)

Autor:  TILDEE [ Uto, 13.09.2011, 15:27 ]
Predmet príspevku: 

ORC píše:
Tak, tak presne ako pise Finder.
V ziadnom pripade sa na D40 nema pouzivat 4x4 na nespevnenom povrchu.
Auto nema medzinapravovy diferencial a pri pohone 4x4 na asfalte je samozrejme ze sa auto pri zatacani vzprieci a zabrzdi.
Vzhladom na velmi poddimenzovany predny dif si myslim ze taketo pouzivanie velmi dlho nevydrzi.

Neexistuje na D40 ziadna ina vec ktora by mohla sposobovat taky jav ako spominas. (volnobezky na D40 nie su)


Ano tak som to teda vyskusal a je to presne tak ze to bolo spôsobene len mojim nespravnym pouzivanim...tak ako sa to ma pouzivat to funguje skvele :D. Bol som skusit aj 4x4 na pevnej komunikacii aj 4x4 do terenu a fakt som uneseny ved to lezie ako nejaky supermravec :D. To viete som totalny amater takze potrva kym vsetko spoznam. Velmi pekne vam obom dakujem za pomoc.

Autor:  TILDEE [ Uto, 13.09.2011, 15:29 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
No hlavne dufam, ze si nezapinal 4x4 na asfalte :-D.
Tam by sa to potom mozno trochu mohlo tvarit, ze ti to "brzdi" ale asi nie az tak ako to popisujes.

Vdaka absencii medzidiffu, 4x4 vyhradne mimo cisteho asfaltu !!!

Kde si vlastne ten pohon 4x4 skusal ? Na hline, trave, strku ?


Jaj no ved skusal som to predtym na asfalte:D:D:D:D Ale uz viem neboj:)

Autor:  TILDEE [ Uto, 13.09.2011, 15:30 ]
Predmet príspevku: 

TILDEE píše:
ORC píše:
Tak, tak presne ako pise Finder.
V ziadnom pripade sa na D40 nema pouzivat 4x4 na nespevnenom povrchu.
Auto nema medzinapravovy diferencial a pri pohone 4x4 na asfalte je samozrejme ze sa auto pri zatacani vzprieci a zabrzdi.
Vzhladom na velmi poddimenzovany predny dif si myslim ze taketo pouzivanie velmi dlho nevydrzi.

Neexistuje na D40 ziadna ina vec ktora by mohla sposobovat taky jav ako spominas. (volnobezky na D40 nie su)


Ano tak som to teda vyskusal a je to presne tak ze to bolo spôsobene len mojim nespravnym pouzivanim...tak ako sa to ma pouzivat to funguje skvele :D. Bol som skusit aj 4x4 na pevnej komunikacii aj 4x4 do terenu a fakt som uneseny ved to lezie ako nejaky supermravec :D. To viete som totalny amater takze potrva kym vsetko spoznam. Velmi pekne vam obom dakujem za pomoc.



No a tu som sa pomylil chcel som napisat 4H na asfalte a 4 LO v terene nie 4x4 a 4x4.

Autor:  Maco [ Str, 14.09.2011, 18:33 ]
Predmet príspevku:  d40

ahojte..

len tak som sa zamyslel cize: dalo by sa to chapat tak, ze napriek tomu alebo prave koli tomu ze navara D40 nema medzinapravovy dif., pri zapnutej 4H alebo 4LO (proste pri zapnutom predku) sa sprava tak, akoby bola zavreta uzavierka medzinapravoveho diferaku (keby tam bol)??? ČI???
:-D

Autor:  ORC [ Str, 14.09.2011, 19:03 ]
Predmet príspevku: 

Ano presne tak.
To ze tam nieje sa prejavuje tak ako keby tam bol a bol zamknuty.
Skoda len ze kedze tam nie je tak sa neda odomknut.
:-D

Autor:  Maco [ Str, 14.09.2011, 19:47 ]
Predmet príspevku: 

no tak z toho mi akurat vychadza ze v offroadíku aj prijemna vyhoda.. ale pri takej 60tke na zasnezenej ceste asi radsej neodporucas co? v zakrutke by to nemuselo pri menej skusenych pilotoch dopadnut uplne najlepsie.. asi.. :-D :shock: :!: :cry: :oops:

Autor:  ORC [ Str, 14.09.2011, 20:40 ]
Predmet príspevku: 

Prijemnou vyhodou by som to urcite nenazval. Prijemna vyhoda by to bola keby tam medzinapravovy diferak bol a dal by sa podla potrieb uzivatela otvorit alebo zatvorit.
Na to vsak inzinieri v spanielsku pri vyvoji D40 akosi zabudli. Aj ked vymyslene to maju, montovali to len do pathfinderu a nie do Navary.

A ten menej skuseny pilot si musi vybrat ci chce v 60tke na zasnezenej ceste bojovat s pretacavym (4x2) alebo nedotacavym (4x4) autom. Ani jedno ani druhe nieje idealne. Ale vzhladom na to ze Navara vdaka vykonu a dlzke vie byt extremne pretacava (4x2), priklanam sa radsej k pouzivaniu 4x4 na zasnezenych cestach.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/