4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

NAVARA D40 -podvozok-
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=133&t=17162
Stránka 1 z 2

Autor:  ondrodh [ Štv, 25.04.2013, 22:41 ]
Predmet príspevku:  NAVARA D40 -podvozok-

Zdravim chlapi, mam trosku toho viacej :
- hlavne by som chcel nastriekat podvozok gumoasfaltom, alebo niecim ho osetrit bo chyta trochen hrdzu kasna je v dobrom stave, ale od spodu by sa strekla aj ta, ale ako, od spodu neakom vyvysenom mieste alebo to neako rozobrat

- po druhe by som chcel zdvihnut neako podvozok, bo oproti starsej navare je razvor dlhsi a ja auto vyuzyvam do prace, do lesa, hlavne v zime je problem skrz kolaje. .. neaka silna investicia ma moc nelaka :) ... som za neaku upravy, bud pridat listove pero alebo co

- a pot tretie medzinapravovy diferencial ci sa da neako vypnut ???

DIK ZA RADU :mrgreen:

Autor:  marcek4x4 [ Pia, 26.04.2013, 8:12 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

Navara nemá medzinápravový diferenciál

Autor:  Klokan [ Sob, 27.04.2013, 0:08 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

Zaparkuj to na brehu a nezabrzdi to mas po probleme

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 27.04.2013, 7:46 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

podvozky striekame bezne, ale dnes uz sofistikovanejsimi materialmi ako gumoasfalt a zdvihnutie sa da realizovat instalaciou zatazoveho podvozku napriklad Iroman, zaroven ziskas vyzsiu nosnost a omnoho lepsiu perjazdnost terenom

viac info na allmetal@allmetal.sk

Autor:  lubor [ Pon, 29.04.2013, 17:03 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

Ak pisem zle tak ma opravte ale ak sa chce zachovat nosnost a teda aj pohodlnejsie pruzenie pocas jazdy bez plneho zatazenia, bolo by mozne zdvihnut na podlozky a dat dospelejsie kolesa. Origo podvozky su vsetky zatazove. Len bude treba upravit prevody alebo to moze ostat na povodnych?

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 29.04.2013, 17:14 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

velkost kolies versus prevody su individualna zalezitost, u navary v zasade nepredpokladam nutnost menit prevod minimalne do 32" mozno aj 33" pneu, ze jej to asi ublizi inak, to je druha vec, ale vykon jej chybat nejak zasadne nebude...

co sa tyka pohodlia a vyuzitia podloziek, to je na dlhsiu debatu, totiz aj podlozkami sa meni charakteristika, zvysenim predpatia struny na tvrdsiu a treba mysliet aj na to, v akej kondicii su tlmice, kedze dostanu viac zabrat, potom sa povodne pohodlne auto moze stat "uskakane" a nie preto, ze by bolo tvrde...

na druhej strane spravne natypovany podvozok s adekvatnymi tlmicmi sice bude tuhsi, ale vacsinou prijemne, nenazyval by som to stratou komfortu, teraz sa snazim nehovorit ako predajca a upravca, ale take referencie mam aj od zakaznikov, ktori nakoniec ani len navijak nenamontovali, hoci pri vybere podvozku sme s nim ratali

Autor:  ondrodh [ Uto, 30.04.2013, 0:40 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

ono je pravda ze s podlozkami zmenis prapatie, preto neviem ci to bude najvhodnejsie riesenie, ale zase original podvozok ktory je nekuty a spraveny na to aby to vedel vozit tak to ano, len ta cena :::....

problem, je taky, ze auto chcem vyuzivat iba ako pracovne, alebo cez vikend ako lestenku :D ... pracuejm ako drevorubac a viete ako, kto nekradne nema :D teda rozumieme si?

Autor:  spajky69 [ Uto, 30.04.2013, 7:47 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

pani a damy,neviem ci by som dalej pomahal ondrovi v tejto oblasti ,lebo mozete mat na krku spolupachatelstvo pri tresntnom cine :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  ORC [ Uto, 30.04.2013, 9:51 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

Nespekuluj s nejakym podlozkovym zdvihanim D40, nebude to dobre fungovat. Ak podlozis zadne listy, budes mat kratke tlmice a este bude dochadzat k velkemu kruteniu a nasledne lamaniu listov.
Prednu IFS napravu nevypodlozkujes bez toho aby si uplne nerozhasil geometriu, ktoru uz nenaladis bez vymeny ramien a inych veci ak nechces znicit seriove ramena a menit pneu kazdych par km. V konecnom vysledku budes nespokojny a vyjde ta to cele viac.
Ak nechces investovat do kompletnej podvozkovej sady, zacni si zhanat seriovy podvozok z D40 3,0V6. Je silnejsi a beznu 2,5Di ti zodvihne. Da sa zohnat od niekoho kto menil novy podvozok za napr Ironman4x4.
Prevody do 33" menit nemusis, aj ked nevieme ake prevody mas teraz kedze D40 ma viac variant. A 33" tam aj tak nedostanes.

Protikorozna ochrana spodku na Navare je taka ako na vsetkych spanielskych Nissanoch. Ziadna. Ak mas starsi model o ktory sa nikto nestaral tak nastrieknim uz len zakonzervujes hrdzu. Kompletna renovacia je vsak dost narocna a nakladna. Takze to zaves na zdvihak, ocisti, pouzi nejaku chemiu na zastavenie korozie a nastriekaj. Nezabudni aj na vnutro sasi a na dutiny.

S tym medzinapravovym difom si to ako myslel? Co chces vypnut, kedze dif tam nieje? Ale mna by zaujimalo ako ho vies zapnut :-D

Autor:  Gotrek [ Str, 01.05.2013, 7:37 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

ondrodh píše:
ono je pravda ze s podlozkami zmenis prapatie, preto neviem ci to bude najvhodnejsie riesenie, ale zase original podvozok ktory je nekuty a spraveny na to aby to vedel vozit tak to ano, len ta cena :::....

problem, je taky, ze auto chcem vyuzivat iba ako pracovne, alebo cez vikend ako lestenku :D ... pracuejm ako drevorubac a viete ako, kto nekradne nema :D teda rozumieme si?


ja nie som ani predajca, ani dovozca podvozkov, som len obycajny uzivatel, ale hovorim ti, daj na radu odbornikov a kup si poridny podvozok. Navara je podla mna velmi dobre auto a preto mu neublizuj nejakym pokutnym dvihanim a montovanim nejakych listov co ukul Pista baci z kolajnice. mam vo svojej navare podvozok IM a poviem ti ze vysledny efekt viac ako vyvazil cenu a okrem toho neverim, ze niekto dokaze doma vyrobit podvozok, ktory by sa vyrovnal odbornikmi vyrobenemu a testovanemu podvozku pre konkretne auto.

Autor:  blato-Lubo [ Str, 01.05.2013, 20:47 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

D40 je dost nové auto na to aby sa tam riešilo dvihanie "len tak samodomo" určite som tiež zástanca poriadneho Ironman podvozku ktorý zatial ocenil každý jeden majitel navary D40 ktorý podstúpil kúpu aj úpravu, neolutuješ ...

Autor:  ondrodh [ Štv, 02.05.2013, 22:48 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

takze ok. .. musim vyriesit najskor jednu necakanu vec a potom zacnem setrit na zelezneho muzika ... podvozok asi len tak neak streknem lightovo, zase take strasne to nie je a mne to vydrzi, hufam :) a inac diky za radu HOŠI NAŠI :smt023 :D

Autor:  marcek4x4 [ Sob, 04.05.2013, 12:47 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

Juraj mohol by si sa prosím viacej rozpísať o tých prevodových pomeroch,aké sú a v ktorých modeloch?
Je to závislé od roku výroby,alebo výbavy?

Autor:  ORC [ Sob, 04.05.2013, 19:58 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

Pri motoroch 2,5Di su dva prevody.
Rychlejsi 3,538 (46/13) byva v modeloch s najslabsou vybavou XE s manualnou prevodovkou a v modeloch s najlepsou vybavou s automatom.
Pomalsi 3,692 (48/13) je vo vsetkych ostatnych.
Nissan FAST program to rozlisuje dost komplikovane podla rokov, modelov..., ale doteraz mi to vzdy takto jednoducho sedelo. Od modelov 2006 az po 2012, s uzavierkou aj bez (so samosvorom)
No a model 3,0V6 od 2010 pouziva prevod 3,133 (dozadu sa dodava len obycajny dif bez uzavierky a bez samosvoru. Dopredu sa zase montuje konecne 4pinovy dif na rozdiel od 2,5Di)
Zvonku na napravach tieto info nikde nenajdes. Jedine otvorit a pozriet, pripadne spocitat otacky alebo podla VIN.

Autor:  jaroD40 [ Ned, 05.05.2013, 20:24 ]
Predmet príspevku:  Re: NAVARA D40 -podvozok-

Ten rozdiel v prevodoch nevyzerá byť až taký velký,je to pri jazdení vôbec cítiť? Nevieš náhodou aký je rozdiel v otáčkach napr. pri 130km/h? Ja nemám uzavierku,doteraz som bol v tom že tam nieje nič aj ked sem tam som mal trochu iný pocit, mám teda samosvor?

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/