Dnes je sobota 31. mája 2025, meniny má Petronela, Petrana a zajtra Žaneta
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Nissan navara, divne klepotanie
Autor |
Správa |
Sparco505
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.05.2008, 19:23 Príspevky: 351 Bydlisko: Horné Orešany
|
Caute chcel by som sa opytat cim to moze byt ze nasa Navara (r.v. 2004, 2.5 DDTI )iba za studena tak divne klepoce cca 2 min a potom to prestane, tatko to chcel dat aj do servisu ale ked to tam dame tak uz to neklepoce  ....neviete nahodou ??? dik
|
Štv, 22.05.2008, 11:24 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
mozno nespravny olej
|
Štv, 22.05.2008, 11:49 |
|
 |
Sparco505
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.05.2008, 19:23 Príspevky: 351 Bydlisko: Horné Orešany
|
Sa mi zda ze ho uz dal vymenit, ale uz sa to tusim lepsi zacal tankovat tu drahsiu naftu (V-Power Diesel).....dufam ze to nebude robit teraz uz aj tak byva teplo vonku tak newieme 
|
Štv, 22.05.2008, 11:54 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
mal som na mysli olej 5W ,ktory je dost riedky a cim je teplejsie tak este viac, a ked ho cez den prvy krat nakopnes tak musi natlakovat zdvihatka ventilov - samozrejme hovorim len co som odskusal, kludne to moze byt nieco ine
typ olej, ktory sa ma ako pouzivat je v manuale auta, a myslim, ze to tu aj niekde najdes
b
|
Štv, 22.05.2008, 12:02 |
|
 |
Sparco505
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.05.2008, 19:23 Príspevky: 351 Bydlisko: Horné Orešany
|
OK ...dik
|
Štv, 22.05.2008, 12:05 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

... by som si myslel, že klepocú hydroštely na ventiloch (ak ich Navara to ročníku a prevedenia má. S údivom som sa dozvedel, že napr. Patroly v RD28 to majú podla roku výroby rôzne. Niektoré majú hydroštely, iné nie)
Ale 2 minúty sú strašne veľa (fakt sú to dve minúty? stopoval si to?) . Aj po nahodení dlho odstaveného motora vo velkom mraze musí byť za 30 až 50 sekúnd motor natlakovaný a hydroštely vymedzené. Ako rýchlo po nahodení ti zhasne kontrolka mazania?
Uváž, či nie je v motore moc hustý olej (hustý olej spomaluje natlakovanie mazacieho systému)
Daj si premerať tlak v mazacom systéme. (pomalé natlakovanie môže spôsobiť nedostatočný tlak dávaný olejovým čerpadlom, alebo únik tlaku cez niektoré uloženie, alebo aj unavená spružinka vo ventile riadiacom tlak mazania. Olejové čerpadlo môže byť priškrtené napr. zanesením sacieho koša usadeninami uvolnenými z motora po prechode na kvalitnejší - viac aditivovaný olej. Ale 4 roky starý motor hádam nikdy nechodil na minerál. Nenalial si tam náhodou full syntetiku bez znalosti čo tam bolo pred tým?)
U Navár som viackrát počul/čítal škaredé klebety o máznutých klukových ložiskách. Chytené šálka by mohla odpúšťať vela oleja a tým znižovať tlak v systéme. To sa tiež uvidí pri meraní tlaku v systéme.
Niektoré motory (neviem ako Navara, ale RD28 v Patrole áno) majú v predpísanom olejovom filtri takú planžetu, ktorá funguje ako spätný ventil. Nedovolí spadnutiu oleja do vane po odstavení a tým urýchli natlakovanie motora po nahodení. Ak nemáš správny filter, tak rozmerovo a šroubením môže pasovať, ale absencia tej planžety spôsobí stečenie oleja a tým dlhú dobu predmazania po štarte.
_________________ SLOW & FURIOUS
Naposledy upravil Martin 4 dňa Štv, 22.05.2008, 12:33, celkovo upravené 1
|
Štv, 22.05.2008, 12:31 |
|
 |
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 325 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Oleji bych to nepřičítal. Něktré diseli hlavně přímovstřikové klepou než se trochu ohřejou. Čím větší zima tak víc , pak už je to vždy OK. Teď jde o to zda to klepání tam bylo vždy nebo až teď se objevilo a nikdy to nedělalo. Disel se má nechat taky chvíli povrčet když je studeneju než vyjedu a né mu hned nakládast.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Štv, 22.05.2008, 12:33 |
|
 |
Sparco505
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.05.2008, 19:23 Príspevky: 351 Bydlisko: Horné Orešany
|
No tak mas asi pravdu s tymi 2 min. som to asi prehnal moze to byt jak si hovoril.....diky moc
|
Štv, 22.05.2008, 12:37 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Brat pred 3 týždňami dorobil generálku Navary. Motor 2,5 DiD - šla nová kľuka... nedala sa ani prebrúsiť!
To pri 200Tkm, do tej doby, nový polomotor, hlava, turbo...
-ka-
PS: už sa rozhodol, že ju predá.
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 22.05.2008, 14:34 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|