Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 14:52
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Krizenie IFS 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Myslim si ze celkom slusne krizenie na IFS s tymto Kitom - rozmyslam ze ked raz budem mat vsetko ostatne nevyhnutne kupim si aj toto :)
Obrázok Obrázok

http://www.brian894x4.com/TOYTECHHompage.html


Str, 22.08.2007, 8:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock: :shock: :shock:

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 22.08.2007, 8:34
Profil ICQ WWW
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
yoyo.. to som uz pozeral tak pol roka dozadu, a celkom to vyvracia teoriu o tom ze ifska nevie krizit... ba priam to ma este aj vyhody (skryty diff) :)
ale netreba zabudat ze ifs bez stabilizatora = ciste dobrodruzstvo na ceste :D

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Str, 22.08.2007, 12:01
Profil ICQ
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6666
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hugo píše:
ale netreba zabudat ze ifs bez stabilizatora = ciste dobrodruzstvo na ceste :D

Bojim sa, ze cast ludi co sa tomu venuje aktivne (Rado a spol), by ti tu zaoponovali. Vraj ked nahodis poriadny (napr. IM) podvozok, tak sa da jazdit aj bez stabika, a to tak, ze ani nevies ze ho nemas ...

Ako vravi iny Rado - stabik je pre debilov, uvedomelejsi vedia jazdit aj bez neho, lebo vedia predvidat chovanie auta ....

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Str, 22.08.2007, 12:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No niečo úplne ine je tuhá náprava bez stabilizátora a IFS, ja mám OME a bez stabíka sa to v tiahlej zákrute nesprávalo velmi príjemne :evil:
tak som ho dal späť a radšej spravím odpojiteľný
Bez stabíku to bolo v teréne jednoznačne lepšie a komfortnejšie a aj na ceste bol komfort vyšší ale pri vyšších rýchlostiach som z toho nemal dobrý pocit.

Citácia:
Ako vravi iny Rado - stabik je pre debilov, uvedomelejsi vedia jazdit aj bez neho, lebo vedia predvidat chovanie auta ....


uvedomelý vedia predvídať aj chovanie auta bez bŕzd ale...

Je to ako vždy otázka priorít, ale IFS bez stabíku rozhodne nie je to isté ako so stabíkom. :D

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Naposledy upravil Tomrs dňa Str, 22.08.2007, 12:31, celkovo upravené 1



Str, 22.08.2007, 12:21
Profil
Koumák

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:55
Príspevky: 193
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Hugo píše:
ale netreba zabudat ze ifs bez stabilizatora = ciste dobrodruzstvo na ceste :D

Bojim sa, ze cast ludi co sa tomu venuje aktivne (Rado a spol), by ti tu zaoponovali. Vraj ked nahodis poriadny (napr. IM) podvozok, tak sa da jazdit aj bez stabika, a to tak, ze ani nevies ze ho nemas ...

Ako vravi iny Rado - stabik je pre debilov, uvedomelejsi vedia jazdit aj bez neho, lebo vedia predvidat chovanie auta ....


Finder, mam IM podvozok a dal som len zadny stabilazator prec a po prevej jazde na mokrej ceste som isiel rovno do garaze a montoval naspat, poviem tak vraj si to vyskusaj na vlastnom aute a pochopis aky to je rozdiel !!! seriem na krizenie a radsej by som riesil zadnu uzavierku, resp. okopirovat system ako ma Patrol odpojitelny stabilizator!!!

tot vlastna skusenost!!!

_________________
LR DII, ARB, EP9, OME, 32",sanie, CB


Str, 22.08.2007, 12:28
Profil
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder... je ine zhopdit stabik z tuhej napravy a ine z ifs.

empiricky vyskusane ! ;)
ja vzadu stabik nemam. som ho "odpojil" a odvtedy je v pivnici
ale predny som "odpojil" len na hodinu a hned som ho aj napojil

prejazd zatackou, kde normalne chodim 70km/h som bez predneho isiel sotva 40 a som sa skoro posraL.
a ja s autom potrebujem jazdit, takze tvrdenie ze stabik je pre debilov by som ti nechal vyskusat v praxi na tvojom aute :)

ifs sa sprava uplne inac ako tuha...

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Str, 22.08.2007, 12:35
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uz som sa zlakol ze som tu sam za debila :lol:


Str, 22.08.2007, 12:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neprehanajte.
Bez stabika sa IFS chova INAK nie ZLE. Jasne ze sa to bude viac naklanat pri prudkych prejazdoch zakrut, ale nie je to nic na co by sa nedalo zvyknut. Ja som predny stabik vyhodil velmi rychlo po kupe auta, bolo to dost citit ale po rozsireni auta sa to vratilo takmer k povodnemu stavu.
V podstate: zakrutu kde som predtym isiel 80 s piskajucimi gumami idem bez stabika po rozsireni 80 bez piskania gum, s mierne vacsim naklonom auta.

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 22.08.2007, 12:45
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Majo: ale porovnaj si pohotovostnú hmotnosť Nivi a japoncov s rámom a práve tá hmotnosť sa výrazne podiela na stabilite pri prejazde zákrutou, ďalšia vec je ako je dimenzované samostané pruženie a stabilizátor. Na Nive a má stabilizátor priemer cca. 1,5cm, ja mám 2cm, na novej Navare je asi 4 cm, čo asi napovedá o rozdielnych požiadavkach kladených na jeho funkciu a následné správanie auta po demontáži. ;-)

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Str, 22.08.2007, 12:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kto chce jazdit hard teren a chce silou mocou nechat stabilizator musi mat odpojitelny lebo kompromis tu neexistuje. Aspon nie taky aky by som bol ochotny akceptovat.
Btw pohotovostna hmotnost Nivy je cca 1200kg, mojej 1390kg podla papierov, po mojich doterajsich upravach odvazena na 1460kg, co je sice malo na offa, ale percentualne na Nivu je to uz hodne. A take tazke sa to sprava lepsie ako predtym :wink:

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 22.08.2007, 13:04
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Ja som dal stabilizator dole na mojej postovej dodavke. Je to neporovnatelne lepsie v terene a na ceste sa s tym da zit. Akurat treba lepsie ulozit batozinu, lebo v zakrutach ma vacsiu tendenciu premiestnovat sa.


Str, 22.08.2007, 13:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nič v zlom chlapi ale reč je o IFS, na tuhých nápravách a ešte k tomu na lisťákoch je to bez debaty.

Každý máme svoje potreby, svoj štýl, preto nech každý vyskúša, má to za pol hoďky zhodené a sám sa rozhodne, či je to O.K. alebo ho dá späť.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Str, 22.08.2007, 13:16
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...keď už odtialto vyháňate tuhé nápravy... :lol: tak len na záver....

Aj u tuhých závisí na spôsobe zavesenia. Patrol Y (60 aj 61) má celú prednú nápravu akože stabilizátor. Vykríženie spôsobí velké napätie v silentblokoch čo držia nápravu na ramenách a preto sa snží vrátiť do pôvodnej polohy. Čo škodí pri krížení v teréne, ale zase umožnuje vcelku beztrestne odmontovať stabilizátory.

Keď sa na GR prekope predok na 5-link, tak sa jazda po ceste stáva adrenalínovou záležitosťou ktorú jeden český kolega komentoval slovami "jede to jak koráb na vlnách a v každé zatáčce drhnu zrcátkama o asfalt"

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 22.08.2007, 14:31
Profil WWW
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
darmo sa tu budeme natahovat ci ano alebo nie.
treba to skusit a uvidite. je to polhodinka roboty.
ja uz auto viac nerozsirim. musel by som tahat von blatniky, alebo urobit aspon 4cm bodylift. takze ani nevyskusam majovu teoriu o rozsireni.
skusil som ten stabik a nakolko sa pokladam za vyjazdeneho cloveka (cca 60t km rocne) bolo mi jasne ze skor ci neskor sa na tom niekde vykydam.

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Str, 22.08.2007, 15:06
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: