4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Krizenie IFS http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=136&t=2389 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | peterB [ Str, 22.08.2007, 8:28 ] |
Predmet príspevku: | Krizenie IFS |
Myslim si ze celkom slusne krizenie na IFS s tymto Kitom - rozmyslam ze ked raz budem mat vsetko ostatne nevyhnutne kupim si aj toto ![]() ![]() ![]() http://www.brian894x4.com/TOYTECHHompage.html |
Autor: | Majo [ Str, 22.08.2007, 8:34 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() ![]() |
Autor: | Hugo [ Str, 22.08.2007, 12:01 ] |
Predmet príspevku: | |
yoyo.. to som uz pozeral tak pol roka dozadu, a celkom to vyvracia teoriu o tom ze ifska nevie krizit... ba priam to ma este aj vyhody (skryty diff) ![]() ale netreba zabudat ze ifs bez stabilizatora = ciste dobrodruzstvo na ceste ![]() |
Autor: | finder [ Str, 22.08.2007, 12:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Hugo píše: ale netreba zabudat ze ifs bez stabilizatora = ciste dobrodruzstvo na ceste ![]() Bojim sa, ze cast ludi co sa tomu venuje aktivne (Rado a spol), by ti tu zaoponovali. Vraj ked nahodis poriadny (napr. IM) podvozok, tak sa da jazdit aj bez stabika, a to tak, ze ani nevies ze ho nemas ... Ako vravi iny Rado - stabik je pre debilov, uvedomelejsi vedia jazdit aj bez neho, lebo vedia predvidat chovanie auta .... |
Autor: | Tomrs [ Str, 22.08.2007, 12:21 ] |
Predmet príspevku: | |
No niečo úplne ine je tuhá náprava bez stabilizátora a IFS, ja mám OME a bez stabíka sa to v tiahlej zákrute nesprávalo velmi príjemne ![]() tak som ho dal späť a radšej spravím odpojiteľný Bez stabíku to bolo v teréne jednoznačne lepšie a komfortnejšie a aj na ceste bol komfort vyšší ale pri vyšších rýchlostiach som z toho nemal dobrý pocit. Citácia: Ako vravi iny Rado - stabik je pre debilov, uvedomelejsi vedia jazdit aj bez neho, lebo vedia predvidat chovanie auta .... uvedomelý vedia predvídať aj chovanie auta bez bŕzd ale... Je to ako vždy otázka priorít, ale IFS bez stabíku rozhodne nie je to isté ako so stabíkom. ![]() |
Autor: | mello [ Str, 22.08.2007, 12:28 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: Hugo píše: ale netreba zabudat ze ifs bez stabilizatora = ciste dobrodruzstvo na ceste ![]() Bojim sa, ze cast ludi co sa tomu venuje aktivne (Rado a spol), by ti tu zaoponovali. Vraj ked nahodis poriadny (napr. IM) podvozok, tak sa da jazdit aj bez stabika, a to tak, ze ani nevies ze ho nemas ... Ako vravi iny Rado - stabik je pre debilov, uvedomelejsi vedia jazdit aj bez neho, lebo vedia predvidat chovanie auta .... Finder, mam IM podvozok a dal som len zadny stabilazator prec a po prevej jazde na mokrej ceste som isiel rovno do garaze a montoval naspat, poviem tak vraj si to vyskusaj na vlastnom aute a pochopis aky to je rozdiel !!! seriem na krizenie a radsej by som riesil zadnu uzavierku, resp. okopirovat system ako ma Patrol odpojitelny stabilizator!!! tot vlastna skusenost!!! |
Autor: | Hugo [ Str, 22.08.2007, 12:35 ] |
Predmet príspevku: | |
finder... je ine zhopdit stabik z tuhej napravy a ine z ifs. empiricky vyskusane ! ![]() ja vzadu stabik nemam. som ho "odpojil" a odvtedy je v pivnici ale predny som "odpojil" len na hodinu a hned som ho aj napojil prejazd zatackou, kde normalne chodim 70km/h som bez predneho isiel sotva 40 a som sa skoro posraL. a ja s autom potrebujem jazdit, takze tvrdenie ze stabik je pre debilov by som ti nechal vyskusat v praxi na tvojom aute ![]() ifs sa sprava uplne inac ako tuha... |
Autor: | PEŤO [ Str, 22.08.2007, 12:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Uz som sa zlakol ze som tu sam za debila ![]() |
Autor: | Majo [ Str, 22.08.2007, 12:45 ] |
Predmet príspevku: | |
neprehanajte. Bez stabika sa IFS chova INAK nie ZLE. Jasne ze sa to bude viac naklanat pri prudkych prejazdoch zakrut, ale nie je to nic na co by sa nedalo zvyknut. Ja som predny stabik vyhodil velmi rychlo po kupe auta, bolo to dost citit ale po rozsireni auta sa to vratilo takmer k povodnemu stavu. V podstate: zakrutu kde som predtym isiel 80 s piskajucimi gumami idem bez stabika po rozsireni 80 bez piskania gum, s mierne vacsim naklonom auta. |
Autor: | Tomrs [ Str, 22.08.2007, 12:53 ] |
Predmet príspevku: | |
To Majo: ale porovnaj si pohotovostnú hmotnosť Nivi a japoncov s rámom a práve tá hmotnosť sa výrazne podiela na stabilite pri prejazde zákrutou, ďalšia vec je ako je dimenzované samostané pruženie a stabilizátor. Na Nive a má stabilizátor priemer cca. 1,5cm, ja mám 2cm, na novej Navare je asi 4 cm, čo asi napovedá o rozdielnych požiadavkach kladených na jeho funkciu a následné správanie auta po demontáži. ![]() |
Autor: | Majo [ Str, 22.08.2007, 13:04 ] |
Predmet príspevku: | |
kto chce jazdit hard teren a chce silou mocou nechat stabilizator musi mat odpojitelny lebo kompromis tu neexistuje. Aspon nie taky aky by som bol ochotny akceptovat. Btw pohotovostna hmotnost Nivy je cca 1200kg, mojej 1390kg podla papierov, po mojich doterajsich upravach odvazena na 1460kg, co je sice malo na offa, ale percentualne na Nivu je to uz hodne. A take tazke sa to sprava lepsie ako predtym ![]() |
Autor: | pejo [ Str, 22.08.2007, 13:10 ] |
Predmet príspevku: | stabik |
Ja som dal stabilizator dole na mojej postovej dodavke. Je to neporovnatelne lepsie v terene a na ceste sa s tym da zit. Akurat treba lepsie ulozit batozinu, lebo v zakrutach ma vacsiu tendenciu premiestnovat sa. |
Autor: | Tomrs [ Str, 22.08.2007, 13:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Nič v zlom chlapi ale reč je o IFS, na tuhých nápravách a ešte k tomu na lisťákoch je to bez debaty. Každý máme svoje potreby, svoj štýl, preto nech každý vyskúša, má to za pol hoďky zhodené a sám sa rozhodne, či je to O.K. alebo ho dá späť. |
Autor: | Martin 4 [ Str, 22.08.2007, 14:31 ] |
Predmet príspevku: | |
...keď už odtialto vyháňate tuhé nápravy... ![]() Aj u tuhých závisí na spôsobe zavesenia. Patrol Y (60 aj 61) má celú prednú nápravu akože stabilizátor. Vykríženie spôsobí velké napätie v silentblokoch čo držia nápravu na ramenách a preto sa snží vrátiť do pôvodnej polohy. Čo škodí pri krížení v teréne, ale zase umožnuje vcelku beztrestne odmontovať stabilizátory. Keď sa na GR prekope predok na 5-link, tak sa jazda po ceste stáva adrenalínovou záležitosťou ktorú jeden český kolega komentoval slovami "jede to jak koráb na vlnách a v každé zatáčce drhnu zrcátkama o asfalt" |
Autor: | Hugo [ Str, 22.08.2007, 15:06 ] |
Predmet príspevku: | |
darmo sa tu budeme natahovat ci ano alebo nie. treba to skusit a uvidite. je to polhodinka roboty. ja uz auto viac nerozsirim. musel by som tahat von blatniky, alebo urobit aspon 4cm bodylift. takze ani nevyskusam majovu teoriu o rozsireni. skusil som ten stabik a nakolko sa pokladam za vyjazdeneho cloveka (cca 60t km rocne) bolo mi jasne ze skor ci neskor sa na tom niekde vykydam. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |