Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 3:10
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Studeny vzduch 
Autor Správa
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
nova tema na nekonecne rozoberanie...

neskodi nahodou prilis studeny vzduch motoru ???
myslim tym, ked nieje nasavany spod blatnika ale zo snorchla ...

nejake vyhrievanie ?

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Pia, 04.01.2008, 12:14
Profil ICQ
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
neskodi nahodou prilis studeny vzduch motoru ???


nie, prave naopak :wink:

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 04.01.2008, 14:06
Profil ICQ WWW
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fyziku mam za sebou aj ja :)
a to niekolko semestrov :oops: a z toho mi je jasne ze:
cim chladnejsi vzduch, tym viac kyslika,
cim viac kyslika, tym vacsia jeba,
cim vacsia jeba, tym vyssi vykon ...

ale...
preco potom najlepsie auto ake som kedy mal (Lada Niva) mala dva rezimy nasavania (zimny/letny), kedy zimny viedol ponad vyfukove potrubie ???

preco firma arctic trucks, ktora sa zaobera vyrobou aut do "zimy" dava do kazdeho lepsieho kusku vyhrievanie nasdavaneho vzduchu, ked studeny je lepsi ??

a diskutujme ! :)

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Pia, 04.01.2008, 14:11
Profil ICQ
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nooo tu nivu by som nebral ako bernu mincu :lol:

na studeny im to kedysi skratka neslo a zralo

a arctic upravy = tu uz hovorime o extremnom pouziti a myslim, ze skor pojde o studene ranne arkticke starty ako o rezim pri prevadzkovej teplote... (je to len moj nazor, debatujme dalej :wink: )

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 04.01.2008, 14:21
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri :lol: . Rusi niesu tupci Rado :) . Zrejme to bude tak ze pre motor je najlepsie ak ma predpisane mnozstvo kyslika a paliva - to sa zase mne zda podla fyzikalnych zakladov logicke :wink:

_________________
Lestenka


Pia, 04.01.2008, 17:23
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1808
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri :lol: . Rusi niesu tupci Rado :) . Zrejme to bude tak ze pre motor je najlepsie ak ma predpisane mnozstvo kyslika a paliva - to sa zase mne zda podla fyzikalnych zakladov logicke :wink:


No dva rezimy nasavania ma väcsina starych aut,ALE napr.aj moj Patrol mal v nasavani klapku na bimetal ktora sa po zohriati prepla na studeno. Myslim,ze to ma väcsina aut vo filterboxe.Okrem toho,CO JE interkoller? Suhlasim s Radom.Som presvedceny,ze to ma aj Niva.

_________________
Bývalý offroadak


Pia, 04.01.2008, 17:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri :lol: .


...motor je navrhnuty na urcite prevadzkove teploty...a to suvisi aj s nasavanym vzduchom...a neskor aj s ekonomikou a v neposlednej rade s emisiami...ja viem, ze tejto malej komunite "off" su emisie ukradnute ale vyrobcovi nie...tak sa snazi zabezpecit motoru optimalne pracovne prostredie.

...ak je motor dlhodobo pouzivany v rovnakom prostredi tak je tomu prostrediu prisposobeny aj pracovny rezim.

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pia, 04.01.2008, 18:33
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8010
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
na nive to bolo ako na ostatnych ladach , mali kaeburator a bolo to kvoli dokonalejsiemu spalovaniu, totiz benzinovy motor nepracuje pod tak vysokym tlakom ako diesel. u dieselu je ovela vyssi tlak a uz pri stlacani vznika teplo am pri tlaku sa vznieti vstreknute palivo, kdez to pri benzinaku neni tak vysoky tlak a palivo sa vznieti elektrickou iskrou, toje take laicke vysvetlenie, ale je to tak.. prave zato neuskodi dieselu studeny vzduch a je este lepsiii.,,,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pia, 04.01.2008, 19:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
aj ja som mal na skodovienke klapku a tiez som si mohol nastavit studeny alebo teply a je to jednoducho preto ze ked natocis podchladeny motor na -20 stupnov a je v nom ladovy alicol a este aj ladovy vzduch taha tak sa zohreje minimalne za raz tak dlhy cas ako ked uz taha aspon vlazny vzduch a samozrejme pre motor je najlepsi studeny vzduch ale az ked je v prevadzkovej teplote takze s toho vypliva ze toto opatrenie je cisto koli predlzeniu zivotnosti motora aby bezal co najkratsie na studeno. A arctictrucky ? :roll: vies ze to je extrem ale tam je to pouzitie tiez za rovnakym ucelom

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pia, 04.01.2008, 22:12
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karburátorový motor, trespektíve motor osadený karburátorom nie je schopný reagovať na zmenu pomerov, páni. Je nastavený univerzálne od - do + nejakých teplôt.

No a v zime, v treskúcom mraze nasatých 16 litrov "zmrazeného" vzduchu dostane približne 1 liter benzínu, pretože optimálny pomer pre beh benzínového spaľovacieho motora je 1:16 v teplom režime a v studenom (na sytič) približne 1:14... no a onen "zmrazený" vzduch pri styku s relatívne teplým motorom začne naberať na objeme... takže sa rázom z toho stáva chudobná zmes elektrickou iskrou ťažko zapáliteľná s nepravidelným horením zmesi... na zimu v kurwa mraze by si musel vymeniť hlavnú trysku karburátora za inú s vačšou dierkou.... Novo managementované motory tak nejak strážia proces spaľovania všetko si regulujú (klapky, snímače, spaliny...)

U D, TD, TDi a podobných naftákoch to funguje zrovna tak isto.... zas chudobná zmes. Lebo šak čerpadlo u mechanických vstrekovacích systémov dávkuje palivo v závislosti na stlačení pedálu = natočení hriadeľa dávkovania na čerpadle a to fakt nemôže tušiť koľko vzduchu nasáva ako teplého.... a chudobná zmes v tomto prípade = prepálený piest. Elektronicky riadené systémy si to samozrejme kompenzujú.

Nezabudnite, že aj elektronika managementu motoru má isté možnosti a hranice - ARCTICS TRUCKS - už sú viacmenej špeciály posdené mimo štandardu a série, takže tam už tieto a oné úpravy pre nás nepochopiteľné bežia a sú nevyhnutné :wink:

Dám si ešte jedno Stella ARTOIS a pôjdem spinkať.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 04.01.2008, 22:35
Profil WWW
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Sob, 05.01.2008, 12:15
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1808
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hugo píše:
takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?

Samozrejme,ze by bolo lepsie pri studenom starte nasavat od motora,ale tak si vyber.Snorchel,alebo bez. Eventualne nejake narocnejsie technicke riesenie so snorchlom.

_________________
Bývalý offroadak


Sob, 05.01.2008, 13:56
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hugo píše:
takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?


myslíš, že by sa akože v tom snorkli zhoršila jeho kvalita??? :P

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Sob, 05.01.2008, 13:58
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Priatelia nečítal som túto diskusiu celú, lebo nemám veľa času, ale treba rozlišovať dva prípady: karburátor a vstrek. Pri karburátore treba vytvoriť zápalnú zmes, ktorú dosiahneme najlepšie rozprášením a paliva vo vzduchu. Keďže výbušné su pary benzínu, ten potrebujeme "zplynovať" a to najlepšie pomocou teplého vzduchu, v ktorom sa lepšie odparuje. Pri vstrekoch (priamych) to nie je také dôležité, lebo samotnou kompresiou sa vzduch vo valci zohrieva a palivo sa vstrekuje - vlastne rozprašuje do valca pri vyššom tlaku a teplote vzduchu čím sa vytvorí zápalná emulzia. Pri dieseloch je väčšia kompresia cca 18:1, vzduch sa zohreje na vyššiu teplotu, preto môžeme v diesloch spaľovať aj horľavinu II. tridy bez zapaľovacej sviečky. V benzínoch je komprecia nižšia cca 9:1, preto musíme pomáhať detovácii zapaľovacou sviečkou.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Ned, 06.01.2008, 12:13
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
KOŤO píše:
V benzínoch je komprecia nižšia cca 9:1, preto musíme pomáhať detovácii zapaľovacou sviečkou.


Tak a toto asi doživotne ovplyvní moje chápanie spaľovacích procesov...

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Ned, 06.01.2008, 14:22
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: