Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Autor |
Správa |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
nova tema na nekonecne rozoberanie...
neskodi nahodou prilis studeny vzduch motoru ???
myslim tym, ked nieje nasavany spod blatnika ale zo snorchla ...
nejake vyhrievanie ?
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Pia, 04.01.2008, 12:14 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: neskodi nahodou prilis studeny vzduch motoru ???
nie, prave naopak 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 04.01.2008, 14:06 |
|
 |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
fyziku mam za sebou aj ja
a to niekolko semestrov  a z toho mi je jasne ze:
cim chladnejsi vzduch, tym viac kyslika,
cim viac kyslika, tym vacsia jeba,
cim vacsia jeba, tym vyssi vykon ...
ale...
preco potom najlepsie auto ake som kedy mal (Lada Niva) mala dva rezimy nasavania (zimny/letny), kedy zimny viedol ponad vyfukove potrubie ???
preco firma arctic trucks, ktora sa zaobera vyrobou aut do "zimy" dava do kazdeho lepsieho kusku vyhrievanie nasdavaneho vzduchu, ked studeny je lepsi ??
a diskutujme ! 
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Pia, 04.01.2008, 14:11 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
nooo tu nivu by som nebral ako bernu mincu
na studeny im to kedysi skratka neslo a zralo
a arctic upravy = tu uz hovorime o extremnom pouziti a myslim, ze skor pojde o studene ranne arkticke starty ako o rezim pri prevadzkovej teplote... (je to len moj nazor, debatujme dalej  )
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 04.01.2008, 14:21 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri  . Rusi niesu tupci Rado  . Zrejme to bude tak ze pre motor je najlepsie ak ma predpisane mnozstvo kyslika a paliva - to sa zase mne zda podla fyzikalnych zakladov logicke 
_________________ Lestenka
|
Pia, 04.01.2008, 17:23 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
peterB píše: Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri  . Rusi niesu tupci Rado  . Zrejme to bude tak ze pre motor je najlepsie ak ma predpisane mnozstvo kyslika a paliva - to sa zase mne zda podla fyzikalnych zakladov logicke 
No dva rezimy nasavania ma väcsina starych aut,ALE napr.aj moj Patrol mal v nasavani klapku na bimetal ktora sa po zohriati prepla na studeno. Myslim,ze to ma väcsina aut vo filterboxe.Okrem toho,CO JE interkoller? Suhlasim s Radom.Som presvedceny,ze to ma aj Niva.
_________________ Bývalý offroadak
|
Pia, 04.01.2008, 17:42 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
peterB píše: Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri  .
...motor je navrhnuty na urcite prevadzkove teploty...a to suvisi aj s nasavanym vzduchom...a neskor aj s ekonomikou a v neposlednej rade s emisiami...ja viem, ze tejto malej komunite "off" su emisie ukradnute ale vyrobcovi nie...tak sa snazi zabezpecit motoru optimalne pracovne prostredie.
...ak je motor dlhodobo pouzivany v rovnakom prostredi tak je tomu prostrediu prisposobeny aj pracovny rezim.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pia, 04.01.2008, 18:33 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
na nive to bolo ako na ostatnych ladach , mali kaeburator a bolo to kvoli dokonalejsiemu spalovaniu, totiz benzinovy motor nepracuje pod tak vysokym tlakom ako diesel. u dieselu je ovela vyssi tlak a uz pri stlacani vznika teplo am pri tlaku sa vznieti vstreknute palivo, kdez to pri benzinaku neni tak vysoky tlak a palivo sa vznieti elektrickou iskrou, toje take laicke vysvetlenie, ale je to tak.. prave zato neuskodi dieselu studeny vzduch a je este lepsiii.,,,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pia, 04.01.2008, 19:14 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
aj ja som mal na skodovienke klapku a tiez som si mohol nastavit studeny alebo teply a je to jednoducho preto ze ked natocis podchladeny motor na -20 stupnov a je v nom ladovy alicol a este aj ladovy vzduch taha tak sa zohreje minimalne za raz tak dlhy cas ako ked uz taha aspon vlazny vzduch a samozrejme pre motor je najlepsi studeny vzduch ale az ked je v prevadzkovej teplote takze s toho vypliva ze toto opatrenie je cisto koli predlzeniu zivotnosti motora aby bezal co najkratsie na studeno. A arctictrucky ?  vies ze to je extrem ale tam je to pouzitie tiez za rovnakym ucelom
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pia, 04.01.2008, 22:12 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

Karburátorový motor, trespektíve motor osadený karburátorom nie je schopný reagovať na zmenu pomerov, páni. Je nastavený univerzálne od - do + nejakých teplôt.
No a v zime, v treskúcom mraze nasatých 16 litrov "zmrazeného" vzduchu dostane približne 1 liter benzínu, pretože optimálny pomer pre beh benzínového spaľovacieho motora je 1:16 v teplom režime a v studenom (na sytič) približne 1:14... no a onen "zmrazený" vzduch pri styku s relatívne teplým motorom začne naberať na objeme... takže sa rázom z toho stáva chudobná zmes elektrickou iskrou ťažko zapáliteľná s nepravidelným horením zmesi... na zimu v kurwa mraze by si musel vymeniť hlavnú trysku karburátora za inú s vačšou dierkou.... Novo managementované motory tak nejak strážia proces spaľovania všetko si regulujú (klapky, snímače, spaliny...)
U D, TD, TDi a podobných naftákoch to funguje zrovna tak isto.... zas chudobná zmes. Lebo šak čerpadlo u mechanických vstrekovacích systémov dávkuje palivo v závislosti na stlačení pedálu = natočení hriadeľa dávkovania na čerpadle a to fakt nemôže tušiť koľko vzduchu nasáva ako teplého.... a chudobná zmes v tomto prípade = prepálený piest. Elektronicky riadené systémy si to samozrejme kompenzujú.
Nezabudnite, že aj elektronika managementu motoru má isté možnosti a hranice - ARCTICS TRUCKS - už sú viacmenej špeciály posdené mimo štandardu a série, takže tam už tieto a oné úpravy pre nás nepochopiteľné bežia a sú nevyhnutné
Dám si ešte jedno Stella ARTOIS a pôjdem spinkať.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 04.01.2008, 22:35 |
|
 |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Sob, 05.01.2008, 12:15 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
Hugo píše: takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?
Samozrejme,ze by bolo lepsie pri studenom starte nasavat od motora,ale tak si vyber.Snorchel,alebo bez. Eventualne nejake narocnejsie technicke riesenie so snorchlom.
_________________ Bývalý offroadak
|
Sob, 05.01.2008, 13:56 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Hugo píše: takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?
myslíš, že by sa akože v tom snorkli zhoršila jeho kvalita???
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Sob, 05.01.2008, 13:58 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Priatelia nečítal som túto diskusiu celú, lebo nemám veľa času, ale treba rozlišovať dva prípady: karburátor a vstrek. Pri karburátore treba vytvoriť zápalnú zmes, ktorú dosiahneme najlepšie rozprášením a paliva vo vzduchu. Keďže výbušné su pary benzínu, ten potrebujeme "zplynovať" a to najlepšie pomocou teplého vzduchu, v ktorom sa lepšie odparuje. Pri vstrekoch (priamych) to nie je také dôležité, lebo samotnou kompresiou sa vzduch vo valci zohrieva a palivo sa vstrekuje - vlastne rozprašuje do valca pri vyššom tlaku a teplote vzduchu čím sa vytvorí zápalná emulzia. Pri dieseloch je väčšia kompresia cca 18:1, vzduch sa zohreje na vyššiu teplotu, preto môžeme v diesloch spaľovať aj horľavinu II. tridy bez zapaľovacej sviečky. V benzínoch je komprecia nižšia cca 9:1, preto musíme pomáhať detovácii zapaľovacou sviečkou.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Ned, 06.01.2008, 12:13 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
KOŤO píše: V benzínoch je komprecia nižšia cca 9:1, preto musíme pomáhať detovácii zapaľovacou sviečkou.
Tak a toto asi doživotne ovplyvní moje chápanie spaľovacích procesov...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Ned, 06.01.2008, 14:22 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|